Weer tussen de loeiende sirenes - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Weer tussen de loeiende sirenes - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Weer tussen de loeiende sirenes

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren was echt een dag om bij te komen van het dagje strand. We hebben dan ook niet veel gedaan. We stonden nog in de relaxstand en hebben 's avonds de BBQ nog aangehad om een lekker stukje vlees te eten. Voor mij wederom de frietpan aan voor een frikandel, maar gisteren heb ik daar bijna niets van gegeten. Wij zijn lekker gaan slapen en papa en mama gingen nog even weg. Ze zijn gezellig naar Heeze kermis geweest en hebben volgens hun goede gewoonte weer keurig de kroegen op slot gedaan. Ze hebben zelfs nog de laatste mensen van straat af gehaald en deze keurig thuis afgezet. Toen was het ook voor hun tijd om lekker te gaan slapen. Ik ben ze daarbij ook nog gezelschap gaan houden. Vanmorgen was het dus lekker rustig in huis, want van mama hadden we niet veel last en van papa hadden we helemaal geen last.
Ik weet als geen ander dat kijken naar het verleden geen enkele zin heeft en dat je altijd naar voren moet kijken. Toch is het af en toe goed om eens terug te kijken en daardoor kunnen we nu meer genieten van wat we meemaken. Vandaag was weer zo'n speciale dag. Van 6 juli tot 8 augustus 2009 was ik een "normale" Leukemiepatient. Op 8 augustus 2009 ben ik eerst naar het Eindhoven ziekenhuis gebracht en daarna met grote spoed en loeiende sirenes naar Nijmegen. Ik was moeilijk stabiel te krijgen en uiteindelijk bleek ik op dat moment een hersenvliesontsteking te hebben. Rondom mij was het die dag een hele kermis....
Vandaag, een jaar later, was het weer kermis en waren er weer loeiende sirenes, maar ditmaal voor iedereen in Heeze. Het is namelijk Heeze kermis en ik ben daar samen met opa IJsje, oma Tumtum en ons eigen gezinnetje naar toe geweest. Het was super leuk om zo tussen de mensen te komen. We zijn er met de bakfiets heengereden en ik heb daarna weer in de rugzak mogen zitten. Natuurlijk wilde ik regelmatig uit de rugzak om in de attracties te gaan zitten. Zo hebben ze in de kermis een bal die aan twee grote elastieken zit. Deze elastieken zitten weer aan grote hijskranen en zo wordt die bal dan tientallen meters de lucht ingeschoten. In die bal zitten dan twee mensen. Toen ik dat zag zei ik tegen papa: "Daar wil ik samen met jou in". Tja, ik ben natuurlijk wel op zoek naar een beetje spanning in mijn leven. Helaas durfde papa niet en kreeg ik ook niemand anders mee. Gelukkig heb ik nog wel andere dingen kunnen doen zoals in de mallemolen (draaimolen), de vliegtuigjes, touwtje trekken en eendjes vangen. Ik heb ook nog een aanrader voor alle kinderen. Zorg dat je met je opa en oma naar de kermis gaat, want dan word je goed verwend.
Ook hebben papa en mama (net als gisterenavond) met veel mensen staan kletsen. Het was allemaal super gezellig en ik heb alles vanuit mijn rugzak kunnen aanschouwen. Zo heb ik ook Cor, de man van Dorry gezien. Ik ben hem alleen vergeten te vertellen dat hij Dorry de groeten van mij moet doen. Bij deze alsnog. Uiteindelijk was het tijd om naar opa en oma te gaan, want daar was er koffie met natuurlijk vlaai. Kermisvlaai zoals dat hier in Brabant gebruikelijk is. Ook hebben we daar nog gegeten. We zijn op tijd naar huis gegaan. Zo konden we nog even lekker in bad en daarna door naar bed. Morgen begint de Dexa weer. Ik hoef morgen niet naar het ziekenhuis, want dat is naar dinsdag verplaatst in verband met de vakanties. Ook Leanne komt dinsdag, dus dat is helemaal super dat ze zo flexibel is.
Morgen zullen we het rustig aan doen en gaan werken in de tuin, want morgen moet papa een werkje in de tuin doen waar hij onze hulp goed bij kan gebruiken. Wat dat is....lezen jullie morgen.

Groetjes Janske

• 08 Augustus 2010 - 20:05

Lissy:

wat heerlijk om die foto´s te zien..wat fijn zeg.

dikke knuffel Lissy Jesse en Sterre

• 08 Augustus 2010 - 20:37

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Van een afstandje hebben we jullie zien genieten van de lampjes maar natuurlijk ook van de vliegtuigjes.
    Wat fijn dat jullie samen hebben kunnen genieten van de kermis.
    Wat een super mooie foto's zeg...
    Succes dinsdag in het ziekenhuis.

X Renske Gijs en Nicole

• 08 Augustus 2010 - 21:19

Sjefke Van Epscheuten:

Zo klik je jullie site aan en binnen 2 secondes zit je op het puntje van je campingstoel.

Loeiende sirenes...WAT
    Slik, snel verder lezen en ooooooooooo gelukkig.
    LOOS alarm.

Geweldig weer om jullie samen met Opa en Oma te zien genieten.

groetjes

IKKE en de rest

• 09 Augustus 2010 - 06:44

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ja ook ik was verschoten van de titel..... maar gelukkig het was veel leuker.

Enne....de kermis is nog niet afgelopen dus misschien mag je nog wel een keertje. ;-)

Groetjes uit Leende

• 09 Augustus 2010 - 07:02

Judith & Ron, Wout:

Goedemorgen!

Zo, al een tijdje "gewone leukemiepatiënt", dus dachten jullie, laten we de boel eens even wakkerschudden?!
    Haha, nou, dat is gelukt!
    Ik verslikte me bijna in m´n koffie.

Deze loeiende sirenes klinken ons wel als muziek in de oren en de foto´s zijn genieten geblazen. We gaan even bijkomen van de schrik en onze koffie rustig opdrinken. Maak je geen zorgen, Janske, Wout drinkt lekker een bakkie melk.

Zet ´m op!

• 09 Augustus 2010 - 07:03

DORRY:

HOI VISSERS, EN PILOTEN WAT EEN VETTE FOTO'S.
    IK SCHROK WEL LOEIENDE SIRENES. IK DACHT NEE TOCH ,EN HET WAS NEE.
    HET GAAT NIET SLECHT HUMMEL WAT ZOU HET EEN WONDER ZIJN ALS DAT ZO DOOR ZOU KUNNEN GAAN.
    JIJ HEBT INDERDAAD MIJN CORRETJE GEZIEN, DAT VERTELDE HIJ.
    MORGEN VERTREKKEN WIJ AL VROEG NAAR SCHIPHOL, EN DAN BEN IK ZO'N 3DRIE WEKEN WEG.
    DUS GEEN GEFIK EN GEEN MAIL VAN MIJ, IK KAN WEL FIKKEN BIJ BOEDHA, DAT IS OOK EEN HELE GOEIE HOOR .
    STERKTE DINSDAG EN MEISJE IK HOOP DAT ER GEEN GEKKE DINGEN GEBEUREN.
    EEN HELE DIKKE VETTE NU MOET JIJ MET DIE VETTE HET DRIE WEKEN DOEN PLUISJE SPEEL MAAR LEKKER MET JOU ZUSJES , JOKE FERRY EN DE REST VAN DE KUDDE DE GROETEN, EEN FIJNE VAKANTIE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 09 Augustus 2010 - 09:32

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Toch wel makkelijk dat jij in de rugzak bij Papa mag zitten.
    Natuurlijk wil jij ook graag lopen maar dit is toch een goeie oplossing voor als jij moe gaat worden.

Zo te zien aan de snoetjes hebben jullie een gezellige kermis gehad samen met Papa, Mama, Opa en Oma.
    Dit nemen ze jullie niet meer af om zo met z'n alle te genieten.

Janske voor morgen {Dinsdag 10 Augustus} heel veel succes en een goeie reis naar Nijmegen.

Vanmorgen {Maandag 9 Augustus} ben ik weer mee gaan helpen met het poetsen van de kerk van Zesgehuchten en heb ik voor Jullie kaarsjes laten branden bij het Maria altaar, ik hoop dat het jullie ook een beetje steun zal geven.

Het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny, knuffels en Houdoe he.

• 09 Augustus 2010 - 09:51

Bertie En Berke:

Hoi Hallo Janske en familie.

Nou zeg jullie hebben een heel leuk weekend gehad met zon zee strand en ook nog de kermis.
    Dat was weer volop genieten geblazen zoals op de mooie foto's te zien is.Nu kun je na het pierewaaien er weer tegen om Dinsdag naar Nijmegen te gaan.We hopen dat het daar een beetje mee zal vallen en je weer snel terug kan naar Heez.Zeg Janske en zusjes zit er vandaag nog een dagje kermis in?
    Vele groetjes Hoie en Hou d'oe.
    Bertie en Berke. Ospel

• 09 Augustus 2010 - 10:27

Ellen:

Hallo SUPER Janske!

Zoals alle anderen schrok ik ook van de titel, ik dacht wat is er nu weer gebeurd! Maar gelukkig waren het dit keer toch heel wat leukere sirenes! Ik snap heel goed dat je lekker genoten hebt van alle dingen op de kermis en dan zeker met zo'n lieve opa en oma erbij!

Ik ben benieuwd naar jullie tuinklusje....

veel Liefs!

• 09 Augustus 2010 - 17:16

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat hebben jullie genoten op de kermis, het spat echt van die leuke foto's af. En wat is jou Papa sterk dat jij al die tijd in de rugzak mag zitten bij hem.
    Als jij in de buggy mee zou gaan kan je alleen maar kijken naar benen maar in de rugzak zie jij de mensen die op die benen staan. Veel leuker dus, echt een goed idee.

Dorry, een hele fijne vakantie en een kaarsje bij Boeddha werkt ook. Geniet ervan.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 09 Augustus 2010 - 20:05

Nikki En Jannie:

Hee Janske,

Je hebt je goed vermaakt op de kermis zo te zien. de rugzak waar je in kan zitten lijkt me wel heel handig mee te nemen en kun je ten alle tijden dan in zitten. Goede uitvinding

dag dag groetjes

• 10 Augustus 2010 - 21:33

Joli Claes:

ha janske en familie.
    misschien moet je de titels wat minder spannend maken.
    maar iedereen blijft zo wel alert.
    wat gezellig dat je naar de kermis bent geweest.
    daar mogen de sirenes wel voor loeien.
    leuke foto's.
    hou vol en zet 'm op.