Wat een bikkel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wat een bikkel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wat een bikkel

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Eerst even iets recht zetten. In het bakje wat ik op de foto van het vorige verslag vast heb, is het bakje met water voor het paard van Sinterklaas. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat paarden veel meer kunnen drinken en dat dit dus maar een druppel op de gloeiende plaat was. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat we volgende keer een emmer water voor het paard van Sinterklaas neerzetten. Dit bakje was 's morgens namelijk zo droog, dat het wel leek of dat het afgedroogd was.
Dan nu even over mijn grote zus, want bikkelgedrag zit toch wel in onze familie. Dat is vandaag wel gebleken. Lieke moest vandaag naar de huisarts, vanwege de koorts en het vele hoesten. De dokter luisterde goed naar haar longen. Gelukkig was het geen longontsteking. Het is een bronchitis. Dat wil zoveel zeggen als een ontsteking aan de bovenst luchtwegen. De dokter vervolgde zijn onderzoek door in haar keel te kijken en ook even haar oren na te kijken. Hij keek rechts, verschoot, keek links en keek weer rechts. Hij vroeg Lieke of ze geen last van oorpijn heeft. Lieke had daar geen last van zij ze. Alleen als je eraan trekt doen haar oren pijn. Nu blijkt dat Lieke rechts ook nog eens een middenoorontsteking heeft. De dokter kon niet begrijpen dat ze er geen last van had. Lieke is dan ook weer thuis gekomen met wederom antibiotica. De vorige kuur, vanwege haar been, was begin vorige week afgelopen. Nu heeft ze dus een nieuwe, zwaardere kuur en ook moet ze nu langer doorgaan met deze antibiotica. Daarnaast heeft ze nog een pufmedicijn gekregen, zodat haar luchtwegen verder open gaan staan. Nu weten jullie dus wie mijn grote voorbeeld is.
Vanmorgen hebben Lieke, Meike en ik dan ook, ieder op een eigen bank, heerlijk voor de televisie gelegen. Natuurlijk heb ik ook mijn les gehad van juffrouw mama. Deze keer ging het vooraf door het speelkwartier, want ik wilde perse eerst skippyballen voordat de les begon. Op "school" heb ik van haar knutselles gehad en kreeg ik telkens opdrachten om bepaalde vormen van klei te maken. Het was leuk om te doen en ik had dan ook binnen de kortste keren twee klasgenootjes.
Voor de rest gaat het eigenlijk wel zijn gangetje met mij. Het eten is momenteel wel een groot probleem en ook het slapen gaat niet zoals het hoort, maar dat is geen nieuws meer.

Groetjes Janske

• 15 November 2010 - 22:23

Tante Angela:

Wat een luxe een bank voor iedereen, maar waar moeten papa en mama dan zitten?
    Fijn dat je hebt uitgelegd wat het bakje op de foto was, maar ik dacht dat jij nadat jij zo goed hebt geholpen met paarden verzorgen wel wist dat paarden meer water drinken, maar wel een goed idee van de emmer water de volgende keer. Daar zal Americo wel heel blij mee zijn.

Lieke nogmaals veel beterschap, je bent een SUPER bikkel.

Voor de rest van de familie veel kracht om deze 'virusperiode' door te komen!

Groetjes tante Angela

• 15 November 2010 - 23:08

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat een leuke foto, 3 meisjes languit voor de tv, ieder op een aparte bank.
    Alleen de reden om daar te liggen, namelijk ziek zijn is minder.

Lieke ik hoop dat de medicijnen snel zijn werk doen en dat het snel beter gaat met jou.
    Maar dat jij ook zo'n supermeid bent, dat wisten we eigenlijk al.
    Heel veel beterschap.

Janske, probeer goed te eten en te slapen, dan blijf je fit en dan hebben virussen minder kans.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 16 November 2010 - 05:27

DORRY:

HOI POLDERLIUTJES EN DE ZWERM ER OM HEEN.
    HET LIJKT WEL EEN VIJF STERREN VERBLIJF BIJ JULLIE WAT LIGPLAATS AANGAAT.
    LIEKE WAT EEN SORES VOOR JOU ZOVEEL IN EEN KEER, EN WEER ANTIBIOTICA BETERSCHAP MEISJE, HET GAAT VOOR JOU DIUDELIJK NIET ALLEEN OVER ROZEN ALLEMAAL MAAR IK WENS JOU HEEL VEEL BETERSCHAP DANSMEISJE.
    JANSKE DUS JIJ SLAAPT WEER NIET GOED?EN HET ETEN WIL OOK NIET LUKKEN?
    WIJ WETEN ALLEMAAL DAT JIJ ERG JE BEST DOET DUS HOEF IK NIET TE TYPEN PROBEER EEN DANOONTJE OF IETS ANDERS DOE IK OOK NIET.
    NU EEN WAARGEBEURD VERHAAL.
    TOEN IK GISTEREN MORGEN VERLEDEN TIJD DUS NAAR HET BELS LIJNTJE TOERDE KWAM IK LANGS WEILANDEN MET KOEIEN EN SCHAPEN,NOU EN? HOOR IK JULLIE WEER DENKEN,MAAR HET WAS ERG NAT DUS MOEST IK GOED UITKIJKEN DAT IK OP DE HARDE WEG BLEEF.
    IK DACHT STOP GEWOON EN KIJK OM JE HEEN PLUK DE DAG NEEM ALLES IN JE OP.
    NOU JANSKE WAT IK TOEN ZAG DAAR ZAKT ZELFS EEN ONDERBROEK VANAF.
    DE KOEIEN KEKEN ZO LODDERIG UIT HUN OGEN ZOU IK OOK DOEN ALS IK ER ZO BIJLIEP,ZE HADDEN NAMELIJK ,DE HELE KUDDE EEN ZIUDWESTER OP ZO'N STORMGEVAL. EN KAPLAARZEN AAN, IK KREEG DE SLAPPE LACH EN HEB NOG EENS OUWVERWETS KUNNEN GIEREN IK HEB DAAR OP MIJN GEMAAK ONDER HET GENOT VAN EEN ROKERTJE MIJN HART OP KUNNEN HALE TOEN LANGS DE SCHAPEN EN TOEN HAD IK HET HELEMAAL NIET MEER.
    DE HELE CLUB WOL HAD EEN FEL GEKLEURD REGENPAKJE AAN EN GEWONE LAARZEN WEL MOOIE VAN K.3.EN JULLIE RADEN NOOIT WELKE KLEUR ?JIJ DENK IK WEL FERRIE?NEE MENSEN JE MOET OOIT PAS OP DE PLAATS MAKEN, HET WAS PAARS LICHTGROEN EN ORANGE GAAF HOOR BIJZONDER HE'
    MAAR ZOIETS ZIE JE ALLEEN VAN 7.30 TOT 8.30WANT DE BOER KOMT ZE EEN PAAR KEER PER DAG VERSCHONEN WAT BEN IK TOCH EEN GEWELDIGE BOFKONT OM DAT ALLEMAAL TE MOGEN AANSCHOUWEN NU GEEF IK HET MAILSTOKJE WEER DOOR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EEN BOFKONT

• 16 November 2010 - 13:21

Inge :

Hoi lieve schatten,

Lieke toch. Snel beter worden hoor meisje.

Weet je wat ik nooit wist.
    Dat antibiotica de darmflora aantast en zo de weerstand doet zakken. Met als gevolg dat je vanalles blijft oplopen.
    Soms moet je wel aan de antibiotica. Maar dat kan je ook ondersteunen. Hoe?
    Door probiotica te nemen.
    Die is er al in poedervorm, zodat die in het drinken kan. (smaak het ook niet vies) Je kunt dit nemen na de kuur van antibiotica, maar het mag ook tijdens. Als er maar minimaal twee uur tussen de inname van de middelen zit.
    Zo pep je de darmen weer een beetje op. Het zijn eigenlijk gewoon goede bacteriën. Die hebben we ook nodig.

Nou genoeg .. bio..
    Groeten en knufjes van mio,

Inge.

• 16 November 2010 - 13:41

DORRY:

HOI JANSKE EN DE REST.
    JANSKE HEB JIJ EEN DUTJE GEDAAN MET LIEKE?
    IK MAIL OMDAT IK NET IETS LAS VAN INGE EN DAAR WIL IK EVEN OP REAGEREN.EN ER WAS NOG PLEK ZAT.
    INGE IS DAT SPUL NET ZOIETS ALS EEN HOMEOPATHISCHMIDDEL WAT JE KAN INNEMEN NA EEN ANTIBIOTICAKUUR OM JE LICHAAM WEER OP ORDE TE KRIJGEN TE KOOP BIJ DROGIST? DORRY

• 16 November 2010 - 18:42

Ellen:

Hallo Super Janske!

Dit bewijst het inderdaad maar weer, waat zijn jullie toch een stel bikkels! Lieke heeft het al die tijd van jou gezien en jij was haar grote voorbeeld, nu is het andersom! Zo zijn jullie er altijd voor elkaar. Echte zusjes!
    Heel veel beterschap in ieder geval voor Lieke en zorg als zusjes zijnde maar goed voor haar en elkaar natuurlijk!

Veel liefs

• 16 November 2010 - 22:24

Willemieke, Herman,:

Wat een heerlijke foto.
    Het is dat je weet dat jullie ziek zijn maar anders. Ziet er wel grappig uit....
    Wat goed dat jullie papa en mama drie banken hebben....
    Lieke wordt maar snel weer beter.