"Opa, ik heb meer haar dan jou!" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu "Opa, ik heb meer haar dan jou!" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

"Opa, ik heb meer haar dan jou!"

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat een hitte vandaag. Zoals ik begrepen heb is het rond de 35 graden geweest. Buiten was het dus net zo warm of warmer als op het moment dat mijn lichaam in de parkeerstand stond. Niet te veel in de zon dus op het juiste moment verkoeling zoeken. Het advies van de oncoloog goed opvolgen en regelmatig extra water via de sonde naar binnen.
Vanmorgen zijn papa en ik een heel stuk gaan fietsen. Toen was het nog iets "frisser" en was het nog te doen. We hebben zoveel mogelijk door de bossen gefietst en het was heel gezellig. We hebben gezellig gekletst. Enigste nadeel was dat mijn billen aan het stoeltje plakte, maar ook dat werd opgelost. Papa trok zijn shirt uit en deed dat over mijn stoeltje heen. Hierdoor plakte het niet meer en zat ik weer prins(es)heerlijk.
Na de fietstocht legde we aan bij opa IJsje en oma Tumtum. Daar zijn we een hele poos geweest. Ook mama en Meike zijn daar naartoe gekomen. Op een gegeven moment begon opa over mijn haartjes en dat ze zo goed aan het groeien zijn. Mijn antwoord was daarop: "Opa, ik heb meer haar dan jou!". Tja, dan is zo'n gesprek vlug voorbij.
Oma en papa hebben nog een fiest gedemonteerd en weer gemonteerd. Dit met assistentie van Meike en ik zorgde voor het transport van de spulletjes. De fiets is een "nieuwe" fiets voor Lieke. Dit is een fiets met iets grotere wielen, zodat ze niet zo vlug hoeft te trappen als ze naar school gaat. Lieke heeft de fiets meteen uitgetest en ze kan er prima op fietsen. Ze kan er zelfs heel goed op fietsen. Nu moeten er nog wat kleine dingen aan gebeuren en dan kan Lieke er mee naar school.
Op het moment dat Meike en ik lagen te slapen kwamen tante Hariette, ome Hans en Imke op bezoek. Helemaal gezellig. Op het moment dat ik ook wakker was en mijn voeding klaar was gingen we naar het zwembad. Daar hebben we lekker in het water gespeeld. Anke, Amber en Barry waren er inmiddels ook en het voetbal werd gezamenlijk gekeken. Wat een mooi voorbeeld legde het Nederlands elftal daar neer. Ook al lijkt het niet goed te gaan, als je niet opgeeft, dan heb je nog altijd kans om te winnen.
Na het voetballen hebben we nog gezwommen en lekker gegeten. Daarna was het tijd om lekker te gaan slapen. De laatste Dexa heb ik inmiddels gehad, dus nu moet deze nog mijn lichaam uit. Deze drakenperiode zit er weer op en vanaf zondag is dit huis weer drakenvrij.
Nu wil ik het nog even over Meike hebben, want Meike maakt grote stappen. Niet met haar voeten, maar ze is bezig om zindelijk te worden. Telkens roept ze poepen, plassen of Cee en dan gaat ze keurig op het potje of op de wc zitten. Daar doet ze dan ook keurig een poepje of plasje in. Ze is kei goed bezig en ik verwacht nog een paar dagen en dan is Meike overdag ook "droog", zoals ze dat noemen.

Groetjes Janske

• 02 Juli 2010 - 22:07

Joli Claes:

ha janske en familie
    wat goed van meike dat ze al op het potje gaat, en het zelf aangeeft wanneer ze moet.
    opa vind het vast niet erg dat jij meer haartjes hebt als hij.
    ik denkzelfs dat hij er heel blij mee is.
    wat lief van papa dat jij zijn shirt mag gebruiken als kussentje, zodat jou billen niet blijven plakken.
    stuur het dexadraakje de deur uit, en dan kun je weer lekker genieten van het mooie weer.
    een heel mooi weekend allemaal
    hou vol en zet 'm op
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 02 Juli 2010 - 22:09

Meike:

Wat ik overdag kan, kan ik 's nachts ook. Ik heb mijn luier uitgetrokken en mijn onderbroek weer aangedaan. Mama heeft mijn luier weer aangedaan. Flauw he??

• 02 Juli 2010 - 22:43

Ineke En Peter:

Fijn Janske, dat dat draakje dit weekend weer ophoepelt. We hopen maar, dat het volgende week weer mooi weer is, zodat je dan volop kunt genieten.En wat fijn dat je haartjes zo goed groeien. Opa vindt dat vast ook heel fijn, maar misschien zou hij er zelf ook graag nog wat meer willen hebben. Jouw zus Meike vinden wij héél knap. Haar achterneefje Sid is een maand ouder en hij roept wel regelmatig dat hij moet poepen, maar van de wc of het potje wil hij helemaal niets weten. Zeg maar tegen Meike, dat als ze een paar nachten zorgt voor een droge luier, dat Mama het dan vast wel goed vindt, dat hij uitblijft.
    Heel veel groetjes van ons.

• 03 Juli 2010 - 06:44

DORRY:

HOI JANSKE, EN DE REST.
    WAT EEN HITTE ,MAAR NIET KLAGEN, GEWOON JE RUSTIG HOUDEN.
    OVER EEN POOS KAN JIJ WEER STAARTJES.
    LEUKE FOTO VAN MEIKE EN JIJ MET PAPA.
    EN HIJ IS OOK NOG EEN ECHTE GOEDZAK OM ZIJN SCHIRTJE UIT TE DOEN, OF WAS DIT EEN MOOIE KANS FERRY OM NOG EENS IN JE BLOTE BAST DOOR HEEZE TE FIETSEN, EN DENKEN DAT JE NOG EEN 18JARIGE VERLEIDER WAS????????????
    NIKS MIS MEE HOOR IEDERE VADER ZOU DAT DOEN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE ALLE GOEDS KLEINTJE EN GROTE MENSEN DORRY

• 03 Juli 2010 - 15:33

Cor En Diny.:

Hoi Meike.
    Heb ik het goed gelezen als jij moet plassen of poepen zeg jij het tegen Papa of Mama en ga je netjes op het potje goed zo meiske nog even volhouden dan hoef jij overdag geen luier meer aan.

Janske laat Opa ijsje maar een beetje jaloers op jou zijn omdat jij meer haartjes hebt dan Opa, maar ik weet zeker dat Opa heel blij is dat jou haartjes aan het groeien zijn en om Opa met haren te zien dat zou wel erg vreemd zijn {laat het maar zo}.

Wel een goei iedee van Papa om zijn shirt over jou fietsstoeltje te doen want met je billen plakken aan je stoeltje is niet zo leuk.
    De volgende keer een grote badhanddoek er over hangen kan heel goed helpen.
    Wij wensen jullie een heel fijn weekend en veel speel plezier in jullie waterparadijs.
    Morgen vroeg 4 Juli is er in de kerk van Zesgehuchten een mis voor pater Kerkhof die 40 jar priester is en werkt in Malawi bij hele arme mensen in het ziekenhuis en op scholen daar gaan wij naar toe en steken voor jullie kaarsjes aan [je moet toch ergens vertrouwen in hebben].

Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny een dikke pakkert voor jullie en Houdoe he.

• 03 Juli 2010 - 18:43

Elles:

Ha Janske,
    Wat was het warm he?
    Maar met zo'n prachtig zwemparadijs is het genieten in jullie tuin zo te zien!
    Wat knap dat je al snapt waar die boze en verdrietige (Dexa) gevoelens vandaan komen. Gelukkig dat jou papa toch maar antwoord kan geven op die moeilijke vragen van jou.

En dan Meike, wauw wat knap dat ze zo goed bezig is! Je kunt het eigenlijk geen oefenen meer noemen als ze de plasjes en poepjes aan voelt komen!

Lieke vertelde me donderdag tijdens lunch al dat ze weer oorontsteking had en dat ze druppeltjes heeft. Gelukkig kan je zus wel heel hard roepen! Had je al gehoord van Lieke's avontuur op Joepie? Eefje en ik gingen de pomp van het zwembad zoeken met behulp van Lieke. We waren buiten in de schuur en door de wind waaide het hek dicht..de sleutels zaten nog aan de buiten kant...tja zonder klink kom je er dan dus niet uit...Lieke heeft héél hard om Nikki geroepen en zij heeft ons bevrijd. Zo konden we dus toch nog optijd terug naar school. Lieke vond het wel grappig en heeft het ook nog tegen Geertje verteld..Oops

Hopelijk voel jij je komende week weer meer jezelf.
    Groetjes Elles

• 03 Juli 2010 - 19:04

Marleen En Niek:

He janske

Wat fijn dat jullie steeds lekker kunnen afkoelen met jullie mooie zwemparadijs, Niek is helemaal jaloers, hij wil graag een keertje bij jullie komen zwemmen! En als het zo'n warm weertje is groeien je haartjes ook sneller! Doe je de groetjes van ons aan iedereen?

groetjes Marleen en Niek

• 04 Juli 2010 - 06:16

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Gaat het goed met jou?
    De foto's zijn weer mooi, zeg!
    Heb je nog meer gezwommen en gefietst?

Zullen we eens vertellen wat wij de afgelopen dagen hebben meegemaakt?

Zoals je wel weet werden donderdag bij Wout de keel en neusamandelen geknipt.
    Dat ging heel goed.
    Vrijdagavond kreeg hij heel snel hele hoge koorts en voordat we het wisten zaten we op de Spoedeisende hulp en lag Wout weer aan allerlei monitoren.
    Hij had tijdens de operatie bloed in de luchtpijp gekregen en dit was, mede door het hete weer, gaan ontsteken.
    Longontsteking dus.
    Inmiddels zijn we weer thuis en Wout is flink ziek maar wordt ook iedere dag een beetje beter.

Hij vroeg ons of we Jansk de groeten doen. Bij deze dus!

Zet 'm op!

• 04 Juli 2010 - 07:01

DORRY:

HOI JANSKE ,EN DE CLUBVAN HAAR.
    VANDAAG VERLAAT DIE KLIER JOU WEER ALS HET GOED IS.
    MORGEN ZAL JIJ WEL WEER NAAR NIJMEGEN MOETEN ?
    WAT ZIJN DE PLANNEN VOOR VANDAAG?
    IK DENK DAT IK HET WEET ZWEMMEN,EN NOG EENS ZWEMMEN DACHT IK ZO.
    ONZE HOND VINDT ONS NIEUWE BADJE OOK GAAF DE BOVENSTE RING IS AL KAPOT DOOR ZIJN NAGELS,DAT KOMT OMDAT HIJ ZIJN BAL ER IN WERPT ,EN DAN MOET HIJ ZIJN POTEN GEBRUIKEN OM HEM NAAR DE KANT TE KRIJGEN.
    WOUT BETERSCHAP JONGEN, DAT IS VETTE PECH VOOR JOU.
    FERRY JIJ HOEFT VANDAAG NIET NAAR DE HEI TE GAAN FIETSEN, WANT JAMMER GENOEG STOND DIE IN DE FIK, IK HOU HET BIJ KAARSJES AANFIKKEN, WANT OP DE NATUUR MOETEN WIJ ZUINIG ZIJN EEN DIKKE VETTE HIVIFE LOWFIVE DORRY

• 04 Juli 2010 - 07:10

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!

Wat fijn voor je ( en voor de rest!!) dat draakje weer een paar weekjes van de vloer is! Geniet er maar van! Ik hoop dat je je redelijk blijft voelen zodat je fijn kunt spelen met je zusjes én met je neefjes en nichtjes want het blijft nog wel een poosje lekker weer begrijp ik.
    Wat wordt Meike ook al groot hé, nog even en ze is zindelijk. En hoe gaat het met Lieke's oorpijn??
    Ze mag toch wel zwemmen met dit mooie weer? Snel beter worden hoor Lieke!!

Heel veel groetjes van ons

• 04 Juli 2010 - 15:25

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Fijn dat de draak weer vertrokken is. Heeft hij het vuur gespuuwd op de heide bij jullie? Wat erg zeg, die brand. Hebben jullie er last van? Moeten jullie nu morgen omrijden om naar Nijmegen te gaan?
    Dat is genieten in dat water! Mag Lieke er wel in met haar oor ontsteking? En oppassen dat Meike niet denkt dat het een groot potje is.
    Dat voetballen kijken is wel erg gezelig bij jullie. Wist je trouwens dat de bondscoach en ik precies even oud zijn (zelfde jaar en zelfde dag). Misschien ook eens een prijsvraag voor jou: hoe oud is Bert van Marwijk dus?
    Veel succes en sterkte morgen.
    Een dikke kus voor jullie alle vijf.