Eigenlijk best tevreden - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Eigenlijk best tevreden - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Eigenlijk best tevreden

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Mijn eerste nachtje Eindhoven ziekenhuis zit er weer op. Ik ben gisteren zo rond 12 uur gaan slapen. Nadat we van de EHBO naar de kinderafdeling waren gebracht moest mijn kastje nog worden aangeprikt. Voordat alles dan klaar staat iedereen die nodig is aanwezig is en alle handelingen klaar zijn ben je zo ruim een uur verder. Daarna ging de eerste antibiotica erin. Inmiddels was mijn koorts ook wat gezakt en zijn mama en ik snel gaan slapen. Vanmorgen heb ik dan ook uitgeslapen tot 8 uur. Bij een nieuwe controle van mijn temperatuur bleek deze 37.3 te zijn. Omdat ik in beschermende isolatie lig mag ik niet de kamer af. Om de tijd dan door te komen heb ik vooral veel spelletjes met papa en mama gespeeld en ook heb ik bezoek gehad van de cliniclowns. Rond de middag kwam het eten maar hier in het ziekenhuis eten ze tussen de middag warm. Niet echt mijn favoriete maaltijd van de dag dus voor mij werd een boterham uit de kast gehaald. Helaas heb ik ook deze niet helemaal opgegeten. Daarna was het tijd voor mijn middagdutje. Tijdens mijn dutje is de zaalarts langs geweest om even met papa en mama te praten. Tot op heden is de arts tevreden. De hoge koorts is weg, ook maak ik geen zieke indruk. Verder zijn alle lichamelijke onderzoeken normaal. De reden om toch te moeten blijven is omdat ze de bloedkweek af willen wachten. Gisteren is er namelijk bloed afgenomen dan nu onderzocht wordt op beestjes. De eerste uitslag hiervan is vrijdag. Tot die tijd krijg ik antibiotica via het infuus. Ook kreeg ik te horen dat ik vandaag wel de MTX ga krijgen.
Aan het einde van de middag werd ook duidelijk dat ik uit de isolatie mag. Mijn weerstand is groot genoeg dus ik mag even over de afdeling lopen. Hier heb ik gebruik van gemaakt toen we papa uit gingen zwaaien. Daarna wilde ik ook nog naar de speelkamer. Deze was helaas al gesloten dus daar ga ik morgen een nieuwe poging voor doen.

Inmiddels is het negen uur geweest. Ik ben rond 8 uur gaan slapen. Nadat we weer de temperatuur hadden gemeten. Helaas, deze is nu 38.3C. Er zit dus ondankt de medicijnen toch nog iets te klieren van binnen.

Groetjes Janske

• 06 Oktober 2010 - 19:37

Leanne:

Ha Janske,
    Wat fijn dat jij je ondanks de koorts niet zo heel ziek voelt.. Hopelijk hebben de dokters je snel goed bekeken en kan je weer terug naar huis..

Lieke heeft vanavond bij de Showgroep al een kaart laten zien die ze gekregen had voor haar diploma. Ze was er zo trots op dat iedereen hem moest zien. Natuurlijk vonden wij het ook allemaal kei knap en was het een applaus waard!

Groetjes,
    Leanne

• 06 Oktober 2010 - 20:21

Willemieke, Herman:

He Super Janske,
    Wat lezen we nou?!!???!!
    Heel snel weer beter worden hoor. Dan kun je weer les krijgen van je papa of mama en natuurlijk van je juf..

Groetjes van Willemieke, Herman, Fenna, Harmke en Renske

• 06 Oktober 2010 - 20:27

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Dat is wel even schrikken, zeg. Zo heb je allemaal leuke dagen en zo lig je weer aan de paal. Hopelijk zijn de uitslagen vrijdag goed en weten ze ook wat je nu even onder de leden hebt.
    Wil je tegen waterratje Lieke zeggen dat we haar reuze knap vinden en dat er een kaart onderweg is?
    Zet hem op he!
    Een dikke kus voor jullie in het ziekehuis.

• 06 Oktober 2010 - 20:55

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Fijn dat je zelf wel tevreden bent, wel heel jammer dat je temperatuur weer opgelopen is.

Wij hebben al weer ontzettend moeten lachen met Meike.
    Omdat Bart, Sietske en Rens met opa Ijsje vanavond de lichtjesroute gingen rijden is alleen Meike met mij mee naar huis gegaan waar ome Tan het eten al klaar had.
    Toen Meike haar hele bordje 'netjes' leeg gegeten had (zonder bestek) mocht ze in de kamer spelen, ze zei dat ze ging puzzelen.
    Wij bleven nog even in de keuken en op een gegeven moment hoorde we toch een ander geluid dan de puzzel; ze stond met 2 walkie talkies in haar handen tegen elk oor een en dat vond ze heel leuk, want dat stoorde enorm.
    Daarna hoorde we weer een ander geluid en ik vroeg wat ze aan het doen was; puzzelen was het antwoord, vervolgens puzzel moeilijk kan niet.
    We gingen kijken en ze had de puzzel van Sietske van 500 stukjes (stuk) gemaakt. Ze bleef wel proberen maar de puzzel was toch echt te moeilijk.
    Sietske kon toen ze thuiskwam er ook wel om lachen en zei; oh dan hebben we weer wat te doen!
    Nu ligt iedereen weer heerlijk te slapen en hopelijk geldt dat ook voor jou en mama.
    In ieder geval een goede rustige nacht.

Dikke knuffel van ons allemaal!

• 06 Oktober 2010 - 20:56

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wij hebben al weer ontzettend moeten lachen met Meike.
    In ieder geval een goede rustige nacht.

Dikke knuffel van ons allemaal!

• 06 Oktober 2010 - 21:46

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat dat de temperatuur toch weer ietsjes gestegen is.
    Hopelijk hou je hem morgen wel weer laag.

Fijne nacht en niet vergeten lekker te eten he !! Dat is heel belangrijk en daar wordt je groot en sterk van.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 06 Oktober 2010 - 22:12

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat fijn dat je weer rond mag lopen, en niet op je kamer hoeft te blijven.
    De cliniclowns hebben je ook alweer aan het lachen gekregen, dus je vermaakt je wel in Eindhoven.
    Zorg er toch maar voor dat je snel naar huis mag.
    Dus goed eten, goed slapen en goed naar de dokter luisteren.
    Beterscap.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 06 Oktober 2010 - 23:01

Opa Ijsje.:

Janske heb je ons horen toeteren met de auto?

Wij, Bart,Sietske Rens en Opa dus hebben vanavond de prachtige LICHTJESROUTE in Eindhoven gereden.
    (echt een aanrader)
    en wij kwamen aan de achterkant, de kant waar jij ligt langs het ziekenhuis....even claxoneren of liever gezegd toeteren dan maar.

Ik heb tegen de drie gezegd Janske hoort het vast wel.

Ik heb dan ook nog een vraagje aan jou.
    Als jij 'savonds uit het raam kijkt ,zie jij dan ook iets van die lichtjesroute?

In ieder geval beloof ik jou en aan Lieke dat mocht jij voor zondag thuis (t/m 10 oktober kan het ) zijn en papa en mama vinden het goed dat ik dan nog 'n keer de route rij met jullie en misschien kan Imke dan ook mee ,nog effen vragen aan tante Hariette

Slaap ze en lukt het niet goed kijk dan effen uit het raam.

Opa

• 07 Oktober 2010 - 04:18

DORRY:

HOI LIEF PLUISJE.
    NIET SLECHT DE BERICHTEN VIND IK .
    ER ZIT INDERDAAD IETS TE KLIEREN OMDAT JE NU WEER KOORTS HEBT, MAAR JE WEERSTAND IS VOLDOENDE,EN JE MAG WEER GAAN RAKKEN,IK DENK EN HOOP VOOR JULLIE DAT HET ALLEMAAL AAN JOU SNOT LIGT ,DUS DEZE GELEERDE DENKT EEN VERKOUDHEIDJE.
    LIEKE WAT EEN KOSTBAAR PAPIER MEISJE GEWELDIG.
    OPA IJSJE DE LICHTJESROUTE HEB IK VROEGER, NU HEB IK HET OVER ECHT VROEGER 50GELEDEN TOEN WIJ IN EINDHOVEN WOONDE IEDER JAAR GEZIEN, WE GINGEN DAN MET EEN LICHTJESROUTE BUS WAS HEEL GAAF NOU HUMMEL KOM GAUW NAAR DE POLDER TERUG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 07 Oktober 2010 - 05:28

Karin:

Hopelijk een goede morgen saampjes.Wat een gedoe weer met die temperatuur,laat het maar snel zakken dan mag je misschien voor het weekend naar huis!Ik zal je wel missen janske want wie doet de kastdeur nu open maken? En wie helpt mij mee met de bedden?Ik zal proberen of het mij gaat lukken hoor hahahah Nou meiden veel sterkte en beterschap en tot gauw!Gr karin.

• 07 Oktober 2010 - 13:49

Cor En Diny.:

Hallo dappere Lieke.

Meiske, van harte gefeliciteerd met het behalen van je Zeehondendiploma en nou maar goed blijven oeffenen voor je echte grote diploma.

Hoi Super Janske.

Wat een tegenvaller dat je in het ziekenhuis bent opgenomen maar je bent daar in goede handen.
    Nou maar hopen dat de koorts gaat zakken dan mag je misschien morgen {Vijdag 8 Oktober} weer naar huis wij blijven voor jou duimen dat de uitslag van het bloedonderzoek goed is .
    Ferry, Joke, Lieke en Meike en de rest van de familie hou vol allemaal, en jij Janske ZET 'M Op!!!!!.
    Het allerbeste allemaal en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.Knuffels en Houdoe he.

• 08 Oktober 2010 - 19:00

Wijnand En Janneke:

Dag lieve super Janske,

Het is nooit fijn om te lezen dat jij weer bent opgenomen. Het is wel goed dat iedereen zo goed oplet en zo goed voor je zorgt.
    Heel goed om te lezen dat het vandaag al weer iets beter is gegaan. En wij vinden dat jij ook al een heel mooi kapsel hebt. Echt een sportieve look!

Tot slot willen wij ook Lieke nog feleciteren met het zeehondendiploma!
    Heel goed gedaan Lieke, wat zullen papa, mama , Janske en Meike trots op jou zijn.

Groeten en een dikke kus van Wijnand en Janneke