Een spannende dag - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een spannende dag - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een spannende dag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

25 Mei 2010 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vannacht werd ik midden in de nacht huilend wakker. Ik werd wakker van de hoofdpijn. Ik vertelde mama dat ik mijn hoofd ook niet meer kon bewegen. Dat was wel even schrikken. Papa heeft een neurologisch testje gedaan met een teddybeer en gelukkig kon ik toen mijn hoofd weer bewegen. Ik ben bij papa en mama in bed gaan liggen en lekker tegen papa aangekropen. Ik heb hem de rest van de nacht niet meer losgelaten. Wel ben ik nog een keer wakker geworden van de hoofdpijn en deze pijn zat vrij ver achter op mijn hoofd uitstralend tot mijn nek. Gelukkig kon ik toch weer verder slapen. Ook vanmorgen heb ik nog twee keer geklaagd over hoofdpijn. In de auto naar Nijmegen had ik ineens pijn aan mijn tanden en toen papa en mama vroegen of ik ook nog pijn had aan mijn hoofd moest ik daar wel ja op antwoorden.
Eenmaal bij de dokter had ik natuurlijk geen hoofdpijn meer. Dat is het mooie van bij de dokter zijn. Toch werd de situatie niet vertrouwd en werd mijn rode draad dokter erbij gehaald. Deze nam geen halve maatregelen. De neuroloog werd erbij gehaald en ze regelde dat ik vandaag een MRI-scan zou krijgen. Er waren twee grote zorgen bij haar en dus ook bij ons. De eerste was of de Aspergillis weer aan het opspelen was. De tweede optie was dat ik een bloedpropje in mijn hoofd zou hebben. Deze laatste optie was de optie waar het meest aan gedacht werd. We moesten dus wachten tot we de scan zouden krijgen en tot die tijd mocht er ook geen chemo gegeven worden. Ook mocht ik niets eten of drinken. Mijn bloedwaarden waren goed, dus in principe zou ik weer de gewone dosis chemo krijgen. Ook de LD-waarde is weer aan het zakken. Mijn temperatuur was wel even aan de hoge kant (37,8), maar de rest van de dag was deze weer laag in de 37.
Om 16.00 uur zou ik de MRI-scan krijgen. Omdat ik super goed stil moest blijven liggen kreeg ik extra slaapmiddel. Ik moest nu nog beter stil blijven liggen omdat ook mijn bloedvaten gecontroleerd moesten worden. Rond half vier kreeg ik het slaapmiddel en vanaf dat moment heb ik niet veel meer meegekregen. Het is nu 19.00 uur en ik lig nog steeds heerlijk te slapen.
Tijdens de MRI werd er door de MRI-verpleegkundige verteld dat ze tijdens deze MRI verschillende protocollen door elkaar moesten laten lopen, omdat er meerder "foto's" gevraagd werden door de oncoloog en neuroloog. Ik dacht alleen maar bij mezelf: "Vertel mij eens wat nieuws. Ik ben Janske Beks en doe niets volgens 1 bepaald protocol." Voordat ik weer in mijn bed lag om naar de afdeling gereden te worden waren de foto's al doorgestuurd om bekeken te worden. Ik vertrok naar de MRI vanuit de dagbehandeling en werd dus naar de afdeling teruggebracht. Daar was al een kamer voor mij gereserveerd. Dan is het wachten op de uitslag. Een oncoloog kwam binnen en vertelde dat de foto's niets afwijkends lieten zien. Geen groei van mijn schimmelabcessen, geen verstopte bloedvaten en ook geen ontstekingen in de holtes. Gelukkig maar en zo kan dus de Leukemiebehandeling weer worden voortgezet. Alleen starte deze pas om 18.00 uur. Als alles een beetje volgens planning verloopt mogen we rond 21.00 uur het UMC St. Radboud verlaten en slaap ik vanavond toch weer in mijn eigen bedje. Alleen weet ik natuurlijk niet of er vannacht nog iets van slapen gaat komen, want inmiddels lig ik al enkele uurtjes te snurken. En met snurken bedoel ik ook snurken, want er komt echt een herrie uit dat bed van mij. Morgen zal ik jullie laten weten hoelaat ik wakker ben geworden en hoe gezellig de nacht was.

Groetjes Janske

• 25 Mei 2010 - 17:14

Ellen:

hehe Janske toch,

gelukkig is er niks ergs aan de hand en kan de behandeling gewoon worden doorgezet. Zo gaat het een paar dagen goed en dan komt er weer wat minder nieuws.. Balen zeg! Maar jij laat elke keer weer zien waarom jij je naam waard bent: SUPER Janske!

Ik hoop voor je papa en mama dat jij vannacht ook nog een beetje gaat slapen, maar zoals je zelf al zegt: We horen het morgen wel!

Weltrusten voor straks en ik hoop op een goede nacht.

Veel liefs

• 25 Mei 2010 - 18:08

Lambert En Tineke:

Die Janske toch!! Jij houdt de spanning er graag een beetje in zeg!!! Toen ik las dat je uit Nijmegen schreef was dat wel even schrikken. Goed dat ze je even goed nagekeken hebben hoor. Gelukkig mag je vanavond laat weer naar huis. Joke en Ferry, jullie zullen ook best even zenuwachtig geweest zijn!!

Nou Janske, ik ben benieuwd hoe je vannacht slaapt.
    Welterusten!!!

• 25 Mei 2010 - 18:12

Fam Peperkamp:

Hey Super Janske!!!

Wat een dag toch weer!!
    Maar wel super fijn dat er niets aan de hand is.
    Hopelijk kun je het ziekenhuis vandaag verlaten en dan thuis de hele nacht paps en mams wakker houden. Niet fijn voor hun, maar dat betekend wel dat de dokters gelijk hebben, dat er niets aan de hand is.

Ps. als je snachts wakker bent, dan oefen je al vast voor het stapleven met de stapvriendjes over een aantal jaren.

Dikke kus van ons viertjes

• 25 Mei 2010 - 18:23

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Gelukkig ...............

Je grote zus slaapt ook al , je kleine zus is nog aan het rommelen met de gordijnen ,, even midden van de kamer gezet.

goeie reis terug en een rustige nacht alle 3

• 25 Mei 2010 - 19:55

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Gelukkig..................papa en mama hebben weer flink in spanning gezeten.

Hopelijk kunnen jullie op tijd naar huis zodat jullie fijn thuis kunnen slapen. Althans in jullie eigen bed liggen.

Dikke knuffel en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 25 Mei 2010 - 20:10

Fam Kessels Ospel:

Hoi Janske, Ferry en Joke. Je laat ons wel weer even schrikken met die hoofdpijn en pijn in je nek. Maar gelukkig is alles in jouw hoofdje wel volgens protocol gebleken en kun je toch aan de chemo. We werden weer een beetje stil aan deze kant van het kanaal. Maar Janske zou Janske niet zijn om er toch weer een spannend verhaal van te maken. Ondertussen dat ik dit typ hoop ik dat jullie weer onderweg zijn naar Heeze en jullie weer lekker in jullie eigen bedje kunnen slapen. Slaap zacht, hopelijk geen hoofdpijn, tandpijn of andere gekke dingen en kun je morgen weer lekker in je paardenboek (laten voor-)lezen.
    Groetjes en een dikke knuffel van Tanja, Paul, Manou en Jorn Kessels oet Doospel.

• 25 Mei 2010 - 20:24

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

We verschoten al... toen we Nijmegen bovenaan zagen staan.
    En dan ook nog de titel een spannende dag, maar gelukig valt het mee.
    Tenminsten daar gaan we nu van uit. Het is bijna half 11 dus........als het goed is ben je bijna thuis. Maak er maar een rustige nacht van dat is beter voor je pa en ma na al die spanningen weer.
    Slaap lekker

Groetjes uit Leende

• 25 Mei 2010 - 20:37

Janny:

Hallo Super Janske,

Wat een spannende dag hebben jullie weer achter de rug, gelukkig dat het weer de betere kant op gaat, en dat jullie weer naar huis mogen, ik hoop dat papa en mama ook een beetje nachtrust krijgen, en hoe gaat het met de vingers van papa? Dat zal ook wel erg pijn gedaan hebben (ik ken het je vingers verbranden, niet fijn).
    Ik wens jullie heel veel sterkte,

Gr.Fam.Vrienten

• 25 Mei 2010 - 21:00

Ineke En Peter:

Goh Janske, wat heb je iedereen weer laten schrikken. Met recht een spannende dag,met name ook voor jullie Joke en Ferry. Gelukkig wel met een goede afloop. Janske we hopen, dat je vannacht lekker doorslaapt, zodat papa en mama ook weer wat bij kunnen komen. We kijken uit naar je verhaal van morgen.
    Dus allemaal welterusten!
    Liefs van ons

• 25 Mei 2010 - 21:24

Tante Angela:

Zo Janske dat is wel even schrikken, maar gelukkig gaat dit hoofdstuk snel van spannend naar goed bericht.
    Hopelijk heb en krijg je geen hoofdpijn meer en zijn jullie fijn terug thuis in Heeze.

Dikke knuffel van tante Angela

• 26 Mei 2010 - 04:23

DORRY:

HOI MENSEN.
    NONDE JU ,WAT NOU WEER ?,KRIJGEN JOU OUDERS EN JIJ DAN NOOIT EVEN RUST.
    MAAR DAT IS OOK VAN MIJ NIET EERLIJK WANT HET GING BEST REDELIJK BIJ JULLIE.
    MAAR DIT IS ANGSTIGER OM MEE TE MAKEN VOOR DE FAM BEKS ,ALS EEN VETTE POEPLUIER DENK IK?
    MAAR JIJ BENT HET PROTOCOL GEWOON, WAT IS GEWOON MEISJE EN OUDERS AAN HET VOLGEN.
    GELUKKIG GEEN SCHIMMELOPHOPING OF EEN ABCES OF PROPJE,IK HEB HET NIET ZO OP PROPJES IN MIJN KOP, OF JOU KOPJE DIE KUNNEN OOK ZORGEN DAT ALLES MIS GAAT.
    MAAR HUMMEL WEER EEN ANGSTIG AVONTUUR UIT EEN GRIEZEL FILM,EN WEER DE HOOFDROL.
    JOKE EN FERRY EN FAM, IK HOOP DAT DE RUST WEDERKEERT NONDE JU,IK GUN JULLIE OOK WAT MEER SLAAP BIJ AL DIE TOESTANDEN.
    STERKTE GELOOF HOOP EN LIEFDE WENS IK JULLIE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 26 Mei 2010 - 05:59

Judith & Ron, Wout:

Yesterday sucks (geweldige foto) Today a lot of hugs....

Wat een dag! Heb je nog geslapen vannacht, Janske?
    Papa en mama zullen wel weer de nodige zorgen (gehad) hebben. Zijn jullie wel voldoende gerustgesteld door de MRI? We denken aan jullie.

Zet 'm op!

• 26 Mei 2010 - 10:42

Joli Claes:

ha janske en familie
    nu ging het zo lekker de laatste dagen, en dan word toch weer de zaak op z'n kop gezet.
    gelukkig is het goed afgelopen en heb je vanacht in je eigen bedje geslapen. hoop dat je geen hoofdpijn meer hebt gehad.
    doe vandaag maar lekker rustig aan.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxxx

• 26 Mei 2010 - 12:28

Cor En Diny.:

Lieve familie Beks uit de Heipolderstraat.
    Hoe gaat het nou met jullie, zijn jullie de schrik al een beetje te boven gekomen?

Janske, Janske toch wat kan jij iedereen laten schrikken als er boven het verslag van jou staat een spannende dag dan moet er iets bijzonders aan de hand zijn.
    Maar gelukkig is er niks op de foto's te zien die gemaakt zijn met de MRI scan.

Is de nacht ook rustig verlopen of was Janske zo fit en wakker dat ze jullie uit de slaap heeft gehouden.
    Nou maar hopen dat het vandaagwat beter gaat met jullie.
    Ferry, Joke en de meiskes heeel veel lieve groetjes van Ome cor en Tante Diny van Zesgehuchten en voor iedereen een hele dikke knuffel.Houdoe he!!!!.

• 26 Mei 2010 - 16:02

Ome Gijs Tante Nelly:

hoi Janske
    Dat was me het dagje wel
    gisteren,daar schrik je
    toch van als je dat allemaal leest.
    Maar er was gelukkig niets ernstig te zien op
    de scan.
    Wel was het een lange en
    spannende dag voor jullie
    alle drie.
    Wij hopen dat de komende
    dagen rustiger voor jullie zijn.

groetjes voor allemaal

ome gijs tante nelly

• 26 Mei 2010 - 18:08

Fam. Duisters:

Hoi Allemaal,

Ja dat is dan weer even schrikken als je dit leest...
    Maar ja gelukkig is alles goed verlopen en ben je gewoon lekker thuis gaan slapen.......

En inderdaad jij bent al gewoon aan het oefenen voor over een paar jaaartjes om met je stap vriendje op pad te gaan...

Sterkte de komende week ....

liefs van Brent, Sven en Fenne