De scholen zijn weer begonnen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De scholen zijn weer begonnen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De scholen zijn weer begonnen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was het voor veel kinderen weer een hele speciale dag. De scholen zijn weer begonnen en hierdoor moest iedereen weer naar een nieuwe school, nieuwe juffrouw of meester of naar een nieuwe klas. Ook Lieke moest vandaag weer naar school en werd vanmorgen dan ook door papa en mama weggebracht. Het was voor iedereen weer even wennen. De kinderen en de ouders moesten wennen, maar ook de leraren zullen wel weer moeten wennen na zes weken vakantie. Lieke zit nu in klas 1/2 A. Papa en mama zijn ook nog even langs klas 1/2 B gelopen. Dit is namelijk mijn nieuwe klas. Het blijft toch wel heel raar, vooral voor papa en mama. Deze week zou ik al een paar dagen mee mogen draaien en vanaf volgende week donderdag hoor ik eigenlijk in deze klas te zitten. Zoals jullie weten gaat dit voorlopig niet gebeuren, vanwege te veel risico's op infecties voor mij. Gelukkig krijg ik straks wel thuis onderwijs en ook papa en mama zullen hun best doen om mij zo goed mogelijk met de klas mee te laten draaien wat betreft de opdrachtjes. In groep 1 zijn de opdrachtjes natuurlijk nog niet zo heftig. Het is vooral het elkaar leren kennen en hoe je omgaat in zo'n grote groep kinderen. Dat kan ik thuis niet leren, maar in het ziekenhuis ken ik ook heel veel mensen en daar kan ik prima mee overweg.
Op het moment dat papa en mama weer langs het raam liepen van Lieke's klas om te zwaaien, had Lieke al geen oog meer voor papa en mama. Ze was alweer volop in de weer met haar vriendjes en vriendinnetjes.
In het ziekenhuis was iedereen ook een beetje van de wap. Ik weet niet waardoor het kwam, maar echt soepel liep het vandaag niet. Het duurde 1 uur en 20 minuten voordat ik werd geroepen voor de Poli. Mama had al een aantal keer gemeld dat ik nog geen vingerprik had gehad. Gelukkig leek het niet zo lang te duren, want papa en mama hebben nog lang staan praten met de maatschappelijk werker en ik heb spelletjes gespeeld op de computer. Ook heb ik nog verstoppertje gespeeld in de grote hal. Een poli-afspraak heeft weinig zin als er geen bloedwaardes zijn. Ook chemo geven kan niet, want ook dat is afhankelijk van de bloedwaardes. Toen ik op de Polikamer kwam werd er dus alsnog de vingerprik gedaan en werd het bloed vlug weggeschoten. Vivian kwam nog even vlug langs en we hebben haar even kunnen spreken. De uitslagen waren nog niet bekend, dus verdere actie was er niet. Wel vertelde Vivian dat ik er weer iets nieuws bij had. Eigenlijk wisten we dat al, want de dunne poep van de afgelopen dagen is toch echt niet normaal. Uit de ontlasting van vorige week bleek dat ik inmiddels ook het Adeno-virus heb. Dat is ook een heel vervelend, of misschien nog wel vervelender, darmvirus. Ook hier is verder niets aan te doen, dus is het te hopen dat ik deze zelf weer vlug onder controle krijg.
Toen de uitslagen van het bloed bekend waren, konden we ook daaruit opmaken dat dit virus aangepakt wordt door mijn afweer. De leuko's zijn gedaald en ook de trombo's zijn fors onderuit gegaan. De lymfocyten waren flink gestegen en dit alles wijst op een natuurlijke afweer tegen het virus. Wel is er nog extra bloed afgenomen om mijn leverwaardes te bepalen, zodat deze goed in de gaten gehouden kan worden.
Als het onrustig is op de Poli of de dagbehandeling, dan is er altijd nog dokter Jan. Dokter Jan heeft dan ook naar de bloeduitslagen gekeken en mij de Chemo Kaspers toegediend. Hierna mochten we weer naar huis.
Thuis aangekomen zaten Lieke, Meike en Leanne heerlijk in het zonnetje en was Leanne aan het voorlezen. Ik ben vlug naar achteren gerend en ben erbij gaan zitten. We zaten daar heerlijk. Ook had Leanne nog kadootjes voor ons bij. Ze had souvenirs meegenomen uit Tenerife. Het zijn hele mooie fotohouders met dolfijntjes en schelpen erin. Ook had ze er een mooie foto ingedaan van dolfijnen die ze daar had gezien, samen met een foto van haarzelf. We vinden het keigaaf dat ze zelfs tijdens haar vakantie aan ons heeft gedacht. Leanne, nogmaals kei bedankt.
Tijdens het avondeten hebben we naar Lieke's spannende schoolverhalen geluisterd en daarna vlug naar bed. Iedereen was moe en we moeten allemaal weer wennen aan het gestructureerde leven.

Groetjes Janske

• 06 September 2010 - 20:31

Tante Angela:

Hoi kanjer,

Wat een mooie souveniers hebben jullie gekregen van Leanne, gaaf die dolfijnen.
    Wel balen dat je er weer een virus bij hebt, maar wel weer een verklaring.
    Ik kan papa wel vinden, die heeft een gestreepte trui aan of niet? Jou kan ik niet vinden, volgens mij sta jij helemaal niet op die foto en maak je een grapje.
    Hier is de eerste schooldag ook goed verlopen en iedereen heeft het prima naar zijn zin gehad.
    Sietske had ook haar 1e trompetles en dat was kei gaaf, ze kan al 2 noten spelen (en veel oefenen daarop deze week)

Een rustige nacht en een fijne dag morgen.

Groetjes van tante Angela

• 06 September 2010 - 21:51

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Het is altijd moeilijk om na de vakantie alles weer op uur en tijd te moeten doen.
    Maar na een paar dagen is dat weer heel vertrouwd.
    Wat vervelend dat je weer een virus hebt, maar wel goed dat jouw lichaam er zelf tegen vecht.
    Wat een leuke fotohouders hebben jullie gekregen.
    Janske veel succes met je thuislessen, maar ik hoop dat je snel kennis kunt maken met je klasgenootjes.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 07 September 2010 - 04:13

DORRY:

HOI MENSEN EN KLEINE MENSEN.
    NOU WEER ADENO WAT EEN NAMEN, MAAR JIJ HEBT TOCH WEER EEN BEETJE WEERSTAND OPGEBOUD DAT IS WET VET HOOR.
    EN MET DE REST VAN DE UITSLAGEN WAS HET OOK BEST REDELIJK LEES IK ZO.
    IK WENS JOU VEEL PLEZIER MET JOU THUISLESSEN,HEBBEN JULLIE OOK EEN HOEK ?ALS JE STRAF HEBT?
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 07 September 2010 - 06:10

DORRY:

HALLO MENSEN.
    IK WAS VERGETEN TE MAILEN DAT IK LEANNE EEN VRIENDELIJK GEZICHT VIND HEBBEN, EN JOU PASFOTO SUPER FIMSTER HOUDOE DORRY WAAR WAS JIJ OP DE VERSTOP FOTO?

• 07 September 2010 - 10:37

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ik snap helemaal dat jij snel naar achteren rent en meedoet met voorlezen door Leanne. Ziet er gaaf uit zo in het zonnetje.
    En ik kan jou echt niet vinden op de verstopfoto maar wel op jou pasfoto.
    Wauw, wat een beauty ben jij!

Vandaag maar binnenspelen want het is geen buitenweer.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 07 September 2010 - 11:58

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Wij denken dat Janske niet in nijmegen is geweest wij kunnen jou niet vinden , papa wel

• 07 September 2010 - 18:59

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een mooi kado heeft Leanne vor jullie meegebracht echt super dat ze daar aan gedacht heeft.

Janske jij staat ook erg mooi op je pasfoto.
    Ik hoop dan ook dat je met je verjaardag mooie speldjes in je haren kunt doen.

Je kan wel merken dat iedereen weer aan het werk is en weer naar school, 's morgens is het dan ook erg druk op de weg als ik naar mijn werk fiets.

Ik heb de foto's gezien dat jouw oma tekenles geeft, dat kan ze goed zeg, nu kunnen jullie je eigen kunstwerkjes aan de muur hangen.

Ik hoop dat je weer snel va je virus verlost bent,

Heel veel groetjes van ons allemaal,

Fam.vrienten