Logeren bij opa IJsje en oma Tumtum - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Logeren bij opa IJsje en oma Tumtum - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Logeren bij opa IJsje en oma Tumtum

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

25 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat heb ik jullie weer veel te vertellen, want het is momenteel wel een tijd van mijlpalen bereiken. Telkens wordt het paaltje hoger in de berg geslagen en dat betekent dat ik weer een stapje dichter bij de top ben. Al moet ik natuurlijk wel de kanttekening maken dat de top nog ver weg ligt.
Gisteren was het een super speciale dag, want ik had met iemand afgesproken. En wel met opa IJsje en oma Tumtum om daar te gaan logeren. Niet alleen hoor, maar samen met papa. Toen ik gisteren wakker werd en beneden kwam vertelde ik papa al dat het lang duurde voordat we gingen logeren. Geduld is op dit moment niet mijn sterkste kant. We zijn daarom ook 's morgens al naar opa en oma gegaan om daar koffie te drinken. Ook Rens, Sietske en tante Angela waren daar. Dat was voor mij wel een geluk, want daardoor mocht ik even op Jantje rijden. Ik vind Jantje dan ook zo lief.
Het middagdutje was van korte duur, want ik wilde weer naar opa en oma. Rond het avondeten gingen we naar opa en oma, samen met Lieke, Meike en mama. Met zijn alle hebben we daar gegeten en daarna was het tijd om de rest van de familie uit te zwaaien. Papa wilde mij daarna in bed leggen, maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. Ik vond dat oma dat moest doen en oma vond dat volgens mij ook een goed idee. Zo had papa ook tijd om de medicijnen klaar te maken. Ondertussen was ik al boven samen met oma en me aan het omkleden, wassen en tanden poetsen. Ik mocht nog mee naar het grote bed van opa en oma, waar ik samen met oma nog een heel leuk en leerzaam spelletje heb gespeeld. Op het moment dat ik naar mijn "eigen" bed ging kwam opa net terug. Hij had de paardjes binnen gehaald. Gelukkig was hij nog op tijd om mij een verhaaltje voor te lezen, dus dat heb ik ook nog even mooi meegepakt. Na oma's versje voor het slapen gaan, waarin wordt gezegd dat ik zoooooooooooooooooooo groot wordt was het toch echt tijd om te gaan slapen. Dat duurde nog wel even en papa moest ook in bed gaan liggen van mij. We lagen in het stapelbed en ik lag onder en papa boven. Wat dan heel leuk is, is om af en toe nog dingen aan papa te vragen, zoals dat ik nog wat water wilde en dat de Chemo Kaspers mij zaten te vervelen. Dan moest papa weer uit het stapelbed klimmen en mij drinken geven of de Chemo Kaspers even terug kietelen, waarna hij weer terug kon naar boven. Na een poosje ben ik toch lekker gaan slapen. Ik heb dan ook de hele nacht goed doorgeslapen. Wel heeft vannacht de voeding moeten lopen, want door de spanning van het gaan logeren had ik niet voldoende gegeten.
Vanmorgen toen ik wakker werd lag papa nog lekker te snurken. Ik kon toch niet bij hem komen en dus ben ik maar naar opa en oma gegaan. Ik vroeg aan opa en oma waar ik mocht gaan liggen en of de televisie aan mocht. Natuurlijk werd er meteen plaats voor mij gemaakt. Helaas heb ik ze daar op de verkeerde manier voor bedankt, want door de vele voeding van vannacht moest ik vanmorgen weer heel veel plassen en dat paste niet helemaal in mijn luier. Oma heeft mij aangekleed en omdat alles nat was moest ook mijn hemd uit. Aan mijn hemd zitten verschillende veiligheidsspelden die ervoor zorgen dat als er om een of andere reden aan 1 van mijn slangetjes wordt getrokken, het hemd de "klap" opvangt. Ik heb oma dan ook uitgelegd dat de speltjes los moesten en daarna heb ik haar verteld hoe ze ze weer vast moest maken. Ik ben samen met opa naar beneden gegaan en ik kreeg van opa een verrassingsboterham. Ik heb hem niet helemaal opgegeten, maar ik vond het wel kei fijn om te krijgen. Even later kwamen ook papa en oma naar beneden. Papa heeft zijn ontbijtje opgegeten en samen zijn we in de luie stoelen van opa en oma gaan zitten en hebben we televisie gekeken. Dat wil zeggen dat ik televisie keek en papa gewoon verder ging met slapen.
Rond koffietijd hoorde ik bekende stemmen. Lieke, Meike en mama kwamen een bakkie doen. Daarna zijn we naar huis gegaan. Vanavond mag Rens bij opa en oma logeren en morgen Sietske en Imke. Opa en oma hebben het er maar druk mee.....
Omdat mama en papa samen met ome Tan wegmoesten kwam tante Angela samen met Sietske op ons passen. Dat was natuurlijk weer dolle pret. Wederom was mijn middagdutje van korte duur, want ik wist dat Sietske er was en ik had natuurlijk kei veel zin om met haar te spelen. Dat hebben we dan ook de hele middag gedaan. Zowel binnen als buiten.
Vanavond hebben we nog even afscheid genomen van het slangetje aan mijn buik, want als het goed is, is dit de laatste nacht dat ik dat slangetje thuis aan mijn buik heb. Toch wederom een mijlpaal. Morgen mijn laatste Erwinase en dat is weer een mijlpaal. Ik wil ook nog even terugkomen op de Ciproxinspiegel, want die is inmiddels inderdaad in Groningen bepaald en de uitslag was prima. Ik had geen afwijkende spiegel. Wat wel de reden van het vocht vasthouden is geweest...?????
Op de foto in de auto van het vorige bericht zat ik inderdaad aan de stapvriendjes te denken. Ik bedacht me dat het leuk zou zijn als we volgende week nog iets kunnen afspreken om alles voor de toekomst eens door te nemen. Iedereen gaat binnenkort weer naar school en wie weet wat voor leuke meisjes de stapvriendjes dan tegenkomen. Die meisjes wil ik toch nog graag voorzijn.
Als laatste van vandaag wil ik nog een aantal mensen feliciteren. Ten eerste Imke, want zij is geslaagd voor haar zwemdiploma A. Imke heeft in een recordtempo haar zwemdiploma gehaald. Iets wat ik een mega prestatie vind. Imke van harte gefeliciteerd.
Daarnaast is onze familie weer groter geworden. In dit geval de Heibessumfamilie. De oplettende lezer heeft het al gezien. Renske van Gaal heeft een broertje gekregen. Bram van Gaal is zijn naam. Nicole en Gijs van Gaal zijn de mama en papa. Nicole, Gijs en Renske van harte gefeliciteerd en Bram is nu al zo slim om op tijd geboren te worden, zodat hij de Brabantse Dag 2010 kan meemaken.

Groetjes Janske

• 25 Augustus 2010 - 18:43

Ellen:

Hallo Super Janske!

Wat een gezelligheid allemaal, dat slapen bij opa en oma! En dan ook nog in zo'n mooi stapelbed, das natuurlijk helemaal leuk! Wat zijn je haartjes weer lekker lang aan het worden! Wat was je op de 2e foto voor blik aan het oefenen? Was dat ook een modellenfoto voor : Ik kan alles aan ?! Haha je kijkt er wel leuk op in ieder geval ;) Wat goed dat je nu zo vooruitgaat, je hebt alweer heel wat bereikt en zoals je zelf zegt nog veel te gaan, maar dit heb je in ieder geval allemaal in de pocket! Zo kun je inderdaad lekker vooruit denken aan de toekomst met je stapvriendjes. Zo'n mooi en vrolijk meisje daar kan natuurlijk niemand tegenop dus dat komt helemaal goed! ;)

Ik zou zeggen ga zo door en alvast weltrusten!

Heel veel liefs uit Soerendonk

• 25 Augustus 2010 - 20:03

Judith & Ron, Wout:

Lieve Janske,

Wat een heerlijk verhaal!
    We zijn blij dat het zo met je mag gaan en dat je al deze mijlpalen al bereikt hebt.
    Tuurlijk nog veel te gaan alleen alles wat bereikt is, hoeft niet meer!
    Petje af voor jou, papa, mama, je zussen en alle andere fam. om je heen.

Dat logeren gaat je goed af, we dachten wel dat anoniem ome Tan en z'n clan zou zijn, goeie stek uitgekozen, denken wij!
    Ook bij opa en oma lijkt het heerlijk toeven, papa ook even in vol vertrouwen tot rust!

Zeg Janske, dat haar van jou, dat vinden wij ook een mijlpaal. Wout zei al dat je langer haar hebt dan hij.

Tot slot; Imke gefeliciteerd met je zwemdiploma!
    Bram, welkom op de wereld en proficiat voor je papa, mama en je grote zus!

Zet 'm op!

• 25 Augustus 2010 - 21:26

Opa Ijsje Oma Tumtum:

He Janske..
    Jij hebt genoten zoals wij lazen in jou bericht , maar wat denk je van Ons..

Het was echt fijn en een gezellige meid ben je , maar jah dat weet iedereen ook al lang,,misschien je stapvriendjes niet ? vandaar dat wij ze aanraden volgende week toch maar even naar de Heipolder te gaan.

Ook wij willen langs deze weg de fam van Gaal van Harte feliciteren met de geboortje van hun zoontje en broertje Bram.

Natuurlijk hebben wij Imke al gefeliciteerd maar een mega prestatie was het wel , in 4 weken van angsthaas van het water tot diploma , al moeten we er wel bijzeggen dat ze een mega training heeft gehad van 4x p, week 3uur.

Nog even melden dat Rens vandaag Opa mee heeft geholpen met de wei afmaken en nu heerlijk in het stapelbed (bovenin ligt te pitten.)

Morgen Sietske en Imke en dan volgende week Bart nog en dan zit de vakantie voor de kleinkiendjes er weer op.

Slaap ze allemaal , morgen succes in Nijmegen en houdoe.

• 25 Augustus 2010 - 21:53

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Wat een heerlijk lang verhaal.
    Wat heb jij de laatste tijd veel gezellige dingen gedaan.
    Zo geniet je nou van de zomervakantie.
    En wat heb je de laatste tijd veel bereikt.
    Allemaal kleine mijlpaaltjes, die er voor zorgen dat de klim naar bovennog wel lang is maar toch wat gemakkelijker gaat.
    Je ziet er stralend uit en het gaat best "goed" met je.
    Ik kan alleen maar zeggen dat je een supermeid bent en dat wij super trots op je zijn {en op de rest van de familie}.
    Veel succes morgen in nijmegen.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

Opa en oma veel plezier met alle logeerpartijdjes met de kleinkinderen.
    Groetjes.

Imke, proficiat met je in recordtijd behaalde zwemdiploma, super knap van je.
    Doei- doei.

• 26 Augustus 2010 - 04:23

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Tja, dat heb je met de jeugd, gaat het wat beter met ze worden ze meteen uithuizig. Logeren hier, logeren daar.
    Maar wat een feest dat dit allemaal kan!
    Fijn dat iedereen zo geniet van en met elkaar.

Imke, gefeliciteerd met je zwemdiploma.
    Rens en ook Sietske en Imke, veel plezier bij jullie logeeruitje.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 26 Augustus 2010 - 06:55

De Stapvriendjes,:

Hey Vriendinnetje, haha

Je hebt de smaak te pakken met het logeren... enne die papa is een slaapkoppie.....

Wij geloven goed dat Oma en Opa genoten hebben van jou.......

Opa ijsje, inmiddels weten wij dat janske een super gezellige meid is, hahahahaha...

Enne janske super dat je haren weer zo beginnen te groeien........ je was al een knapperd, maar nu helemaal en willen wij graag de concurentie tegen gaan.... hihihihi

Maar ook wij vinden het gezellig om een af te spreken dus laat papa of mama maar even doorgeven wanneer het eventueel uit zou komen en dan horen wij het wel en kunnen onze mama's even de agendas raadplegen.....

Hopelijk kunnen jullie zondag oko lekker genieten van de BBD...... en we duimen oop mooi weer......

heel veel dikke knuffels van ons, jens, Brent, Fenne , Daisy en Sven

• 26 Augustus 2010 - 07:06

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wat een gezellige logeerpartij daar bij opa en oma. En iedereen heeft er van genoten, zo te lezen.
    Gelukkig stond er ook een foto van een slapende papa op. Daar maakte ik me toch een beetje ongerust over mmmmpppffff....
    Wat fijn dat het slangetje eraf mag binnenkort. Langzaam maar zeker naar de top meisje. dat ga je zeker halen!

En even voor de familie van Gaal:
    HARTELIJK GEFELICITEERD MET JULLIE BRAM en veel geluk samen voor de toekomst!

• 26 Augustus 2010 - 07:45

DORRY:

HOI PRINSES EN HAAR ONDERDANEN.
    WAT EEN GOEDE BERICHTEN LAS IK BIJ THUISKOMST.
    WIJ HEBBEN HET OOK HEEL FIJN GEHAD, EN HELE LEUKE EN RARE DINGEN MEEGEMAAKT ,OMDAT IK IN EEN ROLSTOEL ZAT DE MEESTE DAN,MAAR IK HEB HET ZELF OPGEZOCHT EN GAAF WAS HET.
    HUMMEL WAT HEB JIJ GOED GEKLOMMEN, EN JOU HAREN GROEIEN KNOER HARD, ZO LIEF DAT KOPJE.
    EN JOU ZUSJES ZIEN ER OOK GOED UIT.
    JIJ HEBT EEN MOOI BEROEP ,VOOR HET UITKIEZEN FOTOMODEL DAT KAN NIET MISSEN MEID, DAAR IS GELD MEE TE VERDIENEN.
    JANSKE IN HEEL INDONESIE KON IK NIET FIKKEN, ZELFS BIJBOEDHA NOPPES.
    MAAR IK HEB WEL EEN VOGELTJE KUNNEN KOPEN OP JAVA, EN ALS IK DAT VOGELTJE LOS LIET KON IK IETS WENSEN, EN DAT HEB IK GEDAAN, EN IK HOOP MET GOED RESULTAAT.NU PLUIS EEN DIKKE VETTE HIVIFE LOWVIFE DORRY.
    MORGEN VEEL SUCCES IN NIJMEGEN MEISJE.

• 26 Augustus 2010 - 10:40

Willy En Jeanet:

Hoi Janske en Familie

Wat leuk dat je bij opa en oma bent logeren.
    en dat je het naar je zin hebt gehad.
    Maar meid wat groeien je haar hard,hoe doe je dat.
    Je word weer een mooi behaard meisje.
    En wat een nieuws dat je slangetje weer uit je buik mag.Alweer iets kwijt zo gaan we verder tot het einde meid.
    Ondanks het rotweer wensen we jullie toch een fijne dag toe
    Groetjes Willy en Jeanet

• 26 Augustus 2010 - 15:09

Cor En Diny.:

Ha die Janske en Familie.

Zo,Zo, die Opa ijsje en Oma Tumtum hebben het er maar druk mee.
    Ja zo gaat dat, als het ene kleinkind komt slapen mogen de andere niet achter blijven zo werkt dat nou eenmaal.{alles of niks}.
    Maar het was niet alleen Janske, maar zelfs de Papa van Janske kwam slapen bij Opa en Oma.
    Zo te zien heeft hij het er ook goed naar zijn zin gehad, en een welverdiende nachtrust gehad.

Janske en wat betreft jou stapvriendjes die moeten volgende week zeker naar de Heipolderstraat komen, dan kan jij ze vertellen dat ze alleen maar naar die andere meisjes mogen kijken maar meer ook niet.
    Dus stapvriendjes, je mag er alleen maar naar kijken maar aan komen niet. {Onthou dit goed}.

Zo Janske je bent al een eind geklommen op die hoge berg, nog even flink doorzetten en je bent boven op top.
    Weet je nog wat wij hebben afgesproken?
    Als jij boven bent dan plaats jij de Brabante vlag op de top, en wij steken dan de vlag van Zesgehuchten voor jou uit.

Allemaal fijne en gezellige dagen en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.

Oja, Opa ijsje en Oma Tumtum na de druke logeer partijtjes is het uitrusten voor jullie geblazen. Suces ermee.
    houdoe he.

• 26 Augustus 2010 - 20:33

Tante Angela:

Tja ik had alle leuke verhalen van het logeren gistermiddag al gehoord en toen je op Jantje zat had je ook lekker gekletst tegen mij maar ook tegen Jantje en ik weet zeker dat hij dat heel fijn vond. Je hebt het ook lang volgehouden. Misschien kan Jantje jou wel helpen de berg verder te beklimmen.
    Sietske kon helaas vandaag niet naar opa en oma omdat ze gisteravond een paar keer moest spugen en zich daardoor vandaag niet zo lekker voelde maar Imke had toch een speelkameraatje omdat Rens nu een nachtje extra mag blijven.
    Bart komt in dit verhaal niet voor omdat hij eergisteren met ome Tan is gaan werken en gisteren en vandaag bij de Haisjo is gaan werken, hij vind dat superleuk, wij zijn ook erg benieuwd naar het eindresultaat a.s. zondag.
    Wij hadden Imke natuurlijk ook al gefeliciteerd maar willen Nicole Gijs en Renske van harte feliciteren met de geboorte van Bram en heel veel geluk samen.

Groetjes tante Angela