School en Sneeuwpret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu School en Sneeuwpret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

School en Sneeuwpret

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen begon de dag onder de douche. Ik had namelijk vannacht zoveel geplast dat niet alleen mijn luier maar ook ikzelf en mijn bed nat waren geworden. Daarna naar beneden voor het ontbijt. Want wat had ik een zin om naar school te gaan. Na voor de zekerheid ook de poncho meegenomen te hebben (want wat is het koud geworden) was ik helemaal klaar voor school. Nadat ik samen met mama Lieke naar haar klas had gebracht was ik aan de beurt. Ineens kreeg ik last van verlatingsangst en begon te huilen. Ik vertelde mama dat ik eigenlijk heel graag met haar mee naar huis wilde en dat ik de klas veel te druk vond. Ik zag aan mama dat ze vol medelijden zat maar ze vertelde me dat ik het toch echt moest gaan proberen. Nadat de jas uit was ben ik aan de hand van mama de klas in gegaan. Daar vertelde mama de juf dat ik het toch wel heel spannend vond allemaal. Gelukkig was ik niet het eerste kind wat bij juf Lenie in de klas last heeft gehad van wat school opstart problemen. De juf pakte me dus over van mama en mama beloofde me nog door het raam te zwaaien. Na even bij de juf op schoot te hebben gezeten was de grote schrik er wel af en heb ik de rest van de ochtend gewoon mee gedaan. Ik heb zelfs gewoon mee gedaan met de gymles. Om 12 uur kwam ik dan ook moe maar voldaan aan de poort. Vanmiddag was het dan ook tijd om uit te rusten. Samen met papa in bed want ik had toch echt veel moeite om te gaan slapen.
Een hele grote verrassing was wel dat ik na het dutje zag dat het aan het sneeuwen was. Ik kon niet wachten tot er iemand naar buiten ging zodat ik mee kon. Papa wilde wel mee en samen zijn we gaan sneeuwschuiven. Papa met een echte en ik met de bezem er achter aan. Je zou kunnen zeggen dat ik de bezemwagen was. Ook hebben Lieke, Meike en ik een begin gemaakt van een sneeuwpop. Daarna werd het toch wel koud en zijn we ons binnen bij de kachel gaan opwarmen.
Bij het avondeten voelde ik weer dat het tijd was om te onderhandelen. Na het eten is namelijk het moment om na te gaan denken over slapen. Ik heb papa en mama duidelijk gemaakt dat ik denk dat ik niet zonder grote mens in de buurt kan slapen. Uiteindelijk is het eindresultaat dat ik op het matras van papa slaap op mijn eigen kamer. Op dit matras heeft papa de afgelopen nachten gelegen. Op die manier heb ik toch een stukje papa heel dichtbij. Verder heeft papa beloofd nog even bij me te komen kijken als hijzelf naar bed gaat.
Voor nu welterusten!

Groetjes Janske

• 29 November 2010 - 21:25

Ellen:

Hallo Super Janske!

Het is natuurlijk ook wel heel spannend allemaal, dat naar school gaan. Zeker nu het allemaal wat eerder is dan verwacht! Gelukkig ben jij een stoere meid zoals je weer hebt bewezen en heb je gewoon lekker meegedaan. Die rust heb je dan ook wel verdiend. Ik vind dat een hele goede oplossing om op de plaats te gaan liggen waar papa heeft gelegen! En als dit goed gaat, ben je weer een stapje verder! Knap hoor!

Weltrusten en veel liefs

• 29 November 2010 - 21:35

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat knap van mama dat ze jou op school heeft gelaten en wat knap van jou dat je het zo goed volgehouden hebt !!

Het is idd wel flink koud en dat vinden wij nog steeds wennen.

Hopelijk slaap je vannacht heel goed zodat je er morgen weer tegenaan kunt.

Veel sneeuwpret morgen.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 29 November 2010 - 21:58

De Stapvriendjes...:

Hey Janske,

Wij vonden destijds onze eerste schooldagen ook erg spannend en sommige van ons hadden ook verlatingsangst.... Maar alles komt goed..

Fijn dat je het wel naar je zin in hebt......................

Ja sneeuw gezellig, Brnet heeft vanmiddag ook heel wat sneeuw verzet heel de oprit even schoon geschept.......
    Mi9sschien kunnen we bij de gemeente effe melden dat er een nieuwe sneew ruim ploeg ontstaan is jAnske, Lieke , Meike en de stapvriendjes............ hahahhhahahahah

Voor papa en Mam zal het erg spaanden en raar zijn dat ook jij nu deel neemt aan het school gebeuren......................

Ferry en Joke, hopelijkgaat het jullie de komende maanden wat rustiger af en kunnen jullie gaan genieten van jullie pracht kinderen...........

Liefs de stapvriendjes......

• 29 November 2010 - 22:51

Tante Angela:

Hoi Janske,

Heel knap van mama dat ze jou op school heeft gelaten en heel goed van jou dat jij het al snel naar je zin had.
    Onderhandelen blijft wel een hele sterke kant van jou lees ik maar ik vind het een super idee om op het matras te gaan liggen dan is het nog maar een klein stapje naar je eigen bed. Veel succes met het slapen op het matras (zonder papa). Hopelijk gaat dat lukken!
    Wat een sneeuw vandaag he, Sietske moest in het winkelcentrum optreden met haar cornet samen met andere cornet en trompetspelers. Ze konden wel een beetje droog staan en het was een heel mooi gezicht met die witte sneeuw, maar KOUD was het wel, zeker omdat ze stil stonden, maar na een lekkere warme chocomel met slagroom was iedereen weer snel opgewarmt.

Veel plezier morgen op school en met de sneeuw!

Dikke knuffel van tante Angela en de rest van de family

• 29 November 2010 - 22:58

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat knap van jou dat je na de eerste spanning overwonnen te hebben,
    de hele ochtend op school geweest bent.
    En zelfs mee gedaan met de gymles.
    Dat je na zo'n inspannende morgen wat moeite hebt met je middagdutje, is wel te begrijpen.
    Daarna ook nog in de sneeuw gespeeld en gewerkt, dat maakt het een hele inspannende dag.
    Na zo'n drukke dag moet het slapen toch wel goed gaan.
    Zeker met een beetje papa in de buurt.
    Slaap maar lekker dan ben je morgenvroeg weer fit voor een nieuwe schoolochtend. en een middag met sneeuwpret.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxx

• 30 November 2010 - 03:31

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat zie ik, veel sneeuw geruimd EN nieuwe snowboots!!!
    Jij bent er helemaal klaar voor om morgen door de sneeuw naar school te gaan.
    Heel normaal dat jij vandaag even aarzelde en heel goed van Mama dat ze samen met jou de klas is ingegaan.
    Het blijft toch allemaal even wennen, zo'n "normaal" weekritme.
    Nu is het even nieuw, maar geloof me, alles went!
    Voor morgen weer veel sneeuw- en schoolplezier gewenst en voor nu lekker slapen in je "eigen" bedje!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 30 November 2010 - 05:21

DORRY:

HOI BROEDERS EN ZUSTERS EN FILMSTERREN DE KINDEREN BEDOEL IK HOOR.
    KEI GOED VAN JOU OM TOCH IN DE KLAS TE BLIJVEN, EN JOKE KEI GOED DAT JIJ DE HUMMEL OP SCHOOL LAAT, DAT ZIJN VERVELENDE VOORVALLEN VOOR EEN OUDER .
    EN DAN OP DE MATRAS SLAPEN HEEL GOED MEID, EN ALLES WEER SNEEUWVRIJ EN DAN OOK NOG EENS WARME SNOWBOOTSJIJ BENT NIET VOOR EEN GAT TE VANGEN.
    EN IK LEES OOK DAT SIETSKE MOEST OPTREDEN, WAT EEN BEROEMDE NICHT HEB JIJ AL ,KNAP VAN SIETSKE.
    DE FOTO;S WEER MOOI.
    VANDAAG WEER EEN HALVE DAG SCHOOL GEWELDIG TOCH HUMMEL. WIE HAD DAT KUNNEN DENKEN?
    EEN KEI DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 30 November 2010 - 09:02

Willeke:

Hallo Super Janske,

Vind helemaal geweldig van jou!! En ook van jou mama dat ze jou achter laat bij de juf. Is wel moeilijk maar komt goed!! En als ik dan lees wat je wel niet allemaal verzint om tegaan slapen, jij bent nu al goed in onderhandelen zeg!! Maar overal is er wel een oplossing op.
    Wel gezellig he die sneeuw!! Nu kunnen de schaatsen weer uit de kast en de slee, wordt weer sneew pret!!
    Veel plezier en fijne Sinterklaas!!

Groetjes Willeke

• 30 November 2010 - 14:11

Nikki En Jannie:

Hee Janske,

Leuk, spannend, vermoeiend maar zoals alle andere kinderen van je leeftijd naar school. Voor jullie hele gezin weer een andere situatie. Lieke zal het wel leuk vinden nu jij er ook bent.
    ja ja er ligt sneeuw, Bij joepie genieten alle kinderen hier ook van
    Groetjes ons

• 30 November 2010 - 15:22

Wout:

Hallo Janske,

Ik, Wout, wil je mijn geheimpje vertellen;
    Ook ik ben niet zo goed in slapen in mijn eigen bed.
    Papa en mama hebben ook al de hele trukkendoos uitgeprobeerd maar ik weet heel goed dat als ik 's nachts een beetje huilerig bij mijn mama ga staan dat ik dan best kan winnen. Mijn papa wordt vaak niet eens wakker!
    Bij mij is het gekomen door mijn hersenvliesontsteking, daarna was ik bang, papa en mama ook, dat er weer iets ging gebeuren als ik ging slapen.
    Nu hebben we best een goede deal.
    Ik heb een stickerkaart. Iedere nacht in mijn eigen bed is een sticker waard. De stickerkaart hangt op de koelkast. Als deze na 7 keer slapen in mijn eigen bed vol is dan krijg ik een auto van cars want daar ben ik fan van. Als papa en mama dit 's nachts aan mij vertellen dan gaat het al steeds beter. 1 kaart heb ik al volgemaakt. Iedere avond vertel ik dat ik ga slapen in mijn eigen bed. Papa en mama hopen dan dat dat ook zo is.
    Misschien wil jij ook een stickerkaart en zo sparen voor iets leuks / moois?
    Je zussen kunnen dat dan ook doen voor iets dat zij lastig vinden, anders is het natuurlijk niet eerlijk.

Tot zover mijn geheimpje en succes!

• 30 November 2010 - 22:06

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wat een probleem he dat slapen.....
    En wat leuk dat Wout jou zijn ideetje opschrijft.
    Misschien is dit ook wel een ideetje voor jou. je weet maar nooit. Zou je dat willen? Noem maar iets en we gaan kijken of we het kunnen regelen.

Heel veel liefs, dikke knuffel en slaap lekker.