Dierendag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dierendag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dierendag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag begon mijn schooldag net als alle andere kinderen om half negen. Na samen met juf mama een taartje te hebben gemaakt van klei was het tijd voor een voorleesverhaal. Verder hadden we in de les nog enkele versjes, waarvan ik de meeste al ken door Lieke, en wat knip en plak werk. Rond negen uur was het wel weer klaar en kon ik samen met Meike afscheid nemen van papa en mama. Zij hadden in het verleden een massage tegoedbon gekregen van Willy en Jeanet en voor vandaag stond er voor hun een afspraak ingepland. Nadat papa en mama weg waren was het ook voor ons tijd om te vertrekken. Het is vandaag namelijk dierendag en ook ik heb daar samen met Leanne en Meike oog voor gehad. We zijn samen naar de kinderboerderij geweest en hebben daar alle dieren gefeliciteerd met hun verjaardag. Ik kan je vertellen, we zijn wel even bezig geweest en waren net op tijd terug om Lieke uit school te halen. Daar heb ik nog met mijn juf van school gepraat en haar zie ik morgen bij me thuis voor de les. Het eerste deel van de middag heb ik rustig aan gedaan. Ik vertelde Leanne dat ik niet moe was, maar toch moest ik van haar naar bed. Eenmaal in bed ben ik toch snel in slaap gevallen en moest ik worden gewekt omdat Lieke opgehaald moest worden uit school. Het tweede deel van de middag is er weer iemand uit mijn klas kennis komen maken. Deze keer was het Reza die samen met haar broertje Ravi kwam spelen. Als verrassing hadden ze een grote zak met kleine zakjes chips mee genomen. Deze hebben we direct open gemaakt en samen hebben we er lekker van gegeten. Daarna hebben we fijn samen buiten gespeeld.
Het eten ging vanavond weer wat minder maar wat wil je als je net een zakje chips op hebt. Nu lig ik lekker in bed te slapen. Papa en mama zijn erg benieuwd naar komende nacht want momenteel in het doorslapen toch echt een probleem aan het worden. Steeds ga ik goed slapen maar wordt tussen tien en twaalf wakker waarna ik niet meer ga slapen zonder papa of mama om me heen.

Groetjes Janske

• 04 Oktober 2010 - 20:55

Ellen:

Hallo Super Janske!

Wat een leuk idee om alle dieren een fijne verjaardag te wensen! Dat mag wel op zo'n dagje.
    Wat een heerlijke foto zeg, je pasfoto van deze week. Een echte beks!

Nou ik hoop voor nu slaap lekker, maar dan wel voor de hele nacht!

Liefs

• 04 Oktober 2010 - 20:58

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Leuk he dierendag ! Kun je fijn alle dieren verwennen. Wij zijn ook wel even bezig geweest om ze allemaal een extra knuffel te geven :)

En hoe hebben papa en mama het gehad ? Alle spieren weer los en ervan genoten ?

Als je voor twaalf uur wakker word dan denk maar aan de dieren en vooral aan schaapjes die over een hekje springen, wie weet val je dan weer in slaap tot morgenvroeg.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 04 Oktober 2010 - 21:48

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat lief van jullie dat jullie naar de kinderboerderij zijn geweest om alle dieren te feliciteren.
    Daar zijn jullie wel even mee bezig geweest denk ik.
    Je pasfoto is weer geweldig, je ziet er uit om op te eten.
    Denk eraan, van goed eten en slapen word je een hele grote meid.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 05 Oktober 2010 - 04:15

DORRY:

HOI DIERENVRIENDIN EN FAM BKS EN DE REST.
    DIE PASFOTO VAN JOU IS WEL HEEL GOED HUMMEL ,WAT EEN MOOIE MEID,DIE ANDERE FOTO;S ZIJN OOK ERG MOOI .
    IK DENK DAT JULLIE DE MEEST GEFOTOGRAVEERDE DAMES ZIJN OP DEZE AARDBOL.
    HEB JIJ AL EEN STUKJE TOILLETZEEP ONDER JOU KUSSEN ?
    OOK EEN GAVE DIERENDAG, EN SCHOOL IS OOK LEUK ZO TE LEZEN.
    NOU HUMMEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 Oktober 2010 - 07:38

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wat leuk dat jullie aan de dieren hebben gedacht, hebben ze hier ook gedaan de vissen hebben extra voer gehad van Rens (ik weet niet of ze daar echt blij mee zijn maar aaien vinden ze ook niet leuk) en de konijnen hebben van Sietske en Bart extra aandacht en eten gehad.
    Je staat weer prachtig op de foto.
    Waren papa en mama in slaap gevallen tijdens de massage?

Fijne dag allemaal vandaag.

Groetjes van tante Angela

• 05 Oktober 2010 - 09:43

Inge:

Hoi Janske,

Nou bij ons hebben mijn verkens (Tom en Sam) ook wat lekkers gekregen hoor. Want die twee mennekes van mij, die kunnen soms beesten.
    Dan zijn het net twee jonge stoeiende honden, dan smekken ze weer aan tafel en soms vliegt het eten in het rond. Als ze buiten zijn dan gaan ze takken en steentjes verzamelen en leggen die soms in of onder hun bedje. (nestje maken). We hebben nog geen echte huisdieren, maar dat is ook niet nodig met die twee hier in huis.

Fijne week en geniet van het zonnetjes zonnetje.
    groetjes en knufje van snufje, onee van Inge.

• 05 Oktober 2010 - 09:43

Inge:

Hoi Janske,

Fijne week en geniet van het zonnetjes zonnetje.
    groetjes en knufje van snufje, onee van Inge.

• 05 Oktober 2010 - 11:54

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat leuk om alle dieren te feliciteren. En dat kost natuurlijk wel tijd.

Dan ook nog leuk les gehad van juf Mama en een nieuw klasgenootje op bezoek.
    Dat was alweer een druk dagje voor jou.

De pasfoto van deze week is echt een foto van een SUPER SUPER SUPER MISS!
    De andere foto's zijn ook mooi en wat zijn de konijnen groot.

Voor morgen weer veel succes.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 05 Oktober 2010 - 14:53

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een mooie pasfoto van jou? Echt super, je staat er heel knap op.

Wat een gezellige boel bij de dieren, wel gezellig zo samen naar de kinderboerderij.

Ik hoop dat je wel goed kan slapen, dat is ook fijn voor papa en mama,

Geniet overdaag maar lekker van het heerlijke zonnetje,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 05 Oktober 2010 - 16:52

Herman & Willemieke:

Hoi Janske,

Wat een dagen allemaal, eerst Blijhammendag en nu weer dierendag. De Blijhammen en de dieren zijn weer verwend. We vonden het erg leuk dat je er zaterdag bij was. Het was een leuke dag. Wat kan die grote zus van jou goed slapen zeg. In de auto en onder de kapstok. Groetje en tot gauw. Herman, Willemieke, Fenna, Harmke en Renske.

• 05 Oktober 2010 - 17:50

Judith & Ron, Wout:

Dag stralende Janske,

Wat ben je toch een knapperd.
    Dat doorslapen is ook wat.
    Na de verschillende opnames van Wout hadden wij ook deze taferelen 's nachts. Maandenlang en op een gegeven moment is de rek er wel uit...

Uiteraard zeggen we niet de wijsheid in pacht te hebben, we willen wel vertellen hoe we het aangepakt hebben.
    (overigens heel moeilijk om vast te houden omdat je je ook niet voor niks zorgen maakt en je daar zelf ook in moet ontwennen..)
    We zijn weer grenzen gaan stellen. Eerst bij hem in bed tot slapen, toen dat goed ging, op matras ernaast, toen dat goed ging, op de gang en uiteindelijk allemaal in eigen bed.
    Langzaam letterlijk en figuulijk allemaal weer wat afstand nemen.

Och, ik schrijf dit eigenlijk maar spontaan op; wellicht zitten jullie hier helemaal niet op te wachten; dan lekker niets mee doen; het komt uit een goed hart.

Zet 'm op!

• 05 Oktober 2010 - 18:17

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske en de andere Bekskes.

Nou nou, wat hebben jullie drukke dagen achter de rug.
    Eerst de Blijham dag wat volgens mij zo te zien aan de foto's, een hele gezellige dag is geweest.
    Het is toch ook wel fijn om je familie op deze dag te zien.
    De foto's van de drie zusjes Beks laten zien dat jullie een geweldige hebben gehad, en dan die ondeugende snoetjes daar genieten wij ook van.

Uitrusten was er voor jullie niet bij, want een dag later was het dierendag, dus de dieren krijgen dan extra aandacht een hele klus om alle dieren te feliciteren en een lieve knuffel te geven.

Janske wat heb je toch een mooi koppie met die donkere haartjes.[een echt Bekske}.
    Janske het is wel makkelijk de school bij jou thuis, als je moe bent {of je hebt geen zin} ga je lekker slapen en is voor jou school uit.
    Ik geloof dat het morgen wonsdag {6 Oktober} ook mooi weer is dan kan je lekker buiten spelen met jou zusjes.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten en het allerbeste knuffels en Houdoe he.

• 06 Oktober 2010 - 16:37

Bas & Sanne: