Goed gegeten met Pasen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Goed gegeten met Pasen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Goed gegeten met Pasen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vorige week hoorde ik nog op de radio dat Pasen steeds meer op Kerst begon te lijken. De strekking van dit verhaal was dat er op beide feestdagen veel gegeten wordt. Nu Pasen voorbij is, kan ik dat alleen maar bevestigen. Sterker nog, met Kerst at ik zelf niets en kreeg ik mijn voeding uit de rugzak, met Pasen heb ik alle maaltijden vrolijk meegedaan en heb ik regelmatig een eitje meegegeten. Ook de smaak van de chocolade-eieren is me goed bevallen. Ook opa IJsje en oma Tumtum hebben dit bericht vast en zeker gehoord, want met kerst maken ze altijd heerlijke ragout. Dit jaar kregen we ook met pasen ragout en ik moet zeggen dat deze met pasen net zo lekker smaakt als met kerst.
Voor de paasdagen was er enige twijfel of ik wel voldoende zou eten met deze dagen. De reden voor het mindere eten zou dan met name mijn pijnlijke lippen zijn. Om te zorgen dat ik toch voldoende voedingsstoffen zou binnenkrijgen en toch niet het slangetje in mijn neus zou moeten, kreeg ik afgelopen zaterdag een heus paaspakket. De dokter had een pakket samengesteld van allemaal vloeibaar voedsel met veel voedingswaarden. Een soort astronautenvoedsel. Omdat ze natuurlijk nog niet wisten wat mijn voorkeurssmaken waren, hebben ze me een pakket opgestuurd met allemaal verschillende smaken en samenstellingen. Dan kan ik zelf kiezen wat ik lekker vind. De keuze is echt reuze, want ze hebben er zelfs koffiesmaak bijgedaan. Deze ga ik zelfs niet proberen. Voor de rest heb ik alleen maar 1 pakje aardbeiensmaak geprobeerd, maar dat was gewoon uit nieuwsgierigheid. O ja, er zaten ook speciale chocoladetoetjes bij en die heb ik zaterdagavond ook nog 1 geproefd, maar dat was weer, omdat ik weet dat ik dat gewoon lekker vind. De rest van het paaspakket heb ik nog niet aangeraakt, want het eten tijden de Paasdagen ging super.
Ik zal jullie nu een verslag geven van de paasdagen, maar er zal vooral vaak het woord eten in voorkomen. Zo begonnen we 1e paasdag met een heerlijk paasontbijt. Gewoon lekker thuis met zijn vijven aan een mooi gedekte tafel met allemaal lekkere dingen. Daarna gezellig thuis spelen, want het paaskonijn (zoals Lieke dat zegt) was bij ons niet geweest. Dat was natuurlijk wel raar. We moesten dus op andere plaatsen gaan zoeken. We zijn naar de andere kant van Heeze gereden naar oma Hanny en Frans. Voor aangebeld en door het huis meteen er achter weer uit. En....ja hoor, we hadden beet. De hele tuin lag vol. Uiteindelijk hadden we een hele mand vol met eieren en hazen. Van dat zoeken krijg je honger, dus was het weer tijd om aan tafel te gaan. Ook hier was alles weer prima geregeld. Dit zorgde er wel voor dat we na het eten naar huis zijn gegaan om lekker uit te buiken. Meike en ik hebben in bed geslapen en Lieke, papa en mama hebben gewoon rustig aan gedaan.
Eenmaal beneden ben ik, samen met Lieke, mama gaan helpen met de avondmaaltijd. De familie Wijnen kwam eten, dus het werd weer een gezellige boel. Ik ben benieuwd of wij dit ook zo lang vol kunnen houden als Dorry en Cor, die al bijna 40 jaar gaan eten bij Ank en Ben. Eerst even spelen, want er moest nog wat energie verbruikt worden en daarna aan tafel. Na het eten waren we zo gezellig aan het spelen dat we langer mochten opblijven. Dit vond ik natuurlijk super, alleen ben ik dan wel ontregeld. Het lukte me bijna niet om te gaan slapen en dus moest er weer Melatonine gegeven worden. Een kwartiertje later lag ook ik lekker te slapen.
Vanmorgen hebben we weer in de kamer ontbeten, maar wel iets minder uitgebreid. Na het eten zijn we lekker gaan wandelen in de bossen. Het was er lekker weer voor, dus we hebben een hele blok gelopen. Af en toe was het nog wel wat nat, maar gelukkig hadden we laarzen aan, dus we konden gewoon door de plassen lopen. Even een bakkie gedaan bij opa IJsje en oma Tumtum, naar huis, eten en een dutje. Bij opa IJsje en oma Tumtum was de paashaas 's morgens nog niet geweest, dus we moesten 's middags nog maar eens terugkomen. Inmiddels was ook daar de paashaas geweest en kon het zoeken beginnen. Het is toch wel een stuk lastiger zoeken in zo'n grote tuin, maar gelukkig heb ik grotere neven en nichten, die mij meehielpen met zoeken. Daarna hebben we met zijn allen lekker gespeeld en .....juist ja, gegeten. Na de laatste hap vlug naar huis, want morgen moeten we ons toch weer melden in Nijmegen.
De paasdagen zijn zo goed en gezellig geweest, dat ik dat laatste bijna was vergeten. Morgen start weer de volgende kuur met Dexamethason (het Dexadraakje ligt weer op de loer), Doxorubicine (voor de laatste keer), Vincristine en 6-MP. Daarnaast krijg ik dus een hartecho en hebben we een gesprek met de oncoloog over het herstarten met Erwinase. Het zal weer een heftige dag worden, maar gelukkig heb ik er vooraf niet veel aan gedacht en voor de verandering start ik deze kuur met een redelijke conditie.

Groetjes Janske

  • 05 April 2010 - 21:20

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Hoi Janske en de rest , het was weer een gezellige boel zo met die hele club bij elkaar.
    Jammer dat Ome Hans moest werken , maar ja heeft ie ook pech heeft ie geen paasei gevonden. of zou Imke en 1 mee genomen hebben voor haar Papa.?

    Wat hadden jullie vanmorgen een pech.... want net toen jullie bij ons weg waren (na bekske koffie) was de paashaas er , waren jullie nog 5 minuutje gebleven hadden jullie hem ook gezien , of was het een haar?

    Morgen begint het gewone leventje weer en dat is voor jou Nijmegen , heel veel succes morgen en tot ziens.

  • 05 April 2010 - 21:33

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    het is een gezellige boel geweest bij jullie met pasen.
    en wat hebben jullie veel eieren en hazen gevonden.
    lekker......
    morgen weer naar nijmegen
    heel veel succes.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

  • 05 April 2010 - 21:40

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat goed dat jij alle dagen gewoon hebt meegegeten. En wat zien jullie er leuk uit met alle drie eenzelfde jurkje. Echt pasen zie ik.
    Fijn dat het zo gezellig is geweest en jullie hebben genoten.

    Ik heb ook genoten want ik heb lekker met Sietske badminton gespeeld tot het ging regenen en met Rens ook nog gevoetbald. Met z'n allen hebben we paasversieringen gemaakt en ik heb een fikse blaar van het knippen. Maar het was super gezellig zo met z'n allen!

    Veel succes morgen in Nijmegen en hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 06 April 2010 - 05:25

    DORRY:

    HALLO ALLEMAAL
    WAT EEN GEWELDIGE OPBRENGST DIE MAND MET CHOCOLADE, EN DAN DE ZUSJES BEKS IN HUN LEUKE KLEREN, EN OOK NOG EENS ETEN, EN DAN AL DAT KRACHTVOER DAT MOET LUKKEN HUMMEL.
    WIJ HADDEN OOK EEN FIJN PAASFEEST,ANK HAD HEERLIJK GEKOOKT, EN HET WAS GEZELLIG, EN IK HEB WEER KUNNEN GENIETEN VAN SEM EN SAMIJN EN MIJN KINDEREN EN SCHOONKINDEREN NOU MEID EN OUDERS IK HOOP DAT IN NIJMEGEN ALLES GOED GAAT ,EN DE DEXA DRAAK ZIJN GEMAK HOUDT DAT DOET HIJ WEL ,WANT WIJ FIKKEN DE ZAAK PLAT EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 06 April 2010 - 06:44

    Lambert En Tineke:

    Hoi Janske,

    Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo'n geweldig paasfeest hebben gehad. En dat jij ook zo lekker mee hebt kunnen eten!! Het ziet er allemaal gezellig uit op de foto's!!

    En dan vandaag maar weer veel succes in Nijmegen, misschien schrikt dexadraakje wel van al die chocola die je gegeten hebt en houdt hij zich deze week kalm???

    Liefs van ons voor jullie allemaal. En Joke en Ferry, veel sterkte komende week!!

  • 06 April 2010 - 06:46

    Tante Angela:

    Goedemorgen allemaal,

    Ook ik heb erg genoten van de paasdagen en heel lekker gegeten.
    1e paasdag met Gerda was erg gezellig en sorry Gerda van die blaar maar de versieringen zijn wel heel mooi geworden.
    Ook wij vonden het heel lekker weer gisterochtend en hebben Tellina voor het karretje gezet en een tochtje gemaakt en zo dus ook de paashaas bij opa en oma gemist (en jullie toen jullie op de koffie kwamen). Deze was geweest toen wij terugkwamen. Bart, Sietske en Rens zijn meteen gaan zoeken maar mochten de 'makkelijke' eitjes niet oprapen dus waren ze een behoorlijke tijd bezig met zoeken want de paashaas had de eitjes goed verstopt.
    Vanochtend kunnen wij nog even rustig aan doen want Bart Sietske en Rens zijn voor de middag nog vrij. Voor jullie is de dag alweer vroeg begonnen.
    Veel succes vandaag en die pasfoto dat jij aan het eten bent is wel heeeeel erg leuk (de rest van de foto's trouwens ook) Ook Sietske heeft hele leuke foto's gemaakt gisteren, die zal ik binnenkort wel even mailen.

    Groetjes tante Angela

  • 06 April 2010 - 07:12

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    So So wat een verhalen over de paasdagen.
    Maar gelukkig ben je ze goed doorgekomen en ook nog eens goed geeeten.
    Wat ben toch een super toffe meid.
    Ook lekker voor de rest van de familie ... zo met zijn alle.

    Nou weer veel sterkte vandaag en de komende draakdagen.

    Groetjes uit Leende

  • 06 April 2010 - 07:43

    Fam Van Gaal:

    Hey Kanjer

    Zo te zien hebben jullie fijne paasdagen gehad?? En heb je denk ik lekker gegeten. Het zag er erg gezellig uit.
    Een hele fijne dag en ga zo door met lekker eten he.
    X Renske Gijs en Nicole

  • 06 April 2010 - 09:32

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.

    Fijn dat de Paasdagen voor jullie allemaal hel gezellig zijn geweest.

    En Lieke, Janske en Meike wat een pech dat jullie net weg waren bij Opa ijsje en Oma tumtum toen de paashaas daar de eieren heeft verstopt, gelukkig wonen jullie dicht bij Opa en Oma dus toch maar weer eens gaan kijken of de paashaas jullie niet vergeten waren.[wel spannend he] het zoeken van paaseieren.

    Janske het lijkt bij jullie wel een supermarkt met al die potjes en pakjes met eten voor jou, wij vinden het wel erg knap dat jij zo goed je best doet om zelf te eten.
    Meiske je bent een kanjer en je laat je niet op je niet op je kop zitten, WIJ ZIJN TROTS OP JOU!!!!!!.

    Nou maar hopen dat het vandaag allemaal een beetje goed zal gaan en het draakje je niet te veel zal plagen. Succes Meiske wij duimen voor jou.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten
    KNUFFELS!!!!! houdoe he

  • 06 April 2010 - 09:32

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.

    Fijn dat de Paasdagen voor jullie allemaal hel gezellig zijn geweest.

    En Lieke, Janske en Meike wat een pech dat jullie net weg waren bij Opa ijsje en Oma tumtum toen de paashaas daar de eieren heeft verstopt, gelukkig wonen jullie dicht bij Opa en Oma dus toch maar weer eens gaan kijken of de paashaas jullie niet vergeten waren.[wel spannend he] het zoeken van paaseieren.

    Janske het lijkt bij jullie wel een supermarkt met al die potjes en pakjes met eten voor jou, wij vinden het wel erg knap dat jij zo goed je best doet om zelf te eten.
    Meiske je bent een kanjer en je laat je niet op je niet op je kop zitten, WIJ ZIJN TROTS OP JOU!!!!!!.

    Nou maar hopen dat het vandaag allemaal een beetje goed zal gaan en het draakje je niet te veel zal plagen. Succes Meiske wij duimen voor jou.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten
    KNUFFELS!!!!! houdoe he

  • 06 April 2010 - 09:36

    Diny.:

    Twee keer dezelfde reactie is een beetje te veel, ik heb een keer te veel gedrukt. sorry daarvoor, groetjes van Tante Diny.

  • 06 April 2010 - 17:45

    De Stapvriendjes.:

    Hey Lieve Janske,

    Wat fijn dat je zo'n leuke pasen hebt gehad. We wensen je weer heel veel succes met het draakje!!
    Die foto waar jullie met zijn drietjes in dezelfde kleding opstaan vinden wij erg leuk. Maar dat Lieke zo lui is tijdens het wandelen hadden wij niet verwacht.

    Vandaag hebben wij lekker bij Joepie gespeeld....geen school....gewoon lekker spelen met je zus Lieke.
    Toen mama (nency) ons kwam brengen vertelde Lieke dat ze weer mocht gaan zwemmen....wij denken dat ze dat dus erg leuk vind. Maar dat was op haar foto's ook wel te zien.

    Janske heel veel succes de komende dagen....wij denken aans ons stapvriendinnetje!!!

    Dikke kus van. Brent, Sven en Jens

  • 06 April 2010 - 17:50

    Stapvriendjes:

    Hey Janske,

    Wij hebben de vorige week Mechteld weer gespot bij Joepie..leuk dat ze weer terug is bij Joepie!!...of heb jij haar gestuurd om je kleine zusje in de gaten te houden.(heel slim namelijk)
    Toen wij vanmorgen aan kwamen bij Joepie en onze zusjes af zette op de groep, zat Meike lekker in de weg in het halletje. Ze had daar veel plezier in...de kleine boef!!

    Dikke kus van de stapvriendjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 2266367

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: