Help de VOKK of CliniClowns aan € 50.000,= - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Help de VOKK of CliniClowns aan € 50.000,= - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Help de VOKK of CliniClowns aan € 50.000,=

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Vandaag vraag ik een kleine gunst aan jullie. Voor jullie is het een kleine moeite en voor de VOKK of CliniClowns betekent het heel veel. Zij maken namelijk kans op € 50.000,=.
3M, bekend van de Post-it blokjes, reikt ieder jaar maar liefst 50.000 euro uit aan een goed doel. CliniClowns en de VOKK zijn twee van de genomineerde goede doelen. Ze maken kans op dit mooie bedrag als ze zoveel mogelijk stemmen binnenhalen.
Bij deze mijn aanbevelingen:

VOKK = Vereniging 'Ouders, Kinderen en Kanker'
(www.vokk.nl)

Deze vereniging is voor mij, papa en mama, maar ook voor Lieke en Meike van groot belang. Veel informatie en lotgenotencontact komt via de VOKK. Onder lotgenoten kun je dus ook de brussen verstaan, maar ook de grootouders. Ook informatie over kinderen met kanker en school wordt door deze vereniging verspreid. Op het moment dat je de diagnose "kanker" krijgt, krijg je een dagboekagenda van de VOKK, waar je alle medisch noodzakelijk gegevens in bewaard. Deze dagboekagenda gaat telkens mee naar het ziekenhuis en hier worden dan de bloedwaardes, behandelschema's en bijwerkingen van de medicijnen in bijgehouden.
Ook de kanjerketting is afkomstig van de VOKK. Ieder kind krijgt bij de diagnose een koord met daaraan letterkralen die zijn naam vormen, een kraal met een anker, het teken van hoop, en een kraal met het logo van de VOKK. Vervolgens komt er bij elke behandeling en onderzoek een nieuwe kraal bij. Elke kraal is verbonden aan een bepaalde ingreep, bijv. chemokuur, prikken, spoedopname, scan, operatie of haarverlies. Ook zijn er kralen voor een supergoede en een superslechte dag. De KanjerKetting vertelt de persoonlijke geschiedenis van een kind. Want de kralen aan de ketting geven alle stappen weer die het kind op de lange weg van de behandeling heeft gezet. De beloning met een kraal is een manier om hem tijdens de talrijke behandelingen steeds te vertellen: "Je bent een kanjer!". Vandaar de naam KanjerKetting.
Jullie weten inmiddels hoe belangrijk de kanjerketting voor mij is.

CliniClowns
(www.cliniclowns.nl)

Wat moet ik hier nu over zeggen. Iedereen kent ze wel, maar wat ze echt voor je betekenen als je ziek bent, dat kun je alleen ervaren. Hoe ziek ik ook ben, ze zorgen altijd voor een lach op mijn gezicht. Niet alleen bij mij, maar ook bij papa en mama. Als ik in isolatie lig, dan mogen ze niet de kamer op, maar zelfs dan krijgen ze het voor elkaar om vanuit de sluis contact met mij te krijgen en mij weer aan het lachen te krijgen. Je vergeet letterlijk even om ziek te zijn.
Inmiddels ben ik 4 jaar en mag ik ook naar Villa Neuzenroode. Dit is een "digitale" villa waar de CliniClowns wonen. Van de CliniClowns heb ik een webcam en microfoon gekregen, zodat ik contact met ze kan hebben. De CliniClowns slaan dus hun vleugels ook steeds verder uit.

Je kunt best op beide goede doelen stemmen, want ze zitten in een andere catergorie. Van elke categorie gaan de eerste drie door en uiteindelijk krijgt 1 goed doel het bedrag van 50.000 euro. Ook de Super Janske Club (www.superjanske.nl) ondersteunt beide goede doelen. Ik zal verder niets meer vertellen, zodat jullie tijd over hebben om te stemmen. Allemaal gaan stemmen hoor!!!!! Je kunt stemmen via onderstaande link:

Groetjes Janske

• 09 Oktober 2010 - 22:04

Ineke En Peter:

Natuurlijk stemmen we., want we weten inmiddels hoe belangrijk deze verenigingen voor jou en andere zieke kinderen en hun families zijn. Fijn, dat je weer uit het ziekenhuis bent en dat jullie die dag feestelijk hebben afgesloten met een mooie lichtjesroute met een onverwacht ijsje toe.
    Veel groetjes en liefs van ons.

• 09 Oktober 2010 - 22:37

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Natuurlijk dat doen we !!

al gedaan dus.

• 10 Oktober 2010 - 05:25

Judith & Ron, Wout:

Gedaan!

Zet ´m op!

WAT EEN GOEDE AXTIE IK STEM WEL HOOR VAN ZELF SPREKEND.
    HOE GAAT HET NU PLUISJE,SUPER KANJER HUMMEL,EN IK ZAL MAAR STOPPEN,IK HEB NOG ZO VEEL NAMEN VOOR JOU HUMMEL.
    MAAR EEN DING IS ZEKER JIJ BENT NU AL WEER EEN HEEL STUK HOGER GEKLOMMEN ,EN HET VERBLIJF IS WEER EEN 5STERREN LOGE,MET ALLE TOETERS EN BELLEN, ER ZULLEN ECHT NOG WET TEGENVALLERS KOMEN, MAAR OOK MEEVALLERS, EN MIJN GEVOEL ZET MIJ NOOIT VOOR PAAL HOOR,IK BEDOEL DAT HET UIT KOMT JANSKE.
    REDDEN GA JIJ HET ,EN WIJ MET JOU HUMMEL ,WIJ BLIJVEN JOU BEGELEIDEN OP DE ZWARE KLIM VAN DE KILIOMAJARO,DIE JOEKEL VAN EEN BERG.
    NOU JANSKE FAM EN DE REST VAN DE BENDE NOG EEN FIJNE ZONDAG, EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 10 Oktober 2010 - 08:19

Dorry:

foutje de mail wilden niet verzonden wordenmaar ik wou wel verzenden dus druk ik te veel .en verzend hem een paar keer te veel dorry

• 10 Oktober 2010 - 08:50

Willemieke, Herman:

Hoi familie,

Direct gestemd natuurlijk. Fijn dat je weer thuis bent, Janske. Fijne dag en geniet van het mooie weer!! Liefs, Willemieke, Herman, Fenna, Harmke en Renske.

• 10 Oktober 2010 - 08:52

H & H & I:

Ook wij hebben gestemd en hopen dat deze stichtingen de prijs in ontvangst kunnen nemen !

Dikke knuffels ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 10 Oktober 2010 - 09:17

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Natuurlijk heb ik meteen gestemd.

Vandaag misschien fijn buiten spelen met dit lekker weertje?

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 10 Oktober 2010 - 11:26

Karin:

hoi janske.ook ik heb al mijn best gedaan en meegestemd.Heel fijn weekend jullie allemaal.gr karin

• 10 Oktober 2010 - 17:56

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

De stem is uitgebracht.

Heb jij vandaag ook zo van het fijne weer genoten?

Liefs en dikke knuffelxxx

• 10 Oktober 2010 - 17:56

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

De stem is uitgebracht.

Heb jij vandaag ook zo van het fijne weer genoten?

Liefs en dikke knuffelxxx

• 10 Oktober 2010 - 18:14

Janske Beks:

Dag lieve mensen,

Ik laat dit bericht nog 1 dag langer staan, zodat het maximaal aantal stemmen wordt uitgebracht. Morgen horen jullie weer van me.

Groetjes Janske

• 10 Oktober 2010 - 19:53

Gertie Uit Stein:

Hallo Allemaal
    zoals jullie aan bovenstaand bericht zien heb ik al mijn mail contacten even gevraagd om te stemmen en ik weet zeker dat ze dan doen.
    Hoop dat het in zoverre helpt dat ze als winnaar uit de bus komen.
    Heel veel sterkte daar bij jullie en een dikke knuf voor de 3 grietjes
    HOUDOE

• 10 Oktober 2010 - 21:21

Fam Prinsen:

Natuurlijk hebben wij ook gestemd en een goed idee van Gertie om een mail rond te sturen.
    Wij hebben 5 mail adressen en hebben dus 5 keer kunnen stemmen.
    Iedereen die dus meerdere mailadressen heeft kan dus ook meer stemmen.
    Succes allemaal met stemmen!

Groetjes uit Valkenswaard

• 10 Oktober 2010 - 21:36

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ik heb gestemd op beide goede doelen.
    Hoop dat het lukt, en dat ze dat geld binnen slepen.
    Heb je een fijn weekend gehad, lekker thuis in heeze.
    Morgen weer een nieuwe dag.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 11 Oktober 2010 - 04:11

GOEDE MORGEN NEDERLAND.
    WEER MAANDAG DUS VOL ER TEGEN AAN.
    JA ZAL VANDAAG WEL WEER LES HEBBEN HUMMEL.
    EN VERDER DENK IK WEL DAT JIJ BUITEN KUNT ,HET IS NOG BEST GOEI WEER .
    HOE VOEL JIJ JOU NOU MEISJE?EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 11 Oktober 2010 - 12:01

Fam. Duisters:

Ja ook gestemt voor het goede doel!!!!!!!!!

Groetjes uit de Deken Kempslaan

• 11 Oktober 2010 - 14:24

Francien Van Noort:

Het is mij zelfs gelukt om op beide goede doelen te stemmen. Zo simpel is het dus !! Groetjes uit de Kruiseik voor jullie allemaal.

• 11 Oktober 2010 - 17:08

Leanne:

En natuurlijk heb ik vandaag ook een paar keer gestemd :)
    Groetjes Leanne!

• 11 Oktober 2010 - 17:13

Inge:

Er is een stem de box uitgegaan!.
    Zo te zien gaan de cliniclowns aan de kop.

Jippie.

Groetjes Inge.

• 12 Oktober 2010 - 09:02

Elles:

Hai Janske,
    Ik ben al even niets meer gepost, las je verhalen via internet op mijn telefoon maar een reactie plaatsen lukte me niet. Ik heb gestemt op de 2 goede doelen, kleine moeite en ik zag dat beide goede doelen het goed doen in het overzichtje! Van de kanjerketting had ik nog nooit gehoord maar als je de aanbevelingen leest op de site is het duidelijk dat dit niet alleen voor jou maar voor heel veel kinderen echt iets betekend!
    Kus Elles