Fors te laag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Fors te laag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Fors te laag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik val meteen maar met de deur in huis. Dr. Maroeska te Loo belde vanmorgen op met het nieuws dat ik maandag Immunoglobine ga krijgen. De waarden in mijn bloed zijn fors te laag en wel zo laag dat ik een week later sowieso weer Immunoglobine bij ga krijgen. Hierna wordt er naar mijn bloed gekeken hoe de waarden zijn en dan wordt er een plan de campagne gemaakt voor de rest van de tijd dat ik nog chemotherapie krijg. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik om de 3 of 4 weken Immunoglobine ga krijgen. Dat is natuurlijk wel een tegenvaller, want de berg wordt hierdoor weer wat steiler en ik krijg iets minder tijd om in Dorry's 5-sterrenhut uit te rusten. Voordeel van dit alles is dat ik wel beter gezekerd wordt en de kans dat ik ver naar beneden kan vallen kleiner wordt.
In de praktijk komt het er op neer dat ik zo'n 4 tot 5 uur per keer aan het infuus moet, waarbij de kans op een allergische reactie 1 van de bekende bijwerkingen is. Als mijn Immunoglobine in mijn lichaam dan op normaal niveau is zou ik beter bestand moeten zijn tegen virussen.
Zoals gewoonlijk heb ik me vandaag over dit alles nog niet druk gemaakt. Ja, toch wel een klein beetje, want de planning voor maandag moest gemaakt worden en we moeten al om 9.00 uur in Nijmegen zijn. Gelukkig kan Leanne maandag al vroeg komen en is alles ook voor de rest van de dag geregeld. Super dat iedereen zo flexibel is.
Vanmorgen heb ik samen met Meike met de lego gespeeld en natuurlijk buiten met de tractor rond gereden en geschommeld. Over de Lego moet ik jullie toch echt iets vertellen. Spuitjes zijn in huize Beks helemaal niet vreemd. Toch snapt Meike het nog niet helemaal, want ze was de Lego spuitjes aan het geven.
Vanmiddag was het tijd om te snoeien. We zitten zo'n beetje op de langste dag van het jaar en dus is het weer tijd om de hagen en de klimop te knippen. Daar hebben wij ons dan ook vandaag mee bezig gehouden. Maar dat is niet het enigste wat gesnoeid is, want mama is ook naar de kapper geweest (ziet er echt kei goed uit) en tante Angela heeft vanavond ook papa's haar geschoren. Mijn haren zijn nog niet zo lang, dus ik heb nog geen knipbeurt gehad. Voor ons mag de zomer nu komen.
We hadden in de tuin gewerkt, dus we moesten nog even in bad. Met zijn drieen en we hadden echt kei veel plezier gehad. Daarna was het tijd om te gaan slapen.
Ik wil nog even terugkomen op de reactie van opa IJsje, want hij is echt een happenmakertje. Ik denk dat hij de telmachine maar weer eens van stal moet halen. Nu ga ik lekker slapen, want morgenmiddag krijgen we bezoek. Er wordt hier namelijk gezamenlijk voetbal gekeken, dus morgen kleurt het hier oranje. Het is te hopen dat we een beetje goed weer hebben. Zo niet, dan gaan we gewoon binnen zitten.

Groetjes Janske

  • 18 Juni 2010 - 20:51

    Leanne:

    De lego spuitjes aan het geven? Dat is inderdaad wel een beetje vreemd. Al sta ik er bij Meike niet helemaal van te kijken ;)..
    En wat een leuke foto zeg, die van in bad :D

    Ik zal duimen voor goed weer morgen, zodat jullie de tv buiten ook uit kunnen proberen. Veel plezier morgen hè! En Janske, leer jij papa morgen hoe die moet toeteren?

  • 18 Juni 2010 - 21:52

    Opa Ijsje:

    jah jah happenmakertje , ik weet het het is 4 poepluiers maar ilw ilde jullie rekenkunde testen

    haha

  • 18 Juni 2010 - 22:28

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    een kleine tegenvaller dat je bloedwaarden zo laag zijn.
    maar als dat infuus helpt is de berg misschien wel wat steiler, maar kun je niet meer [zo] ver naar beneden vallen, en dan kost het minder tijd om weer op dezelfde hoogte terug te komen.
    dus tijdwinst.
    het is wel een mooi raadseltje, die badfoto.
    al met al was het toch een gezellige dag daar in heeze.
    veel plezier morgen bij het voetballen met z'n allen.
    hup holland.
    welterusten.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxx

  • 19 Juni 2010 - 07:12

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske,

    Gelukkig weet de loog precies wat er nu moet gebeuren. zo'n veiligheidsnetje voor een mogelijke val is ook wel een fijn idee.
    We gaan er "gewoon" weer voor met z'n allen!!

    Ook wij gaan dadelijk allemaal onze oranje kleren aandoen en de vlaggetjes buiten ophangen. We gaan samen met
    Lisette, Bas, Floor en Pleun kijken. Ieder doelpunt is bij ons voor ome Sjeng!
    Hopelijk kunnen we allemaal veel juichen!

    Dikke knuffel en veel plezier!
    Zet 'm op!

  • 19 Juni 2010 - 07:22

    Mechteld:

    Goeiemorgen,

    Tja, weer effe een tegenvaller, maar ook daar gaan we het beste van maken. Die allergische reacties baren me dan wel zorgen. Ik hoop dat ze meevallen.
    Wat goed dat alles en iedereen weer een knip/snoeibeurt heeft gehad. Dan gaan we er vanmiddag een gezellig feestje van maken.

    Groetjes Mechteld

  • 19 Juni 2010 - 07:24

    Mechteld:

    Oh ja, die benen had Anke in 1 keer geraden. Amber dacht dat de linker benen van Joke waren. Die aan de rechterkant zijn natuurlijk van Janske, dat zag ze meteen.

    Knuffeltjes voor iedereen.

    Doei

  • 19 Juni 2010 - 07:34

    DORRY:

    HOI FILMSTERREN EN HET GEWONE VOLKJE.
    DIE FOTO'S ZIJN WEER UIT DE KUNST .
    WEL WEER EEN BEETJE EEN TEGENVALLER DAT JE DAT MOEILIJKE NAAM SPUL WEER ER BIJ KRIJGT ,MAAR HET HEEFT OOK ZIJN VOORDELEN DAN KKAN JE EEN DAG LANGER IN DE 5STERRENHUT VERBLIJVEN HUMMEL.
    JANSKE IK WAS AAN HET MAILEN, DEED NIKS ANDERS DAN ANDERS EN TOEN SPRONG DE LETTER T UIT MIJN TOETSENBORD WAT DENK JIJ EEN WONDER???????OF EEN KRACHTMETING? HET KAN OOK DE ENERGIE ZIJN DIE IK JOU WOU STUREN,JE KOMT ER NOOIT ACHTER ,EN DAT ZAL MIJ OOK EEN ROTZORG ZIJN.
    MAAR NU KOMT ER WEER EVEN EEN RECHTERSTUKJE MET VEEL LEUKE DINGEN HOOP IK EEN HEEL FIJN WEEKEND ,EN EEN MOOIE VOETBAL WEDSTRIJD, IK DOE MIJN ORANGE BAVARIA JURKJE AAN ,DAN WEET DE TEGENPARTIJ IN DIT GEVAL DE JAPANNERS NIET HOE VLUG ZIJ HET VELD MOETEN VERLATEN WANT IK LIJK DAN WEL EEN STUK VERSE WORST DUS DAN HEBBEN ONZE JONGENS VRIJ BAL IEDEREEN GENIET EN EEN VETTE WEDSTRIJD SATE SATE WIE DOET ER MEE ,IK KON GEEN JAPANS BEBENKEN DAAROM SATE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE STERKTE FAM BEKS DORRY

  • 20 Juni 2010 - 18:14

    Cor En Diny.:

    Hallo Super Janske.

    Wel vervelend om te horen dat jou bloedwaarde te laag is en dat je aan het infuus moet
    Janske, zo proberen ze jou te beschermen tegen verschillende firussen die je overal kan oplopen.
    Maar jij gaat zeker de top van die hoge berg halen al zal je af en toe wel eens naar beneden schuiven wij weten dat jij een vechtersbaasje bent en aan ons laten zien wie Janske Beks is.
    Voor morgen Maandag 21 Juni wensen wij jou heel veel succes met de behandeling.

    Joke en Ferry hebben jullie een fijn en gezellig weekend gehad samen, soms is het hard nodig om de teugels even los te laten.
    Wij wensen jullie het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny knuffels. Houdoe he.
    Oja, in de kerk bij het Maria beeld hebben Mellanie en ik kaarsjes laten branden voor jullie.[Mellanie is onze kleindochter].

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 2266184

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: