Schommelen helpt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Schommelen helpt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Schommelen helpt

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo, ik heb even gewacht met schrijven tot het Dexa-draakje helemaal de deur uit is. Het duurde dit keer wat langer, dus gisteren had ik er toch nog wel wat last van. De beste manier om me goed te voelen is dan in de buggy zitten of schommelen, veel schommelen, heel hard schommelen en heel lang schommelen. Ik zou niet weten hoe ik de afgelopen dagen door had moeten komen zonder schommel. Dan heb ik ook nog eens het geluk dat de schommel in de veldschuur staat, zodat ik ook kan schommelen als het regent. Daarnaast vinden mijn zussen schommelen ook heel fijn, dus op de schommel ben ik niet vaak alleen.
Gisteren waren Anke en Amber ook nog hier om te spelen en toen hebben we ook maar meteen het caravanseizoen geopend. We moesten even zeuren voor de sleutel van de caravan, maar uiteindelijk mochten we er met zijn vijven in spelen en het was weer heel leuk. Het voorjaar begint dus echt te kriebelen.
Ook bij Lieke kriebelt er ergens iets, want ze hoest ontzettend veel. Vannacht heeft ze echt de hele nacht gehoest. Doordat ik ook nog eens midden in de nacht wakker werd en niet kon slapen, was het voor bijna iedereen een kort nachtje. Bijna, want Meike sliep gelukkig gewoon door. Vanmorgen heeft mama dus toch maar weer de dokter gebeld voor een afspraak met Lieke. De dokter kon niets vinden en daarom moesten ze weer naar mijn Eindhoven ziekenhuis om bloed te prikken. Uit de bloeduitslag bleek dat als gevolg van de lymfeklierontsteking haar weerstand (Leukocyten) erg hard moeten werken. Om deze te ondersteunen krijgt ze nu weer antibiotica, zodat ze geen bacterien op bezoek krijgt en haar Leukocyten zich bezig kunnen houden met de laatste restjes van de lymfeklierontsteking.
Meike en ik hebben ons vandaag prima vermaakt met Leanne. Langzaam maar zeker voel ik me steeds iets beter. Eten doe ik nog niet, maar ik vind het wel leuk om de raarste smaaksensaties te creeeren. Misschien iets voor een nieuwe chipssmaak. Zo heb ik al bedacht: Peperkoek met kaas en appelstroop, cracker met kaas en smeerkaas, peperkoek met smeerkaas, pannekoek met schenkstroop, appelstroop, suiker, poedersuiker en versierhagelslag. Dit laatste ging zelfs Meike te ver. De medicijnen neem ik overigens wel weer zelf in. Of het met eten vlug goed gaat komen weet ik niet, want mijn slijmvliezen zijn weer aardig kapot. Hierdoor heb ik zeer dunne poep met sliertjes slijmvlies. Dat ziet er niet echt lekker uit, maar het voelt nog veel beroerder.
Meike en Lieke liggen inmiddels lekker bij opa IJsje en oma Tumtum te slapen, want morgenvroeg mag ik me weer melden in Nijmegen om bloed te prikken en lichamelijk onderzoek.

Groetjes Janske

  • 22 Maart 2010 - 21:35

    H & H & I:

    Hoi Janske,

    Wij hopen niet dat je in de toekomst een eigen restaurant gaat beginnen als je zulke combinaties maakt dat zelfs Meike zich er niet meer aan waagt.

    Fijn dat je in de schommel je rust hebt kunnen vinden.

    Hopelijk word je rode huidje ook weer wat rustiger.

    Welterusten en een rustige nacht gewenst.

    Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 22 Maart 2010 - 21:35

    Mechteld:

    hoi hoi,

    laat de lente maar komen, dan is het buiten spelen geblazen. Ook hier komen de sceelers, loopklossen en fietsen voor de dag. Voor een schommel komen we wel bij jullie of gaan de dames naar het speeltuintje. De lente kriebelt hier ook aan alle kanten. De ramen en lamellen hebbel al een sopje gehad. Nu schreeuwen de garage, schuur en zolder nog om aandacht. Maar alles op zijn tijd. Keulen en Aken waren ook niet op 1 dag gemaakt. En menig spinnetje zal toch echt opnieuw moeten beginnen met zijn webje.

    Maar genoeg over ons.

    Heel veel succes morgen en hopelijk komen aan Lieke's hoestbuien ook snel een einde, want dat is ook maar vermoeiend zo.

    Dikke knuffel van ons.


  • 22 Maart 2010 - 22:06

    Ome Renier:

    Ha die Janske,

    Dat vind ik toch wel knap dat jij iets kunt maken wat Meike niet lust!!

    Veel succes morgen.
    Liefs Ome Renier

  • 22 Maart 2010 - 22:13

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Ze slapen als roosjes je 2 zusjes ,wij hopen jij ook , dan je papa en mama ook natuurlijk.
    Morgen veel succes in Nijmegen doe de groetjes aan dokter Jan en vraag of ie de volgende keer een ander draakje jou wil geven , want niet alle draken zijn zo slecht. (efteling)

  • 23 Maart 2010 - 00:42

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat ben ik blij voor jou dat je je weer wat beter voelt en dat dexa-draakje weer weg is.
    En als schommelen helpt dan vooral schommelen en
    hoe lang of hoe kort dat duurt maakt niet uit als het maar helpt.Geweldig dat je dit hebt ontdekt en samen met je zusjes is ook veel gezelliger dan alleen.

    Voor morgen (vandaag) veel succes in Nijmegen en laat ze daar maar weer eens zien hoe slim jij bent. Zelf ontdekte therapie, beter kan toch niet!

    Hou je taai kleine guit en slaap lekker.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 23 Maart 2010 - 05:21

    DORRY:

    HOI VINDINGRIJKE FAM.
    WAT EEN BOF DAT JIJ VERLICHTING VINDT BIJ SCHOMMELEN.
    EN MET JOU FANTA IS NIKS MIS ,JIJ LIJKT WEL EEN STERRENKOK MET JOU ZELF BEDACHTEN RECEPTEN.
    LIEKE BETERSCHAP MEISJE.
    EN VANDAAG VEEL SUCCES IN NIJMEGEN DE FOTO'S ZIJN WEER GEWELDIG SUCCES MET DE REST,EN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 23 Maart 2010 - 08:00

    Oma Blijham:

    Lieve Janske, fijn dat het dexadraakje weer weg is en dat je zo lekker hebt kunnen schommelen. Je moet later maar kok worden, dan kan je allemaal leuke maaltijden bedenken. groetjes aan de hele familie en vvoor jou een dikke knuffel van oma.

  • 23 Maart 2010 - 09:35

    Tante Angela:

    Hoi allemaal,

    Tja ik kan het ook niet laten om iets over de eetcombinatie van jou te zeggen; ik hou erg van peperkoek en ook van kaas met stroop, maar samen wordt het toch wat anders, en ja als je iets weet te maken wat zelfs Meike niet lust ben je knap bezig! Maar je bent in ieder geval met eten bezig en dat vind ik al heel positief!
    En dan Lieke die weer naar het ziekenhuis moest vanwege haar hoest; Succes Lieke met je herstel en hopelijk ben je snel van je hoest af want dat is voor iedereen weer zeer vermoeiend.
    Veel succes verder vandaag en geniet van het lekker weertje!!!

    Groetjes tante Angela

  • 23 Maart 2010 - 09:54

    Wijnand En Janneke:

    Hoi hoi,

    Wat fijn om te zien dat er weer een bericht van je te lezen is.
    Het gekke is dat ik elke dag een verhaal van jou verwacht, omdat je zo trouw schrijft. Dus als het dan eens iets "langer" duurt denk ik meteen vanalles! Terwijl ik me heeeeeel goed voor kan stellen dat je even geen zin of tijd hebt!
    Ik hoop dat het voorjaar ook in jouw lijfje bezig is: opruimen al die troep en op naar een frisse start!
    Dag knapperds!

  • 23 Maart 2010 - 13:06

    Krisna Reinders:

    Lieve Janske,

    Ik vind het fijn om te lezen dat je iets minder pijn hebt. Want dat is echt niet leuk.

    En wat fijn dat jullie een schommel hebben in de veldschuur.

    En wat mij betreft mag het zonnetje ook wel komen......heerlijk.

    Wat is je gezichtje weer rood op de pasfoto van deze week. Doet dat ook niet ontzettend veel pijn?

    Veel schommelplezier!

    Liefs Krisna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 2266220

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: