Hard gewerkt afgelopen weekend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Hard gewerkt afgelopen weekend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Hard gewerkt afgelopen weekend

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat een super idee. Die koffers in de auto en ze er niet meer uithalen. We zijn volgens mij nog nooit zo snel thuis geweest. Iets na twaalven zaten we alweer thuis aan de boterhammen en we wisten alle uitslagen van het bloed al en dus wisten we ook dat we niet meer terug naar Nijmegen hoefden.
Jullie hebben al gelezen dat ik een heel leuk weekend heb gehad. Ik heb echter nog niet verteld dat ik in het weekend ook nog eens super hard heb gewerkt. Dat kun je aan de buitenkant ook niet zien, maar mijn beenmerg heeft gedaan wat hij moest doen tijdens de halve dosering chemo. Vorige week leek ik af te stevenen op een bloedtransfusie, omdat mijn Hb steeds aan het zakken was. Op het laatst was deze 5,1. Vandaag was deze weer 6,0 en dat is prima. Ook mijn Leuco's zijn weer goed gaan herstellen. Een week geleden zaten deze op 1,1 met 0,42 granulo's. Vandaag waren de leuco's 3,5 met 1,95 granulo's. Ook de trombocyten zijn gestegen van 195 naar 270. Dit was echter geen probleem, want ook met trombocyten van 195 genezen de wondjes wel.
Al met al weer een goede keuze van de dokters om mijn beenmerg een weekje betrekkelijke "rust" te geven. Daarintegen zijn ze dan ook weer direct meedogenloos en vanaf vandaag krijg ik weer de volle dosering 6-MP. Daarnaast heb ik vandaag weer MTX en Vincristine gekregen en is er weer gestart met de Dexa. Afgelopen vrijdag heb ik ook nog de Erwinia-Asparaginase gekregen, dus ik ben benieuwd wat de bloedwaarden volgende week weer zijn. Dit bovenstaande betreft het bloedbeeld.
Spannender nog was wat de uitslag zou zijn van de ammoniak. En ook hier heb ik flink mijn best gedaan om deze zo laag mogelijk te houden. De uitgangswaarde van afgelopen vrijdag was 47,8. Vandaag was deze 57,4. Daar is dus helemaal niets mis mee. Vandaar dat ik ook weer vlug naar huis mocht.
Vanmiddag heb ik fijn met Leanne gespeeld en daarna ook met Lieke en Meike. Vandaag waren het wel rustige spelletjes, want ik voel het toch wel dat ik vandaag zoveel chemo heb gekregen. Daarnaast die Dexa, maar tot nog toe kan ik het draakje nog goed weglachen. Ik ben op tijd gaan slapen en we zullen maar rustig afwachten wat de dag van morgen brengt. Ik hoop een beetje droog weer, zodat we lekker kunnen gaan wandelen en anders ga ik gewoon de hele dag op de schommel liggen. Omdat we vandaag op tijd thuis waren is het ook nog gelukt om mijn pasfoto filmpje weer eens bij te werken. Zelf kijk ik dit filmpje heel graag en vertel dan tegen papa en mama over de momenten die ik herken. Als jullie op onderstaande link klikken kunnen jullie het nieuwste filmpje zien (wel het geluid aanzetten):

Rest mij nog om jullie te vertellen dat de familie Hendriks weer wat groter is geworden. Sommige van jullie zullen het wel al gelezen hebben in de reacties. Op 11 mei 2010 is Fleur geboren. Fleur is de dochter van Jasmijn en Danny. Bij deze wil ik Jasmijn en Danny dan ook van harte feliciteren met de geboorte van hun dochter. Natuurlijk ook de felicitaties voor opa Henk en oma Carolien. Ik denk dat het voor jullie een mooi moment is om juist nu opa en oma te worden. Geniet ervan!!!

Groetjes Janske

• 17 Mei 2010 - 21:28

Mechteld:

KANJER!!!!!!!!!!!!!!!

Geweldig gedaan.
    Ga zo door.

Dikke knuffel en lekker slapen nu.

Groetjes Familie Wijnen

• 17 Mei 2010 - 21:32

Opa Ijsje:

Goed gedaan meidje ,,,

misschien heeft dat stoplicht ijsje wel geholpen.

proberen we deze week toch weer.

dikke KUS

• 17 Mei 2010 - 21:54

Tante Angela:

Super gedaan Janske!

Truc met de koffers is gelukt!!

Leuke foto van papa met zijn dochters.

Welterusten allemaal!

Dikke knuffel van tante Angela

• 17 Mei 2010 - 21:58

Joli Claes:

ha janske
    en weer doe je je naam eer aan SUPER
    hou vol en zet 'm op
    welterusten
    dikke kus van ons xxxxxx

• 17 Mei 2010 - 22:15

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Dat heb je weer kei super super super gedaan! Snel heen en snel weer terug.
    Nu maar hopen dat alles redelijk goed blijft gaan en dat het inderdaad een lekker weertje wordt zodat jij lekker buiten kunt spelen.
    Alhoewel, die schommel ziet er ook erg verleidelijk uit en daar ben je goed onder dak. Dat dexa-beestje pakken wij met z'n allen wel aan dan kan jij je bezig houden met de rest. Lijkt me ook nog voldoende voor jou.

Geniet voor zover dat kan en hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 17 Mei 2010 - 22:35

Ome Tan:

Soms, als je een opgroeiend meisje een tijdje niet hebt gezien is de standaard reactie ;

Goh ze krijgt een heel ander snoetje.

Nu, kijk ik naar het foto-weekboek van mijn petekindje en zie hoe elke week het snoetje veranderd.

Soms opgezwollen, rood, kapot of heel erg wit.

Maar elke keer weer zie ik ook een heel ondeugende en zeer dappere SuperJanske, ook al moet ik daar soms wat langer voor naar een foto kijken.

Een glimlach van een kind doet je beseffen dat je leeft, een kleine glimlach van Janske is voor mij de overtreffende trap.

groetjes

dikke knuffel

Ome Tan

• 17 Mei 2010 - 23:00

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat ben je toch een knappe meid dat je de waardes weer op niveau hebt weten te brengen............SUPER GOED !!!

Fijn dat jullie nog een goede afsluiting van de meivakantie hebben gehad. Hier was het even wat minder genieten. Het noro-virus had toegeslagen. Maar ja tante Hariètte had papa wat beloofd. Ben er nu mee klaar en heb het toegestuurd. Ga nu snel mijn bedje opzoeken.

Welterusten en een dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 18 Mei 2010 - 04:14

DORRY:

GOEDE MORGEN HARDE WERKSTERS EN WERKERS.
    DAT WAS WEER EENS GOED BERICHT, EN DE BLOEDWAARDE'S WAREN ERG GOED VOOR JOU .
    NU WEER DEXA DIE JE IN MOET NEMEN, MAAR ALS JIJ MEER WEERSTAND HEBT DAN KAN DIE TAAIE KWAL JOU NIET ZO KLIEREN ,HOOP IK.
    DE FOTO'WAREN WEER MOOI.
    OP NAAR DE4 VOLGENDE 5* HUT, NU STIKT HET HOPELIJK VAN DIE HUTTEN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE GA ZO DOOR HUMMEL DORRY

• 18 Mei 2010 - 11:04

Nikki En Jannie:

Hoi hoi Janske,

Wij vinden het wel heel gaaf dat je een binnen schommel hebt. Zo kan het weer jouw in elk geval niet tegen houden. We hebben gekeken naar je filmpje.

dag dag groetjes

• 18 Mei 2010 - 13:56

Ineke En Peter:

Wat fijn, SuperJanske, dat jouw beenmerg zo hard gewerkt heeft en weer orde op zaken aan het stellen is. We hopen, dat je dat dexa-draakje ook steeds beter te lijf zult kunnen gaan.
    Met jou hopen wij op lekker weer de komende weken, zodat je fijn buiten kunt spelen met je zusjes. En wat heb jij een gave schommel zeg!.
    Héél veel groetjes van ons.

• 18 Mei 2010 - 17:17

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Janske je doet je naam eer aan, want Super Janske dat ben jij zeker.
    Wat heb toch hard gewerkt om alles op pijl te krijgen goed gedaan Meiske!!!!!.

Wij hebben vol verbazing jou site gelezen, Ome Cor en Ik {Tante Diny} zijn heel blij met dit goede nieuws.

Janske, zie je wel als je boos doet tegen het draakje durft hij niet meer bij te komen, dus als het draakje weer bij jou binnen wil komen ga heel boos doen en zeg maar dat je het draakje nooit meer wil zien.

Wat zullen jou Papa en Mama trots op je zijn en de rest van de familie natuurlijk ook, want wat ben je toch een vechtersbaasje en het is even geleden dat wij een mooi glimlachje op jou snoetje hebben gezien geweldig Janske.

Het gaat mooi weer worden dus geniet er met z'n alle van en veel speel plezier samen met jou zusjes.

Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten.
    Het gaat jullie allemaal goed en een dikke knuffel Houdoe he.

• 18 Mei 2010 - 17:30

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Wat een feestnummer ben je tussen alle behandelingen, draken, chemo's, e.d door. Van wie zou je dat nou hebben?
    Wij hebben morgen ook zo'n soort feestje. Ik heb nog even gedacht om het bij jou en jouw mama en papa te komen vieren, want jullie kunnen dat heel goed.
    Wat mooi dat al die waarden zo goed wat omhoog zijn gegaan. Dat is inderdaad ongezien heel hard werken!
    Succes met de draak deze week. Maar je hebt een lekkere schommel daarvoor nu.
    Een dikke kus voor jullie alle vijf.

• 18 Mei 2010 - 19:13

L & H Bergmans:

Hallo Janske.

Eindelijk weer 'n bericht uit Ospel,want we hebben een nieuwe modem zodat we nu weer internet kunnen ontvangen, en de nieuwtjes over jou kunnen lezen.(Er was heel wat in te halen.)
    Je hebt wel het een en ander meegemaakt,maar nu is het fijn om te lezen dat je zo goed je best doet en je alweer thuis bent om lekker te spelen en in jouw leuke schommel te luieren.
    De Pasfoto is weer erg mooi,alsook die van 'n trotse Pappa met zijn 3 dochters.
    Nou meidje ga zo door!
    Heel veel groetjes aan allemaal van; tante Liny en ome Harrie.
    Hela,ook van ons vele "Knussen" voor jou en je zusjes.
    Hoie en Houdoe.
    Bertie en Berke.

• 18 Mei 2010 - 20:37

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een mooie tekst, wij zijn erg onder de indruk van het filmpje,
    Janske je bent echt super zo'n vechtertje als jij bent.
    Wat fijn dat je kunt genieten van de mooie/fijne schommel.
    Wij hadden even niet kunnen reageren op je verhalen omdat we een week op vakantie geweest zijn.
    We blijven je volgen en hopen dat het goed blijft gaan, ook laten we een kaarsje voor je branden.

Gr. Fam. Vrienten