Vijf stickers verdient - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Vijf stickers verdient - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Vijf stickers verdient

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen was ik al vroeg wakker. En wel om een reden die ik helemaal niet ken. Ik had honger. Ik had hele erge honger. Ik had super super super honger. Dit heb ik dan ook telkens tegen papa en mama verteld, met de aanvulling: "Het duurt lang voor we gaan eten." Op het moment dat de wekker om 7.00 uur afliep, was het hele gezin al wakker en werden de voorbereidingen al getroffen om naar beneden te gaan. Gelukkig heb ik het ook waar gemaakt. Ik heb vanmorgen een hele snee brood op (zonder korstjes) en een half plakje peperkoek. Met recht kon ik dus zeggen dat ik honger had. Gelukkig wist ik dit gisteren al, want toen ik 's morgens naar het ziekenhuis ging heb ik Leanne gevraagd om voor mij een stickerkaart te maken. Nu krijg ik bij elke maaltijd en tussendoortje dat ik goed heb opgegeten een sticker en als ik voldoende stickers heb, dan mag de slang uit mijn neus.
Vandaag had ik de volle score. Vijf stickers op een rij. Vandaag heb ik dan ook GEEN sondevoeding gekregen. Als ik morgen kan laten zien dat dit geen eendagsvlieg is geweest, dan mag morgen de slang al uit mijn neus. Afgelopen maandag hebben ze mij nog gewogen en ik heb voldoende reserves om deze stap te kunnen maken. Ook hebben we mama in huis en samen met de rest van het gezin hebben we de sonde ook weer vlug ingebracht mocht het alsnog nodig zijn. We zullen eerst morgen maar eens afwachten.
Het weer was vandaag bijzonder slecht. Vanmorgen heb ik dan ook gezellig met Meike geknutseld. Ook hadden we stiften. Daartussen zat ook een dikke rode stift. Daar kun je hele leuke dingen mee doen. Tenminste, dat vond Meike. Ze had heel haar gezicht ondergekleurd. Dat is in ieder geval mijn versie van het verhaal. Volgens Meike heb ik haar gezicht ondergekleurd. Papa en mama hebben niet gezien dat het gebeurde, dus ik geloof niet dat ze de ware dader kunnen achterhalen.
Om 12.00 uur ging ik mee Lieke van school halen. De juffen komen altijd naar het hek waar wij staan te wachten. Ook juffrouw Lenie kwam naar het hek. Ze kwam even bij mij zitten en ze vertelde dat zij, samen met juffrouw Dorie, mijn juf is voor komend jaar. Ook had ze in de klas al verteld dat er eigenlijk nog een kindje in de klas zit, maar dat die nog niet naar school mag komen, omdat ze ziek is. Dat kindje ben ik. Het doet me wel goed om te horen dat ik er toch al een beetje bij hoor. Toen ik Lieke vanmiddag weer naar school bracht heb ik zelfs even door het raam in mijn klas gekeken.
Daarna was het tijd om er voor te zorgen dat ons gezin weer compleet wordt. Het is toch een heel gemis, zo zonder Blub de vis. We hebben veel kaarten van hem gehad en hij is op heel veel plaatsen geweest. Ik zal in een later bericht laten weten waar hij allemaal geweest is. Blub heeft namelijk met mama gebeld en verteld dat hij wel weer naar huis wilde komen, maar dan moest wel de kom klaar staan, er moest voer zijn, er moesten groene takjes in de kom en er moesten tissues bij de kom i.v.m. de emotionele thuiskomst. Dit alles heb ik dan ook vanmiddag samen met mama geregeld, dus Blub kan naar huis komen.
Nu de vakantie is afgelopen, beginnen ook de hobby's, sportclubs e.d. weer. Lieke ging vandaag dan ook weer zwemmen. Mama had een bespreking op haar werk en papa ging met Lieke mee naar het zwemmen. Oma Hanny en Frans kwamen op Meike en mij passen en Frans was ook nog eens zo aardig om zijn auto aan papa te lenen. Het zwemmen van Lieke ging vandaag echt super. Ook Meike en ik hebben nog even gezwommen, maar dan in ons eigen bad. We waren net klaar toen Lieke en papa thuis kwamen. Toen ook Lieke haar pyama aan had was het tijd voor een verhaaltje. Oma Hanny heeft voorgelezen en daarna was het weer tijd om te gaan slapen. Papa kwam nog even bij mij zitten en voordat ik in slaap viel gaf ik bij papa al aan dat ik al honger heb. Papa houdt er voor komende nacht dan ook echt rekening mee dat hij midden in de nacht boterhammen staat te smeren. Dat doet hij vast veel liever dan spuug opruimen.

Groetjes Janske

• 07 September 2010 - 22:10

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Wat supergoed van jouw dat je zoveel gegeten hebt vandaag.
    Dat je zelf aan geeft dat je honger hebt is een goed teken.
    5 stickers verdient, geweldig.
    Hou vol zodat die slang uit je neusje mag.
    Wat lief dat de juf aan jouw denkt, en ervoor zorgt dat niemand vergeet dat jij ook in die klas zit.
    En laat papa vanacht maar een boterham smeren voor jou, ik weet zeker dat hij dat niet zal vinden.
    Welterusten.
    hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 07 September 2010 - 22:14

Joli Claes:

Foutje.
    papa zal het niet erg vinden, die boterham maken voor jou.
    Dat wilde ik zeggen.
    Mijn smoesje voor het foutje is "het is al laat" haha.
    truste xxxxx

• 08 September 2010 - 04:17

DORRY:

HOI HUMMEL EN VOLGELINGEN.
    WAT EEN OGEN ,DIE VAN MEIKE.
    EN WAT GOED VAN JOU DAT JIJ ZOVEEL KON ETEN.
    EN LEUK VAN JOU JUFFEN DAT ZE JOU OOK OP DE HOOGTE HOUDEN, MAAR DAT HOORT OOK ZO ,JIJ BENT OOK EEN LEERLING EN NOGWEL EEN WERELDWONDER.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 08 September 2010 - 06:04

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Geweldig dat jij zoveel stickers hebt verdiend met eten. Helemaal goed.
    Vandaag weer?

Die Meike staat er echt gekleurd op met haar eigen schminkaktie. Leuk.

Ik ben benieuwd of Blub al genoeg heeft van zijn wereldreis en toe is aan een reis naar huis. Er staat wel een leuke woning voor hem klaar.

Heel goed van jou Juffen dat ze over jou vertellen in de klas en aangeven dat jij daar ook bij hoort.
    Ben benieuwd wat jij allemaal gaat leren.

Vandaag nog geen zonnetje dus maar weer binnenspelen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 08 September 2010 - 06:05

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Wauwie! Wat een goede score! Wij duimen dat het geen eendagsvlieg is en hebben daar eigenlijk wel een goed gevoel bij, waarom weten we eigenlijk ook niet.

Heerlijk, zo´n voorleesoma, dat slaapt vast lekker na zo´n verhaal.

Knap dat jullie het snoetje van Meike weer schoon hebben gekregen.
    De `dader` is in ieder geval een creatief meisje..

Zet ´m op!

• 08 September 2010 - 06:35

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk dat zijn nog eens goede berichten.
    Gewoon goed eten en dan dat slangtje uit je neus.
    Wat zal dan je pasfoto er weer anders uit zien.
    Nu al geen kaal koppie meer en dan ook geen slangetje meer..........je wordt er steeds knapper op.:-)
    Op naar de pasfoto van je 16e verjaardag.
    Laat je stap vriendjes maar uitkijken voor concurrentie.

Groetjes uit Leende

• 08 September 2010 - 07:26

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat geweldig goed van jou ! En dat jij vandaag weer zoveel eet zijn wij van overtuigd ! Weg met dat slangetje en weer een stapje verder.

Dat zusje van jou daar blijft de ondeugd vanaf stralen.

Wat een lieve juffen heb jij die nou al aan alle kindjes vertellen dat jij er ook bij hoort. En alvast een kijkje nemen is ook al een hele belevenis.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 08 September 2010 - 07:41

Tante Angela:

Hoi Kanjer,

Wat goed dat je honger hebt en gisteren goed gegeten hebt, heb je nu ook al een boterham gehad? Of heeft papa vanacht al boterhammen gesmeerd?
    Die Meike wat een boef (of was jij het?) gelukkig ging de stift er wel af, ik weet wel dat volgens mij jou papa een keer bij mij in mijn nek met een watervaste stift heeft getekend, dat ging er niet zo goed af, schuursponsje enz. kortom geen pretje maar achteraf konden we er wel om lachen. Als het niet helemaal klopt moet papa het maar vertellen, of oma of opa fo misschien tante Hariette.
    Weer een regendag vandaag dus fijn binnenspelen (niet met de stiften denk ik).

Fijne dag,

Groetjes tante Angela

• 08 September 2010 - 08:03

Fam Van Gaal:

Hey super Janske

Wat goed zeg dat jij zoveel hebt gegeten! Wat zullen papa en mama trots op je zijn.
    Nu maar hopen dat je het vol kunt houden zodat die slang uit je neus kan!! Wij hopen het zo voor je.
    Heeft papa vannacht nog een snee brood moeten smeren voor je??
    En dat je je juf ook hebt leren kennen. Dat zal wel spannend zijn geweest of niet dan.
    Maar wat fijn dat jullie visje weer naar huis komt. Weet je al of hij een fijne vakantie heeft gehad
    Hopelijk krijgen we vanmiddag nog wat beter weer zodat jullie lekker buiten kunnen spelen......

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 08 September 2010 - 11:28

Willeke:

Hallo die Super Janske,

Kei goed van hou dat je zoveel heb geeten. Hou vol!!
    Wat is die Meike toch een boefje nu wil jij zeker met je verjaardag opmaak spulletjes die kun je wel makkelijk van je gezicht af halen !!!!

Wel leuk van jou juf dat ze even komt kletsen.

Hou vol!!!
    Groetjes Willeke

• 08 September 2010 - 13:06

Wijnand En Janneke:

Hoi allemaal,

Wat super fijn om te lezen dat je honger had zeg! Papa en mama zullen vast heel trots op je zijn! We hopen en duimen mee dat je dit vandaag weer zo hebt gehad, zodat die rot sonde eruit kan! Zoals beloofd komen we snel de mooie stickers geven zodat jij je ook weer goed kan vermaken net als Lieke en Meike (met alle begonnen hobbies en sportclubs)!

Tot snel, dag meiden (en papa Ferry)!

• 08 September 2010 - 16:35

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Wat fijn dat je honger hebt en goed hebt gegeten, een goed teken.
    Er staat een mooie kom klaar voor blub daar zal hij erg blij me zijn, om weer bij jullie te komen zwemmen.
    Goed van de Juf om al over jou t vertellen, zo hoor je er toch al bij.
    Succes met de hobby's,
    Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 08 September 2010 - 17:04

GeKkE NEeF BArT:

hoi janske

Leuk dat ik op je verjaardag mag komen.
    En op de middelbaareschool is het wel uit te houden .

Groetjes : Bart

• 08 September 2010 - 20:34

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Kei goed van jou om al een snee brood te eten, ga zo door meiske dan mag het slangetje bij jou neusje er uit.
    HOU VOL HE!!!!!!!.

Volgens mij wil Blub wel heel vlug bij jullie terug komen want met zo,n mooi huisje als jullie voor hem hebben wil elke vis in zwemmen.

Janske, het is niet leuk dat jij zo dikwijls naar de WC moet en dat soms jou luier ook nog eens goed vol zit, Janske we zullen maar hopen dat het vlug voorbij is want het is voor iedereen vervelend.Ook voor Papa en Mama want die moeten de hele boel weer schoon maken en zorgen dat jij weer in een zuiver bedje terecht komt.
    Ik weet zeker dat ze dit met veel liefde voor jou doen.

Het zal voor jou wel wennen zijn nou Lieke weer naar school gaat en Meike naar de dagopvang.
    Wel lekker rustig thuis, maar ook wel erg fijn als ze weer thuis komen.
    Je zal je zusjes wel missen.

Janske wil jij de groeten doen aan heel de familie en voor jullie allemaal het allerbeste.
    Groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten. Houdoe he.