Daar lig ik weer - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Daar lig ik weer - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Daar lig ik weer

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Na een paar weken van eigenlijk allemaal goede berichten, laat ik jullie vandaag weer eens zien hoe onvoorspelbaar het leven van een Leukemie patient is. Vanmorgen en vanmiddag ben ik Lieke nog mee van school gaan halen. Ik heb zelfs vanmiddag nog les gehad van juffrouw Lenie. Nu lig ik in het ziekenhuis en zit weer vast aan de paal.
Eigenlijk was vandaag de hele dag niet om over naar huis te schrijven, maar met momenten ging het best goed met me. Vanmorgen heb ik nog goed gegeten, maar de rest van de dag heb ik niet veel meer binnengekregen. Papa heeft mij vanmorgen ook nog les gegeven, maar veel puf had ik daar niet voor. Na 1 opdrachtje was ik er wel klaar mee. De rest van de ochtend heb ik rustig aan gedaan en ben op tijd mijn bedje gaan opzoeken. Ik had het ook wel koud, dus ook het droomdekentje moest over mij heen. Papa was alleen thuis, dus ik moest mee om Lieke van school te halen. Hiervoor moest papa mij wakker maken. Hij vond wel dat ik warm aanvoelde, maar ik voelde me best goed en ik had natuurlijk heel warm onder de dekens gelegen. Ook daarna ging het wel redelijk met me. Zoals gezegd heb ik zelfs om vier uur nog een half uurtje les gehad van juffrouw Lenie.
Ook 's avonds wilde ik niet eten en papa voelde nog eens aan mijn hoofd. Hij vertelde tegen mama dat ze mij maar moest temperaturen, want hij dacht wel aan een verhoging, maar het zal wel geen 39 graden zijn, dacht hij. Papa ging met Lieke zwemmen en mama ging mij klaar maken voor de nacht. Nog even temperaturen en dan......Oeps, 39 graden precies. Toch maar even bellen met Nijmegen. Daar overleg met de oncoloog en ik moest maar naar Eindhoven komen om bloed af te nemen en mij na te laten kijken. Hierna zou er weer overleg plaatsvinden. Toen papa met Lieke thuis kwam waren de koffers al gepakt. Oma Tumtum was al bij ons om Lieke en Meike op te halen, want die logeren vanavond daar en wij konden dus naar Eindhoven.
In Eindhoven weer de nodige controles. De temperatuur was iets gedaald naar 38,3. Het bloed was redelijk goed, maar de ontstekingwaarde in het bloed gaf wel een kleine verhoging aan. Daarnaast hoest ik een klein beetje. Reden genoeg om geen risico te nemen. Ik moet dus in Eindhoven blijven slapen. Het slangetje werd aan mijn buik vastgemaakt en mijn grote vriend, de paal, staat weer langs me. Dit omdat ik nu 3 keer per dag antibiotica krijg via het infuus. De rest van de tijd loopt er wat zout doorheen om het slangetje open te houden. Daarnaast is er natuurlijk weer extra bloed afgenomen voor verder onderzoek, ze hebben een plasje van mij gekregen voor onderzoek en ze willen nog een poepje van mij, maar daar moeten ze nog even op wachten. Morgen zal er weer gekeken worden hoe het met mij gaat en zal ik jullie het verdere plan van aanpak laten horen. Nu ga ik hier hoog tussen de wolken slapen, samen met mama.
Vandaag gebeurde er ook iets wat ik heel zielig vind voor Lieke. Lieke kwam namelijk heel blij thuis van het zwemmen, want ze kan al zwemmen zonder vleugeltjes. Hiervoor heeft ze vandaag haar zeehondendiploma gekregen. Natuurlijk was Lieke ontzettend trots. Helaas hebben we niet veel tijd gehad om hier aandacht aan te besteden, want wij moesten weer door naar het ziekenhuis. Nu wil ik jullie vragen of jullie Lieke door middel van een kaartje of iets dergelijks willen feliciteren met haar diploma, want dat heeft ze dik verdient. Want ook de grote zus zijn van een Leukemie patient is niet altijd even leuk.

Groetjes Janske

  • 05 Oktober 2010 - 21:53

    Tonny.:

    Proficiat Lieke met je zeehondendiploma,knap hoor ik had daar nog nooit van gehoord.
    Op nu naar het grote diploma.
    Janske van harte beterschap toegewenst.
    Ger en Tonny.

  • 05 Oktober 2010 - 21:57

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Maar meisje toch, het ging zo goed.
    Laat het een troost voor je zijn, dat best veel mensen verkouden zijn, en ik ken er zelfs die de griep hebben.
    Hopen dat het niet meer is dan een verkoudheid, en je snel weer beter en thuis bent.
    Dan maar even in Eindhoven logeren, waar ze je goed in de gaten kunnen houden.
    Nou meisjelief, goed slapen, goed eten, goed rusten en snel beter worden.
    Beterschap.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

    Ps: wij sturen een kaartje naar lieke.

  • 05 Oktober 2010 - 22:01

    Annick:

    Lieve Beksjes,

    Helaas slecht nieuws vandaag, écht balen is dat! Ik hoop dat je goed slaapt vannacht en dat je temperatuur weer snel gaat dalen.
    Voor Lieke natuurlijk: super goed gedaan!! Zo'n zeehondendiploma is zeker iets om trots op te zijn. En je mag ook trots zijn dat jij zo'n geweldige grote zus bent!

  • 05 Oktober 2010 - 22:29

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Jah.inderdaad en terecht was Lieke trots met haar zeehondendiploma.
    Ik (Opa) was net de paardjes aan het binnenzetten toen Oma tumtum aankwam met Lieke en Meike en trots hield Lieke iets achter haar rug verborgen.
    Als je straks binnen bent Opa mag je het zien.
    Geweldig, , we hebben het diploma in een insteekmap gedaan (lamineren doen we nog als ze er van school uit een stempel er op heeft staan) en dat diploma ligt nu naast haar op het nachtkastje en ik weet zeker dat ze er vannacht van droomt.
    Janske nu zul je misschien denken nachtkastje ?,
    langs een kinderbed?
    wat denk je...Lieke heeft Opa weer uit bed gekregen en slaapt nu in het grote bed van Opa en Oma.

    Maar nu jij meidje.
    Was weer even schrikken en even wennen
    en in actie te komen ,omdat Lieke en Meike bij ons moesten komen slapen omdat jij naar het ziekenhuis moest.

    Natuurlijk hopen wij , dat het verblijf van korte duur mag zijn en dat je weer snel huis zult mag.

    Een rustige nacht ook voor mama en tot ziens

    Opa en Oma

  • 05 Oktober 2010 - 22:35

    Ome Renier:

    Hey Janske,

    Hè wat een vervelend bericht! Hopelijk slaap je nu lekker en is de koorts ondertussen verder gezakt!

    Wat heb je trouwens een stoere zus met een zwemdiploma. Lieke van harte gefeliciteerd!!

    Liefs,
    Ome Renier

  • 06 Oktober 2010 - 04:13

    Dorry:

    HOI PECHVOGELS.
    HET IS NONDE JU NIET LEUK OM INEENS KOORTS TE KRIJGEN.
    MAAR IN HET ZIEKENHUIS WETEN ZE GAUW HOOP IK WAAR HET AAN LIGT.
    HET GING OOK REDELIJK GOED DE LAATSTE TIJD, GEEN OPNAME'S MEER ,NU DUS WEL.
    EN DAN DIE LIEKE NOG ZO KORT OP ZWEMLES ,EN NU AL DOLFIJN SUPPER HOOR LIEKE NOU OP NAAR WALVIS , OF HOE HEET HET VERVOLG VAN DOLFIJN?
    ALLEMAAL VEEL STERKTE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 06 Oktober 2010 - 04:34

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Van harte beterschap gewenst en ik hoop dat de koorts snel zakt en jij verder niets onder de leden hebt.

    Lieke, wat goed dat jij nu al een zeehondendiploma hebt.
    Heel goed gedaan. Van harte gefeliciteerd.

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 06 Oktober 2010 - 06:11

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    He wat een vervelend bericht weer. Nu maar hopen dat het allemaal mee gaat vallen en alles van tijdelijke aard is.

    Ook sneu voor Lieke dat haar "feestelijkheden" een beetje kort duurden.
    Alsnog van harte gefeliciteerd meisje....

    Veel sterkte daar in het Catharinaziekenhuis. Hopelijk mogen jullie weer snel naar huis terug.

    Liefs en dikke knuffel

  • 06 Oktober 2010 - 07:07

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Ik kreeg al een rilling toen ik de titel las van dit bericht.

    Nu maar hopen dat het allemaal een beetje meevalt en dat je weer vlug naar huis mag.
    Misschien al terwijl ik dit berichtje aan het schrijven ben.

    Lieke nog proficiat en het kaartje is onderweg.

    Groetjes uit Leende

  • 06 Oktober 2010 - 07:16

    De Stapvriendjes:

    Hey Super janske...

    Ja dit is wel weer even schrikken.....
    Hopelijk is de logeerpartij van korte duur en kun je snel thuis weer lekker verder gaan genieten...

    Ja zo zie je het leven van een leukomie patient kan snel veranderen....

    Lieke Super dat je je Zeehonden diploma hebt gehaald....... Knap hoor.......

    Ferrie en Joke, wederom sterkte en hopelijk zijn jullie weer snel samen thuis als gezinnetje.....

    Liefs, Brent, Jens, Daisy, Sven en Fenne

  • 06 Oktober 2010 - 07:39

    Inge:

    Lieve Janske toch,

    Krabbel maar wel gauw op.
    Papa en mama, blijf vertrouwen op jullie zelf.
    Het is bijzonder knap hoe jullie het allemaal doen. Binnenin jullie blijft altijd een oerkracht zitten. Ook al lijk het misschien soms dat je die kwijt bent.
    Maar jullie basis is goed en de liefde om jullie heen zal voldoende aanvullen.
    Omring je alleen met mensen die echt van jullie houden. Want alleen dat is pure energie.
    Vergeet vooral niet van jezelf te houden.

    Veel liefs Inge.

  • 06 Oktober 2010 - 07:58

    H & H & I:

    Hoi SUPER Janske,

    Hopelijk heb je vannacht samen met mama een beetje kunnen slapen en is de koorts wat gezakt.

    Lieke van harte gefeliciteerd met je zeehondendiploma !

    SUPER Janske laat ze maar weer eens zien wie jij bent zodat je snel weer naar huis kunt.

    Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 06 Oktober 2010 - 09:26

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Allereerst Lieke gefeliciteerd met je diploma.

    Wat leuk dat je vanochtend even belde en vertelde dat de CliniClowns al geweest waren en dat je daar al om gelachen had.
    Heel veel beterschap en tot snel.

    Heel veel lieve groetjes van tante Angela, ome Tan, Bart, Sietske en Rens XXXXXXXXXX

  • 06 Oktober 2010 - 10:09

    Ellen:

    Hallo Super Janske!

    Dat was weer een minder leuke titel die ik net las... Ik hoop dat het nu al een stuk beter gaat en je vannacht weer in je eigen bedje kunt logeren.

    En natuurlijk voor Lieke, Gefeliciteerd met je zeehondendiploma! Super goed gedaan zeg, echt knap! Nog even en je hebt al je diploma's binnen ;)

    Liefs

  • 06 Oktober 2010 - 17:25

    Fam Van Noort:

    Wat knap gedaan Lieke! Gefeliciteerd!!
    En Janske beterschap, hopenlijk ben je snel weer thuis. Heel veel groetjes ook aan je papa en mama en aan Meike.

  • 06 Oktober 2010 - 18:18

    Asmara:

    Beste Allemaal,

    Lieke gefeliciteerd met je zeehondendiploma. Nu goed blijven oefenen zonder de bandjes.

    Janske van harte beterschap, hopelijk is het maar voor korte duur, en kunnen jullie snel weer naar huis.

    Groetjes en tot later.
    Asmara


  • 06 Oktober 2010 - 18:26

    Jan, Heidi En De Res:

    hoi allemaal,

    wat balen om weer te lezen dat er slechter bericht is..zo zie je maar, nergens van verzekerd..!
    en tja, janske, er kan maar iemand je virend zijn; de paal..!!
    en lieke, wat super knap meisje, ik wou dat samijn jou na deed, wij zijn inmiddels na 2 pogingen zwemmen weer gestopt daar samijn alles bij elkaar huilde!
    iedereen maar weer alle kracht en moed om alles vol te houden..

    veel groetjes van ons

  • 06 Oktober 2010 - 20:55

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Goed nieuws en slecht nieuws, Lieke van harte gefeliciteerd met je zwemdiploma, knap hoor en Janske heel veel beterschap en sterkte, wij hopen dat je weer vlug thuis bent,

    Gr,Fam.Vrienten

  • 07 Oktober 2010 - 07:39

    Janneke:

    lieve Janske
    heel veelsterkte toegewenst hoor ik hoop dat je inmiddels weer een klein beetje bent opgeknapt .Lieke goed hoor dat jij je diploma hebt behaald dikke duim .
    familie heel veel sterkt hoor en we hopen snel op een goed bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 2266399

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: