Leverfuncties verstoord - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Leverfuncties verstoord - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Leverfuncties verstoord

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen mochten we ons dus melden in Nijmegen. Dr. te Loo hoorde al dat we in de vissenkom zaten te wachten en kwam direct vertellen dat er even een kamertje vrij moest komen, maar dat we dan direct aan de beurt waren. De sfeer was wat gespannen, tenminste de sfeer bij de grote mensen. Ik was lekker ontspannen, had vanmorgen goed gegeten en had praatjes genoeg. Tja, er moet toch iemand zijn die er de stemming een beetje inhoudt. Die taak had ik maar op me genomen. De dokter kwam binnen met iemand van de apotheek. Deze meneer stond meteen klaar om direct mijn bloed mee te nemen, zodat het zo spoedig mogelijk en op de juiste manier op onderzoek kon. Mijn PAC werd even aangeprikt, want ze hadden heeeeeeeeel veel bloed nodig. In totaal 10 buizen (de grote versie). Waarom? Dat vertel ik jullie zo meteen.
Het was namelijk heel raar hoe ze het bloed afnamen. Normaal doen ze dat met een PAC naald die een poosje blijft zitten. Dat ziet er kei modern uit. Nu hoefde de naald niet te blijven zitten, dus kwam ze aan met een holle kromgebogen paperclip (tenminste zo zag het eruit). Toch werkte het op een of andere manier prima. Op zich had ik alles onder controle, maar na 20 ml. bloed, werd de derde spuit erop gezet om nog meer bloed te vergaren. Toen begon ik toch wel te mopperen. Ik had bijna het idee dat mijn vaten vacuum werden getrokken. Gelukkig deed de dokter alles heel voorzichtig en uiteindelijk was alles toch vlug gebeurd. Daarna kregen we pas uitleg over het hoe en waarom. Ze vonden het belangrijker om zo vlug mogelijk bloed te hebben.
We hadden dus een gesprek met Dr. te Loo. Zij is naast oncoloog ook farmaceutocoloog (alles eindigt in het ziekenhuis immers op loog). Ze vertelde ons eigenlijk in het kort dat ze er geen biet van snapt. Alle testen die voorheen zijn gedaan met mijn bloed, zijn opnieuw ingezet. Ze kan namelijk niet verklaren waar deze hoge spiegel nu weer vandaan komt. Ze is in ieder geval blij dat papa en mama thuis exact bijhouden wanneer en hoeveel medicijnen er gegeven worden. Van al deze lijsten vanaf juli heeft ze een copy gemaakt en ook deze neemt ze weer mee in haar onderzoek. Alle onderzoeken worden dus weer ingezet en van daaruit wordt er weer bekeken of ze nu een beter beleid voor mij kunnen bedenken. We moesten nog wachten op de uitslag, dus we zijn naar de dagbehandeling gegaan, want daar heb je een prima Ronald McDonald huiskamer. Het duurde uiteraard weer langer dan verwacht en papa en mama dachten alweer dat er meer aan de hand was. Gelukkig kwam de dokter ons halen en kon ze ons toch nog geruststellen. In dit geval is aangetoond hoe belangrijk het is om de Voriconazol-spiegel steeds maar weer te controleren. Dinsdag waren mijn leverfuncties nog goed, maar mijn spiegel te hoog. Vandaag volgde dus wat verwacht was, mijn leverfuncties waren nu ook verstoord. Gelukkig nog niet zo erg om in paniek te raken en om voor me zelf te spreken, ik heb wel eens voor hetere vuren gestaan. In verhouding was de verstoring van de leverfuncties nog niet zo groot dan het ooit geweest is. We mochten dus naar huis. 's Middags zouden we nog een telefoontje krijgen over de hoeveelheid Voriconazol die ik weer moest gaan krijgen, want dit hing weer af van de spiegel die vandaag was afgenomen. Snappen jullie het nog? Ikzelf ben namelijk al een tijdje gestopt met het te willen begrijpen.
Bij een niet al te beste spiegel zou ik ook nog op 1e paasdag naar Eindhoven moeten. Gelukkig was het bericht 's middags goed en wordt de Voriconazol weer gestart, maar dan weer in een lagere dosering. Dinsdag wordt er verder gekeken.
Zo dat was weer een heel verhaal, waar ik zelf ook maar de helft of minder van snap. Kort samengevat betekent het dat de dokters weer een hoop huiswerk hebben meegekregen en weer eens goed over mij mogen nadenken. Ik mag gewoon lekker naar huis om thuis Pasen te vieren.
Vanuit Nijmegen zijn we naar Valkenswaard gereden en hebben lekker bij tante Angela een boterham gegeten, want dat wilde ik heel graag. Het was gezellig en zo konden we ook nog eens Meike meteen naar huis nemen. Tijdens het eten kwam Lieke thuis van haar eerste kinderfeestje en daar was ik heel blij om. We zijn weer allemaal bij elkaar en dat is waar ik mij de afgelopen 24 uur de meeste zorgen over heb gemaakt.

Groetjes Janske

  • 02 April 2010 - 20:21

    Frank En Heidi:

    Hallo Super Janske

    Gelukkig maar dat het achteraf meevalt.
    Zodat je mooi de paasdagen thuis kunt doorbrengen gezellig met je zusje en je papa en mama.
    Ik snap alleen niet dat je nog steeds zoveel bloed kunt geven. Dat je uberhaubt nog bloed in je lijfje hebt.

    Een heeeeel fijn weekend.
    Genietze met zijn allen.

    Groetjes uit Leende

  • 02 April 2010 - 21:02

    Leanne:

    Wat een verhalen..
    Janske, het is maar goed dat iedereen je zo in de gaten houdt :).
    En wat zie ik? Ben je nog steeds zo goed aan het eten? Super!

    En Lieke, wat zie jij er mooi uit als Paashaas! Ik had je bijna niet herkend ;)

    Fijne paasdagen en tot woensdag!

    Groetjes,
    Leanne

  • 02 April 2010 - 21:42

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    wij zijn jullie niet vergeten hoor, maar onze computer was kapot.
    nu hij weer gemaakt is ben ik eerst jou verhalen gaan lezen.
    maar meisje toch, je hebt het weer niet gemakkelijk gehad.
    wat een toestanden toch weer.
    je hebt de dokters weer flink wat werk gegeven voor tijdens de paasdagen.
    maar ik ben blij dat je je toch redelijk goed voelt, en dat je de paasdagen lekker thuis bent.
    en dat je zelf eet vind ik helemaal fantastisch.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons
    ps. groetjes aan papa en mama en je zusjes en de rest van de familie.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 April 2010 - 06:02

    Lambert En Tineke:


    Hé Janske,

    Jij houdt het maar spannend hoor. Wát een dag was het gisteren toch weer!! De artsen hebben dus een druk paasweekend, ik ben benieuwd of ze er uit komen. Gelukkig kunnen jullie gezellig samen de paasdagen vieren. De paashaas is er al zie ik.Maak er een leuk weekend van met zijn allen. Fijn dat je zo lekker mee kunt eten, maar die gróte frikandel, is die óók helemaal door jou opgegeten????

    lieve paasgroetjes uit Hilversum

  • 03 April 2010 - 07:10

    Oma Blijham.:

    Lieve Janske, wat fijn, dat de bloeduitslagen toch nog een beetje meevielen, nu kan je lekker thuis Pasen vieren met je zusjes.Ga je ook eieren zoeken? Jullie hebben ook eieren geverfd he? Fijne Paasdagen voor jullie allemaal en een dikke kus voor jou van oma.

  • 03 April 2010 - 07:33

    DORRY:

    HOI WERELDWONDER EN AANHANG.
    MET OPEN MOND HEB IK JOU VERHAAL GELEZEN, DAT DIE MOEILIJKE NAAM SPIEGEL JOU NOU WEER ZIT TE SARREN.
    MAAR JIJ HEBT WEL HELE FIJNE DOKTOREN, DIE JOU GOED IN DE GATEN HOUDEN.
    DE PAASDAGEN BEN JIJ FIJN THUIS EN DIE MOOIE PAASHAAS DIE IK OP DE FOTO ZAG KOMT DENK IK VOOR sAMIJN OOK EIEREN VERSTOPPEN.
    EN WAT ZAG IK ZIT JIJ EEN JOEKEL VAN EEN FRIKANDEL TE ETEN ,EN DAN FRUIT EN DE REST KNAP HOOR. DE 5STERRENHUT IS IN ZICHT, EN JOKE DAAR IS OOK EEN SAUNA EN MODDER, EN NOG VEEL MEER .
    IK HOOP DAT DE PAASDAGEN RUSTIG VERLOPEN EN DAT ALLES EENS EEN KEER GOED GAAT .
    DAG KANJERS EN HUMMEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 03 April 2010 - 11:08

    Inge Vd Goor-Bouman:

    Hoi lieve Janske,

    Misschien moeten ze die dokter van de serie House inhuren. Die komt er altijd wel weer uit.
    Gelukkig heb je nog een beetje kleur na zoveel afgegeven bloed...
    Daar heb je toch zeker ook wel een mooie kraal voor gekregen, nietwaar?

    Wij wensen jullie samen fijne paasdagen toe. Voor jullie allemaal...

    Helaas wil het lentezonnetje nog steeds niet komen. Maar jij en je zusjes zijn me wat zonnige meisjes bij elkaar, daar hebben wij in Aalst zelfs nog zon van. Bedankt daarvoor!

    Groetjes Inge en de mannekes.

  • 03 April 2010 - 11:30

    Judith & Ron, Wout:

    Dag Janske,

    Wat een verhaal, we hebben het 3 keer gelezen en denken dat we nu de lijn in ieder geval te pakken hebben.
    pfff...dat ze maar weer hard aan de slag gaan met het nieuwe huiswerk.

    We wensen jullie fijne paasdagen, wat wel gaat lukken met zo'n lief haasje in de familie.
    We duimen voor rust en duidelijkheid!

    Zet 'm op!

  • 03 April 2010 - 12:04

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat fijn dat jullie de Paasdagen allemaal thuis zijn.
    En het eten gaat goed zie ik.
    Het lijkt op de foto of jouw huidje wat minder rood is. Gaat dat een beetje beter?

    Geniet met z'n allen van de Paasdagen en niet te veel eitjes eten allemaal.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 03 April 2010 - 12:17

    Karin:

    hoi allemaal,wat fijn om te lezen dat jullie pasen gewoon met z'n allen thuis kunnen vieren en janske inderdaad laat die dokter van house maar komen als ze er niet meer uitkomen daar in nijmegen!Inieder geval fijne rustige paasdagen gewenst en tot gauw.gr karin

  • 03 April 2010 - 12:19

    Stapvriendjes:

    Hey Stapvriendin!!

    Wat fijn dat je weer mee naar huis mocht. Niets zo lekker en fijn om thuis pasen te vieren.
    Wat ziet jullie eigen paashaas er leuk uit.

    We hebben al enige tijd niets van ons laten horen maar dat komt om het volgende.
    Ik (jens) ben de hele week weer erg ziek geweest. De bulten zoals ik al eerder heb gehad zijn weer terug gekomen in alle heftigheid. Maar nu heb ik er koorts bij en heb ik de hele week op de bank gelegen.Niet alleen onze bank ook die van de opa's en oma's.
    Gelukig gaat het nu weer wat beter met mij en kan ik mijn stapvriendinnetje weer eens schrijven.

    De andere stapvriendjes hebben het erg druk gehad met naar school en of Joepie gaan. Je kent het wel, druk druk en nog eens druk.
    Maar we moeten je natuurlijk wel in de gaten houden anders is misschien de paashaas nog wel een concurrent voor ons. Je weet het nooit met jou. hi hi.

    Hele fijne dagen!!

    Dikke kus van mij en de andere stapvriendjes.


  • 04 April 2010 - 07:41

    Geertje:

    Nou, ik vind het knap wat jullie allemaal moeten volgen. Het proberen te volgen van dit hele proces kost me veel te veel energie. Ik ben er al lang mee gestopt.Ik zie je al helemaal voor me: met mij niks aan de hand hoor, ik voel me goed! Waar maken jullie je eigenlijk toch druk om. "Kom,.. naar huis en gewoon gezellig met ons vijfjes paaseieren eten!" Ik wens jullie rustige en gezellige paasdagen. Hopelijk werkt het weer een beetje mee. Groetjes....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 2266220

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: