Een dagje Janske - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een dagje Janske - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een dagje Janske

Door: tante Angela

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 November 2010 | Nederland, Valkenswaard

Lieve mensen,

Vandaag mag ik een verslagje maken van de dag, omdat Janske een groot gedeelte van de dag bij ons heeft doorgebracht.

Rond half 11 was ik bij opa en oma omdat Janske en Ferry daar waren. Janske was helemaal door het dolle heen en bleef maar vragen wanneer we nou eindelijk gingen. Eerst moesten we nog even spullen thuis ophalen en kreeg ik uitleg over de te geven medicijnen. Toen was het eindelijk zover dat we naar Valkenswaard gingen. We hebben de hele weg lekker gekletst, vooral over zwemdiploma’s omdat we langs Lieke’s zwembad kwamen.

Eerst nog even naar de bakker, thuis de tafel opzetten en even spelen tot het tijd was om Sietske en Rens van school te halen. Nou die hebben we flink verrast, ze moesten allebei goed kijken of het echt Janske was en konden het niet geloven, maar Janske rende naar ze toe en klemde zich helemaal om hen heen. Terug naar huis om een boterham te eten, daar heeft ze genoten van een boterham met papa pasta en alle aandacht en toen ome Tan ook nog thuis kwam eten was het feest compleet.

Rens en Sietske terug naar school gebracht en Rens uitgezwaaid en terug thuis is Janske in Sietske haar bed gekropen om een dutje te gaan doen. Ze was er zeker van dat ze ging slapen, maar na 10 minuten kwam ze zeggen dat ze niet kon slapen omdat ik teveel herrie maakte. Ik ben toen nog maar zachter gaan doen in de hoop dat ze toch in slaap zou vallen. Het was al een tijdje stil toen ik ben gaan kijken en daar lag Janske in Sietske haar bed heerlijk te ………………………………………spelen. Ik wilde even het fototoestel halen maar voor ik deze had zat Janske in een keer in de woonkamer te spelen. We hebben heel vaak het krokodillenspel gedaan die Rens vanochtend in zijn schoen had, dat was kei lachen want de bek klapt dicht als je op een bepaalde tand duwt dus dat is keer op keer schrikken en lachen.

Het was al weer snel tijd om Sietske en Rens te halen maar omdat ik op de fiets moest is Jankse bij ome Tan gebleven maar ik kreeg nog wel de opdracht om snel te fietsen. Janske, Sietske en Rens hebben daarna nog even buitengespeeld en natuurlijk heeft Janske (samen met Sietske) nog even geholpen met de afwas. Omdat gisteren de kalenders van KIS waren binnen gekomen kon Janske ook nog mooi meehelpen om ze te voorzien van haar Super Janske-sticker. Janske kon nu ook zelf onze buurvrouw Gerda die toevallig ook net thuiskwam persoonlijk haar de eerste kalenders geven.

Voor diegene die een kalender hebben besteld ze komen jullie kant op of mogen worden afgehaald. De kosten bedragen € 7,75 per kalender. Voor de levering, neem maar even contact op via: janskebeks@live.nl

Janske mocht daarna zelf kiezen met wie ze naar Heeze wilde en het antwoord was niet verrassend; Ome Tan in de bus samen met Sietske.

Ik heb samen met Bart en Rens Lieke en Meike opgehaald en zijn eten gaan koken (macaroni gekozen door Janske) en Janske, Sietske en ome Tan kwamen eten toen ze de paarden binnen hadden gezet.

Janske heeft heerlijk macaroni (zonder saus) en komkommer gegeten en de rest heeft heerlijk macaroni met saus gegeten. Ondertussen kwamen Ferry en Joke thuis en hebben de kinderen nog fijn met z’n zessen gespeeld, Bart heeft o.a. Lieke en Rens monopoly leren spelen.

Al met al hebben we zoals gisteren voorgenomen veel plezier gehad!

Groetjes tante Angela

• 24 November 2010 - 04:58

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Dat leest echt als een heel gezellig dagje logeren en dan wil je ook geen middagslaapje doen want dan mis je de helft.

Helemaal goed dat ik de kalenders van jou persoonlijk heb gekregen en ik heb ook meteen jouw tekening opgezocht. Super mooi. Nu heb ik een echte Janske!

Ik hoop dat Papa en Mama de dag gisteren ook goed zijn doorgekomen.

Voor vandaag wens ik je weer veel succes en zeg maar tegen dat draakje dat het buiten erg lekker weer is om een lange wandeling te maken.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 24 November 2010 - 06:39

DORRY:

HOI HUMMEL EN DE HELE KUDDE .
    WAT EEN LEUKE DAG BIJ TANTE ANGELA EN OME TAN EN DEKINDEREN VAN HUN.
    IK HEB JOU VERHALEN WEL IEDERE DAG GELEZEN HOOR SCHAT.
    HEEFT HEEL DE FAM BIJ JULLIE PAARDEN ?OME TAN MOEST ZE OOK AL BINNEN ZETTEN.
    VERDER VANDAAG DEXA ,MAAR HIJ HEEFT ZICH DE VORIGE KEER MINDER KLIERIG GEDRAGEN MEISJE .EN ZIJN MEDICIJN HEEFT MEER VRUCHTEN AFGEWORPEN DACHT IK ZO.
    LIEKE BEN JIJ HELEMAAL BETER?
    HIER GAAT HET WEL. DADELIJK ALS HET LICHT IS GA IK WEER UITRIJDEN MET MIJN KOETS HUMMEL JIJ KLIMT NOG KEI GOED DE TOP KOMT IN ZICHT, MAAR ALS JE DIE KUNT ZIEN MOET JE NOG EEN EIND GRIETJE MET KUILEN EN BOBBELS MAAR KOMEN ZAL JE ER.
    NU VERBLIJF JIJ WEER IN EEN 5STERREN HUT, IK HOOP ZO DAT DEXA ZICH AANPAST,MAAR IK HEB AL GEFIKT IN DE SINT JAN WAAR NU OOK EEN MODERNE ENGEL KOMT MET MOBIE LLAS IK IN DE KRANT.
    IEDER ZIJN SMAAK, GEEF MIJ MAAR EEN ENGEL MET EEN HARPJE OF FLUIT SUCCES VANDAAG JANSKE PANSKE KEVERTJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 24 November 2010 - 07:01

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wauwie; een echte SUPERdag bij een SUPERfamilie!
    Heerlijk om de dag met zo'n verhaal te beginnen.

Wij hebben ook een leuke feestdag gehad; bedankt voor de kaart; allemaal!

Zet 'm op!

• 24 November 2010 - 08:44

Inge:

Hey schatteke,

Goh wat een feest om naar tante Angela te gaan. Je boft toch maar he met zo'n oom en tante. Dan heb ik het nog niet eens over dat nichtje en die neefjes. Ze zijn allemaal zo dol op jou. Maar dat is ook niet moeilijk, je bent ook zo'n lief ding.

Nou geef papa en mama maar een goeie knuf van me.
    Je weet ook zij zitten in mijn hart.
    En daar is het lekker warm. Hopelijk voelen jullie er iets van.

Liefs Inge.

• 24 November 2010 - 09:33

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Dat is een gezellige superdag geweest !! Fijn dat het zo leuk en goed gegaan is.

En wat zie ik nu: Ome Tan zijn eigen voortuin van een nieuw ontwerp aan het voorzien ?

Heel veel succes vandaag en we duimen dat draakje zich de komende dagen rustig houd.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 24 November 2010 - 10:46

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Al die dingen zoals Papa Pasta en Ome Tan , moeten we nooit meer vergeten
    kunnen we misschien nog is gebruiken als jij met een van je stapvriendjes .......................

Je hebt in ieder geval weer een fijne dag gehad daar in de K.R.straat in Valkenswaard.

Vandaag veel suc6 in Nijmegen enne vergeet niet de groeten van Opa aan de dokter te doen he.

Dag schat

• 24 November 2010 - 11:24

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Dat was gezellig bij tante Angela en ome Tan en de kids.
    Jullie hebben er inderdaad een gezellige speeldag van gemaakt.
    En een hele boterham gegeten, dus het eten gaat ook weer beter?
    Succes met de dexadraak deze week, hoop dat hij zich rustig houd.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 27 November 2010 - 18:04

Nikki En Jannie:

heerlijk een boterham met papa pasta of een boterham met psv worst.....