Zumba-party - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Zumba-party - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Zumba-party

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen kreeg ik het van papa te horen, want hij was samen met opa IJsje en oma Tumtum naar de Zumba-party geweest. Body Business (http://www.bodybusiness.nl) uit Helmond had haar sportzaal ter beschikking gesteld om een Zumba-party te geven. Het was een twee uur durende party welke in het teken stond van Janske Beks en dat ben ik. Dit als warming-up voor de braderie van aanstaande zondag. Papa had gelukkig ook het 1 en ander gefilmd en ik kan jullie garanderen dat dit geen warming-up meer is te noemen. Wat een calorieen zijn daar verbrand! Zumba is namelijk een combinatie van Aerobics met de meest uiteenlopende dansstijlen maar vooral de Latin dansstijl wordt veel gebruikt. Bijvoorbeeld de Salsa en Merengue. Het is swingend maar vooral plezierig en dat kon je dan ook aan iedereen zien. En dat gedurende 2 uur. Ik heb ook wat foto's toegevoegd, maar dit geeft niet weer wat voor een enthousiasme daar in de zaal hing. Het was namelijk 1 swingende party en dat kun je niet vastleggen in stilstaand beeld. Ik zal kijken of ik later nog een keer een stukje film op Youtube kan zetten.
Overal was aan gedacht en zo was er voor de deelnemers drinken en tijdens de party is er regelmatig rondgegaan met stukjes fruit. Nu zullen jullie denken dat dit de mogelijkheid voor iedereen was om uit te rusten, maar nee hoor, de Zumba ging non-stop door. Stukje fruit in de mond en verder gaan. Ook kregen de deelnemers bij betaling een lotje en er was dus een loterij. Er waren twee prijzen, 1 x een massagebon en 1 x Zumbakleding. Alles is mede mogelijk gemaakt door sponsoring van bedrijven en particulieren. De opbrengst van de inschrijvingen is dan ook aan papa overhandigd, waarvoor onze hartelijke dank. Ook de reacties die papa kreeg van de mensen van de sportschool en de deelnemers was overweldigend. Papa is niet vlug stil, maar ik geloof niet dat hij komend weekend zijn mond nog open doet. Nogmaals deelnemers en iedereen die het mogelijk heeft gemaakt, BEDANKT!!!

Ik lag natuurlijk al lang te slapen, want de party begon om 20.00 uur en eindigde om 22.00 uur. Zelf ben ik gisteren 's morgens begonnen met knutselen. Ik heb links en rechts nog wat afspraken openstaan met prijswinnaars, dus wees niet ongerust, er wordt aan gewerkt. Daar kan ik natuurlijk nog geen foto's van laten zien, want dan is de verrassing eraf. Zelf vond ik het wel raar en papa en mama ook, want ik kreeg gisteren voor het eerst sinds de start van de behandeling 's morgens geen medicijnen. Als ik geen Dexa krijg, dan krijg ik 's morgens alleen Ciproxin en die is nu gestopt. Dat is wel lastig, want nu denk je steeds dat je wat vergeten bent. Van de andere kant is het natuurlijk wel fijn, want het is weer een medicijn minder wat mijn lichaam in moet en waar mijn lichaam dus iets mee moet doen. Daarnaast wordt er nu weer iets meer gevraagd van mijn leukocyten, omdat deze minder geholpen worden door de antibiotica. Op zich is dat goed, want ik zal het in de toekomst toch ook weer allemaal zelf moeten gaan doen.
Rond de koffietijd zijn wij naar opa IJsje en oma Tumtum gegaan. Imke was daar ook en het was heel gezellig. Het keukentje wat altijd binnen staat werd door oma buiten op het gras gezet en we mochten er nu met echt water mee spelen. Ik ben benieuwd of dat straks binnen ook weer mag. Het was zo gezellig dat we er nog steeds waren toen Lieke van school gehaald moest worden. Imke is meegegaan om Lieke van school te halen en onderweg hadden ze al met elkaar afgesproken. Lieke is samen met Imke heel de middag bij opa en oma gebleven en hebben daar heerlijk gespeeld. Meike en ik hebben eerst een dutje gedaan en daarna zijn we gaan schilderen, samen met Anke en Amber. We hebben nog gegeten en daarna naar bed.
Alleen toen hadden Meike en ik een foutje gemaakt. We hadden het laatste uur niet zo goed meer geluisterd, dus toen we naar boven gingen vertelde mama dat we op de badkamer moesten wachten. Als we niet op de badkamer zouden staan mochten we niet douchen. Lieke ging keurig naar de badkamer, maar Meike en ik kruipten in het bed van papa en mama om ons te verstoppen. In dit geval niet zo'n goed idee, want we mochten echt niet meer onder de douche en daar had ik niet op gerekend. Ik was daar wel verdrietig over, maar nu begrijp ik het wel hoor en het voordeel voor Lieke was dat ze lekker lang onder de douche mocht.
Als laatste nog even over het plassen, want het was gisteren weer krap aan. Vlak voor ik naar bed ging plaste ik voor de vierde keer en dat is het minimum wat is afgesproken met de oncoloog. Misschien is dit wel een voorbode voor hoe ik straks op school ook ga presteren. Je hoeft niet meer te doen dan echt nodig is.
Vandaag ga ik lekker rusten, zodat ik morgen zolang mogelijk aanwezig kan zijn op de braderie. Ik hoop dan ook van harte jullie daar allemaal te zien op de Burgemeester Krollaan 62A in Helmond vanaf 11.00 uur.

Groetjes Janske

• 17 Juli 2010 - 09:36

Janske Beks:

Lieve Janske,

ik vind het hartstikke leuk om met jou, amber en lieke iedere dag te spelen. Ik heb daarom woensdag ook speciaal voor jullie niet afgesproken omdat ik samen met jullie wou spelen.
    Ik vind het vooral leuk om met jou schooltje te spelen en een dvd te kijken.
    Dat vind jij ook heel leuk om te doen met mij.

Groetjes en een dikke knuffel en kus Anke

• 17 Juli 2010 - 09:55

DORRY:

HOI LENIGE LUITJES.
    IK GA ER VAN UIT DAT JULLIE OOK DE STERREN UIT DE HEMEL HEBBEN GEDANST.
    JANSKE ANKE IS TOCH WEL EEN DIKKE VRIENDIN OM NIET AFTE SPREKEN OMDAT ZE ZO GRAAG MET JOU OMGAAT.
    DEFOTOS WEER MOOI .
    EN DAT JIJ NIET ONDER DE DOUCHE MOGT IS WEL EIGEN SCHULD DIKKE BULT.
    MAAR BETER STREKEN UIT HALEN ALS ZO TERUG GETROKKENVIND IK.
    MORGEN HOOP IK DAT DE BRADERIE KEI GOED VERLOOPT, MET MOOI WEER,EN DAT HET ZWART ZIET VAN DE BRADERIE GANGERS .
    EEN DIKKE VETTE EEN KLONT ENERGIE HIFIVE LOWFIVE VEEL PLEZIER DORRY

• 17 Juli 2010 - 09:57

DORRY:

JANSKE HET MOET ZIJN DE STERREN VAN DE HEMEL ,EN NIETUIT DE HEMEL EEN MUTS

• 17 Juli 2010 - 10:20

Jennie :

hoi janske,ik wou even laten weten dat jou papa en oma en opa, goed voor ons hadden gezorgd bij de zumbaparty.een appeltje en drinken tussendoor was erg fijn.we hadden het graag voor jou over. groetjes een van de zumbadansers.

• 17 Juli 2010 - 12:46

Cor En Diny.:

Dag lieve familie Beks

Zo te zien op de foto's was het gisteren {vrijdag 16 Juli} kei gezellig bij het Zumba dansen.

Lieke, Janske en Meike weten jullie of Papa ook heeft mee gedaan met het Zumba dansen of was Papa daar te moe voor en wil hij zijn krachte sparen voor Zondag bij de Braderie "Janske Live".
    Misschien is dat wel zo verstandig want hij zal het morgen druk genoeg krijgen.

Dus Ferry en Joke als het kan vandaag even rustig aan doen en jullie accu even oplade dan kunnen jullie er morgen tegenaan.
    Wij wensen jullie daarbij veel succes, misschien zien wij jullie morgen wel.
    Het gaat jullie goed en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Knuffels en Houdoe he!!!!.

• 17 Juli 2010 - 13:52

Lambert En Tineke:

Hoi Janske en familie,

Veel plezier morgen op de braderie!!

groetjes van ons