Op naar de top in 2011 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Op naar de top in 2011 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Op naar de top in 2011

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Een nieuw jaar is aangebroken en dat geeft mij en mijn familie meteen weer wat extra energie. De bagage 2010, die continue in mijn rugzak zat, is nu afgedaan en vol goede moed ga ik op weg naar de top.
Net iets meer dan 2/3 van mijn reis naar een kankervrij bestaan heb ik er op zitten. Nog ruim 7 maanden heb ik in 2011 te gaan. Dagelijks chemotherapie en minimaal wekelijks naar het ziekenhuis. Het lijkt erop dat we steeds beter voorbereid zijn, maar dat is heel gevaarlijk om te zeggen, want je weet gewoon niet wat je nog op je pad gaat tegenkomen. Wel weet ik dat ik nu kan kijken naar een einddoel. Dat einddoel is 2 Augustus 2011 om 19.00 uur, want dan krijg ik mijn laatste chemo. Dan zal ik op de top staan. Natuurlijk moet ik niet te vroeg juichen, want ik sta nog niet op die top en in de komende zeven maanden kan nog van alles gebeuren. Gelukkig hebben de hulptroepen door de jaarwisseling ook weer nieuwe energie opgedaan, dus we hopen maar dat dit voldoende is om de top te bereiken.
Daarna is het 3 jaar lang afwachten of de top bereiken voldoende is geweest. Langzaam zal ik na de top weer afreizen naar de rest van de wereld. De wereld die niet bestaat uit ziekenhuisbezoeken en vervelende bijwerkingen. Een wereld die bestaat uit spelen en leren. Ook die wereld bestaat uit vallen en opstaan, maar de vallen die je maakt zijn vaak niet zo diep en je staat er iets makkelijker van op. Voor mij lijkt die wereld nu nog een droomwereld. Een wereld waarin je daadwerkelijk kunt schommelen als je wilt en je dus niet tegen je tut hoeft te vertellen dat je graag wilt schommelen, maar je nu in bed moet blijven. Dat is de wereld van een kankervrij bestaan. Dat is de wereld waar ik voor aan het vechten ben.
Ik ben zo benieuwd wat er nog gaat komen. Ik ben zo benieuwd wat er terecht komt van mijn dromen....

Natuurlijk ook namens Papa, Mama, Lieke en Meike wens ik jullie een gelukkig en gezond 2011.

Groetjes Janske

• 02 Januari 2011 - 08:19

Judith & Ron, Wout,?:

Dag allemaal,

Als je op reis gaat dan kun je veel of weinig vantevoren regelen.
    Sommigen zetten alleen de vertrekdatum vast, anderen plannen het liefst alles tot in de puntjes en weten daardoor precies wannneer ze waar zullen zijn.
    Het loopt alleen bijna altijd op enig punt anders dan gedacht.
    Dan komt het aan op de echte reizigersmentaliteit; aanpassen, doorzetten, geloven in jezelf, in de mensen om je heen en je doel voor ogen houden.
    Jullie kunnen dit, Joke, Ferry, Lieke, Janske en Meike.
    Samen met al jullie hulptroepen hebben jullie dit al zo vaak laten zien dat wij als toeschouwers, "bergopschreeuwers", er alle vertrouwen in hebben.
    We staan achter, voor en naast jullie, wanneer maar nodig.
    Jullie gaan het doen in 2011. Een kankervrijbestaan.

Zet 'm op!

• 02 Januari 2011 - 08:59

DORRY:

HOI JANSKE EN DE OMVANG VAN HAAR.
    WAT EEN REISVERHAAL DAT KLINKT WEL GOED.
    MAAR OP EEN REIS MET WAT PIT EN DEZE IS ZEER PITTIG, KUNNEN ER ZELFS BLOEDZUIGERS MET JE MEE RIEZEN.
    DIE ROTBEESTJES HOEF JE ER ALLEEN MAAR AF TE PLUKKEN, IK BEDOEL DAT JUDITH AL TYPTE DAT JE OOK GOEDE VOORBEREIDINGEN KUNT TREFFENMAAR NOOIT KUNT WETEN WAT ZO'N VERRE REIS MET ZICH MEEBRENGT.
    IK HEB VORIGE WEEK EEN BEKLIMMING GEZIEN VAN DIE JOEKEL IN KENIA, NOU DAT WAS GEEN KATTENPIS ZO;N KLIM, MAAR ALLEEN VOOR DOORZETTERS, DUS WEET IK DAT HET MET JOU GAAT LUKKEN HUMMEL,ER WERD WEL BIJ GEZEGD DAT JE HEEL VEEL MOEST DRINKEN ANDERS DROOG JE UIT.
    EN DAAR OP DE TOP AANKOMEN ALS EEN MUMMIE LIJKT ME VOOR DE FOTO'S WANT JIJ HEBT EEN NAAM HOOG TE HOUDEN ALS MODEL NIET ZO'N RECLAME MAAR HUMMEL WIJ DRAGEN HET WATER WEL, EN DE ENERGIEDRANKJES EN GEBRADEN KIPPENPOTEN EN WEET IK WAT NOG MEER EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 Januari 2011 - 11:50

Nikki En Jannie:

hey super janske!

op naar de top!
    En op naar een kankervrij bestaan.
    Zet hem op!

Dikke kus vanuit joepie

• 02 Januari 2011 - 16:13

2011:

HET JAAR VAN JANSKE !!!
    DE ALLERBESTE WENSEN VOOR JOU SUPER JANSKE !!!

2010 het jaaar van mooie verhalen op deze site! Bedankt dat jij ons van alles op de hooget houdt.
    Heel indrukwekkend en ontroerend!

De top van de berg is nu toch echt in zicht!
    Kom op het moet lukken met zo'n superpapa, supermama, superzussen en superfamilie!!

• 02 Januari 2011 - 19:15

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Heel veel sterkte met je tocht naar de top, wij zullen je steunen,

Gr.Fam.Vrienten

• 02 Januari 2011 - 19:31

Fam. V. Noort:

Lieve Janske en de rest van het gezin, heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorspoed, geluk en kracht gewenst voor 2011. We denken aan jullie !!

• 02 Januari 2011 - 21:06

Marleen:

He Janske,
    Ik heb vandaag weer een inhaalslag gedaan met het lezen op je weblog. Ik was erg blij om te lezen dat jullie weer veel leuke dingen gedaan hebben. Vroeger toen ik klein was ging ik ook op de slee achter de auto, dat vond ik super leuk! Ik vond de foto's van kerst ook erg leuk, jullie allemaal in een mooie prinsessenjurk.
    Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie blij zijn dat 2010 voorbij is en dat jullie met een frisse start 2011 in kunnen gaan. Ik hoop dat 2011 een heel goed en mooi jaar voor jullie gaat worden! Ik kijk samen met je uit naar 2 Augustus wanneer je met een hele mooie kralenketting en een vlag boven op top van die berg staat!

Zet hem op in 2011!

groetjes
    Marleen

• 02 Januari 2011 - 21:11

Asmara:

Lieve allemaal,

Ook dit jaar staan we met z'n allen klaar om jullie naar de top te begeleiden. Als jullie een keertje uitglijden staan we klaar om jullie op te vangen. We zullen er altijd voor jullie zijn. Zet hem op kanjers.

Veel liefs en tot later
    Asmara

• 02 Januari 2011 - 22:40

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Reizen zonder planning vind de jeugd in mijn familie heel avontuurlijk.
    Zelfs mijn eigen dochter doet daar aan mee.
    Ze vind het toch prettig om een klein gedeelte van haar reizen te plannen.
    Dat vind ik voor jouw ook wat fijner.
    Er gebeuren altijd dingen die je niet verwacht.
    Maar als je thuisdatum vast staat weet je dat je er uiteindelijk wel komt.
    Dat geld ook voor jou, jij komt er wel, daar ben ik van overtuigd.
    De energie stroomt naar Heeze, veel mensen sturen die naar jullie toe.
    Dus ik blijf zeggen: alles komt goed.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 03 Januari 2011 - 15:59

L & H Bergmans.:

Hoi-Hallo Janske en familie.

Ook vanuit Ospel wensen we jullie en iedereen die jullie volgen de allerbeste wensen voor 2011.
    Dat het een jaar van voorspoed en weinig tegenslag mag worden vooral voor jou Janske.
    Met de steun van vele mensen moet het toch wel lukken om de TOP te bereiken en hopenlijk met een niet te moeilijke weg.
    Janske,Joke ,Ferry,Lieke en Meike veel kracht en steun om ook dit jaar vol te houden.
    Veel groetjes van tante Liny,ome Harrie en tante Anneke.
    En wij Bertie en Berke sluiten ons hierbij aan.