GROEN LICHT! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu GROEN LICHT! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

GROEN LICHT!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

24 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Een titel met hoofdletters geschreven, dat moet wel heel speciaal zijn. Nou dat is het ook.
Zoals jullie weten moest ik vandaag naar Nijmegen om me bij onze rode draad oncoloog (dr. te Loo) te melden. Dan worden alle belangrijke zaken besproken. Er was vandaag ook heel veel te bespreken en daar kan ik een heel verhaal over houden. Ik ga jullie gewoon zeggen dat jullie de rest van het verhaal van mij tegoed houden, want voor mij telde er vandaag maar 1 ding van alles wat de dokter gezegd heeft. En dat is het volgende en ik schreeuw het van de daken:

"IK MAG NAAR SCHOOL!!!!!!!!!!!"

De dokter vindt het, gezien mijn weerstand, verantwoord dat ik naar school ga. Ik heb natuurlijk meteen de harde kern gebeld om dit geweldige nieuws te delen.
Vanuit Nijmegen ben ik ook meteen doorgereden naar school om juffrouw Lenie direct op de hoogte te stellen van dit super nieuws.
Natuurlijk komt dit voor iedereen onverwacht, want dit is ruim 4, jaja mensen, 4 maanden(!!!) eerder dan verwacht. Wederom kom ik verrassend uit de hoek.
Hierdoor moeten er eerst wat praktische zaakjes geregeld worden, want hier was niemand op voorbereid. Denk hierbij aan het informeren van de andere kinderen/ouders en de toilethygiene. Ook is het moeilijk in te schatten hoe ik het m.b.t. mijn energieniveau doe. Dit alles moeten we nog even goed kortsluiten en dan gaat het echt gebeuren.

IK GA NAAR SCHOOL

Nu ga ik genieten van dit geweldige nieuws en morgen praat ik jullie wel bij over wat de dokter nog meer te vertellen had.

Groetjes Janske

• 24 November 2010 - 17:38

Krisje:

Lieve Janske,
    wat een heerlijk nieuws! en oh oh wat fijn, dat je nu een beetje mee kunt met de andere kinderen van je leeftijd! die 4 maanden heb je dan toch maar mooi gewonnen! Geniet van het goede nieuws, enne een vraagje? wanneer mag je dan echt precies naar school??
    Liefs, fijne avond, Krisje!

• 24 November 2010 - 17:49

L & H Bergmans:

Hoi en Hallo Janske.

Wat een nieuws zeg, dat je naar school mag gaan.
    Je hebt wel een paar fijne dagen gehad,gister logeren bij tante Angela en ome Tan,en heerlijk spelen met je neefjes en nichtje.
    En vandaag dit leuke bericht. Ga zo door meidje.
    Nu maar hopen dat het Dexadraakje niet vervelend wordt,dan gaat het wel goed.
    Nou Janske en de rest de groetjes van;
    tante Liny en ome Harrie.
    Ook van tante Anneke uit Ohe en Laak.(waar wij vandaag geweest zijn)

• 24 November 2010 - 17:57

Janske Beks:

Even een antwoord op de vraag van Krisje:

In principe mag ik van de oncoloog per direct naar school. Dat betekent dat als we de praktische zaken hebben ingevuld, ik naar school mag. Wel is er afgesproken dat ik maximaal 1 dagdeel per dag naar school ga. In principe is dat 's ochtends, zodat ik 's middags nog kan bijtanken (slapen).

• 24 November 2010 - 18:14

Cees En Annelies:

Tjonge Janske dit is geweldig. En wat zal de hele klas dit fijn vinden. Spannend hoor.
    Veel plezier.

Cees en Annelies de Jongh-v.d. Sommen

• 24 November 2010 - 18:20

Familie Kessels Ospe:

Hoi Janske en familie. Wat een GEWELDIG NIEUWS dat je nu al naar school mag en ook nog net op tijd voordat Sinterklaas met zijn Pieten komt natuurlijk. Dat heb je toch mooi voor elkaar gekregen TOPPIE! Wij wensen jou heel veel plezier op school en meisje geniet ervan! Groetjes uit de Ospelse Peel van Tanja, Paul, Manou en Jorn.

• 24 November 2010 - 18:23

Omegijs Tantenelly:

Hallo Janske
    dat is nog eens goed nieuws je mag
    naar school super goed van jouw
    nu kun je met alle kinderen samen
    sinterklaas liedjes leren ,en vele andere leuke dingen.
    Dit goede nieuws is een opsteker
    voor jullie allemaal.

groetjes aan jullie allemaal

ome gijs tante nelly

• 24 November 2010 - 18:24

Wilma Van De Vin:

Hallo Super Janske,

Je doet ons weer helemaal versteld staan, dappere meid. Dus nu komen we je lekker vaak tegen op het schoolplein. Wat ongelooflijk knap van jou.

Misschien is het een idee om 1 van de kleuterwc's om te toveren tot Super Janske WC en dat jij die alleen mag gaan gebruiken. Er zijn volgens mij voldoende wc's daar. Overleg maar eens met juf Leny. Een speciaal naambordje op de deur en goed aan al die kleuters uitleggen. Moet lukken zou ik zo zeggen.

Tot morgen op het schoolplein, Super Janske!

Groetjes,

WIlma, Ilse en Lieke

• 24 November 2010 - 18:43

DORRY:

HOI WERELDWONDER.
    DAT IS EEN GEWELDIG BERICHT .
    VIER MAAMDEM EERDER NAAR SCHOOL SUPER FIJN NIEUWS HUMMEL.
    NU IS HET OP SCHOOL EEN KEI LEUKE TIJD SINT KERST EN ALLES WAAR JIJ AAN MEE KAN DOEN VET HOOR .IK MAILDE DAT DE TOP IN ZICHT IS MAAR IK HAD WEER GELIJK, ER KOMEN NOG OPSTAKELS MAAR DIT IS TOCH WEL HEEL VET MEISJE.
    JANSKE BEKS LEERLING VAN DE BASISSCHOOL KLINKT HEEL GOED MOOIE MEID NU GA MAAR LEKKER DROMEN DOE IK OOK .EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWVIFE DORRY

• 24 November 2010 - 18:53

Lambert En Tineke:

Wat geweldig Janske, heerlijk elke dag naar je klas met ál je vriendjes en vriendinnetjes. Wat zul je een hoop te vertellen hebben als je thuis komt. En dan eerst lekker slapen, dan ben je weer uitgerust als Lieke uit school komt!! Goed geregeld van je!!!

Veel plezier op school!1

groetjes van ons

• 24 November 2010 - 19:20

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Zie ginds komt ons Janske zij mag naar de school
    Ze staat al te lachen onze grote idool
    Wat is ze in haar hummetje wat is dit toch fijn
    Zulk goei nieuws mag er gerust wel weer zijn.

HEEL GOEI NIEUWS WIJ ZIJN TROTS MEIDJE.

• 24 November 2010 - 19:25

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat een gaaf nieuws zeg!!!!!!! WIj hopen dat je het erg naar je zin zult hebben op je school!
    Kanjer geniet van je eerste echte schooldag. We lezen hier wel hoe het gaat op school.
    Slaap lekker

X Renske Bram Gijs en Nicole.

• 24 November 2010 - 19:32

Ome Renier:

Ha Janske,

Echt geweldig nieuws dat je weer steeds meer de "normale" zaken kunt doen! Laat juffrouw Lenie maar eens zien wie Janske Beks is!!

Liefs,
    Ome Renier

• 24 November 2010 - 19:44

Meggie:

yes!!!!!dat is zeker goed nieuws!ik word er helemaal blij van nu ik dit lees, geniet van het goede nieuws en ik zie je als ik kindjes op ga halen op school!!!

groetjes meggie

• 24 November 2010 - 20:48

Willy En Jeanet:

He Janske :)
    WAT LEZEN WE NOU!
    NAAR SCHOOL??????????
    Dat is geweldig nieuws meid.
    Zet je beste beentje voor .
    Nu kan je echt een kind zijn met al die kinderen op school.
    Succes Kanjer

Groetjes Willy en Jeanet

• 24 November 2010 - 21:04

Oma Blijham,:

Wat een geweldig nieuws Janske! Het is leuk voor je om met andere kinderen op school te zitten en met vriendinnetjes te kunnen spelen.Ook heel leuk voor Lieke dat je met haar mee gaat. Veel succes en doe maar goed je best.Een dikke knuffel van oma.

• 24 November 2010 - 21:04

H & H & I:

Wij hebben hier maar 1 woord voor:
    SSSSSSUUUUUUUUUUPPPPPPEEEEEEERRRRRRRRRRRR !!!!!!!!!!!!!!!

Heel veel plezier op school.

Enne............wij gaan er vanuit dat je nu heerlijk in je eigen bedje ligt te slapen.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 24 November 2010 - 21:18

Ome Tan:

D'r krede tog gewoon goei zin van, nie

En met haar wijsheid weet ik zeker dat dat ze binnen een paar weken de slimste is van de klas of ..................de ondeugendste.

Ik hoop stiekem allebei.

grtz

Ome Tan

• 24 November 2010 - 21:24

Christel:

hoi janske
    wat fijn zeg dat je nu eindelijk naar school mag.
    nu mag je net als je stapvriendjes naar school wel naar een andere school maar dat geeft toch niks.
    nu kun je tenminse met andere kinderen naar school heel veel succes er mee.

groetjed christel

• 24 November 2010 - 21:30

Janny,:

Hallo Super janske en Familie,

Wat een Super nieuws, geweldig Janske naar school, geniet ervan, er komt een heerlijke tijd aan.

Heel veel groetjes van de Fam.vrienten

• 24 November 2010 - 21:36

Tante Angela:

Hoi SUPER Janske,

Weer doe je je naam eer aan!
    Helemaal SUPER dat je naar school mag!
    Je hebt een flinke klim op de berg gemaakt, heb je ook een grote vlag, met IK MAG NAAR SCHOOL, geplaatst ?
    Ga ze op school maar eens laten zien hoe SUPER jij bent!
    Veel succes op school en lekker in je eigen bedje slapen want dat moet wel lukken na zo'n goed nieuws, toch????

Dikke knuffel van tante Angela

• 24 November 2010 - 21:43

Ineke En Peter:

Hoi Janske
    Wat doe jij het weer SUPER zeg! Geweldig nieuws en dat net voor Sinterklaas. We hopen, dat je er volop van kunt genieten en dat het dexadraakje de komende week vakantie gaat houden.
    Heel veel groetjes van ons.

• 24 November 2010 - 21:47

Opa Ijsje:

Janske wat school betreft , neem voorbeelden aan je Peetoom en Peettante.
    Ome Tan heeft er al iets over geschreven
    Opa ijsje

• 24 November 2010 - 21:52

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat was dat vanmiddag een geweldig nieuws vanuit de auto. We waren er helemaal van in onze nopjes.
    Eindelijk weer een toevoeging van wat in een een normaal kinderleventje thuishoort. Maar voor jou is dit heel bijzonder.

Nu maar hopen dat ze het op school ook vlug geregeld krijgen. Een privé wc-tje misschien een optie?

Lieverd, heel veel sterkte met de komende Dexa-week. Hopelijk is het draakje te moe om jou te komen vervelen.

Dikke knuffelxxxx

• 24 November 2010 - 21:57

Ellen:

Wauw super Janske! Wat een geweldig nieuws zeg! Ik snap goed dat de juf hier over verbaasd is! Ga er maar lekker van dromen nu!

veel Liefs

• 24 November 2010 - 22:54

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wow, wat geweldig.
    naar SCHOOL..............
    Nu ben je een echte 4-jarige supermeid.
    Jij laat toch elke keer weer ons van ons stoel afvallen van verbazing.
    Maar ga zo door, ik val met liefde van m'n stoel voor jou.
    De decembermaand is een van de leukste maanden op school.
    Dan is er zoveel te doen: de sint en kerst.
    En versieringen maken ,liedjes leren, enz.
    Slim van je om s'morgens naar school te gaan zodat je s'middags tijd hebt om te rusten.
    Zeg maar tegen het draakje dat draakjes verboden zijn op school ,en dat je nu echt geen tijd meer voor hem hebt.
    Ik wens je heel veel plezier en ben benieuwd naar de schoolervaringen.
    'Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxxxx

• 25 November 2010 - 01:56

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een geweldig goed nieuws.
    Heb jij op de terugweg uit Nijmegen nog wel stil kunnen zitten in de auto?
    Lekker slapen en dromen en dan..... op naar school!

Heel veel succes en plezier met je klasgenootjes. Super, super, super.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.

Wat een fantastisch nieuws is dit voor jou. Heel veel plezier op school1

• 25 November 2010 - 07:40

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

De blijdschap straalt van de foto's af.

Geweldig nieuws........SUPER!

Liefs Krisna

• 25 November 2010 - 08:25

Marian En Maarten:

Lieve Jankske

Super cool, kei gaaf!!!!
    Enne, die draak, die houdt helemaal niet van leren. Dus dat komt goed uit.
    Dikke kus.

• 25 November 2010 - 08:29

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk ... dan ben je een paar dagen weg.
    Dan doe je een inhaal slag om alle verhalen te lezen.
    In het begin een beetje somber..... de berg is toch wel heel erg hoog. En er zitten toch wel veel bochten in.
    Maar dan eindigen we weer met SUPER nieuws. Het gaat zo goed dat ze al naar school mag. "Gewoon" tussen alle andere kinderen en met je grote zus mee naar school.

En het zal Janske niet zijn als ze dan niet de mooiste en gezelligste maand uitzoekt om het te gaan doen.
    Met alle versieringen en feestjes op school.

Daarbij geeft dat natuurlijk thuis ook een beetje rust.

Nou geniet er maar van en wij gaan weer met zijn alle duimen, kaarsjes aansteken etc. Om er zeker van te zijn dat je het ook vol gaat houden.

Groetjes uit Leende

• 25 November 2010 - 08:58

Anne Soetens:

Hey supersupersuper Janske!

Wat een geweldig nieuws! Ik geloof goed dat je het echt van de daken wilde schreeuwen (alleen is het niet zo'n slim plan om op de daken te klimmen als er sneeuw op komst is)!

Echt heel leuk, nu maar hopen dat alles snel geregeld is zodat het ook echt snel gaat gebeuren!

Groetjes, Anne

• 25 November 2010 - 09:04

Marga Van Zantvoort:

Yes zie je wel steeds meer een beetje kind kunnen zijn en gewoon met de andere kinderen meedoen, geweldig.
    Veel plezier op school en natuurlijk net op tijd om de sint ook nog mee te maken.
    Nu maar hopen dat die draak bang word van al die kindjes op school en zich niet laat zien.
    Een fijne eerste halve dag Janske.
    Groetjes Marga

• 25 November 2010 - 09:37

Marleen:

WAUW JANSKE!!!!

Wat een geweldig nieuws! Super! Het was zeker heel leuk om de verbasing op de juf haar gezicht te zien. En dat ze maar snel alles op orde hebben zodat jij lekker kan beginnen. Geniet ervan en heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier alvast met de voorpret.

groetjes Marleen

• 25 November 2010 - 11:16

Asmara:

Lieve allemaal,

Wat een geweldig nieuws dat je naar school mag. Kun je fijn op school met je klasgenootjes spelen. En het zal ook leuk zijn om lieke daar te zien.

Je hebt ook een fijne dag gehad bij fam. prinsen. Voor sietske en rens en bart wel een verrassing dat je daar was.

De kalender is binnen zag ik. Ik zal hem vrijdag bij tante angela ophalen.

Groetjes en tot later.
    Asmara

• 25 November 2010 - 12:01

Bas & Sanne :

Ha die Super Janske
    Wat suuuuuuuuuper gaaf dat je naar school toe mag! Ga er van genieten.
    Pap en mam, succes want t zal voor jullie niet altijd makkelijk zijn. Maar juist heel spannend om haar meer los te gaan laten. Toi toi.
    Groetjes Bas & Sanne

• 25 November 2010 - 12:54

Herman & Willemieke:

Hallo Super Janske,
    Wat super de super dat je naar school mag!!
    Misschien moet je in plaats van een schooltas wel een klein draagbaar toiletje meenemen (porta porti) ...........
    Geniet maar lekker van het naar school gaan en 's middags lekker een dutje doen.

Willemieke en Herman.

• 25 November 2010 - 15:20

Judith & Ron, Wout:

DIT IS GEWELDIG!!

• 25 November 2010 - 15:26

De Stapvriendjes.:

Hey lieve Janske,

Wat GAAF,VET,COOL dat je eindelijk naar school mag!!!
    Wat een super nieuws. Je blijft ons verrassen!!! Geniet van alles wat er bij school komt kijken. Eindelijk het echte leven(van een vier jarige)!!!! Van onze papa's en mama's moeten wij nog even het volgende tegen jullie pap en mam zeggen. Wat gaaf dat jullie nu ook 2 kinderen op de basissschool hebben zitten. Hopelijk geeft dit jullie weer heel veel kracht om door te gaan en de top(pen) van de berg(en) te Berijken.

Janske, vertel ons wel op tijd of er concurrentie in de klas zit.Zodat wij daar op kunnen inspelen.......
    Heel veel speel en leerplezier op School.

Dikke kus van
    Brent,Jens,Sven.Fenne en Daisy

• 25 November 2010 - 15:52

Doortje En Nolleke:

hallo super janske
    geweldig meid dat is nou eens goed nieuws voor je he
    doe maar goed je best en je haald
    zo de achterstand van je klas genootjes in je bent een geweldige knape meid
    petje af hoor
    de grootjes aan pappa en mamma en je zusjes\
    als het een keertje uit komt willen we wel eens op de koffie komen
    groetjes tante door ome nolleke

• 25 November 2010 - 20:10

Leanne:

Ook nog een berichtje op de site..
    Janske, SUPER gaaf dat je naar school mag! Gezellig samen met Lieke naar school en daar natuurlijk nog veel meer vriendjes en vriendinnetjes maken. Gezellig spelen, lol maken en natuurlijk heel veel leren. Heel erg fijn en heel erg leuk voor jou, maar ook voor de rest..
    Kus en een dikke knuffel, Leanne

• 26 November 2010 - 05:33

Janneke:

lieve Janske wat fijn voor je dat je naar school mag en dat het zo goed gaat met jou heel veel plezier ops chool hoor er komt een leuke tijd voor je aan je bent een kanjer

• 26 November 2010 - 07:48

Ymke:

SUPER Janske,

wat een SUPER goed nieuws meisje. Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle andere berichten en zeggen dat je heel veel plezier moet gaan maken op school! En doe je best!

Groetjes Ymke