Verwenweekend Prinsenmeer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Verwenweekend Prinsenmeer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Verwenweekend Prinsenmeer

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Daar ben ik weer, terug van weggeweest. Lekker een paar dagen naar het Prinsenmeer in Ommel en o, wat zijn we in de watten gelegd. Ik heb weer heel veel te vertellen, maar ik zal het proberen kort te houden. De foto's spreken in deze weer voor zich.
Ik zal eerst even het medisch stukje toelichten. Het belangrijkste is dat het me deze keer gelukt is om een paar nachten van huis af te zijn zonder koorts te krijgen of andere zaken waarvoor we contact met het ziekenhuis moeten opnemen. Dat is natuurlijk al een hele dikke plus. Ook het Dexadraakje is meegeweest naar het weekend en ik mag met recht zeggen draakje. Natuurlijk was het draakje er wel, maar hij heeft zich ten opzichte van thuis goed gedragen. Ik denk dat hij ook blij was met een weekendje weg. Wederom een grote meevaller. Wat betreft het eten was het duidelijk. Ik heb maar 1 ding gegeten en dat was Praprika chips. Het voordeel van zo'n weekend weg is dat papa en mama dan de regeltjes ook wat los laten en zodoende heb ik alleen chips gegeten. Voor de vitamine nog een mandarijn, maar daar hield het dan toch echt wel mee op. Vandaag was het weer anders. Ik heb nog wel chips gegeten, maar ook erwtjes en een toetje. Als laatste mijn energieniveau. Dit weekend werd weer duidelijk dat ik toch echt minder aankan dan mijn zusjes. 's Avonds ging ik eerder naar bed, 's middags was ik hard toe aan mijn rust en op zondag heb ik het grootste gedeelte van de dag in de buggy doorgebracht. Dat maakt verder ook niet uit, want ik heb het wel prima naar mijn zin gehad.
Dan nu over het verwenweekend. We wisten niet wat we konden verwachten. Wederom kan ik niet beschrijven wat we allemaal hebben gedaan. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet te beschrijven. Voor ons was het in ieder geval een verwenweekend met een grote G. De G van genieten, maar ook van gezin. We waren daar te gast met zo'n 150 andere gezinnen. Kort samengevat is het Verwenweekend bedoeld om de ouders van gezinnen met een kind met een beperking te ontlasten. En dat is gelukt!!! Het was een weekend dat niet in het teken stond van Janske, maar het stond in het teken van Lieke, Janske en Meike, maar ook van papa en mama en ook nog van opa IJsje en oma Tumtum. Alles was geregeld. Een hele grote stacaravan om in te slapen. Alle maaltijden werden aangeboden en er was vertier voor iedereen. Op vrijdagavond was er een grootse opening. Zelf heb ik die niet meegemaakt, want ik lag al in bed, maar Lieke en Meike waren erbij en stonden voor aan het podium. Na een woordje van onder andere Harry van Raaij, werd de opening officieel verricht door niemand minder dan Bert van Marwijk. Heel speciaal was het ook dat iedereen elkaar een hand moest geven en er zo vanaf het eerste moment een grote saamhorigheid was. Iets wat het hele weekend is gebleven.
Op zaterdag zijn we de hele dag vermaakt. Opa vooral met mooie muziek en voor ons was er echt vanalles te doen. Telkens als we even niets te doen hadden, gingen we naar het indoor speeltoestel. Op zaterdag was er echter ook heel veel andere dingen te doen. Zo konden we ons eigen laten schmincken, er was een clown, een goochelaar, er kon geschilderd worden en er waren karikatuur tekenaars. Gesloopt ging ik dan ook tussen de middag slapen en Lieke is nog met papa gaan zwemmen. Na wederom het geweldige eten (volgens iedereen, mijn eten was sowieso goed) begon de avond met allemaal artiesten. Daar heb ik zelf weer niet veel van meegekregen, maar ik heb me laten vertellen dat Vader Abraham en Grad Damen ook zijn geweest. Lieke en Meike hebben tijdens deze avond nog regelmatig op het podium gestaan.
Op zondag weer een heerlijk ontbijt en om 10.00 uur was er alweer live muziek op het podium. In dit geval van een blaaskapel uit Asten. Super gezellige muziek. Wij zijn ook nog met treintje over het park gereden. Dat wilde ik al vanaf vrijdag en op zondag is het er dan van gekomen. Na mijn dutje was het tijd voor de grote finale voorafgegaan door een grote loterij met fantastische prijzen. Wij hadden een electrisch tandenbortselset gewonnen. Dit was het verwenweekend in een notendop en ik heb het een beetje "zakelijk" geschreven. Als ik ga beschrijven hoe ik het heb beleefd, dan zijn jullie overmorgen nog aan het lezen. Het was gewoon fantastisch en ik wil de organisatoren (onder leiding van Theo van Mullekom), de sponsors (hoofdsponsor = de Oostappen Groep) en de vrijwilligers ook nog eens via deze weg bedanken voor de fantastische dagen die wij hebben mogen meemaken. Het doet ons goed om te zien dat er zoveel mensen zijn die hun hart op de goede plek hebben zitten. Ook tussen de gasten onderling hing een fantastische sfeer en iedereen was behulpzaam voor elkaar en ging met veel respect met elkaar om. Ondanks alle moeilijke situaties waar een ieder in zit was het positiviteit ten top.
Dan nog even over Leanne, want die heeft ons toch wel een mooi kunstje geflikt. Ook dit in de positieve zin van het woord. Want wie kan er nu beter prinses zijn van het 44-jarig jubileum jaar van de Heibessums dan onze Leanne.
Prinses Leanne SwingBubbels 1e
Het is ons nog net gelukt om zondag vlug door te rijden naar de Hooizolder en daar zagen wij Leanne als prinses. We hebben al een onderscheiding van haar gekregen en hebben haar van harte gefeliciteerd. Evenals haar adjudanten Leon en Mike. Ik ben zelfs samen met mijn zusjes en Leanne even op de dansvloer geweest. Wij vinden het keigaaf dat Leanne prinses is, want wie kan er zeggen dat ze elke week leuke dingen met een prinses doen. Wij Lieke, Meike en ik gaan er nu vanuit dat we alleen nog maar prinsessendingen met haar gaan doen.
Vandaag was het vooral bijkomen voor mij. Daar heb ik dan ook niet veel over te vertellen. Ik denk dat het ook wel genoeg is zo. Morgen zal ik jullie vertellen hoe het ons vergaat om weer terug te keren in de voor ons normale wereld.

Groetjes Janske

• 08 November 2010 - 22:48

Ome Tan:

Als ik alleen al op de foto's af ga moet een geweldige opsteker zijn voor jullie.

De pasfoto (the day after) spreekt boekdelen.

Heel mooi !!

• 08 November 2010 - 23:14

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Je houd je verhaal maar kort en zakelijk, dat geeft niks want inderdaad de foto's spreken voor zich.
    Prachtig.
    Ook de pasfoto is weer klasse.
    Ik ben wel blij dat de draak zich rustig heeft gehouden, en dat jullie allemaal zo genoten hebben.
    Het was een prima weekend zo te lezen en te zien.
    Nu weer terug naar het leven van alledag.
    Maar met zoveel opgedane positieve energie moet dat wel lukken.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 08 November 2010 - 23:56

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Inderdaad een super verwen event een super verwen weekend , een van de bovenste plank .
    Niks maar dan ook helemaal niks hoefde wij te zorgen ,alles ,alles was geregeld tot in detail aan toe.
    We hebben 3 dagen in een andere wereld geleefd , in een wereld van gezinnen die je lotgenoten zijn en net wat Janske schrijft met respect elkaar behandelen.

"was de hele buitenwereld maar zo"
    zei iemand.

Toen wij zondag avond bij ons thuis waren ,vroegen wij aan elkaar wat was nou het fijnste of leukste van dit verwenevent , en wij Joke Ferry Oma en Opa konden daar geen antwoordt op geven , het was echt een super gevoel waarmee wij thuis kwamen de saamhorigheid was zo uniek, een heerlijk gevoel met op en top ontspanning.

Onze complimenten en waardering en dank aan Het bestuur van Verwenevent o.l.v. theo , wij wisten niet dat er nog zulke mensen waren.
    Mensen die 10maanden lang met deze organisatie belangenloos bezig zijn geweest.
    Opa zeï:
    Als ik Koningin was , dan wist ik het wel.

Ook onze dank aan het Park Prinsenmeer , de vrijwilligers , sponsors en mensen die optraden , shows gaven , we weten niet wie we allemaal moeten bedanken maar iedereen die er bij betrokken is geweest , Dank,.Dank., Dank jullie wel.

Een bijzonder woord van dank aan 2 bijzondere vrienden van ons gezin , want zonder hun waren wij er niet geweest.
    Zij hebben er voor gezorgd dat wij alle 7 een fantastisch verwen weekend hebben gehad.

Willy en Jeanet Dank jullie wel , de accu is weer bijgeladen.

• 09 November 2010 - 02:34

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat jullie allemaal zo hebben genoten van het verwenweekend.
    Dubbel dik verdiend.
    En wat fijn Janske dat de draak weer eens een draakje is gebleven. Wat afleiding doet jou blijkbaar goed en dus dat drakenbeestje vanzelf ook.
    Daar heeft iedereen weer plezier van.
    Misschien een idee voor de volgende 12 keer?!?

De foto's zijn geweldig en laten heel goed zien wat niet meer in het verhaal kon worden geschreven.
    Ik begrijp goed dat jij/jullie weer even bij moeten komen van zoveel plezier en vermaak.
    Dus nu maar even rustig aan en weer even afscheid nemen van de praprika chips.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 09 November 2010 - 05:26

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    DAT WAS GENIETEN DUIDELIJK ZICHTBAAR OP VELE RAAKFOTO'S KIJK ALLEEN MAAR NAAR DE OGEN VAN DE GEZINSLEDEN BEKS.
    EN DAN DIE PASFOTO GEWELDIG.
    WAT FIJN DAT JULLIE ZO HEBBEN GENOTEN.
    EN DAT DEXA DEXAATJEIS GEWORDEN DIT WEEKEND KNAP VAN HEM.
    EN NU WEER IN JULLIE GEWONE DOEN DAT IS WEL MOEILIJKER MAAR HET IS NIET ANDERS NOU MENSENEEN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 09 November 2010 - 05:59

Judith & Ron, Wout:

Wauw, da's genieten.
    Geniet nogmaar lekker na.

Pasfoto bezorgt ons kippevel.

Zet 'm op!

• 09 November 2010 - 06:29

Willy En Jeanet:

Zo te zien aan de foto's hebben jullie allemaal genoten.Dat was ook de bedoeling.
    Fijn dat we een steentje bij konden dragen.Maar daar zijn vrienden voor.En we doen dat graag en zeker als we stralende gezichten zien.
    De foto's zijn geweldig,
    Wie weet komen we weer andere dingen tegen :)
    Nog maar even nagenieten.

Groetjes Willy en Jeanet

• 09 November 2010 - 07:04

Inge:

Hoi lieve schatten,

Wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is.
    Janske, mooie pasfoto trouwens.

Hou die goede momenten vast, zodat jullie telkens in dit warme gevoel kunnen terug vallen. Het is gewoon een kwestie van opslaan op de harde schijf en in jullie grote hart.

Gr. Inge.

• 09 November 2010 - 07:57

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Heerlijk dat jullie zo genoten hebben en dat ze jullie zo verwend hebben.
    Ik kon zondagavond duidelijk merken dat jullie op en top genoten hebben, jullie hadden allemaal heel goede zin en waren heel uitgelaten over wat jullie allemaal meegemaakt hadden, SUPER gewoon.
    Tja en dan als afsluiter ook nog dat Leanne prinses is; k(ei) leuk!!
    Leanne gefeliciteerd en zorg dat je je stem goed smeert he!

Hopelijk kunnen jullie nog lang nagenieten van dit SUPER weekend!

Groetjes tante Angela

• 09 November 2010 - 08:39

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Wat een geweldig weekend hebben jullie gehad!! Fijn dat je er zó van kon genieten Janske, samen met je familie en álle andere mensen. Jullie kunnen er nog lang van nagenieten denken we!!!

Lieve groetjes van ons

• 09 November 2010 - 12:03

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat een SUPER weekend
    Voor een SUPER gezin
    Fijn dat jullie zo genoten hebben en het zijn SUPER leuke foto's !!

Weer een paar weekjes genieten zonder draakje.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 09 November 2010 - 15:48

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat super dat jullie zo heerlijk genoten hebben van het weekend, de foto's spreken inderdaad voor zich, heel erg mooi.

Janske je staat weer erg mooi op de pasfoto.

Het doet me goed te horen dat het meegevallen is met het draakje, ik hoop dat het verder weer de goede kant op gaat, hou je taai,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 09 November 2010 - 16:55

Nikki En Jannie:

Hee Janske,

Wat fijn dat jullie van het weekendje weg hebben genoten. Goed dat ze jullie hebben verwent want dat verdienen jullie dan ook. Foto's zeggen genoeg.
    Groetjes ons

• 09 November 2010 - 17:54

Ome Gijs Tante Nelly:

hallo allemaal
    wij hebben het verslag van de verwendag gelezen.
    wat een super leuk verhaal,mooie foto's,
    vrolijke gezichten en
    voor jullie als gezin
    even ontspannen.
    een pluim voor de mensen
    die dit organiseren.

ome gijs en tante nelly

• 09 November 2010 - 19:05

Asmara:

Hoi Janske,

Wat fijn dat jullie met z,n allen zo genoten hebben. De foto's zeggen al genoeg.

Groetjes en tot later.
    Asmara.

• 09 November 2010 - 19:40

Ome Renier:

Ha Janske,

Zo dit klinkt als een heel gezellig en geslaagd weekend!! En inderdaad die pasfoto (en andere foto's) spreken boekdelen.

Liefs,
    Ome Renier