Toch een kort bezoek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Toch een kort bezoek - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Toch een kort bezoek

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Eergisteren schreef ik jullie dat het een drukke dag zou worden in Nijmegen. Zoals jullie dan inmiddels kunnen verwachten, was het een rustige dag en konden we weer vlug naar huis. Ik begin steeds meer te twijfelen of ik jullie wel moet vertellen wat er de volgende dag of dagen gaat gebeuren, want in 9 van de 10 gevallen loopt het anders. Soms is dat negatief, maar in dit geval was het positief.
Direct na aankomst kreeg ik de echo van mijn hart en met mijn hart is nog steeds alles prima in orde. Deze meneer kon geen echo van mijn schedel maken. Wel heeft hij nog even een echo van de doorbloeding van mijn hersenen gemaakt en ook dat zag er prima uit. Op naar de oncoloog. We moesten even wachten en mochten plaatsnemen in de nieuwe vissekom. De nieuwe wachtruimte voor oncologiepatienten. Hij is weer wat groter geworden (ik weet niet of dat een goed teken is) en verder zitten er minder ramen in, dus we zitten iets minder in de kijker. Verder kun je zelf de verlichting aanzetten en ik vond het wel leuk om alleen de kleine lamp aan te zetten en niet de TL's. Wel kwamen mensen dan vragen of we in het donker wilde zitten, of dat we niet wisten waar de lichtschakelaar zat. Natuurlijk wist ik dat wel, maar ik vond het wel sfeervol zo.
Op naar Dr. Jan Loeffen, mijn oncoloog. Ik werd gewogen en ik was weer iets afgevallen. Het is dus noodzaak dat ik iets meer ga eten, want anders moet toch echt het slangetje terug in mijn neus. Ik ben zelf nog aan het bedenken wat ik ga doen. Misschien dat de Dexa wel een positieve uitwerking heeft op mijn eetgedrag, want dat is ook een bijwerking van de Dexamethason. Tenminste dat staat beschreven, maar tot nu toe heb ik daar niets van gemerkt. Verder hebben we het met de oncoloog gehad over mijn rode huid. Zijn antwoord was heel simpel. Wen er maar aan, want zolang ik het anti-schimmelmiddel krijg is daar niets aan te doen. Vet houden en goed zonnebrand smeren en meer kun je niet doen. Voordeel is wel dat als je stopt met dit middel het ook direct hersteld. Dus over zo'n 1,5 jaar zal mijn rode huid verdwijnen. Daarnaast heb ik nog oogdruppels en ooggel gekregen voor als ik pijn heb aan mijn ogen en anders is de andere remedie een koud nat washandje. De enigste conclusie die ik toen kon trekken is dat we al heel goed bezig waren, maar papa en mama willen er graag nog meer aan doen. De dokter vertelde ook dat de echo van mijn schedel niet doorging, want na overleg met de neurochirurg zagen ze daar weinig toegevoegde waarde van. Wel zal de neurochirurg bij een volgend bezoek van mij even meekijken en beoordelen wat er aan de hand is. Bloed werd er ook niet afgenomen, want maandag was de afgesproken meetdag. Met die waarde gaan we dus de nieuwe kuur in. Dat betekende dat ik gisteren Vincristine en Doxorubicine heb gekregen. Dit duurde alles bij elkaar een kleine 2 uur. De Dexamethason is gestart en de 6-MP ook. Alleen de 6-MP krijg ik de komende 14 dagen de halve dosering. Dit om mijn beenmerg niet helemaal uit te putten. Ik begrijp dat ik veel moeilijke woorden heb gebruikt, maar als jullie willen weten wat het betekent kunnen jullie kijken op http://www.superjanske.nl . Onder het kopje Janske's ABC staat bijna alles uitgelegd.
Mijn bericht wordt vandaag pas geplaatst, omdat papa en mama gisteren bezoek hadden van ome Renier. Ze hadden heel fijn met ome Renier gekletst, maar daarna waren ze te moe om dit bericht nog te plaatsen. Dit geeft mij dan weer de mogelijkheid om jullie nog een leuk verhaal over Meike te vertellen. Dit heb ik gehoord van papa en mama.
Wij lagen alle drie netjes in bed en Lieke en ik sliepen al. Op een gegeven moment hoorde papa en mama dat Meike wat aan het mopperen was. Na een poosje veranderde dat in huilen. Mama ging kijken en moest heel hard lachen. Meike haar tut was uit bed gevallen en Meike weet dat ze niet uit bed mag komen. Ze zat dus keurig in haar bed beteuterd naar haar tut te kijken die op de grond lag. Wel heel netjes van Meike dat ze niet uit bed was gekomen. Rond 23.00 uur hoorde papa en mama opeens een boem. Ze wisten meteen dat Meike uit bed was gevallen, dus ze gingen vlug omhoog. Dat had Meike weer gehoord, dus toen papa en mama op de kamer kwamen zat Meike alweer in haar bed over haar hoofdje te wrijven. Boem vertelde ze tegen papa en mama, maar ze keek heel schuldbewust dat ze uit bed was gekomen. Papa en mama moesten hier weer heel hard om lachen.
De rest van de nacht hebben ze niet zoveel gelachen en vooral mama niet. Lieke was ziek geworden en had diarree. Hierdoor hebben Lieke en mama een slechte nacht gehad. Gelukkig lijkt het alweer wat beter te gaan met Lieke.
Zo dat was een heel verhaal. nu ga ik lekker buiten genieten van het mooie weer.

Groetjes Janske

  • 17 Maart 2010 - 10:51

    Lisette Kursten:

    Hallo janske en de rest.
    Het is toch goed om te lezen dat je niet meer zo ziek voelt. En met dit mooie weer moet jullie er van genieten dus heel veel speel plezier buiten. En het is toch fijn als je in het ziekenhuis niet zo lang bezoek hoeft te brengen. En dan kun je ook weer vlug thuis gaan spelen.
    Groetjes Van Lisette en de rest uit Heusden.

  • 17 Maart 2010 - 12:23

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske!

    Dat was nog eens een goede verandering van plannen!
    We lezen maar liever wel wat er jullie staat te wachten want dat is dan toch ook wat er door jullie, overigens erg schattige (zie foto's) bolletjes gaat! Dat het dan anders loopt dat bewijst maar weer dat niets een zekerheid is, zeker niet in jullie leven in deze tijden.

    Wens je Lieke beterschap van ons en we hopen dat er een hele lange, rustige nacht komt voor jullie allemaal. Als jullie vandaag lekker buiten spelen dan gaat dat misschien ook wel lukken!
    Zet 'm op en smeren maar!

  • 17 Maart 2010 - 16:03

    DORRY:

    HOI SUPER STARS.
    MOOIE BERICHTEN, EN EEN LEUK VERHAAL OVER MEIKE.
    DAT LIEKE NIET FIT IS DAT IS MINDER MAAR MORGEN IS ZE AL EEN HEEL STUKJE OPGEKNAPT.
    EN DAN DIE FOTO'S WAT EEN FILMSTERREN ZIJN JULLIE .
    SUCCES MET DE MEDICIJNEN EN JOU RODE SNOETJE EEN HELE DIKKE VETTE LOWFIVE,EN HET ANDERE WOORD WEET IK NIET MEER DAG DIKKE VETTE SCHATJES DORRY

  • 17 Maart 2010 - 17:20

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    wat fijn dat jw snel klaar was in nijmegen, en dat je snel weer naar huis mocht.
    en meike wat brn jij een slimme meid, om vlug je bed weer in te kruipen, zodat het net lijkt alsof je er niet uit bent geweest.
    en lieke van harte beterschap. hoop dat het snel weer over is.
    hou vol en z\et 'm op
    dikke kus van ons xxxxxx

  • 17 Maart 2010 - 17:57

    Ellen:

    Hallo Super Janske!

    Fijn dat het goed is gegaan vandaag. Wel minder van je rode huid dat er verder niks aan te doen is maar zoals je zelf al zegt zijn je papa en mama goed op weg!

    Haha ik heb toch wel moeten lachen om Meike hoor, slim meisje is dat!

    Heb je lekker buiten gespeeld vandaag? Het was wel echt heerlijk weer he! Ik heb er ook van genoten!

    Nou tot de volgende keer weer en hou je taai.

    Liefs Ellen

  • 17 Maart 2010 - 18:17

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat jammer dat je huidje weer rood en gespannen wordt. Maar ja, als er niets aan te doen is en Papa en Mama alle mogelijkheden al tevoorschijn hebben getoverd moet je gewoon wachten tot het weer over gaat. En dat is niet gemakkelijk, wachten bedoel ik dan.
    Wel fijn dat het bezoek aan Nijmegen zo snel is verlopen en Papa en Mama daarna afleiding hadden door het bezoek van Oom Renier.
    Ik hoop dat Lieke zich snel weer beter voelt en dat Meike niet te veel capriolen uithaalt.
    Wat een slimmertje is dat!
    En de foto's zijn weer geweldig, allemaal modellen!

    Hou je taai kleine guit en geniet van het mooie weer.

    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

  • 17 Maart 2010 - 21:59

    Ome Tan:

    Waar zou ze dat toch geleerd hebben, die Meike ?

    Pasfoto Joke lijkt mij echt iets om elke week te herhalen , keileuk !!

    groetjes

    Ome Tan

  • 18 Maart 2010 - 19:27

    Cor En Diny.:

    Hoi super Janske.

    Zo zo Janske dat was wel een heel vlug bezoek in Nijmegen, zo zie je maar dat niet alles volgens plannig verloopt wel erg vervelend voor jullie.

    Lieke hoe gaat het jou ben je al een beetje beter?
    Als je het kan ga maar lekker buiten spelen samen met Janske en Meike, want het zonnetje kan soms wonderen doen.
    En Janske blijf smeren op je gezichtje, maar ik denk dat papa en mama wel dat wel goed in de gaten zullen houden.

    Meike ben jij nog uit bed gevallen of is jou knuffel en knuffel ook niet? Je bent wel een slimmerik zeg!!!!.

    Beste familie geniet met z'n alle van het mooie weer en hou vol!!!!!.

    Goetjes van Ome Cor en Tante Diny en voor ierdeen een hele dikke pakkert.
    Houdoe he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 2266286

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: