De kortste dag van het jaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De kortste dag van het jaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De kortste dag van het jaar

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat zit het leven toch raar in elkaar. 2010 Kan voor mij niet vlug genoeg voorbij zijn, maar net op de kortste dag van het jaar heb ik een topdag en is de dag veel te vlug voorbij.
Vanmorgen stond ik meteen met goede zin op. Ik had zin om op te staan en om naar school te gaan. Door middel van een spelletje met mama is het me gelukt om zomaar een halve boterham op te eten en daarna was het tijd om naar school te gaan. Dit keer helemaal niet met tegenzin, maar met een dikke lach op mijn gezicht. Ik heb dan ook niet gehuild. Ook toen de school uit was had ik nog steeds een dikke lach op mijn gezicht. De ochtend was dus prima verlopen en ook de juf had duidelijk het verschil gemerkt tussen Janske met en Janske zonder Dexadraakje.
Vanmiddag eerst gerust en vooral wachten tot de school uit was. Dan zou Lieke thuis komen, maar er kwamen ook nog een aantal vriendjes en vriendinnetjes. Die hadden we uitgenodigd om te komen schaatsen op onze mega ijsbaan. Hij is groter dan dat hij ooit is geweest. Zoals een papa van een vriendje zei: "Je kunt hier wel de NK 100 meter sprint organiseren." Een lekker lange baan, met ook nog een pleintje voor de kleinere onder ons. Die waren er vandaag geen, want iedereen ging schaatsen over de lange baan. Dat kunnen wij best aan. Meike en ik krijgen het schaatsen met botjes al helemaal onder de knie. Mij lukt het al vrij goed om zonder kinderwagen of stoel te schaatsen. Meike heeft nog wel wat hulp nodig, maar dat duurt niet lang meer. Hopelijk blijft het ijs nog even liggen. Dat is ook te hopen voor Lieke, want zij heeft vandaag voor het eerst op echte schaatsen gestaan. En het ging haar super goed af. Eerst heeft ze geschaatst met een stoel en daarna helemaal los. Super knap voor de eerste keer. Als de ijsbaan nog een paar dagen blijft liggen, dan denk ik dat ik jullie over een paar dagen kan melden dat ze haar eerste "Rietberger" heeft gemaakt.
Helaas was het vandaag de kortste dag, dus gingen we weer op tijd naar binnen om te gaan eten. Dit kwam ook omdat Lieke ook nog eens moest gaan zwemmen. Na het eten is Lieke dus naar zwemles gegaan en zijn Meike en ik naar bed gegaan. We lagen al te slapen toen Lieke weer thuis kwam, dus we hebben er een nog kortere dag van gemaakt.
Inmiddels heb ik verlenging van deze korte dag aangevraagd en gekregen. Ik ben inmiddels al een keer of 4 wakker geweest en heb mijn intrek weer in papa en mama's bed genomen. Ook heb ik de afspraak met papa dat het weer een gezellige nacht gaat worden, dus of er van slapen veel komt weet ik niet. Het kan dan misschien wel de kortste dag zijn, maar dat betekent alleen maar dat de Brabantse nachten nog langer zijn.

Groetjes Janske

• 21 December 2010 - 23:39

Oma Hanny En Frans:

Dag lieve Janske,

Ja, een korte dag vandaag, maar nu worden de dagen weer langer. Dus.... kun je elke dag langer schaatsen.
    Wat geweldig van jullie, d at schaatsfestijn.
    Het wordt tijd dat wij ook onze schaatsen weer uit het vet halen.
    Maar niet voor oma Hanny, maar misschien mag die dan op de slee, ha,ha.
    Dus zeg maar wanneer wij welkom zijn, want het schijnt erg druk te zijn bij jullie.

Groetjes Oma Hanny en Frans

• 22 December 2010 - 01:13

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat gaaf die ijsbaan bij jullie. En wat stoer, jullie alle drie op schaatsen en Lieke al echte kunstschaatsen. Mooie foto's weer, super.
    En jij kan weer genieten en lachen nu dat beestje weer weg is.

Voor vandaag weer veel succes gewenst.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 22 December 2010 - 05:13

DORRY:

HOI BUITENLIU EN DE REST.
    WAT EEN LEUKE BEZIGHEID VANDAAG .
    HET LIJKT BIJ JULLIE WEL HET DIEPMEER VAN VROEGER, DE NAAM DIEP KLOPT NIET WANT ER STAAT HEEL WEINIGWATER IN MAAR DE GROTE JE MIE NEE.
    EN DAN EET DE DRAAKLOZE HUMMEL OOK NOG EENS VIA VEEL BEHENDIGHEID VAN MAMA ,EEN HALVE SNEDE BROOD GOED ,VET .
    DUS ALLES WAS BEST LEUK VOOR JOU ?
    WAT EEN VERSCHIL MET OF ZONDER DEXA MEID.
    MAAR GEEN AUW KOEIEN UIT DE SLOOT HALEN DAT PROBEER IK OOK NIET ,WAT GEWEEST IS IS GEWEEST WAT KOMT DAT KOMT
    EEN KEI FIJNE SCHOOLDAG EN SPEEL EET EN SLAAP ZE HUMMEL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 22 December 2010 - 07:04

Judith, Ron, Wout, ?:

Goedemorgen allemaal,

Wat heerlijk zo'n schaatsbaan, dolle pret!
    Geniet vandaag allemaal maar weer van al het moois van koning winter.
    Veel plezier op school!

Zet 'm op!

• 22 December 2010 - 07:41

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een mooie foto van de 3 zusjes. Het is dat je al zo'n mooie kerstkaart had anders was deze ook mooi geweest.
    Wat goed van Lieke dat ze al zo kan schaatsen.

Alleen dan een beetje jammer dat je na zoveel aktie overdag nog steeds s'nachts niet goed kun doorslapen.
    Nog veel plezier op de schaatsbaan (als het nog blijft vriezen)

Groetjes uit Leende

• 22 December 2010 - 13:03

Opa Ijsje:

Probeer de ijsbaan in conditie te houden , paar daagjes kwakkelweer en met met kerst weer -8
    veel plezier

• 22 December 2010 - 19:24

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Wat een prachtige foto's van jullie ijsplezier!!
    En wat heerlijk dat jij zo lekker mee kunt doen! Fijn voor jou én voor de
    hele familie dat je er weer zin in hebt!! Geniet maar van de komende fijne feestdagen!!

Liefs van ons

• 22 December 2010 - 20:17

De Stapvriendjes.:

Hey Lieve Janske,

Sorry dat wij al enige tijd niets van ons hebben laten horen....je kent het wel...druk , druk en nog eens druk. Ja ook wij hebben het net zoals jullie erg druki met de sneeuw.
    Maar ook al hebben we even niets van ons laten horen, wij houden de site gewoon bij hoor!!
    Nog 2 dagen en dan komt er een vakantie aan. Misschien dat onze mama's in de vakantie iets kunnen afspreken om samen te spelen? Zodat je ons ook nog een keer ziet, en niet alleen onze concurrentie.Veel speelplezier op het ijs!!

Dikke kussen van Brent,Sven,Jens, Fenne en Daisy

• 23 December 2010 - 18:01

Nikki En Jannie:

kan ik bij jullie kaartjes kopen om te gaan schaatsen op de schaatsbaan??