Sneeuwpoppen in de tuin - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Sneeuwpoppen in de tuin - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Sneeuwpoppen in de tuin

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vannacht een goede nacht gehad. Papa is meteen bij mij op de kamer komen liggen en we hebben heerlijk geslapen tot een uur of acht. Ik stond dan ook goed uitgerust op en ben begonnen met een heerlijk praprika chips ontbijt. Toen ik de sneeuw buiten zag was ik niet meer te houden en dus vlug mijn kleren aangedaan en naar buiten. Samen met Meike en mama heb ik de kerstkaarten in de buurt rondgebracht. Omdat het zo fijn was in de sneeuw hebben we papa nog even thuis opgehaald en zijn we een rondje gaan wandelen. Eerst heb ik zelf door de sneeuw gelopen, maar toen ik moe werd ben ik lekker bij Meike op de slee gaan zitten. Even een bakkie gedaan bij opa IJsje en oma Tumtum en daarna naar huis.
Het is altijd leuk om daar weg te gaan, want oma heeft altijd van die slimme plannetjes. Oma had nog een roze slee en die mochten we ook meenemen. Deze kon vastgebonden worden achter de andere slee en zo leken Meike en ik wel een trein. Eenmaal thuis hebben we nog een paar rondjes door de tuin gedaan en toen werd het tijd voor het betere stuntwerk. Papa deed het voor en Meike volgde heel graag. Met een inimini slee van de speelbult af. Helemaal leuk. Meike vond het zo leuk dat ze er wel 35 keer vanaf is gegaan. Telkens lag ze in de sneeuw, stond op en zei: "Nog een keer." Inmiddels was ik al naar binnen, want mijn kacheltje houdt het niet zo lang vol.
Vanmiddag ben ik met opa IJsje, oma Tumtum en mama naar Arcen gereden. Dit om Lieke op te gaan halen. Vanwege het weer was het een hele onderneming en dat kwam mij wel goed uit. Gewoon lekker in de auto zitten, niets hoeven te zeggen en lekker naar buiten kijken. Ze mogen mij wel de hele dag rondrijden en als het landschap dan ook nog eens zo wit is, ziet alles er ook nog eens anders uit. In Arcen heb ik nog wel even meegespeeld met de slee, maar heel veel heb ik niet meer gedaan. Klaar voor de terugrit, die nog langer duurde. Het belangrijkste is dat we weer heelhuids thuis zijn gekomen.
Thuis zat het huis helemaal vol. De familie Prinsen en de familie Sanders kwamen om te schaatsen. Helaas was het vandaag te warm en hierdoor was het ijs te zacht. Doordat het ook nog dun was, gingen de schaatsen er te vlug doorheen en dat kon gevaarlijk worden. Hierdoor kon er niet geschaatst worden. Gelukkig lag er wel een hele berg sneeuw en er viel ook nog heel veel bij. Hierdoor hadden ze toch nog veel sneeuwpret en nu staan er ook nog eens twee gigantische sneeuwpoppen in onze tuin. Ze zijn super. Ook ome Renier is de hele middag geweest. Hij is samen met papa bezig geweest om dessert te oefenen voor kerst. Dit kwam de familie Prinsen en Sanders dan wel goed uit, want zij mochten proeven.
Ik heb thuis nog even gespeeld en daarna was het al vlug tijd om naar bed te gaan. Lekker slapen en genieten van het feit dat vanavond het draakje weer voor het laatst gevoerd is. Dit natuurlijk voor deze periode. Morgen moet het draakje weer kleiner worden, maar al met al kan ik nu al concluderen dat we het weer gered hebben. Al was het deze keer zeker niet zonder slag of stoot.

Groetjes Janske

• 19 December 2010 - 22:20

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat fijn dat je afgelopen nacht zo goed geslapen hebt.
    En Lieke ophalen zal inderdaad een hele onderneming geweest zijn met al die sneeuw.
    Het ziet er prachtig uit, maar niet als je nog met de auto weg moet.
    Op de foto's is te zien dat er dit weekend veel sneeuwpret is geweest bij jullie.
    En wat een leuke logees hebben jullie in de tuin staan.
    Het draakje heb je vandaag toch redelijk onder controle gehouden.
    Gelukkig pakt hij morgen z'n koffers weer.
    Morgen weer naar school, dat zal nu ook weer beter gaan, zeker met de kerst in het vooruit zicht.
    Dus voor nu lekker slapen, en morgen veel plezier op school.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxx

• 20 December 2010 - 05:41

DORRY:

HOI VROLIJKE BENDE.
    VETTE FOTO'S.MOOIE MEISJES ,LEUKE SNEEUWPOPPEN, AL MET AL EEN GEZELLIGE BOEL.
    JANSKE OMA'S KUNNEN ALTIJD WEL IETS BEDENKEN, DAT KOMT DOOR DE FANTA DIE WIJ BEZITTEN.
    WAT EEN RIT OM LIEKE OP TE HALEN, MAAR JULLIE ZIJN WEER VEILIG THUIS.
    EN MEIKE HOUDT OOK WEL VAN SNEEUW AAN HAAR TOET TE ZIEN.
    VANDAAG WEER DRAAKLOOS EN LEKKER NAAR SCHOOL WAT EEN VERSCHIL EEN WERELD MET OF ZONDER SNEEUW.
    HET IS PRACHTIG MAAR JE MOET GOED UITKIJKEN DAT JE NIET OP JE SNUFFERD VALT HOOR .
    EEN FIJNE DAG ALLEMAAL KIJK UIT EN PROBEER TE LACHEN EN TE GENIETEN .
    IK GEEF MAAR GEEN DIKKE VETTE ,WANT IK HEB EEN SNOTNEUS HOU DOE ALLEMAAL DAG LEKKER JONG EN DE REST VAN DE AANHANG DORRY

• 20 December 2010 - 06:50

Wout:

Hallo allemaal!

Leuk hè, die sneeuw!
    Weet je, wij hebben vandaag feest; mama is jarig!
    Ik heb een heel gek t-shirt aan.
    Voorop staat: Psst.. ik heb een geheimpje...
    Achterop staat: Nee, niet op mijn rug, in mama's buik!
    Snappen jullie dat?

Voor vanacht heb jij zeker wel een sticker verdiend? Knap hoor, zo lang slapen!
    Ik had er nu geen, gisteren dan weer wel!

Veel plezier vandaag in de sneeuw!

Zet 'm op!

• 20 December 2010 - 07:41

Dorry:

HOI WOUT EN FAM.
    IK DENK DAT IK HET SNAP KEI LEUK JULLIE BEDOELEN TOCH EEN BROERTJE OF ZUSJE DAT OP KOMST IS??????????????
    HARTELIJK GEFELICITEERD DORRY

• 20 December 2010 - 07:45

DORRY:

HOI MENSEN.

JANSKE IK GEN VERGETEN DE MAMA VAN WOUT TE FELICITEREN MET HAAR VERJAARDAG BIJ DEZE DORRY
    WOUT JIJ BLIJFT AL BEST VEEL IN JOU EIGEN BED JANSKE DOET HET OOK GOED DORRY

• 20 December 2010 - 09:09

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Als je zo van een paar dagen leest dan zie je dat het weer steeds beter met je gaat.
    Gelukkig is de draak weer vertrokken en kun je weer een beetje jezelf zijn.
    En kun je het jaar op een leuker manier afsluiten
    Maar eerst de Kerstdagen

Veel plezier maar weer op school.

Groetjes uit Leende

• 20 December 2010 - 11:20

Anne Soetens:

Hey Janske,

Het klinkt toch wel best gezellig bij jullie, maar misschien dat jij het zo niet ervaart. Ik heb trouwens vandaag een artikel gelezen over iemand die alleen maar chips eet.......

"De Engelse Debbie Taylor eet tien jaar lang alleen maar chips. Drie keer per dag. Niet dat de vrouw te beroerd is om te koken, want dat doet ze elke dag voor haar gezin. Iets anders krijgt ze simpelweg niet door haar keel. Per dag gaan er ongeveer zes kleine zakjes of twee grote doorheen. Ondanks dat Debbie sinds haar jeugd geen groente heeft gegeten en ook geen vitaminepillen slikt, zegt ze zich toch 'kiplekker' te voelen."

Groetjes Anne

• 20 December 2010 - 13:21

Nikki En Jannie:

hey janske!

ja jullie zullen wel genoeg sneeuw hebben om 2 grote inwoners te bouwen.
    Want jullie hebben een grote tuin.
    Ik hoop dat het draakje nu kleiner is geworden en dat je vandaag weer een fijne sneeuwdag hebt.

dikke kus vanuit joepie

• 20 December 2010 - 19:24

L & H Bergmans:

Hoi Hallo Janske.

Ook wij hebben een draakje gehad,en wel op de computer, deze had enkele dagen de kuren en konden we jouw berichtjes niet lezen.
    Zoals je ziet is het nu weg en we hopen ook bij jou, Dat vervelend ding. De sneeuwpoppen zijn heel leuk geworden vooral als je ze zelf niet hoeft te maken, misschien blijven ze enkele dagen staan en kunnen jullie er fijn van genieten samen.
    Als het deze week op school ook nog goed zal gaan komt er een heerlijke Kerstvacantie aan. Veel plezier allemaal!
    Groetjes uit Limburg van tante Liny, ome Harrie en tante Anneke.
    Oh ja ! ook van Bertie en Berke.

• 20 December 2010 - 19:45

Opa Ijsje Oma Tumtum:

De Mama van Wout gefeliciteerd met je verjaardag ,

Papa en Mama ,,, kijk kijk er komt weer een klein ................ bij

Wout ....Volgend jaar dat wordt lekker ravotten met je broertje of zusje ,,,, alleen in het begin niet he

Gefelicteerd allemaal