De koning en koningin op bezoek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De koning en koningin op bezoek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De koning en koningin op bezoek

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Lieke is vannacht gaan logeren bij oma Hanny en Frans. Dat was ook wel heel slim van haar, want het was lang onrustig bij ons thuis. De onderhandelingen hebben tot twee uur vannacht geduurd. Maakt niet uit hoor, want onderhandelingen winnen van mijn in de Dexa week is onmogelijk. Ik heb papa twee mogelijkheden voorgelegd. Of hij kwam bij mij op de kamer op het matras op de grond slapen of ik kwam bij hun in bed slapen. Dit had ik hem al 's middags medegedeeld, maar hij wil gewoon niet luisteren. Hij kwam met allemaal opties. Zo mocht ik in Lieke's bed slapen, zodat ik bij Meike op de kamer zou slapen. Dit behoorde niet tot de mogelijkheden die ik had voorgesteld, dus dat feest ging niet door.
Papa kwam uit een warm bed en had midden in de nacht geen zin om nog op een koude matras te gaan liggen. Uiteindelijk heb ik dus weer in papa en mama's bed geslapen.
Ondanks de onderhandelingen was ik weer op tijd wakker. Omdat Meike lekker aan het uitslapen was mocht ik mijn bed nog niet uit. Daar baalde ik wel van, want ik wilde toch heel graag naar beneden. Toen Meike inmiddels wakker was moest ik me aankleden, maar dat wilde ik weer niet. Ik ben in mijn pyama naar beneden gegaan en toen ik beneden was wilde ik weer naar buiten. Daarvoor moesten de kleren aan en dat wilde ik niet. De rest van de ochtend heb ik maar een beetje op de bank gehangen.
Jullie lezen wel dat het draakje weer aardig bezit van mij heeft genomen. Gelukkig had ik vanmiddag wat meer afleiding.
We hadden vanmiddag hoog bezoek. We hadden namelijk een koning, koningin en een prinses op bezoek. Dit zijn Rob, Francien en Leanne. Zoals jullie weten is Leanne de prinses van de Heibessums voor komend jaar en Rob en Francien zijn de ouders, dus de koning en koningin van de Heibessums. Leanne kwam eigenlijk Francien afzetten, maar kon het niet laten om toch ook nog even binnen te komen. Ze heeft ook meteen even Meike uit bed gehaald. Papa en Rob zijn buiten gaan klussen en mama en Francien hebben gezellig gekletst. Ik ben buiten gaan helpen. Het was toch wel koud, dus daarna ben ik toch maar weer naar binnen gegaan. Van binnen kon ik ook goed volgen wat er buiten gebeurde, dus dat kwam goed uit.
Vanmiddag ging het best goed en ik ben ook nog even samen met mijn zusjes en papa naar Someren geweest. Bij thuiskomst konden we gaan eten, maar voor mij was de koek helemaal op. Ik heb eigenlijk alleen nog maar gezegd dat papa bij mij op de kamer op de matras moet komen liggen. Dat heb ik dan wel een keer of twintig gezegd. Uiteindelijk slaapt vanavond bijna niemand in zijn eigen bed. Lieke en Meike slapen bij mama in bed en papa komt bij mij op de kamer liggen. Zo hopen we toch een redelijke nacht te hebben en kunnen we daarna weer verder gaan met oefenen. Het is de bedoeling dat ik maandag goed uitgerust ben en waarschijnlijk lukt het oefenen zonder draakje ook beter. We zullen zien.

Groetjes Janske

• 27 November 2010 - 23:48

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Je Hebt iedereen weer aardig bezig gehouden vandaag en vanacht.
    Maar dat hoog bezoek heeft je toch weer wat afleiding gegeven.
    Hoop dat iedereen goed slaapt vanacht in ieders logeerbed.
    En dat het morgen [zondag] wat rustiger is in huize Beks.
    Zodat iedereen maandag weer aan een nieuwe [school]week kan beginnen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxx

• 28 November 2010 - 06:55

Judith & Ron, Wout:

Goedemorgen allemaal!

En, allemaal een beetje kunnen slapen?
    Wat een spektakel..

Zet 'm op!

• 28 November 2010 - 07:33

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM EN DE REST.
    WAT EEN KLIERKOP DIE DEXA DAT IS TOCH NIET OM VOL TE HOUDEN?
    JOU PAPA EN MAMA EN ZUSJES ZULLEN OOK WEL OP HUN TANDVLEES LOPEN.
    MEISJE WAS ER MAAR EEN MANIER OM DIE KLIERKOP ZIJN DRAKENNEKJE OMTE DRAAIEN.
    MAAR NU ZIJN ER AL WEER EEN PAAR DRAKEN DAGEN OM .
    EN MORGEN WEER NAAR SCHOOL.
    .IK GELOOF DAT HET KOUD IS ?HET IS ZO WIT BUITEN.
    DRAKEN HATEN DE KOU ,DUS VANDAAG HEERLIJK BUITEN SPELEN HUMMEL ALS HET ER IN ZIT.
    GISTEREN WASCOR PACO UITLATEN, EN DAN LOPEN ZE HEEL VER EN PACO MAG DAN LOS.
    ZO LIEPEN ZE HELEMAAL BIJ DE HUT VAN MIE PILS VER HE'
    TOEN ZAGEN ZE EEN REE LOPEN PACO WIST NIET WAT DAT MORMEL OP POTEN WAS ?DUS HIJ ER ACHTERAAN.
    TOEN WAS COR PACO KWIJT EN PACO WAS COR KWIJT .
    COR BELDE NAAR MIJ,IK ZEI IK DOE DE POORT VAN HET SLOT EN BEL JOU ALS IK HEM ZIE.
    IK GING MIJ WARM AANKLEDEN WANT IK DENK IK GA MET DE ROLSTOEL ZOEKEN ,HIJ MOET EEN PAAR DRUKKE WEGEN OVER.
    EN TOEN HOORDE IK DE ACHTERDEUR PACO SPRONG DE DEUR OPEN EN KWAM NA DE BADKAMER.
    WAT EEN DIER EEN KANJER 1.5. JAAR EN ZO VER STIK A;LLEEN NAAR HUIS GEKOMEN MIJN HART BONKTE IN MIJN KEEL ,GAUW COR IETS LATEN WETEN ,EN DAT WAS ONS AVONDUUR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 28 November 2010 - 17:08

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat kan jij goed onderhandelen zeg.
    Zou dit ook op school gaan lukken met de juf? En gaat dat alleen met papa of ook met mama?

Slaapze vanavond en morgen weer veel plezier op school.

Groetjes uit Leende