Dit is Lieke, mijn grote zus - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dit is Lieke, mijn grote zus - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dit is Lieke, mijn grote zus

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Dit is Lieke, mijn grote zus. Dat is wat iedereen vandaag in het ziekenhuis te horen kreeg. Ik was zo ontzettend trots dat Lieke mee was en we hebben het ontzettend leuk gehad. Het begint al bij de heenreis waar we telkens liedjes aan het zingen waren, een toneelstukje speelde en veel gekletst hebben. Natuurlijk hebben we papa verteld dat we in de parkeergarage wilde parkeren en dat heeft hij dan ook keurig gedaan. Vandaag hoefde ik niet in de buggy, want mijn grote zus was erbij en dan kan ik best lopen. Sterker nog, ik ben zelfs over de krokodillen in de lange gang gesprongen. Twee voeten langs elkaar en springen maar. Ook het tempo van lopen lag hoog vandaag. Regelmatig waren Lieke en ik aan het rennen.
We hoefden niet lang te wachten in de grote hal. We waren al volop aan het spelen en Parijn (de fysiotherapeut) was onder de indruk van wat ik allemaal al weer kan. Ze dacht zelf dat ik haar voorlopig niet nodig zou hebben en als het een beetje meezit helemaal niet meer. Maar laten we niet te vroeg juichen. We gingen naar de grote stoel voor een vingerprik en ook Lieke heeft heel goed meegeholpen. Samen hadden we praatjes genoeg en ik mocht in Lieke haar vinger knijpen op het moment dat er geprikt werd. Op dat moment kwamen papa en mama met het idee om samen naar de stad te gaan, want ze dachten dat Lieke en ik de rest ook wel alleen zouden kunnen. Ze hebben dat toch maar niet aangedurfd.
Daarna weer terug naar de grote hal, waar we veel bekende tegenkwamen en ik iedereen aan Lieke voorstelde. Ook hebben we samen op een fiets de boel onveilig gemaakt. Eenmaal op de polikamer hebben we eerst rustig gekleurd, maar daarna begon de pret weer. Samen op het polibed en maar spelen met de knopjes. Het bed hadden we heel hoog staan en zelfs zo hoog dat de dokter op een krukje moest staan. Na alle gekheid was het tijd voor het serieuze werk. De lijn moest aangeprikt worden. Weer mocht ik Lieke haar vinger vast houden. Toen Lieke de naald zag vond ze het wel heel erg eng en durfde ze niet te kijken. Het is natuurlijk ook niet leuk als je kleine zusje pijn wordt gedaan. Wel mocht ik Lieke's vinger blijven vasthouden. Lieke wist niet wanneer ze haar ogen open mocht doen, want wederom gaf ik geen kick en zat de naald erin voor dat we het wisten. Toen kwamen de Chinese Chemo Kaspers. Dit zijn Chinese, want ze zijn geel. Vandaag kreeg ik 75% van de totale dosering, omdat mijn leukocyten nog steeds niet rustig zijn en er geen lijn zit in de te verwachte reactie op de chemo.
Daarna was het tijd om naar mijn "eigen" kamer te gaan. Kamer 2 op de dagbehandeling. Op de dagbehandeling is het altijd gezellig en nu kon ik mijn grote zus eens laten zien wat ik allemaal doe tijdens het inlopen van de andere Chemo Kaspers. We hebben gepuzzeld, gespeeld, TV gekeken en ik heb geslapen. Lieke is in die tijd met mama gaan eten en naar de apotheek geweest. Dat was heel gezellig vertelde mama, want Lieke begroette iedereen heel vriendelijk. Bij het losmaken van het slangetje van mijn buik hielp Lieke goed mee met het aangeven van de spullen die nodig waren. Eindelijk was het tijd om naar huis te gaan. We hebben eerst de verdiende kralen nog opgehaald en toen kregen we ook nog dominostenen en voetbalplaatjes. We waren weer helemaal happy.
Op de terugweg had papa nog contact met Zweden, maar dat telefoongesprek verliep een beetje moeilijk. Lieke en ik zaten nog zo vol van wat we hadden meegemaakt dat we alleen maar gekletst hebben. Dit tot aan oma Hanny en Frans aan toe, want daar mochten we nog even spelen. Papa kwam ons halen voor het eten, maar de soep bij oma Hanny en Frans rook zo lekker dat Lieke eerst daar soep wilde eten. Ze heeft er echt van gesmuld. Ik heb ook nog soep besteld, maar niets van gegeten.
Meike slaapt nog een nachtje bij de familie Prinsen en Bart slaapt vanavond bij ons. Morgen gaat papa namelijk samen met Bart twee dagen naar Duinrell. Ze hebben het tentje al in de auto liggen, want ze blijven daar ook een nachtje slapen. Morgen en overmorgen hebben de dames dus het rijk alleen.

Groetjes Janske

• 16 Augustus 2010 - 20:57

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat alles goed is gegaan in Nijmegen.
    En wat een belhamels zijn jullie, bed helemaal omhoog, met de fiets alles onveilig maken, maar jullie hebben het wel gezellig gehad zo samen.
    En lief van Lieke dat je haar vinger vast mocht houden. Zit die vinger er nog aan?

Bart en Ferry, heel veel plezier met jullie mannenuitstapje, geniet ervan!
    En dames, met een ladysnight is ook niets mis dus ook voor jullie, geniet ervan!
    Veel plezier allemaal.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 16 Augustus 2010 - 20:59

H & H & I :

Hoi SUPER Janske,

Dat is leuk dat Lieke samen een dagje met jou meegeweest is. Heb je fijn kunnen laten zien wat jij altijd meemaakt en gezellig samen kunnen spelen tijdens de inloop van de Chemo Caspers.

Wens jij papa en Bart heel veel plezier in Duinrell van ons ?

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 16 Augustus 2010 - 21:21

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wat is dat een gezellige boel geweest in het ziekenhuis en wat goed van Lieke dat je in haar vinger mocht knijpen en dat ze even niet durfde te kijken kan ik wel begrijpen want de keer dat ik mee ben geweest had ik daar ook wel wat moeite mee.
    Hier is het vandaag ook een gezellige boel geweest met de nadruk op BOEL want ze hebben winkeltje gepeeld waarbij alles gekocht en verkocht werd en daardoor lagen dus met name alle kadootjes van Sietske en alle boeken door heel de kamer, gang, speelkamer etc. maar ze hebben daarna ook weer netjes opgeruimd dus ik vond het alleen maar leuk dat ze zo fijn gespeeld hebben. Na het avondeten is Bart door ome Tan naar jullie gebracht en hebben Meike, Sietske en Rens nog heerlijk in de zandbak gespeeld een ijsje gegeten en in een welverdiende douche geweest. Daaran was het hoog tijd voor bedje slapen.

Welterusten allemaal.

Dikke knuffel van tante Angela

• 17 Augustus 2010 - 06:53

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Dat was een speciale dag samen met je grote zus!
    We genieten van de mooie foto's.
    Trouwens, dat haar van jou, dat is echt heel mooi; je punkkapsel voor het feest van Sietske is geweldig!

Bart en Ferry; heel veel plezier op jullie mannenavontuur.
    Joke en de meiden; veel giegelen en frutselen!

Zet 'm op!

• 17 Augustus 2010 - 09:45

Opa Ijsje : DEURNE:

Wil die mevr uit DEURNE die een prijs heeft gewonnen op de Janske live dag in Helmond contact met me opnemen.
    Ik heb u al verschillende keren proberen te bereiken om de prijs bij u af te geven maar ik tref u niet aan de telefoon
    bel 040-2260132

• 17 Augustus 2010 - 12:50

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat een verhaal zeg zo samen met Lieke naar het ziekenhuis. Wat zal dat gezellig zijn geweest. En wij vinden dat Lieke een hele stoere meid is dat ze dat allemaal durft. Zo dicht bij je te zijn als er een naald aankomt. Gijs zou dat echt NOOIT durven.

Verder willen we papa en Bart heel veel plezier wensen en hopelijk hebben ze wat beter weer.
    En Mama heeft een paar dagen met de meiden, jullie ook heel veel plezier.
    Vanuit de Biestermannen een dikke kus voor jullie
    Renske Gijs Nicole

• 17 Augustus 2010 - 14:37

Joli Claes:

ha janske en familie
    wat een gezelligheid in dat ziekenhuis.
    en wat een boeven zijn jullie toch, om dat ziekenhuis zo op stelten te zetten.
    zo gaat de tijd wat sneller en alles is goed gegaan.
    dat komtvast door de goede zorgen van lieke.
    ik moet even zeggen : janske wat groeit je haar toch snel, je moet er vaker gel in doen, dat is kei leuk.
    ferry en bart heel veel plezier, geniet ervan.
    dames beks dat word kletsen en giechelen zonder man in huis, have fun.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 17 Augustus 2010 - 14:52

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Dat leest als een gezellige dag, daar in Nijmegen. Dan vergeet je bijna waarvoor je er bent.
    Voor Pappa en Bart: veel plezier in Duinrell. Een grappig iedee dat jullie nu hier dichtbij zijn. Even een weer update (van een kwartiertje afstand): Het valt best mee. Niet zo warm, maar nauwelijks regen.
    Als ze het koud hebben, dan komen we wel dekens brengen.
    Morgen wordt het al snel zonniger.
    En jij, samen met Lieke, Meike en Mama, veel meiden plezier.
    Dikke kus voor jullie allemaal.

• 17 Augustus 2010 - 15:03

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Janske, kei leuk die haartjes van jou met die stiekeltjes, als zo jou haartjes door blijven groeien kan je al heel vlug staartjes maken.

Het was in het ziekenhuis weer samen met jou grote zus dolle pret, wel dapper van Lieke dat ze bij jou is gebleven toen jij de prikjes moest krijgen en dat je haar vinger vast mocht houden.

Als ik het goed begrepen heb is het draakje weg gegaan bij jou, dat is maar goed ook want zo'n vervelend ding van een draakje mag helemaal niet bij jou komen.
    Nou Janske probeer zo door te gaan met eten en drinken dan kan je het rugzakje vaker thuis laten, dat is zeker zo makkelijk als je gaat spelen.

Hou vol Janske, dan komt alles wel goed!!!!!. TOI TOI TOI.

De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten knuffels en het allerbeste voor iedereen.
    Houdoe he.

• 17 Augustus 2010 - 16:54

Krisna Reinders:

Hoi Janske,

Wat bof jij zeg met zo'n grote zus. Echt lief van haar! Fijn dat jullie zo genoten hebben. En wat ben jij toch dapper! Jij zal echt al heeel veeel kralen hebben!

Gr. Krisna

• 17 Augustus 2010 - 18:02

Fam. Duisters:

Hey Janske,

Zo we zijn weer bij gelezen nadat we op vakantie zijn geweest.....

Super samen metr je grote zus naar het ziekenhuis..... Alles onveilig maken daar mag best een keertje....
    Heb je lieke der vinger niet blauw geknepen??

Volgens mij hebben jullie het wel goed nu dat papa even weg is........ de dames onder elkaar het feest kan beginnen.....................

Enne jullie ebben niet stilgezeten in de vakantie, kermis, met de trein weg.... feestje van Sietske..........

Hopelijk hebben jullie erg genoten allemaal.....
    Het is jullie van harte gegund.....

GRoetjes,
    Patrick, Ester, Brent, Sven en fenne