Paaseiballon - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Paaseiballon - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Paaseiballon

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Over mijn gezondheid is vandaag niet heel veel te melden en dat is natuurlijk goed nieuws. De dokter is vanmorgen nog langs geweest en ondanks de kleine verhoging is ze heel tevreden. Ze durft het nog niet aan om de antibiotica te stoppen. Hiervoor wil ze toch eerst de uitslagen hebben van de bloedkweek, zodat ze met zekerheid kan zeggen dat er geen rare beestjes in mijn bloed zitten. Wel staan er nog nieuwe kweekflesjes klaar, want als mijn temperatuur weer boven de 38,5 komt, moet er opnieuw een bloedkweek worden afgenomen. Vandaag kwam mijn temperatuur nog niet in de buurt van de 38, want 37,4 is het hoogst wat vandaag is gemeten. Ziet er dus allemaal goed uit.
Aangezien ik toch in het ziekenhuis ben en ik de dag moet doorkomen, maken we er maar weer het beste van en ik moet zeggen dat dat best goed gaat. Eerst ben ik samen met mama begonnen met de dingen die moeten gebeuren. Want ik kan wel in het ziekenhuis liggen, maar ik moet toch gewoon mijn lessen volgen. De leskoffer is dus meegegaan naar het ziekenhuis. Ik zat volop in de les toen we ineens gestoort werden. Het was de dokter, dus die mag dat. Na overleg met de dokter en heel hoopvol kijken, heb ik het voor elkaar gekregen dat de paal niet de hele dag met mij mee hoeft te rijden. Daar wordt zo'n paal ook zo moe van en daarnaast krijg je dan regelmatig zo'n vervelende piep, omdat de accu leeg is of doordat ik te wild doe met de paal en de druppelkamer een alarm geeft. Voor mij maakt het verder niet uit hoor, want ik ben inmiddels net zo snel met de paal als zonder paal. Aleen op de fiets is het nog lastig, dus ik moet oma Tumtum nog een keer lief aankijken dat zij voor de volgende opname iets van een trekhaak of zo maakt, zodat de paal aan de fiets vast blijft hangen. Weet je wat oma, laat maar zitten. Ik ga er gewoon vanuit dat dit mijn laatste ziekenhuisopname is en ik dus niet meer met de paal hoef rond te rijden.
De ballenbak is bij mij toch ook wel favoriet. Vanmiddag was er een verrassing, want opa IJsje was samen met Lieke op bezoek gekomen. Ik heb haar laten zien wat ik inmiddels kan. Ik gebruik de ballenbak als een echt zwembad en duik er dan ook op allerlei manieren in. Ook Lieke vond dit gaaf om te doen en zo hebben wij samen de speelkamer onveilig gemaakt. Helaas moest de antibiotica weer aangesloten worden en moest ik weer terug naar de kamer. Samen met Lieke heb ik nog een hele tijd op mijn kamer gespeeld. Papa heeft poppetjes van de smurfenhandschoenen gemaakt en daar hebben we een soort van poppenkast mee gespeeld. Ik vond het keigaaf dat Lieke was geweest en we hebben heel fijn gespeeld. Dus voor wie Lieke morgen ziet lopen en je ziet dat ze een blauw oog heeft, dat komt niet door mij. Die had ze vandaag op school opgelopen.
Ook heb ik het hier in het ziekenhuis goed geregeld met de zusters en de dieetiste, want vanavond kreeg ik een frikandel in zuiver vet gebakken. Dank jullie wel, ik vond hem heerlijk. Ook wilde ik mijn andere zusje zien, dus hebben we nog even geskyped met Meike Boef. We kunnen nu wel zien dat Meike een stuk ouder is geworden ten opzichte van de vorige opnames, want nu begrijpt ze heel goed hoe het skypen werkt en kunnen we fijn met haar kletsen en spelletjes spelen.
Het was daarna nog niet gedaan met de pret, want oma Hanny en Frans zijn ook nog op bezoek geweest. Ze hadden twee dingen bij, eten voor papa en mama en een paaseiballon voor mij. Iedereen vraagt zich af hoe ik aan die naam kom, maar dat maakt toch helemaal niet uit. Ik vind dat gewoon een mooie naam. Papa en mama zijn gaan eten en ondertussen heb ik samen met oma Hanny en Frans gespeeld. Tja, en dan is de dag toch weer voorbij gevlogen. Nog even de medicijnen en tandenpoetsen en daarna slapen. Omdat ik pijn aan mijn ogen had, wilde ik een nat washandje op mijn ogen hebben en zo ben ik in slaap gevallen, als een echt prinsesje.
Nu maar hopen op negatieve uitslagen morgen, want dat is positief nieuws voor mij.

Groetjes Janske

• 07 Oktober 2010 - 21:35

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Je hebt het allemaal weer mooi voor elkaar in het ziekenhuis.
    Je hebt alles onder controle en de touwtjes in handen.
    Je besteld gewoon een frikandel, en krijgt die dan ook.
    Veel bezoek en veel plezier.
    Laat die uitslagen maar goed zijn morgen, dan kun je mooi naar huis.
    Wij zullen ervoor duimen.

Heeft Lieke al veel kaartjes gehad ?

Hou vol en zet 'm op. Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 08 Oktober 2010 - 04:18

DORRY:

HOI ALLE MENSEN DIE DIT LEZEN.
    JANSKE WAT EEN GOEDE BERICHTEN, EN JIJ EET EEN FRIKANDEL SPEELT LACHT EN WAT AL NIET MEER .
    DE FOTO'S ZIJN WEER MOOI.
    JIJ KUNT IN HET ZIEKENHUIS DE LAKENS OOK UIT DELEN LEES IK.
    MAAR DAAR WERKEN OOK ALLEMAAL KANJERS DAT WEET IK.
    NU MAAR WACHTEN OP DE UITSLAG VAN DE KWEEK, EN DAN HOPELIJK VLUG INPAKKEN EN WEGWEZENEEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 08 Oktober 2010 - 04:27

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Leuk, zo'n handschoen om mee te spelen.
    En de ballon is ook heel erg mooi.
    En wat een verwennerij: een frikandel eten in het ziekenhuis.

Het gaat goed met je en de koorts is weg?
    Misschien mag je dan wel weer naar huis.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 08 Oktober 2010 - 06:19

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Fijn dat je niet zo heel ziek voelt en dat je dus lekker met je zusje kunt spelen.

En wie was er nu bij je blijven slapen Opa ijsje ;-) ?

We duimen voor een negatieve uitslag

Groetjes uit Leende

• 08 Oktober 2010 - 06:38

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat zal dat gister een feest zijn geweest. Het ziekenhuis opstelten zetten samen met je grote zus.

En zo te lezen kun jij goed onderhandelen zodat je in het ziekenhuis ook een lekkere Frikandel kan eten.....Knap hoor
    Wat goed dat je temp gister niet in de buurt van de 38 is gekomen. Hopelijk blijft het zo en mag je vandaag weer richting Heeze.
    X Renske Bram Gijs en Nicole

• 08 Oktober 2010 - 06:49

Meike, Sietske, Rens:

Goedemorgen Super Janske,

We vonden het heel leuk om met jou te skypen.
    Rens was toen zwemmen dus die had dat gemist.
    Meike vindt het heel gezellig dat Sietske en Rens vandaag ook weer vrij zijn zodat ze fijn samen kunnen spelen.
    Ze hebben al gepuzzeld, memmorie gespeeld, met auto's gespeeld enz.
    Gisteravond heeft Meike ook nog mee gedanst op de hokiepokie toen we Sietske op gingen halen van het dansen. Dat vond iedereen natuurlijk kei leuk en ze deed het al heel erg goed.

Hopelijk lag er geen erwtje onder je matras zodat je heerlijk als een prinsesje hebt geslapen.

Tot snel.

Dikke knuffels van ons allemaal!!!

• 08 Oktober 2010 - 12:41

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Wat fijn dat de dokter tevreden is, en de temperatuur redelijk, nu inderdaad maar hopen dat hij niet omhoog gaat, we zullen een kaarsje voor je aan steken.

Het is een gezellige boel daar in het het ziekenhuis samen met Lieke, fijn dat jullie het zo genieten, met de handschoenen, en de mooie paaseiballon.

En Janske laat ze nog maar wat fricandellen voor je bakken, want die fietsen er wel in.

Wij hopen dat alles goed gaat met je, heel veel sterkte en de gr. aan iedereen,

Gr.Vrienten

• 08 Oktober 2010 - 17:36

Judith & Ron, Wout:

Dag lieve Janske,

Jeetje...we hebben even heel wat gemist!
    Wat een belevenissen weer de afgelopen dagen.
    Gelukkig lezen we wel dat je niet heel erg ziek bent; gelukkig maar..

Zet 'm op!
    Lieke; geweldig dat Zeehondendiploma van jou; knap hoor!
    Een kus op je neus!