Nieuwe moeilijke woorden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nieuwe moeilijke woorden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nieuwe moeilijke woorden

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

En dat jullie lieve mensen zijn hebben jullie wel bewezen door al jullie reacties op het vorige reisverslag. Ik vond het geweldig en als ik me een dag minder voel heb ik me al voorgenomen om dan die reacties weer te gaan lezen. Dat moet me op die momenten zeker positieve energie geven. Dank jullie wel.
Even een korte update van gisteren, want toen zijn we bij ome Hans geweest. Ome Hans was namelijk jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden. Als je dan terugkijkt op de periode vanaf april, dan kun je gerust stellen dat wij veel feestjes/verjaardagen hebben gehad. Nu wordt het weer wat rustiger. Op ome Hans zijn verjaardag waren ook tante Angela en ome Tan. Dat was wel makkelijk, want zij waren gisteren 15 jaar getrouwd en zo kon ik ze natuurlijk even persoonlijk feliciteren. Bij deze nogmaals via deze weg voor ome Hans, tante Angela en ome Tan: "Proficiat!!"
Natuurlijk was het in Arcen 1 groot feest met alle neven en nichten. Gelukkig kon Sietske ook weer gewoon meespelen en heb ik ze zelfs alweer op de trampoline zien springen. Is natuurlijk ook niet zo raar, want met al die beugels in haar mond kunnen haar tanden geen kant meer op. Ook mochten we in de grote rijbak spelen. Zonder paarden is dat een heeeeeele grote zandbak. De bedoeling was dat we flessenvoetbal gingen doen. Nu begrijpen jullie wel dat water en zand uitnodigt tot andere dingen. Meike had dat vlug in de gaten. Binnen de kortste keren was haar fles leeg, tenminste het water was eruit en er zat zand en modder in. Het was lekker weer, dus iedereen vond dat wel leuk. Het eindigde dan ook bij het bouwen van zandkastelen en grachten. We hadden inmiddels een waterslang te pakken, dus de modderpoel werd steeds groter. Meike leek dan ook wel op een zandmonster. Gelukkig hebben we haar ook weer zuiver gekregen. We hebben nog gegeten en toen vlug naar huis, want vanmorgen moest ik al vroeg naar Nijmegen.
Nee, jullie hoeven niet terug te lezen en ik heb ook niets verkeerd geschreven. De plannen zijn dinsdag gewijzigd. Ik zou eerst naar Eindhoven moeten voor een bloedbeeld en de dokter zou mij nakijken. Dinsdag kregen we echter een telefoontje van Vivain dat Dr. Maroeska te Loo, mijn rode draad oncoloog, mij toch echt zelf wilde zien en dus moest ik naar Nijmegen komen. Ondanks dat ik me redelijk goed voel is de dokter niet helemaal tevreden. Dat is natuurlijk heel vervelend om te horen. Gelukkig houden de dokters mij ook goed op papier in de gaten en willen ze alles uitzoeken als ze iets niet bevalt. Doker Maroeska vond het namelijk helemaal niet prettig dat de testen op het Noro-virus nog steeds positief zijn. En dan kom je weer bij het doktersjargon uit. Positief is negatief en negatief is positief. Dus dan moet je weer denken. Ik word steeds positief getest op het Noro-virus en dat is dus negatief voor mij. Nu is dat niet het ergste als dit een beetje latent aanwezig is. Dat wil zeggen dat je er geen last van hebt. Afgelopen weekend speelde het bij mij echter weer heel erg op met zo'n 10 poepluiers per dag. Nou ja, poep, het is wel hele dunne poep.
Vandaag heeft de dokter mij dan ook bekeken en ze vond dat ik rond mijn ogen een lichte vorm van uitdrogingsverschijnselen vertoonde. Gelukkig was mijn capillaire refill uitstekend in orde. Dat wil zeggen dat ze met een vinger op mijn borst drukken en dan kijken ze of het gebied daarna weer vlug doorbloed is. Daarna werden er weer verschillende buisjes bloed afgenomen. Dit omdat de dokter denkt dat ik te weinig antistoffen of antilichamen produceer. Dit is dan een bijwerking van de chemotherapie die ik krijg. Morgen krijg ik hier de uitslag van en als het vermoeden van de dokter klopt, dan krijg ik maandag immunoglobuline via het infuus. Dit zal me dan moeten helpen om iets meer weerstand te hebben tegen virussen in het algemeen en in dit geval het Noro-virus specifiek. Daarnaast hebben ze nog bloed voor bloedgassen afgenomen om te kijken of er misschien ook nog iets anders speelt. O ja, ook de albumine in mijn bloed wordt bepaald, omdat deze nu ook afwijkend kan zijn. Daarnaast hebben we het nog over mijn lage bloeddruk gehad, die ik nu ook alweer een paar weken heb. Ook hiervan is het Noro-virus waarschijnlijk de boosdoener. Door dit virus gaan mijn vaten verder open staan en daardoor heeft het bloed dus meer ruimte en is de bloeddruk lager.
De dokter wilde ook graag nog wat kweekjes van poep wegdoen. Ik vertelde papa vanmorgen nog, toen hij mijn poepluier verschoonde, dat hij poep moest scheppen. Ik heb namelijk kleine potjes met kleine schepjes en wekelijks moet ik dan een potje met poep mee naar het ziekenhuis nemen. Papa zei dat ze er niet om hadden gevraagd en dat we maandag al poep hadden meegenomen. Natuurlijk had ik toch gelijk, dus dan zit er maar 1 ding op. De dokter voorzien van poep. Op het moment dat het even rustig was in de kamer vertelde ik mama dat ik buikpijn had. Dat ik moest poepen en ja hoor, keurig weer een volle luier. Kon de dokter meteen even zelf naar mijn poep kijken. Of ze daar nou zo blij mee was..... Ach ja, had ze maar voor een echt beroep moeten leren. Dit laatste is natuurlijk een grapje, want ik ben super blij met dokter Maroeska.
Alle bloedjes en poepjes waren verzameld en dus mocht ik weer naar huis. Wel hebben we een nieuw voedingsschema mee naar huis gekregen. Ik mag nu nog maar 750 ml aan sondevoeding hebben. Dit verdeeld in 3 porties van 250 ml. Daarnaast krijg ik telkens als ik gepoept heb 75 ml ORS. Vanaf het moment dat ik van het ziekenhuis thuis ben heb ik al 300 ml ORS gehad, dus dan weten jullie wel hoeveel ik gepoept heb.
Zoals jullie lezen heb ik vandaag weer veel nieuwe woorden geleerd. Vannacht ga ik maar eens proberen ze goed uit te spreken. Dat maakt denk ik wel indruk als ik volgende week met dokter kan meepraten over albumine, cappillaire refill en immunoglobine. Eerst morgen maar eens de uitslagen afwachten.

Groetjes Janske

  • 17 Juni 2010 - 19:04

    Inge Vd Goor-Bouman:

    Hoi Janske,

    Ken jij dat liedje van Ernst Bobbie en de rest: Poeh poeh...
    Het is een maf liedje over poep.
    Je wordt er vast vrolijk van als je het zingt.

    Nou groetjes en het zijn weer lollige foto's hoor.
    lekkere moddermonsters.

  • 17 Juni 2010 - 19:25

    A.deJongh-v/d Sommen:

    Hallo Janske,

    Eigenlijk had ik gisteren moeten schrijven, maar het kwam er even niet van, dus dan maar vandaag. Nog elke dag lees ik je berichtjes zeg maar berichten eigenlijk en ben elke dag weer onder de indruk van jouw vooral natuurlijk, maar ook van heel de familie.
    Overigens waren wij gisteren ook in Arcen dus waren we misschien wel heel dicht bij elkaar.
    Je hebt er vandaag wel een smakelijk poepverhaaltje van gemaakt anders, ik geloof dat ik 't ook een beetje rook.

    Veel liefs Cees en Annelies

  • 17 Juni 2010 - 20:44

    H & H & I:

    Hoi Super Janske,

    Het was gezellig he !! Vooral het ondeugende lachje van jou was een genot om naar te luisteren.

    Ook moeten wij ons diep schamen.............(vertel ons het volgende keer maar want ome Hans en tante Hariètte zijn niet zo goed in datums en bijbehorende dingen onthouden.) wij zijn helemaal vergeten tante Angela en ome Toine te feliciteren. Dus bij deze en zeker niet minder gemeend VAN HARTE GEFELICTEERD MET JULLIE 15 JARIG HUWELIJK.
    Zijn we al te laat met het eten en nu ook nog te laat met feliciteren.

    Hopelijk zijn alle uitslagen morgen goed en kun je lekker doorspelen.

    Dikke knuffel en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX


  • 17 Juni 2010 - 21:06

    Tante Angela:

    Hoi lekker ding,

    Ja het was gisteren echt genieten met een grote G en dat ondeugende lachje waar tante Hariette het over heeft, dat was echt heel grappig en iedereen moest dan ook telkens weer lachen als jij dat deed.
    Een reactie op het bericht van gisteren volgt nog (druk, druk, druk).

    Tja tante Hariette bedankt voor de felicitaties maar volgens mij is onze trouwdag op de verjaardag van Hans toch wel te onthouden! (grapje)

    Welterusten allemaal!!

    Dikke knuffel van tante Angela

  • 17 Juni 2010 - 21:15

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Oeps , das waar ook ,Angela en Toine zijn op Hans zijn verjaardag getrouwd 15jr geleden en denk je nou dat wij er gisteren erg in gehad hebben ,,helemaal niet..stom hé van Opa en Oma.
    Angela en Toine alnog van Harte gefeliciteerd van ons.
    Wat jou betreft;
    Opa is snel met rekenen dus 6x volle luier in die korte tijd.
    Wij beginnen er niet meer aan te proberen al die moeilijke woorden te onthouden vergeten we toch weer.
    Morgen maar hopen dat alle uitslagen negatief zijn , zodat jij positief het weekend in kan.
    hebben we dat zo goed gezegd???

    groetjes

    Opa en Oma

  • 17 Juni 2010 - 21:19

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.
    Het was zeker dolle pret in die grote zamdbak bij Ome Hans.[ Hans nog gefeliciteerd].
    Met water en zand is toch kei fijn en dan ook nog een flink modderbad maken als ik het goed zie heeft Bart jullie heel goed geholpen om modder te maken.

    Janske die moeilijke woorden die in jou verslag staan kunnen wij niet allemaal onthouden er komen er steeds meer bij wij vinden het knap als jij er een van kan onthouden.
    Voor morgen 18 Juni wensen wij jullie veel succes in Nijmegen en hopen dat de uitslag van het onderzoek voor jullie positief zal zijn.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en natuurlijk hoeren daar de knuffels van ons bij voor jullie allemaal.
    En Janske in Brabant zeggen wij Houdoe he!!!.

  • 17 Juni 2010 - 21:23

    Diny:

    Sorry ik heb een woord verkeerd geschreven, als jullie het lezen moet het horen zijn.
    Dag allemaal.

  • 18 Juni 2010 - 04:14

    DORRY:

    HOI

    HUMMEL EN MEDE HUMMELS.
    WAT EEN VETTE FOTO'S ,DAAR IN DE BAK KUN JE NOG EENS KLIEDEREN HEERLIJK,ONDANKS NORO ZIE IK TOCH STEEDS MEER EEN LACH OP JOU TOETJE.
    EN NU MAAR HOPEN DAT DE UITSLAGEN GOED ZIJN.
    DE MOEILIJKE WOORDEN VLOGEN WEER OM ONZE OREN, EENTJE KEN IK WEL MAAR DAT WOORD LEES IK TE VEEL IK BEDOEL DAT MOET JIJ TE VEEL POEP DUS
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE STERKTE HUMMEL EN FAM, BEKS DORRY

  • 18 Juni 2010 - 06:11

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske,

    Wat een heerlijke plaatjes toch weer! Vandaag weer een spannende dag die hopelijk op het laatst positief voor je is!

    Jarige en 15 jaar gehuwden; van harte!

    Zet 'm op!

    Ps, bedankt voor alle sterkte en steun!

  • 18 Juni 2010 - 10:47

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    en ja hoor, weer een feestje.
    het ziet er allemaal heel gezellig uit op de foto's.
    nog proficiat allemaal.
    hoop dat de uitslagen goed zijn, en dat je eindelijk eens ophoud met dat gepoeperdepoep.
    dan voelt je buikje zich ook wat beter.
    fijn weekend.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxxx

  • 18 Juni 2010 - 11:44

    Mechteld:

    Hoi Hoi,

    Allereerst wil ik alle feestneuzen alsnog feliciteren. Zo te lezen hebben jullie allemaal een prima feestdag gehad. Maar dat is aan jullie ook wel besteed.

    Het is wel balen dat je maar noet van je noro-vijand af komt. Gelukkig weten de dokters daar wel een antwoord op.
    We worden wel slim, hoor, met al die nieuwe woorden. Straks worden we allemaal dokter. Hahahahahahahahahah. Neeeeeee, toch maar niet.

    Ik hoop dat alles mee zit vandaag en dat je weer met de wind naar Heeze waait.

    Groetjes Mechteld:,

  • 18 Juni 2010 - 13:30

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Dat was gezellig in de hele..........grote..........zandbak, samen gezellig spelen en lekker modder maken.

    Janske ik hoop dat de poepbroeken wat minder zullen worden want het lijkt me niet zo fijn aan je billetjes,( zullen wel rood zijn).

    Janske heel veel sterkte,

    Groetjes Fam.Vrienten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 2266188

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: