Ik moest vandaag alles zelf doen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ik moest vandaag alles zelf doen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ik moest vandaag alles zelf doen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen konden wij lekker rustig aan doen. We hoefden pas om 12.00 uur in Nijmegen te zijn. Wel gingen Lieke en Meike al om 07.30 uur naar Joepie en dus waren we allemaal al vroeg wakker. Op het moment dat papa terugkwam wist ik wat er in ons postvakje zat. Visje had daar mooie kralenknutselwerken ingedaan. Ik vind dat hij ze heel mooi gemaakt heeft. Het is natuurlijk ook best fijn als je daarna dan rustig aan kan doen, alleen is dat niet mijn sterke punt. Vandaar dat ik Karin ben gaan helpen met poetsen. Eerst boven en daarna heb ik nog even de ramen van de achterdeur gelapt.
Vandaag zat mama achter het stuur van de auto op weg naar Nijmegen en dus had ik het druk met de weg wijzen. In Nijmegen mocht ik weer door naar "mijn" kamer. Blijkbaar was de communicatie niet zo goed geweest, want ik had een nieuw bed en ook het speelgoed was van de kamer verdwenen. Hierdoor moest ik zelf het plastic van mijn bed afhalen en ook moest ik er voor zorgen dat het ziekenhuis weer op mijn kamer kwam. Evenals het spelletje "Wie ben ik". Het ziekenhuis heb ik daarna niet meer aangekeken, want jullie raden het al wat ik vandaag in het ziekenhuis heb gedaan. Inderdaad.....geslapen. Het inlopen van de Erwinase heb ik zelf niet echt meegekregen, want ik heb de hele tijd liggen slapen. Eerst met papa bij mij in bed, daarna met mama en uiteindelijk had ik zo lang geslapen dat er niemand meer langs me lag. Voor het inlopen van de Erwinase hadden we nog eerst een gesprek met Vivian. De uitslag van de MRI was nog niet binnen. Ze hoopt dat ze morgen de uitslag heeft en dan belt ze deze even door en anders horen we de uitslag volgende week dinsdag. Verder blijft het Norovirus positief en mijn LDH-waarde is weer aan het stijgen. Genoeg werk dus weer voor Dr. te Loo als ze terug is van vakantie.
Het was vandaag heel rustig op de dagbehandeling en toen de Erwinase erin zat was ik nog de enige die er was. Alle kamers waren al klaar gemaakt voor morgen, alleen mijn kamer nog niet. Eerst ben ik nog gaan tracteren op spekjes. De zusters en overige medewerkers hebben er heerlijk van gesnoept. Daarna werd ik nog aan het werk gezet, want ook mijn kamer moest leeg. Ik heb zuster Linda dan ook goed meegeholpen. Eerst de paal weggebracht en daarna nog meegeholpen om de paal schoon te maken. Ook mijn bed werd meteen weggebracht, zodat die weer schoon gemaakt kan worden. Daarna vond ik toch echt wel dat ik genoeg gedaan heb en ben ik naar huis gegaan.
Mama en ik zijn begonnen met eten koken en papa heeft Meike en Lieke bij Joepie opgehaald. We mochten nog even spelen en daarna konden we eten. Na het eten kwamen Willy en Jeanet en wederom werd ik aan het werk gezet. Het geld van de Braderie "Janske Live" moest nog gesorteerd en geteld worden. Samen met Jeanet hebben Meike, Lieke en ik dat gedaan. Het was een hele mooie opbrengst en iedereen nogmaals super bedankt voor jullie inzet. Daarna hebben we nog even met Jeanet een renspelletje gedaan. We hebben verder nog wat gespeeld en oma Hanny en Frans kwamen ook nog even aan. Toen het tijd was om naar onze bedjes te gaan heeft oma Hanny nog geholpen. Ook Frans kwam ons nog een dikke kus geven voor het slapen gaan. Al met al een dag waar veel in is gebeurd en wat betreft de Erwinase is het aftellen echt begonnen. Nog twee keer en dan mag ik weer iets van mijn lijstje afstrepen.

Groetjes Janske

• 05 Augustus 2010 - 21:32

Willy En Jeanet:

Nou die meiden kunnen heel goed tellen.allemaal tot 10 tellen en stapelen.we kunnen samen gaan soliciteren bij de bank om geld te tellen.
    Toen moest ik een renspel meedoen.
    Nou die meiden kunnen heel hard rennen,ik vond het heel knap van janske want ze had nog verpakking op haar rug hangen,(rugzak met inhoud).En die lieke won elke keer,dat vond ik ook heel knap.En meike met haar korte beentjes hield het ook goed vol.Nu kunnen jullie lekker slapen :)
    Morgen willen wij jullie een hele fijne dag toewensen,met jullie uitje met de trein.
    Maak er samen iets leuks van.
    Een hele dikke kus van ons.

Groetjes Willy en Jeanet

• 06 Augustus 2010 - 07:19

Janny:

Hallo super janske en Familie,

Hier een berichtje uit Breskens, wij zijn op vakantie en internet werkt niet zoals wij het willen maar het is toch gelukt om weer een en ander te lezen zodat we op de hoogte kunnen blijven.
    Wat fijn dat de opbrengst goed is en dat jullie zo goed alles op stapeltjes gelegd hebben zodat Willy en Jeanet de centjes konden tellen.
    Janske het spekje smaakte jou ook goed op de foto te zien, doet me goed.
    Ik ben in de grote zee aan het zoeken naar jullie visje, misschien komt hij wel voorbij zwemmnen........ Dan laat ik hem wel een kaartje sturen.

Ik wens jullie allemaal, en in het bijzonder Janske alle goeds,

Gr.Fam.Vrienten

• 06 Augustus 2010 - 07:21

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat ben je een goede hulp zeg. Maar wat zie ik in de andere hand ... ben je echt iets aan het eten?
    Jammer dat we nog niet weten of het goed gaat in je hoofdje maar dat komt dan nog wel.

Goed dat het een mooie opbrengst is van de braderie. Jeanet en Willy hebben dan tenminsten niet alles voor niks gedaan.
    Doe er maar iets moois en goeds van.

Zelf heb ik met mijn verjaardag een mooie ketting gekregen die ze gekocht hadden op de braderie. Dus nu is die dubbel mooi.

Nou las ik net dat je een uitstapje met de trein gaat maken.
    Veel plezier.

Groetjes uit Leende

p.s. Ik mis het verhaaltje van Dorry er is toch niks aan de hand?

• 06 Augustus 2010 - 07:53

DORRY:

HOI HARDE WERKSTER WAT LATEN ZE JOU KLUSSEN IN NIJMEGEN.
    WEDEROM VETTE FOTO'S. EN JIJ ZIET ER HEEL GOED UIT HUMMEL ZO LIEF EN ZACHT ,JOU ZUSJES OOK HOOR.EN JIJ OOK JOKE.
    HEIDI WAT BEDOEL JIJ DAT JIJ MIJN VERHAALTJES MIST?IK HEB NOG IEDERE DAG GETYPT, ALLEEN PROBEER IK MIJ WEER IN TE HOUDEN MET MIJN FANTA, IK BEN ANDERS BANG DAT IK TE ERG OPVAL AF EN TOE MAG DAT ,ALS HET REDELIJK GAAT MET JANSKE MAAR IK SLA NOG AL GAUW DOOR VANDAAR MEID.
    JANSKE JIJ HEBT WEER ERWINASE GEHAD ,DAT IS TOCH DAT DRAKENSPUL?
    IK VIND DAT HET BEST REDELIJK GAAT MET JOU HUMMELTJE, MAAR WIE BEN IK? DAG NEDERLAND EN DAAR BUITEN IK WENS JULLIE AL HET GOEDS EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 06 Augustus 2010 - 08:07

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een mooie foto's weer. Vooral die waar jij de paal wegbrengt vind ik erg leuk en de "ren"foto.
    Goed dat jij meegeholpen hebt om alles schoon te maken.

Ik lees iets over een uitje met de trein?
    Heel veel plezier allemaal en ik duim voor een goed "reis"weertje.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 06 Augustus 2010 - 11:25

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat ben je toch een stoere meid. We hebben bewondering voor jou, je zusjes en papa en mama!

We duimen dat de uitslag goed gaat zijn en dat vandaag een genieten-dag is geworden.

Zet 'm op!

• 06 Augustus 2010 - 11:58

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Ze waren zeker in het ziekenhuis wel blij dat jij zo goed hebt meegeholpen met jou kamer netjes op te ruimen, zo zie je maar, vele handen maken ligt werk.
    Janske als je niet goed begrijpt wat dit wil zeggen vraag het maar aan Opa of Oma die zullen het jou wel uitleggen.{succes ermee}.

Wij wachten vol spanning af hoe de uitslag is van jou bolleke toen jij in de Mageton bent geweest.
    In ieder geval blijven wij voor jou duimen dat het goed is!!!!!.

Lieke, Janske en Meike wij zijn niet meer bij ons in het dorp {Geldrop} bij de Kleine Dommel geweest dus weten wij niet of jullie visje daar in het water zal rond zwemmen, maar wij blijven zoeken.

Een heel fijn en gezellig weekend allemaal en de groetjes aan de rest van de familie knuffels en het allerbeste.
    Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Houdoe he!!!!.

• 06 Augustus 2010 - 14:03

Joli Claes:

ha janske en familie
    je bent wel een goede hulp, lees en zie ik op de foto's. of je nu thuis of in het ziekenhuis bent, jij helpt overal met poetsen.
    en je kunt ook al zo goed centjes tellen.
    fijn dat het een goede opbrengst was.
    en na al dat geren heb jij prima kunnen slapen denk ik.
    veel plezier met je treinreisje?
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 07 Augustus 2010 - 07:17

DORRY:

GOEDE MORGEN ALLEMAAL.
    WAS DE TREINREIS GAAF.?
    VANDAAG HEEZE KERMIS LEKKER WEER ER VOOR VIND IK.
    GAAN JULLIE OOK NAAR DE KERMIS?WIJ KRIJGEN VANDAAG SEM EN SAMIJN OM TE SLAPEN, DIT NOEM IK KINDERDAG KINDERDAG IS ALS ZE BIJ ONS LOGEREN ,DAN KRIJGEN ZE EEN CADEAUTJE, EN IK MAAK ER OOK VERWENDAG VAN,DAT GAAT BETER ZONDER DAT DE AUWLUI RONDSPRINGEN.
    EN PACO ZAL OOK WEL WAT SMAKKERS UITDELEN, MOET KUNNEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY