Geen chemo kaspers deze week - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Geen chemo kaspers deze week - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Geen chemo kaspers deze week

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Laat ik beginnen met de nacht te beschrijven. Mijn brabantse nacht was lang, heel lang. Het lukte maar niet om te gaan slapen. Daarbij was ik ook gewoon gezellig, wilde kletsen, zingen, lachen en knuffelen. Eerst samen met mama en daarna samen met papa. Ik denk dat ik zo’n beetje overal in het bed heb gelegen, waaronder dus ook boven op papa en mama. Het opstaan vanmorgen viel dan ook niet mee. Eenmaal uit bed ben ik op de badkamer weer op de vloer gaan liggen. Uiteindelijk was ik dan ook als laatste klaar om naar beneden te gaan. Daar kwam ook de zin weer om naar school te gaan. We hadden vandaag keuzeles. Je mag dan zelf kiezen uit verschillende onderdelen. Vanmorgen aan tafel wilde ik graag meedoen met gymen. Omdat Lieke dat had gehoord koos zij in de klas voor gymen. Helaas was ik inmiddels van gedachte veranderd en had voor computeren gekozen. Na het fruit was het tijd om te gaan. Er stond weer een afspraak in het ziekenhuis. De zuster moest erg lachen toen ik fanatiek zelf aan de slag ging met gaasje, alcohol en zalf als voorbereiding op de prik. Tijdens het prikken heb ik de buisjes gezwenkt. Na het bloedprikken moesten we wachten op de uitslag. Omdat de cliniclown vakantie heeft we beneden in het restaurant een broodje gegeten. Eenmaal boven was ook de bloeduitslag bekend. Deze was niet goed. Mijn leukocyten zijn heel laag. Ook mijn weerstand is zo laag dat ik in een dip zit. De rest van de waardes zijn goed maar zijn minder van invloed op het geven van chemotherapie. Na een gesprek met de oncoloog en het nakijken van het protocol was de conclusie simpel. Geen chemo kaspers voor mij deze week. Komende maandag moet ik terug naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Dan wordt gekeken of ik kan herstarten met de chemo thuis en als dat zo is zal ik dinsdag ook weer chemo kanspers in het ziekenhuis krijgen. Voor nu is niemand blij met de bloedwaardes behalve ikzelf. Ik vertel trots tegen iedereen dat ik geen chemo kaspers hoef.
Eenmaal thuis heb ik fijn met Lieke en Mara gespeeld. Samen buiten op het ijs en ik de sneeuw en binnen een spelletje. Omdat ik me door het bloedbeeld niet helemaal fit voel was ik om vijf uur echt moe en huilerig. Eten wilde dus ook niet lukken. Daarom mocht ik als uitzondering een zakje praprika chips eten. Daarna lukte het toetje wel. Om zeven uur lag ik al weer lekker te slapen. Morgen vroeg mag ik alleen nog een licht ontbijt en daarna moet ik nuchter blijven. Morgen middag staat er namelijk een MRI onder narcose op het programma in Nijmegen. We hopen dat ik op tijd terug ben om dan nog het kerstdiner op school mee te maken.

Groetjes Janske

• 22 December 2010 - 22:29

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat lastig dat je niet kon slapen, en papa en mama ook niet, je hebt je nachtrust echt nodig Janske. Dan ben je op school ook lekker fit.
    Je bent al een echt verpleegster(je), zo goed als je al kan helpen, wat vervelend dat je weerstand laag is
    Bij jullie in de tuin ziet het er wel geweldig uit, prachtige sneeuwpoppen en een mooie ijsbaaan, om jaloers op te worden.
    Ik hoop dat je bij het kerstdiner kan zijn op school, ik duim voor je,

Heel veel groetjes van ons allemaal, Fam.Vrienten

• 22 December 2010 - 23:27

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Je moet inderdaad goed eten en slapen, anders heb je straks helemaal geen energie meer.
    En dan is het straks nog wel vakantie.
    Je eerste echte schoolvakantie.
    Die ijsbaan blijft nog wel even liggen, want volgende week gaat het weer heel streng vriezen, ook overdag.
    Kun je nog achter in de tuin komen zonder schaatsen aan je voeten ?
    Want de schaatsbaan is nu wel heel erg groot.
    Veel succes morgen in Nijmegen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxx

• 23 December 2010 - 04:24

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE FANS.
    DIT BERICHT HAD IK DUS NIET VERWACHT NONDE PIE
    GEEN CHEMO OMDAT DE WEERSTAND HET AF LAAT WETEN EN HET BLOEDBEELD NIET GOED IS.
    NU IS DEXA WEER WEG EN NU KOMT DIT WEER ,DAT IS MINDER HUMMEL ,MAAR JIJ BENT WEL NAAR SCHOOL GEWEEST EN HEBT JE OUDERS BEOORLIJK WAKKER GEHOUDEN.
    JANSKE ALS DAT ZO DOORGAAT DAN VALLEN JULLIE ALLEMAAL VAN DE GRAAT.
    WEL FLINK DAT JIJ IN HET ZIEKENHUIS AL ZO GOED MEEHELPT ALS JIJ EEN PRIK MOET.
    ER KOMT MISSCHIEN VERANDERING IN ALS JIJ VEEL BUITEN BENT .
    NOU MEISJE HOPELIJK EEN GOEDE NACHT MEER EETLUST EN WEER EEN GOEDE BUI?
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 23 December 2010 - 08:13

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

He he...... dat is niet zoals het zou moeten zijn.
    Lekker slapen.... goed eten enz.
    maar ja ..... Janske zou Janske niet zijn als alles gewoon liep.

Succes met de MRI vandaag
    Hopen dat dat goed gaat en dat daar geen vervelende dingen uit komen.

En dat je gewoon een mooie kerst krijgt
    Samen met iedereen die naast je staat.

Volgende week vakantie
    Misschien dat je zelf en je papa en mama een beetje bij kunnen slapen

Groetjes uit Leende

• 23 December 2010 - 08:38

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Het wordt wel heel druk bij jullie in de tuin met al die mooie sneeuwpoppen en volgens de voorspellingen blijft het koud dus die blijven nog wel even staan.
    Hopelijk heb je vanacht wel een beetje geslapen (en papa en mama ook).
    Heel veel succes vanmiddag in Nijmegen!!!

Dikke knuffel van tante Angela

• 23 December 2010 - 09:26

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat doe je nou ? We snappen dat je blij bent zonder chemocaspers maar het zou toch beter zijn als je die nog even neemt. Hopelijk zijn je bloedwaardes weer snel in orde.
    Wel jammer voor Lieke dat ze jou met gymen gemist heeft, maar we zien dat je dat thuis weer dubbel en dwars goedgemaakt hebt. Wat een sneeuwpoppen !!

Heel veel succes vandaag in Nijmegen.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 23 December 2010 - 09:48

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Nou meisje en nu maar hopen dat je geen koorts krijgt zodat je met de
    Kerst fijn thuis en bij ons kunt zijn.
    succes vandaag in de MRI

dag

• 23 December 2010 - 10:25

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo Janske,

Jeetje, geen kaspers? Da's effe wat anders. Hopelijk geeft de MRI vandaag een goed beeld te zien en kunnen de kaspers er gauw weer in!

Wat een geweldige sneeuwpoppen, zijn dat papa en mama die jullie gemaakt hebben?
    Ook jullie kerstboom is zo mooi, zagen we op de foto's. Helemaal goed.

Zet 'm op!

• 23 December 2010 - 12:23

DORRY:

HOI DE HELE GEMEENSCHAP.
    WEET JE WAT IK VERGETEN WAS HUMMEL OM JOU EN DE HELE CLUB EEN HEEL PRETTIG KERSTFEEST TE WENSEN ,
    EN EEN KEI GOED 2011 HET GAAT LUKKEN MEID JIJ EN WIJ HALEN DE TOP DE VLAG KOMT ER ,ALS JE IETS BELOOFT MOET JE HET OOK DOEN,MAAR IK MOET NOG HEEL VEEL TRAINEN SCHATJE, MAAR HIJ DE VLAG BEREIKT EERDER DE TOP ALS DAT JIJ WEET DAG ALLEMAAL DORRY

• 23 December 2010 - 18:00

Nikki En Jannie:

hey super janske

wij wensen jou en de familie een fijn kerst
    en ik hoop dat je bij kerstborrel aanwezig kan zijn!

dikke kus vanuit joepie

• 23 December 2010 - 22:26

Krisje:

Lieve Janske, Joke,Ferry, Lieke en Meike
    Ik wens jullie fijne feestdagen! En een gelukkig maar vooral gezond nieuwjaar!! Vandaag op school heb ik mijn klasgenootjes jou verhaal uitgelegd! Zij hadden wel een oplossing voor je slaapprobleem! Een slaapmutsje, toen ik ze vertelde dat je 4 jaar oud bent hebben ze dit idee maar geschrapt! Meisje geniet van de sneeuw en alle liefde en warmte om je heen, misschien brengen die dingen je wel een goede nachtrust! Ik wens het jou (en de rest) toe! Liefs Krisje