Eindhoven Chemo kaspers - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Eindhoven Chemo kaspers - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Eindhoven Chemo kaspers

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Nadat het lange tijd niet mogelijk was hebben we vandaag weer een nieuwe mijlpaal bereikt. Voor het eerst in mijn behandeling heb ik de chemo kaspers in Eindhoven van dokter Natasja Dors gekregen. Natuurlijk ben ik wel vaker in het Eindhoven ziekenhuis geweest voor spoed opnames en ook heb ik er een paar keer geslapen maar chemo kaspers heb ik daar nooit gezien. Nadat we de vingerprik hadden gehad kreeg ik eerst bezoek van de Cliniclowns. Kees de Clown die ik al een beetje ken had een vriendin mee genomen en samen hadden ze de grootste lol met een snor die ze weg konden blazen. Ook kwamen ze niet meer omhoog nadat ze op de grond waren gaan zitten omdat ze elkaar steeds omstoten. Gelukkig hadden we mama mee genomen die de clowns geholpen heeft met opstaan. Ikzelf heb de hele tijd wel dichtbij staan kijken maar vond het te spannend om papa's handen los te laten. Inmiddels was mijn bloedbeeld ook bekend en deze was nu eindelijk eens zoals je hem zou verwachten na een dexa week. Hierdoor kon gewoon gegeven worden wat er besteld was en dus was het tijd om mijn kastje aan te prikken. Nadat ik had verteld hoe ze het moesten doen schoot me te binnen dat ze hier ook bellenblaas hebben. Gevolg, geen kastje aanprikken zonder bellenblaas. Nu had de pedagogisch medewerkster Suzan geen moeite met het zoeken en konden we vlot verder met het aansluiten. Voor ik het wist zaten de gele chemo Kaspers er al weer in. Nadat alles was opgeruimd vroeg Suzan aan mama of er in Nijmegen ook altijd wordt gegrabbeld als alles klaar is. Nu had ik die vraag ook gehoord en mijn antwoord was heel vlug JA. Omdat iedereen aan mijn gezicht wel kon zien dat ze dat in Nijmegen eigenlijk niet doen werd er hard gelachten. Dit maakt mij niet uit want het resultaat was hetzelfde, ik mocht iets uitzoeken.
Eenmaal thuis ben ik nog samen met mama met de appels aan de gang geweest. Zo wilde mama graag appelflappen maken en ik, ik had natuurlijk een heel vernieuwend idee. Ik wilde appelmoes ijsjes. Deze staan inmiddels in de diepvries en ik zal nog wel laten weten hoe ze smaken.

Groetjes Janske

• 29 September 2010 - 18:24

Fam. Kessels Ospel:

Hoi Janske en familie. Wat fijn zeg dat je in Eindhoven je chemokaspers kunt gaan halen, dat scheelt natuurlijk een heel gereis op en neer en tijd! Nu hadden jullie dus mooi de kans om nog lekkere appelflappen en appelijsjes te maken he! Vanuit de Peel wensen wij jullie een smakelijk eten (toetje)enne wat ben je toch weer mooi met je haartjes al zo lang gegroeid en echt Janske! Groetjes en heel veel liefs Tanja, Paul, Manou en Jorn Kessels. p.s. Janske willen jij extra duimen dat het vrijdagavond goed weer is dan kan Jorn extra rondjes lopen voor de sponsorloop van school t.b.v. Kika (en in het bijzonder voor jou natuurlijk!)

• 29 September 2010 - 19:48

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk eens aan .....wat zou het fijn zijn als het atijd zo kon gaan. Lekker dichtbij en lekker vlug. :-)
    En dan lekker ijsjes en appelflappen maken.

Slaap lekker

Groetjes uit Leende

p.s. Jorn succes met het rondjes lopen

• 29 September 2010 - 20:03

Inge:

Hey flapperdeflap,

flappen van de clowns, appelflappen....

Heb je het liedje van Gerard van Maasakker gehoord? "Gij en Ik"
    Het is echt een skon liedje. De tekst is zacht en krachtig tegelijk tijd.
    Enne Gerard is zo'n lieverd.

Als jullie een engelstalig nummer ook goed vinden dan luister ik nog wat nummers. Als jullie dit nummer niet geschikt vinden.

Succes,
    Een flappige knuf Inge.

• 29 September 2010 - 21:36

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Wat een goede en vrolijke berichtjes lezen we hier in Spanje van jou. Draakje weg.... en daar is dan de échte Janske weer!! Goed zo meisje, en ja, dat eten blijft een beetje moeilijk maar misschien eet je wat van al die lekkere appeldingen die je helpt maken???
    In Eindhoven je chemo's halen gaat wél een stuk sneller zeg! Mag je dat de volgende keer ook weer??

Liefs van ons

• 29 September 2010 - 22:25

Joli Claes:

HA janske en familie
    Dat is fijn, naar Eindhoven in plaats van naar nijmegen.
    Was dit alleen voor vandaag of gaat dat nog vaker gebeuren.
    Want dat zou wel super zijn.
    Krijg je in eindhoven ook kralen voor je behandelingen.
    Wel een zeer snelle en slimme reactie van jou op de vraag van de grabbelton.
    Appelmoesijsjes, dat recept had ik nog niet gezien.
    Ben zeer benieuwd hoe die smaken.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxx

• 30 September 2010 - 04:37

DORRY:

HOI SUPER JANSKE EN FAM.
    WAT EEN GOEDE BERICHTEN.
    ZOUDEN WE DEXA TOCH KNUFFEL MOETEN GAAN NOEMEN OMDAT HIJ NOU ZIJN WERK ZO GOED HEEFT GEDAAN, ONDANKS ZIJN GEKLIER
    EN DAN DE KASPERS IN EINDHOVEN GEHAD VET HOOH.
    EN DIE GEWELDIGE CLOWNS WAT EEN BOFKONT BEN JIJ OP DIT MOMENT.
    EN VAN DAT GRABBELEN WAS ERG SLIM VAN JOU, DAT HAD IK OOK ZO AAN DE STEEL GESTOKEN DENK IK.
    EN DAN JOU TOETJE EN KAPSELTJE MOOI HOOR JE ZIET ER STEEDS BETER UIT HOPELIJK BLIJFT DAT ZO?
    EEN FIJNE DAG ALLE MENSEN EN KINDEREN,DE VETTE GROETEN HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 30 September 2010 - 10:36

Fam Van Gaal :

Hey super Janske

Wat fijn zeg dat je naar Eindhoven... We hopen dat het zo blijft.
    Enne smaakt het appelmoesijsje een beetje?? We horen het graag.
    Vandaag weer een fijne schooldag gehad bij meester papa of juf mama???

X uit de Biestermannen

• 30 September 2010 - 12:29

Asmara:

Hoi Janske,

Fijn dat je in eindhoven zo vlug klaar was. Lol met de cliniclowns en dan ook nog grabbelen. Ben ook benieuwd hoe de appelmoes ijsjes zullen smaken.

Groetjes en tot later.

Asmara

• 30 September 2010 - 17:16

Nikki En Jannie:

wij willen ook een appelmoes ijsje!!!

kus vanuit joepie