Mijn herfstvakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mijn herfstvakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mijn herfstvakantie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

31 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik ben blij dat jullie vragen stellen in jullie reacties, want soms zit ik zo in mijn eigen verhaal dat ik dingen vergeet te vertellen. Het mooie van mij zijn is dat ik vier jaar ben en ik gewoon mag leven zonder zorgen. Lekker doen wat ik op dat moment kan. Het is eigenlijk alleen de pijn of andere bijwerkingen waar ik last van heb. De overige aanpassingen in mijn leven onderga ik gewoon. Zo ook afgelopen donderdag. Lieke en Meike zijn meegeweest naar het ziekenhuis. De zusters en dokter waren heel aardig en toen mama 's avonds vroeg wat ik het leukste van de dag vond,was mijn antwoord: "Dat we naar het ziekenhuis zijn geweest." Dat ondanks de onderzoeken, de prikken en het krijgen van de Chemo Kaspers. O, wat is het toch heerlijk om vier te zijn.
Wat betreft het eten, het is eigenlijk elke dag kijken of ik genoeg binnen krijg. Wel begin ik beter fruit te eten, maar soms heb ik 's morgens geen zin in een boterham, maar pak ik er 's middags 1 extra. Het avondeten blijft heel moeilijk. Ik wil sowieso geen moeilijk eten waar ik veel werk voor moet doen en alles moet op smaak gebracht worden met maggi of doormekaarsaus. Al met al krijg ik genoeg voedingsstoffen binnen, iets wat ze elke week goed in de gaten houden als ik naar het ziekenhuis moet. Ook mijn poep is terug van vakantie en heeft een korte zonvakantie gehad. Jullie begrijpen dat hij dus weer mooi bruin van kleur is, maar nu is het geen grote mensen poep meer, maar meer keutels zoals een konijn. Ach, het is ook altijd wat.
De galbulten van Meike zijn gelukkig weg. Voor Meike wel jammer, want ze vond het ook heel interessant om medicijnen te krijgen. Net als haar grote zus en dat ben ik. Toen de medicijnen stopte is ze zelfs heel boos geworden. Helaas is het stokje nu overgenomen door Lieke, want zij is gestoken in haar been en ze heeft nu een heel dikke warme kuit, waar ze veel pijn aan heeft.
Die krant van ons is vanmorgen niet gaan trainen, want hij was bang dat hij dan ging fietsen als een natte krant. Wel is hij gaan voetballen, zodat hij toch aan zijn beweging is gekomen. Wat is er daarna lekkerder dan lekker op de bank liggen. Lekker rustig, met drie dochters op je.
Mama probeert wekelijks 3 uur te gaan werken. Dit valt niet mee, maar iedereen zegt dat het goed voor haar is.
Wij hadden geluk met onze herfstvakantie een weekje later, want over het weer hebben we niet te klagen gehad. In het begin was het nog regenachtig en hebben we flink geknutseld. Met name met kastanjes en prikkertjes hebben we de mooiste figuurtjes gemaakt. Hierdoor is het huis ook nog eens helemaal in de herfstsferen gebracht. Helaas lukt het opa IJsje momenteel niet om de paarden buiten te zetten en binnen te halen, dus heeft papa deze taak op zich genomen. Op onze papa en Janske dag (woensdag) mocht ik natuurlijk mee en ik heb alle drie de paarden mee buiten gezet. Keurig aan het touw vastgehouden. Ik heb ze buiten in de stal gezet en papa heeft ze 's avonds weer binnen in de wei gezet. Misschien moeten ze mij op school toch eens leren wat een wei en een stal is. Ach, in de vakantie mag je deze fouten maken.
Zoals jullie weten heeft Rens nog bij mij op de kamer gelogeerd. Hij heeft met mama op mijn kamer gelegen en ik bij papa in bed. Maakt niet uit, als het maar gezellig is en dat was het. Net zo als het feest van opa en oma. Tijdens dat feest hebben we ook nog lotjes getrokken voor Sinterklaas, want dan doen we ook nog surprises voor elkaar maken. Ik heb ome Tan getrokken, maar dat moeten jullie hem niet vertellen hoor.
Ook zijn we nog lekker vaak buiten geweest, want het weer liet het toe. Fijn in de tuin rondjes fietsen, maar we zijn ook samen met Janske en Pleun en hun papa en mama in de bossen gaan wandelen. Ik heb dat redelijk goed volgehouden, maar het hele stuk ging niet lukken. Gelukkig had papa de rugdrager meegenomen. Als ik er niet in zat, dan wilde Meike er wel in, dus papa heeft weer een goede training gehad. Na het wandelen zijn we ook nog even bij Janske en Pleun wat gaan drinken en hebben we nog fijn gespeeld. We waren pas thuis, toen het al donker werd en dat was nog voor de wintertijd inging. Ook zijn we, samen met Bart, bij ons achter de maisplak op geweest. Dit om maiskolven te gaan rapen voor de konijnen en de kip. Die hebben nu ook weer wat lekkers te knabbelen en ik weet hoe belangrijk het is om iets te knabbelen te hebben. Zeker nu de Dexa week er weer aan komt.
Vandaag zijn we nog samen met mama gaan kijken of Lieke morgen wel naar school kan. Het is geen probleem, de school staat er nog. Ik krijg morgen zelfs twee keer les, dus vannacht ga ik lekker uitrusten van een heerlijke herfstvakantie.

Groetjes Janske

• 31 Oktober 2010 - 22:49

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Je hebt inderdaad veel leuke dingen gedaan in de vakantie.
    En wat goed dat je opa helpt om samen met papa voor de paarden te zorgen
    En dat eten komt ook wel weer goed.
    Een paar keer een beetje eten is misschien wel evenveel als 3x veel eten.
    Blijf jij maar lekker genieten van je vier jaar zijn, en doe maar allemaal leuke dingen.
    Morgen weer succes met je schoollessen.
    Dus lekker slapen dan ben je morgen goed uitgerust.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 01 November 2010 - 05:19

HOI ALLEMAAL.
    JIJ GEEFT EEN MOOI VERSLAG WEG, IK WEET NU WEER ALLES.
    WAT EEN FOTO'S MOOI HOOR.
    JULLIE ZIJN WEL DRUK BEZIG GEWEEST IN DE VAKANTIE.
    EN GOED DAT JIJ WEER WAT KAN ETEN,DE PAARDENBINNENZET OF BUITEN,HEEFT OPAIJSJE DRIE PAARDEN?BIJNA EEN KUDDE.
    IK GELOOF DAT JULLIE OOK VEEL KNUTSELEN DAT IS FIJN MEISJE EEN KASTANJE GLIMT ZO MOOI.
    NOU ALLEMAAL WEER AAN DE SLAG WERK SCHOOL HET IS WEER VOORBIJ DE HERFSTVAKANTIE.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVEDORRY

• 01 November 2010 - 06:16

Judith & Ron, Wout:

Dag lieve Janske!

Wat heb je een mooi verhaal geschreven! Inderdaad, heerlijk dat toch nog onbezorgde 4 jaar zijn...om jaloers op te zijn dat je dat kunt!

Heel veel succes vandaag met de start na de vakantie. Leer maar lekker veel, wat jullie interessant vinden!

Oh ja, mooie foto's; dit keer de mooiste van opa en oma en hun garen, Wauw!

Zet 'm op!

• 01 November 2010 - 07:53

Renske En Bram:

Hey Super Janske

We weten niet of je nu al les hebt. En vandaag 2 keer les. Maar we hopen dat je goed hebt geslapen zodat je alles goed kan leren. En komen er binnenkort weer kindjes uit de klas spelen?? Want dat lijkt ons wel een groot feest.
    En wat een leuke dingen hebben jullie gedaan tijdens de vakantie. Wat een super mooie foto's hebben jullie weer gemaakt zeg.
    Wij kunnen niet kiezen welke het mooiste is. Renske vindt de foto van jouw en het paardje erg mooi!!!

Een hele fijne dag.
    X Renske Bram en onze papa en mama.

• 01 November 2010 - 08:17

HOI ALLEMAAL.
    IK VIND DE FOTO VAN FRANS EN GERRIE ZO APART.
    ZO HOU JE HET DUS 43 JAAR VOL, DOOR EEN KLUWE WOL OF KATOEN MET ZIJN TWEETJES OP TE WINDEN.
    EEN ECHTE RAAKFOTO.
    DAT WOU IK EVEN KWIJT JANSKE DORRY

• 01 November 2010 - 08:35

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Zo deze vakantie is ook weer voorbij. En zoals je als schreef het weer is redelijk goed geweest.
    En je hebt je goed vermaakt aan de foto's te zien. Gelukkig thuis kunnen blijven en niet in het ziekenhuis hoeven te blijven.
    Dus al met al een weer een goede vakantie gehad.

Hoe zit het met de records?
    Heb je die nog gehaalt?
    Hoeveel kraaltjes zitten er al aan je ketting?

Groetjes uit Leende

• 01 November 2010 - 09:14

Tante Angela:

Hoi Super Paardenverzorgster,

Wat een leuke foto's allemaal van de herfstvakantie. Helaas zit deze er weer op en zijn de scholen weer begonnen.
    En foutjes maken met wei en stal is niet erg hoor zolang er voor de paardjes maar gras in de stal staat en brokjes in de wei.
    Ik zal niet tegen ome Tan zeggen dat jij hem hebt, maar klein vraagje ; zat ome Tan zijn briefje dan tussen die van de kindjes? Of heeft de schrijver uit de school geklapt?
    Ik zal er voor zorgen dat hij dit verhaaltje niet leest en vertel wel in het kort wat er allemaal in staat.

Fijne dag,

Dikke knuffel van tante Angela

• 01 November 2010 - 10:31

Opa Ijsje Oma Tumtum:

op de vraag van Dorry

Wij hebben 2 Haflinger paardjes Tellina (7jaar) en haar dochter Talieke (1jaar) die naam heeft ze gekregen omdat Talieke op de verjaardag van Lieke is geboren.
    Opa was 's middags op Lieke haar verjaardag en zei toen.
    Als er vandaag nog een veultje wordt geboren en het is een meisje (merrie) dat heet ie naar Lieke.
    en rond 19.00uur was het zover , en omdat volgens stamboek merrie's met dezelfde letter moeten beginnen als de moeder ,hebben wij voor Lieke Ta gezet vandaar
    Talieke.

verder staat er bij ons nog.
    1 logeetje dat is een shetlander

En die is bij ons gekomen omdat in 2005 Sinterklaas die bij ons heeft neergezet voor de familie Prinsen.

Zijn naam .....Jantje

Oh en Janske wat kan jij Papa goed helpen met de paarden in 's morgens in de stal te zetten én 's avonds in wei.

groetjes van ons

• 01 November 2010 - 10:34

Nou Opa:

die laatste 2 zinnen lopen niet goed , maar iedereen zal wel begrijpen wat ik bedoel

• 01 November 2010 - 15:02

DORRY:

HOI OPA IJSJE EN OMA TUM TUM.
    NU BEN IK WEER BIJ MAAR DAT EEN MEISJE EEN MERRIE WAS WIST IK WEL LIEKE KEI GAAF NAAR JOE HOOR DE VETTE GROETEN DORRY

• 01 November 2010 - 15:26

Inge:

Hoi Janske,

Het moet toch wel fijn zijn dat jullie een eigen krantenjongen hebben (papa).
    Staat hem goed!
    Van krantenjongen, naar paardenjongen, hangjongen, (t)jonge, (t)jonge...

Hebben jullie ook schapen...? Omdat opa en oma wol aan het wikkelen zijn! Ach ja, na 43 jaar huwelijk ga je gekke dingen doen. Eingelijk valt het bij hun nog best mee..., of denk jij daar anders over?

Nou mijn boselfje, ik zou zeggen, vang een blaadje uit de lucht, neem dan glimlachtend een diepe zucht.
    Doe een wens en maak jezelf blij, want voor mij ben je echt een kei.

toedeloe,
    groetjes Inge.

• 02 November 2010 - 07:33

Nikki En Jannie:

Haaa Janske,

Jullie hebben je niet verveeld zie ik in de herfstvakantie. Lekker veel buiten frisse lucht opsnuiven en spelen maar. Wij zien da ook wel zitten lekker naar buiten. Daarna is het binnen juist extra fijn bij de verwarming groetjes ons