Net echt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Net echt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Net echt

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was het net echt. Ik ben gewoon 2 keer naar school geweest. Enig verschil is dat mijn school pas om kwart voor elf begon en om kwart voor twaalf was afgelopen. Juf Marijke was onder de indruk van mijn energie niveau en moest echt de laatste 10 minuten een boekje gaan lezen want alle oefeningen had ik af. Nu weet ik van Lieke dat je flink door moet werken op school want zij heeft inmiddels de juf zo ver dat er een plus taak bij is gekomen op haar takenbord. Ik ben benieuwd wat ze voor mij verder in petto hebben.
Na de boterhammen ben ik mee geweest naar school om Lieke uit te zwaaien. Natuurlijk hoort daar dan ook bij dat ik even bij mijn eigen klas ga kijken. Erg leuk was het dan ook dat de klas me herkende en veel kinderen even naar me hebben gezwaaid.
In de middag kwam Juf Lenie mijn leskoffer weer bijvullen. Hij is weer flink aangevuld met knip en plakwerk en ook had ze een luisteroefening bij voor de les van vandaag. Omdat mijn les in de middag pas om vier uur begon had ik een klasgenoot. Lieke mocht de juf helpen maar mocht mij niet voorzeggen wat de goede antwoorden waren. Nu weet ik inmiddels dat ik een knappe kop ben want dat zei de juf nadat de oefening klaar was. Zo goed had ik het gedaan.
Na het avondeten kregen we nog een verrassing. Er was bij opa Ijsje en oma Tumtum een pakketjes afgegeven voor ons. Als ik het goed heb begrepen dan is het zo dat er in Neer een mevrouw mijn site leest die via kennissen van kennissen ons een hart onder de riem wilde steken. Vandaar het pakketje, we vonden het super.

Ook wil ik nog even terug komen op Lieke. Lieke is vanmorgen voor school nog bij de huisarts langs geweest om haar been te laten zien. De dokter vond toch dat Lieke medicijnen nodig heeft en nu is het dus Lieke die met mij mee doet. Ook heeft ze een zalf gekregen om op de huid te smeren. Gelukkig voor Lieke lijkt vooral de zalf goed te werken tegen de pijn.

Groetjes Janske

• 01 November 2010 - 19:45

Nikki En Jannie:

hey super janske!

wouw! al weer een leuk kado..je wordt toch wel verwent he ;-)
    en naar school.wat zal het weer een spannende dag geweest zijn.
    Slaap lekker meisje!

dikke kus vanuit joepie

• 01 November 2010 - 19:49

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wat heb jij een Super eerste dag na de vakantie gehad zeg!
    2 keer school en een leuk pakketje, kei leuk!
    Jou zusjes zijn wel heel solidair met jou om ook zo nu en dan medicijnen te nemen maar volgens mij hoeft dat van jou niet dus Lieke; snel beter worden en van de medicijnen af want jullie 'huisapotheek' lijkt me groot genoeg!
    Heel veel beterschap.
    Weten jullie ook waar de bult van was? (herfstmuggen?)

Slaap lekker allemaal!

Dikke knuffel van tante Angela

• 01 November 2010 - 20:17

Dorry:

hoi janske en volgelingen.
    Wat een heerlijk verhaal .
    Alles goed gegaan ,en dan die pasfoto,en zusjes beks mooi hoor.
    Lieke beterschap met jou been.
    en erg fijn dat jou schoolspullen weer aangevuld zijn
    ,en jij jou klas ook weer gezien hebt hummel.
    Ik wens iedereen morgen een hele fijne dag, ook een blijde dag lach maar veel hiulen hoeft niet, het gaat best goed kanjer,met jou mooie kopje.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 01 November 2010 - 20:48

Ome Tan:

Hoi Janske

Ik mocht van tante Angela het verhaal van gister niet lezen weet jij misschien waarom?

Ik ben nou ook een beetje zielig en moet ook pilletjes innemen.

Vanmorgen bij tandarts op de foto geweest en toen zag de tandarts een hele mooie wortelpunt-ontsteking.

Even een Antibiotica-kuurtje en dan moet het snel weer over zijn.

groetjes

Ome Tan

• 01 November 2010 - 21:22

De Stapvriendjes.:

Hey Lieve Janske,

WAT GAAAAAAAAAAF dat je 2 keer naar school bent geweest. Dat is gewoon helemaal echt!! Niet net echt. Je hebt tenslotte 2 keer les gehad. Ook wij, zijn weer met veel frisse zin vandaag op school begonnen. Er moet namelijk toch wat geleerd gaan worden.Om later maar een echt baan te krijgen. Anders komen we elkaar over een aantal jaar ophalen en dan vraagt jullie pap, "zo mannen wat voor studie/werk hebben jullie". En dan kunnen we natuurlijk niet met onze mond vol tanden staan en niets zinnigs te melden hebben. weten we zeker dat we je niet mee op stap mogen nemen. Dus we gaan er voor. Wat wij wel fijn vinden is dat we je niet of weinig over mogelijke concurrentie horen praten. Of zitten er van die kanppe jongens bij je in de klas? Dat horen wij namelijk liever nu, zodat we hun weer voor kunnen blijven.Wat begint je haar weer lekker lang te worden!!

Heel veel groetjes en kusjes(of macht dat niet??)

De stapvriendjes
    Brent,Daisy,Sven,Fenne en Jens

• 01 November 2010 - 22:01

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat knap van jou, 2x naar school vandaag.
    En nog even naar je eigen klas gezwaaid.
    En nog een onverwacht kado.
    EEn drukke eerste schooldag zo net na de vakantie.
    Maar alles is op rolletjes verlopen, dus je mag weer trots zijn op jezelf.
    Je zal wel moe zijn, en lekker slapen vanacht.

Lieke beterschap met je been.
    En meike ik hoop dat alle bulten verdwenen zijn.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 01 November 2010 - 22:23

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een kei ben jij.
    2x les op een dag en alles heel snel klaar zodat de juffrouw het bijna niet bij kan houden omdat jij zoveel energie hebt.
    Super, super, super!

Leuke activiteiten hebben jullie gedaan in de herfstvakantie en paardjes binnen of buiten zetten gaat jou ook goed af. De volgorde is niet belangrijk als het maar goed gaat.
    De foto's zijn ook geweldig, zowel van De Krant (Dorry) als van Opa en Oma met het opwinden van de wol, en de zusjes Beks mogen er ook wezen, die stapsvriendjes krijgen het nog moeilijk.

En Lieke heeft medicijnen en zalf voor haar been gekregen van de dokter.
    Lieke beterschap.

Ome Tan ook beterschap met de ontsteking, dat is geen pretje.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 02 November 2010 - 07:23

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat goed van je. Je kunt het al opbrengen om zolang de lessen te volgen.
    En wat knap van Lieke dat er al een plus taak bij is gekomen.

En doe je dan ook nog steeds goed eten?
    Want volgens mij krijg je wel honger van al dat studeren.

Groetjes uit Leende

• 02 November 2010 - 07:37

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Fijn om te lezen dat je veel beleefd. Die foto waarop jij met het touw (heet dat zo?) om je schouder achter pappa aanloopt vinden wij erg stoer. Dan lijk je echt een paardenmeisje. Misschien hebben we over 10 jaar in plaats van een zeilmeisje wel een paardenmeisje dat de wereld rond gaat met Talieke. En dan pappa ernaast op z'n fiets, allebei in zelfgebreide truien van oma Tumtum.
    Dat jij een knappe kop bent op school dat verbaasd ons niets. Hebben jullie al uitslag over de rugzak?
    Snel beterschap voor Lieke en Ome Tan. De apotheken daar bij jullie draaien overuren zeg.
    Deze week weer naar Nijmegen en de draak?
    Heel veel sterkte. Voor jullie alle vijf een dikke kus.

• 02 November 2010 - 08:01

Tineke En Lambert:

Hoi Janske!

Er wordt hard gewerkt bij jullie in de Heipolders!!
    Met schoolwerkjes én paardenwerkjes!! Wat geweldig dat het je allemaal zo goed afgaat! Ga je daarna altijd nog even slapen óf krijg je óók wat meer energie? Wat sneu voor Lieke dat ze zo'n last heeft van dat prikbeest. Wat was het eigenlijk voor beest? Toch niet een gewone mug?? Nou ja, het moet maar snel over zijn, he Lieke!!
    Er komt weer een lastige week aan, dus voor jullie allemaal héél veel sterkte!!!!
    Liefs van ons

• 02 November 2010 - 09:17

Wouter En Anne Joustra:

Hey Janske,
    Wat fijn dat ´t zo goed gaat met school! Ik denk dat de juf ook voor jou al snel plustaken zal gaan bedenken!
    Veel plezier met je cadeaus uit Neer!

Groetjes, Anne

• 02 November 2010 - 11:51

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat heerlijk dat de kindjes uit jou klas naar je gezwaaid hebben !!

Lieke en ome Tan beterschap !!!

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 02 November 2010 - 12:00

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal!

Heerlijk bericht met prachtfoto's!

Lieke en ome Tan; beterschap en als een konijn in het been van Lieke heeft gebeten dan geef 'm maar de wortelpunt van ome Tan, is dat ook weer geregeld...

Zet 'm op!