Met de trein naar Zandvoort - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Met de trein naar Zandvoort - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Met de trein naar Zandvoort

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het was gisteren zo laat geworden en zo inspannend geweest dat ik geen puf meer had om jullie mijn verhaal te vertellen. Daarnaast vond ik dat dit verhaal aandacht nodig had, want gisteren hadden we echt alle vijf een dag waarbij genieten met de hoofdletter G geschreven moet worden en dan ook nog het liefst vet gedrukt.
Eigenlijk begint dit verhaal zo'n anderhalf jaar geleden. Een paar maanden voor ik ziek werd ben ik naar de Phoxy-dag geweest. Met de trein. Bij aankomst in Heeze wilde ik uitstappen. Het is een heel lang verhaal, maar ik zal het kort houden. Het kwam er op neer dat de conducteur de deuren sloot op het moment dat ik er tussenstond. Gelukkig door toedoen van omstanders is erger voorkomen. Uiteraard is er een klacht ingediend bij de NS en in dit voorjaar was de afhandeling van de klacht. Wij kregen vijf vrijkaartjes 1e klas om een dag onbeperkt door Nederland te reizen. Donderdag hadden papa en mama besloten dat we dit gingen doen en gisteren zijn we dat gaan doen.
Vol spanning stonden wij iets over tienen op het station in Heeze voor het vertrek. We moesten een aantal keer overstappen voordat we op onze eindbestemming waren. We moesten in Eindhoven en in Amsterdam overstappen. In Amsterdam zijn we ook nog heel even buiten het station geweest, zodat we ook kunnen zeggen dat we in Amsterdam zijn geweest. Al weet ik niet of ik daar trots op moet zijn.
We gingen naar Zandvoort met de gedachte dat het station dicht bij het strand lag en dat we lekker konden uitwaaien. Wat wij niet hadden voorzien, was dat het zo'n lekker weer was. Helaas mag ik zelf niet in aanraking komen met open water en dus ook niet met de zee. Daar zitten teveel beestjes in die mij ziek kunnen maken. Gelukkig mocht ik wel op het strand spelen en bij papa of mama in de nek en dan gingen we toch een stukje de zee in wandelen. Meike en Lieke daarintegen vonden het heerlijk in het water. In de branding springen in de hoge golven was duidelijk favoriet. We hebben natuurlijk ook nog schelpen verzameld en in een tasje gedaan, zodat we er thuis mee kunnen knutselen. We hebben twee keer lekker gegeten in een strandtent. Ook werd er in de strandtent aan mij gedacht en werd er een heerlijke tosti voor mij klaargemaakt. Uiteindelijk heb ik daar ook best wel wat van gegeten en heb ik de dag door goed gedronken. Dat moest ook wel, want ik was op pad zonder rugzak. 's Morgens had ik mijn portie gehad en 's avonds toen ik in mijn bedje lag is wat ik tekort kwam aangevuld. Uiteraard hadden we wel spuitjes en water bij om eventueel wat extra vocht te geven, maar dat is helemaal niet nodig geweest.
We hebben ook nog fijn met een strandbal gevoetbald en vooral GENOTEN. Het weer was precies goed. Niet te warm, maar heerlijk weer om te gaan zwemmen. Niemand heeft zich verbrand, dus er is goed ingesmeerd.
Na het eten was het weer tijd om richting huis te gaan. We hadden natuurlijk nog een hele treinreis voor de boeg. In de trein is het heel onhandig om met een buggy te gaan en daarom had mama de rugzak waar ook kinderen in kunnen zitten weer tevoorschijn getoverd. Tijdens het reizen heb ik dus steeds in de rugzak gezeten, waardoor ik het ook de hele dag heb kunnen volhouden. Het vele lopen gaat me nog niet zo goed af, maar dit was een prima oplossing. Meike heeft wel de hele tijd zelf gelopen, wat ik ontzettend knap vind van haar. Behalve als we snel de trein moesten halen, want dan tilde papa ook Meike op en zo rende we dan met zijn drieen over het station. Lieke heeft laten zien wat voor een grote zus ze al is. Ze heeft alles zelf gelopen en regelde alles voor ons.
Van Zandvoort naar Amsterdam en daar moesten we even wachten. Wachten op, zoals Theo Maassen het al eens verwoordde, het enige goeie uit Amsterdam. En jullie raden het al, dat is de trein naar Eindhoven. Onderweg hebben we nog wat geknutseld en uiteindelijk kwamen we rond 21.00 uur aan in Heeze. Moe maar zeer voldaan hebben we onze bedjes opgezocht, maar natuurlijk niet voordat we al het zand van ons hadden afgespoeld onder de douche. Het was een redelijk spontane actie, waarvan we echt GENOTEN hebben.

Groetjes Janske

  • 07 Augustus 2010 - 09:14

    Fam Van Gaal:

    Hey Kanjers

    Zo te lezen en te zien hebben jullie gister echt een super gave dag gehad zeg. Eerst lekker met de trein door Nederland rijden geen last van een file en dan daarna lekker genieten in die hele grote zandbak die strand heet!!!!!!!!
    Wat handig zeg die rugzak van papa. Waar jij in kan zitten hangen.
    Wij denken dat jij het meeste hebt kunnen zien of niet dan.
    Hopelijk denken jullie nog vaak terug aan deze leuke dag.
    Ik weet niet of je nog gaat kijken naar alle lampjes op de kermis. Zo ja veel plezier.

    Hier is alles nog rustig geen teken dat de baby komt. Als hij/zij er is zullen we snel een berichtje naar papa sturen.
    Dikke kus Renske Gijs en Nicole

  • 07 Augustus 2010 - 11:33

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske en familie,

    Dat jullie hebben genoten met een hoofdletter kan ik op de foto's zien. Wat een leuke dag is dat geweest. En jij bent ook een stukje in zee geweest. Kei goed.

    Geniet nog lekker na met z'n allen en een fijn weekend.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

  • 07 Augustus 2010 - 12:06

    DORRY:

    HOI LEUKE GASTEN.
    WAT EEN REIS ZEG, VET HOOR EN DAN AL DIE GAVE FOTO'S GEWELDIG.
    EN DAN EET EN DRINK JIJ OOK NOG IETS ,GOED ZO HUMMEL.
    NU IETS BELANGRIJKS BIJNA VERGETEN DOOR TE MAILEN.
    WIJ FIETSTEN VRIJDAG AVOND OP ONS SLAGSCHIP WIJ HEBBEN NAMELIJK EEN ANDERE FIETS NAAR ANK EN BEN IN JULLIE POLDER.
    EN TOEN WIJ OP DE NIEUWENDIJK OVER DE BRUG REDEN, HOORDE WIJ ROEPEN UIT HEEL VEEL KEELTJES.
    WILLEN JULLIE EVEN STOPPEN RIEPEN ZE
    HET WAS BLUB MET ZIJN GEZIN, EEN FIJN GESPREK MET HEM EN ZIJN FAM. GEHAD.
    HIJ HAD EEN WERELDREIS GEMAAKT ,EN WAS IN ALASKA BLAASJE TEGEN GEKOMEN.
    BLAASJE WERD MET HEM IN LAS VEGAS IN DE ECHT VERBONDEN, EN TOEN KREGEN ZE AL GAUW KINDEREN 15 STUKS MAAR HET GELD WAS OP ZE HADDEN NIKS TE MAKKEN ,EN TOEN HEBBEN ZE EEN LIFT GEHAD VAN PALINGEN EN ZALMEN ,WANT DIE GAAN ZO VER WEG OM TE PAAIEN.
    DE VISSEN SLIKTEN HUN HEEL VOORZICHTIG IN .
    EN IN DE A DE DOMMEL WERDEN ZE WEER UITGETUFT
    EN TOEN WIJ ZE GISTEREN ZAGEN WAREN ZE MET DE FAM.PALING EN DE FAM STEKELBAARS AAN HET BBQ
    BLUB VERTELDE DAT ZE 5KG WARERVLOOIEN ,EN 5KGMADEN HADDEN GEKREGEN UIT NOORWEGEN,DIE WAREN TWEE STEUREN KOMEN BRENGEN EN DIE STEUREN ZORGDE ZELF VOOR KAVIAAR OOK EEN GIFT ,VET VOOR DE VISSEN VONDEN COR EN IK.
    IK MOEST JOU DE VETTE GROETEN DOEN ,EN HIJ VERTELDE OOK DAT HIJ STEEDS OP DE HOOGTE BLEEF HOE HET MET JOU GAAT.REGELMATIG MAKEN WIJ EEN TREKTOCHT NAAR STERKSEL, EN DAN KOMEN WIJ OVER DE SOMERENSEWEG EN HOREN ALLE NIEUWTJES V ERTELDE HIJ.
    HET IS DAAR WEL LINK WANT DAAR WONEN ZANDJOEPERS EN DIE JOEPEN MIJN KINDEREN HET WATER UIT.
    MAAR NU ZIJN WIJ AAN HET SPAREN VOOR EEN PLATTE SCHUIT MET HANGMATJES EN DRIJVERS ,DAN KUNNEN WE OOK EENS NAAR LIND EN SUMMEREN.
    WIJ HEBBEN HEM BIJNA BIJ ELKAAR ,DE STEUREN PERSEN IEDERE DAG ,EEN KWAK KAVIAAR VOOR ONS HIL DUUR SPUL, DAT VERKOPEN WIJ AAN STERREN RESTAURANTS DIE STAAN S'MORGENS OM 5UUR AL OP DE KADE VAN DE DOMMEL. MAAR DAN MOET ER NOG GEWERKT WORDEN DOOR STEURIE EN FLEURIE.
    JANSKE EN ZUSJES IK HOOP DAT JULLIE HIER IETS MEEKUNNEN , ANDERS MAAK JIJ JE EIGEN VEEL TE DRUK WAAR HIJ VERBLIJFT. MAAR IK MOEST OOK ZEGGEN DAT HIJ HEEL GELUKKIG IS
    IK MOEST JOU EEN DIKKE VETTE GEVEN
    MAAR HIJ ZEI OOK JANSKE ZAL WEL SNAPPEN DAT IK NIET MET DE HELE ZWIK IN EEN VISKOMMETJE PAS, VOORAL NU IK VAN MIJN VRIJHEID HEB GEPROEFT
    IK ZEI IK WEET ZEKER DAT JANSKE LIEKE EN MEIKE DAT SNAPPEN, WANT DIE KUNNEN ELKAAR OOK NIET MISSEN.DORRY OOK HIFIVE LOWFIVE VAN BLUB DORRY
    .

  • 07 Augustus 2010 - 14:29

    Frank En Heidi:

    Hallo Super Janske

    Wat een Gave dag zeg.
    Dat is nog eens gezellig, zo met zijn 5e lekker een dagje uitwaaien.

    Enne Dorry ik bedoelde normaal ben jij 's morgens een van de eerste om te schrijven en dat was toen niet.
    Maar niks aan de hand dus. gelukkig.

    Nou op naar meer van die dagen

    Groetjes Heidi


  • 07 Augustus 2010 - 14:39

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    wat een prachtige foto's.
    dat jullie plezier hebben gehad en ervan genoten hebben straalt er vanaf.
    wat een leuk verassingsreisje.
    en dat het zo'n mooi weer was aan zee is helemaal geweldig.
    hier was het niet zo'n superweer.
    gezwommen, gegeten gedronken, ijsjes gesnoept en op het strand gespeeld, heerlijk.
    en wat een sterke papa heb jij dat hij jouw zo kan dragen in een rugzak.
    goed idee van jou mama.
    jullie zullen wel heerlijk geslapen hebben en gedroomd over zo'n fijne dag.
    vandaag maar een beetje uitrusten van de drukke dag van gister.
    een heel fijn weekend
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxx

  • 07 Augustus 2010 - 16:01

    Krisna Reinders:

    Hoi,

    Wat fijn om te zien dat jullie zo hebben genoten! Het was inderdaad heerlijk weer. Precies goed. Niet te warm en niet te koud.

    En wat is het dan heerlijk om uit te waaien aan zee.

    Gr. Krisna

  • 07 Augustus 2010 - 16:15

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Vanmorgen zijn we bij jullie koffie wezen drinken en daar hebben wij gehoord van jullie Treinreis naar Zantvoort.

    even tussendoor:

    Oh ja doet ons denken aan een liedje wat ze vroeger altijd zongen op bruiloften, en dan werden dingen bedacht die de mensen moesten doen.
    b.v. de meisjes moesten bij de jongens op de masjepoep gaan en dan in polonaise verder.
    (wie niet weet wat masjepoep is kan altijd informeren.)

    het liedje ging zo:

    We gaan naar Zandvoort al aan de zee
    We nemen broodjes en koffie mee.
    Oh het is zo'n zaligheid
    Als je van de duinen glijdt
    We gaan naar Zantvoort al aan de Zee

    dat was het tussendoortje
    En hoe jullie allemaal genoten hebben.
    Het is aan de foto's te zien.
    Maar Janske , nou weten wij nog niet in wat voor een trein jullie gezeten hebben,was het zo'n klein treintje zoals die altijd in Heeze stopt , of was het een hele lange trein , of een waar de mensen boven elkaar zitten .
    maak volgende keer is een foto als ie het station binnen rijd.

    Hé en ook nog in Amsterdam geweest nou nou nou , en heeft Papa vanuit de trein de Arena gezien , waar een of ander voetbalclubje (weet de naam niet meer)
    voetbalt..........................................zeggen ze.


    Toen jullie in Eindhoven vertrokken heeft ie vast en zeker gezegd.

    Kijk jongens en nou opletten dit is het PHILIPS Stadion , waar PSV voetbalt.

    en toen jullie in Eindhoven aankwamen heeft ie vast en zeker gezegd:

    Kijk jongens en nou opletten dit is het PHILIPS Stadion , waar PSV voetbalt.

    Nou een fijne zaterdag avond en morgen misschien wel naar de lampjes kijken op de kermis.
    Wij gaan in ieder geval naar de lampjes kijken en naar het orgel luisteren van de draaimolen,,,, gaan jullie mee ?
    Misschien gaat Imke ook wel mee.
    Ja en Bart Sietske en Rens mogen ook mee , maar of die vanuit Tirol even op en neer rijden betwijfelen wij.

    En vlaai hebben we in huis !!
    Houdoe.


  • 07 Augustus 2010 - 19:09

    Ome Tan:

    We kregen al een beetje een schuldgevoel met al onze mooie vakantieverhalen, na dit verhaal hoeft dat gelukkig niet meer.

    Dit was voor jullie zichtbaar een dag waar je wel even op kan teren.

    Veel respect voor Ferry, ik zie dat zijn rug ook wel weer een partijtje sqaush aan kan.

    Foto's wederom nog mooier als het verslag, wij genieten met jullie mee.

    groetjes

    Ome Tan

  • 07 Augustus 2010 - 19:35

    Tante Angela:

    Ha die Super Janske,

    Wat een SUPER dag hebben jullie gisteren gehad zeg!

    Papa voelde zich zeker koning te rijk met 4 van die mooie meiden aan het strand!
    Daar zal menig man jaloers op zijn.

    Hebben jullie in die grote zee visje niet gezien?

    En dat jullie genoten hebben dat kunnen we op de mooie foto's wel zien en fijn dat wij dan mee mogen genieten dmv die mooie foto's en het verhaaltje, BEDANKT.

    Heel veel groetjes en een dikke knuffel van tante Angela

    p.s. Vur een stukske vlaai komme wij inderdaad nie naar Hees, zeker nie omda ze hier zon lekker apfelstrudel hebben, dus die nemen we merge wel inne op de kermis van Hees, oke?!

  • 07 Augustus 2010 - 19:37

    DORRY:

    HOI FAM BEKS.
    ALS HET GOED IS ZIJN JULLIE NU KERMIS AAN HET VIEREN BIJ DE ZWAAN.
    IK HOORDE VAN MIJN DOCHTER HEIDI DAT JULLIE HAAR BELDE OF ZIJ UIT GINGEN.
    MAAR DIE GINGEN DAAROM ZIJN SAMIJN EN SEM BIJ ONS, IK HOOP DAT HET EEN FIJNE AVOND IS GEWORDEN, EN EVEN JULLIE VERSTAND OP NUL KUNNEN ZETTEN.
    HEIDI VAN FRANK UIT LIND IK BEN NU NIET OM HALF ZES OP DUS DAAROM IS MIJN MAIL LATER VAKANTIETIJD IS HET EN WIJ GAAN DINSDAG PAS ECHT OP REIS DE VETTE GROETEN DORRY

  • 07 Augustus 2010 - 20:06

    Judith & Ron, Wout:

    Wat een leuk verhaal en een heerlijke foto's!

    Genieten geblazen, da's te zien.
    Nu nog wat kermis er achteraan?

    Zet 'm op!

  • 07 Augustus 2010 - 20:17

    GeKkE NEeF BArT:

    hoi janske en de rest

    wat fijn dat je met je zussen in zo 'n grote zandbak kan spelen en er zat nog een zwebad bij ook maar ik vind het heel raar dat meike met modder speelt dat had ik nou echt niet verwacht

    wij hebben hier ook een top vakantie beetje veel regen maar dat heeft ook voordelen mooien platjes van watervalen zien dat een houte dakgoot werkt en nog veel meer

    groetjes : GeKkE nEeF bArT

  • 07 Augustus 2010 - 20:17

    GeKkE NEeF BArT:

    hoi janske en de rest

    wat fijn dat je met je zussen in zo 'n grote zandbak kan spelen en er zat nog een zwebad bij ook maar ik vind het heel raar dat meike met modder speelt dat had ik nou echt niet verwacht

    wij hebben hier ook een top vakantie beetje veel regen maar dat heeft ook voordelen mooien platjes van watervalen zien dat een houte dakgoot werkt en nog veel meer

    groetjes : GeKkE nEeF bArT

  • 07 Augustus 2010 - 21:38

    Ineke En Peter:

    Nou Janske, het genieten spat van de foto's af. Wat heerlijk, dat jullie zo'n fijne dag gehad hebben! We hopen, dat er nog meer van die fijne dagen komen deze vakantie. Groetjes van ons

  • 08 Augustus 2010 - 07:56

    Inge:

    Hoi lieve standjutters.

    Echt gewellig dat jullie deze dag samen hebben kunnen uitwaaien.
    De zee heeft zoveel kracht om weg te geven.
    Genoeg voor iedereen.

    Geniet nog maar vaak van de foto's want daar kun je zichtbaar energie uit halen.
    Enne jullie papa heeft zeker veel spinazie gegeten?

    groetjes Inge.

  • 08 Augustus 2010 - 14:59

    Leanne:

    Wat leuk zeg om te zien en te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben gehad!
    Het is ook helemaal op de foto's te zien. Fijn!
    Een echt vakantiegevoel...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 2266299

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: