De dexa draak is los - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De dexa draak is los - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De dexa draak is los

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

25 Februari 2010 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vanmorgen begon mijn dag nog prima. Papa maakte me wakker en ik heb volop met de memorykaartjes in bed gespeeld. Toen kwam zuster Dave vragen of hij mijn bed mocht verschonen. Papa vlug alle kaartjes uit bed gehaald zodat zuster Dave ook met zijn werk verder kon. Nadat ik een schoon bed had en er weer lekker in zat te spelen vroeg ik papa waar mijn tutje was gebleven. Deze was nergens op de kamer meer te vinden en was dus waarschijnlijk met het beddegoed mee in de waszak. Wat werd papa snel. Hij vlug naar zuster Dave. Die had geen tutje gezien maar had ook niet in de gaten wat tut voor mij betekende. Nadat papa had verteld hoeveel ik van tutje hou en dat er geen meer in de winkel te koop zijn, werd ook hij vlug. Snel in de zakkenhok kijken. Helaas die was al leeggehaald en de zakken waren weg. Met dit nieuws werd papa alleen maar onrustiger. Waar gaat de vracht heen want die tut moet vandaag terug zei papa, desnoods rij ik er zelf heen. Zuster Dave hoopte dat hij de zakken beneden nog kon vinden. Na 10 minuten kwam hij trots vertellen dat tut was gevonden. Dave had beneden bij de 2de zak die hij opende al geluk. Nu moet tut wel in de was maar we hadden gelukkig ook een reserve tut bij.
Rond 10 uur was mama er. Na het verhaal aan haar te hebben verteld kwam Agmar al om met me te spelen. Ik zat alleen nog in mijn pyjama en kreeg snel van mama kleren aan. Met Agmar heb ik fijn in de speelkamer gespeeld en we zijn even in de snoezelkamer geweest. Papa en mama namen het daar ook weer van haar over.
Het was inmiddels 12 uur en tijd voor een dutje. Na een uur werd ik al weer wakker en wilde graag schilderen. Ook de maatschappelijk werker stond inmiddels op de stoep om even met papa en mama wat dingen door te nemen. Tijdens dit gesprek voelde ik hem komen. De draak werd steeds groter en 10 minuten nadat het gesprek klaar was kwam mijn draak naar buiten. Ik weet eigenlijk al niet meer waarom maar ineens was ik boos en verdrietig tegelijk. Ik wist niet meer wat ik wilde en waar ik het wilde en al helemaal niet meer bij wie. Boos bij mama en boos bij papa. Uiteindelijk ben ik onder de dekens gaan liggen en heb me 2 uur van de buitenwereld afgesloten.
Daarna ging het wel weer. Rustig bij de liften kijken en me vooral niet lastigvallen met vragen.
Tegen half zes kwam Lieke op bezoek. Ze had Amber, opa ijsje en Mechteld meegenomen. Ook nu wist ik me in het begin geen raad. Wilde graag alles meedoen met spelen maar dat lukte niet. Hierdoor werd ik weer heel verdrietig. Mama leek het beter om even naar de kamer te gaan alleen met mij maar eenmaal daar wilde ik weer heel graag naar Lieke. Uiteindelijk hebben we fijn samen gespeeld. Helaas was het toen tijd om afscheid te nemen. Dit kon ik niet. Afscheid nemen van Opa lukte nog wel maar van Lieke kon ik gaan afscheid nemen. Terug op mijn kamer heb ik een uur lopen schreeuwen en huilen dat ik Lieke wilde. Mama kwam bij me liggen maar niets kon me troosten. Uiteindelijk nam ik genoegen met een foto van Lieke naast mijn bed. Na een slaapmiddel te hebben gekregen ben ik uiteindelijk om negen uur in slaap gevallen.
Ik ben benieuwd hoeveel de draak morgen nog gaat groeien wat de pillen zijn nog niet klaar.

Groetjes Janske

• 25 Februari 2010 - 22:01

H & H & I:

Hoi Janske,

Wat jammer nou dat de dexadraak weer flink naar boven komt, maar wij kennen jou en weten dat je een SUPER LIEVE meid ben.
    Het zal voor papa en mama wel moeilijk zijn als je zo ontroostbaar bent.

Hopelijk gaat het morgen beter met je.

Dikke knuffel en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 25 Februari 2010 - 22:18

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat heb ik een medelijden met al jouw verdriet. Konden we je hiermee maar verder helpen. Nou begrijpen we heel goed dat je boos wordt. Want wij vinden dat eigenlijk heel normaal in deze situatie, maar de kwaadheid is door de dexa wel heel heftig.
    Lieve schat, we weten wie SuperJanske werkelijk is en we zijn allemaal heel trots op je.
    Hopelijk komt er morgen een betere dag voor je.
    Lief meiske van ons, slaap lekker.

Dikke knuffel,
    oma Hanny en opa Frans

• 25 Februari 2010 - 22:20

Tante Angela:

Hoi Janske,

Jeetje wat een dag. Hopelijk is de dag van morgen 'rustiger'
    En laat die ridders te paard maar komen om die vervelende dexa draak te verslaan.

Welterusten allemaal!

Dikke knuffel tante Angela

• 25 Februari 2010 - 22:21

Joli Claes:

ha janske
    wat een vervelende dexa-draak is het toch.
    het is vast niet leuk om zo boos en verdrietig te zijn, ook niet voor papa en mama.
    maar jouw kennende zul jij hem ook deze keer verslaan.
    zeg maar tegen de dokters dat ze heel snel een middeltje moeten vinden zodat het wat makkelijker word om hem te verslaan.
    maar het was wel gezellig dat er bezoek was, en zeker dat je zusje er was.
    ik hoop dat je een rustige nacht hebt en dat je lekker kunt slapen.
    en dat de draak zich morgen wat rustiger houd.
    zet 'm op en hou vol.
    dikke kus van ons xxxxxx

• 25 Februari 2010 - 22:25

Opa Ijsje:

Ondanks alles was het voor mij een fijne dag , om jou en je papa en mama te zien.
    We hebben ook fijn geklest in de grote hal met je Papa de tijd vloog om .
    Met Mama hebben we wat minder kunnen kletsen , eten klaarmaken wat we meegebracht hadden en jou verzorgen en ik geloof dat zij het op dit moment wat moeilijker met je heeft dan je Papa en dat mag absoluut !!!
    Geen enkel probleem hoor Joke
    Vol bewondering voor jullie beide want het valt niet mee 24 uur p. dag 7 dagen in de week , dat hebben we (Mechteld en ik ) vandaag weer is aan de lijve ondervonden.
    Nou maar hopen dat die draak rustig blijft.
    Meidje slaap lekker , en morgen komt Oma tumtum en tante Hariette en misschien komt Imke wel mee om te spelen.

Dag Meidje .

slaap ze allemaal.

Dikke Kus van Opa Ijsje

• 25 Februari 2010 - 22:30

Ome Tan:

Kon die vervelende DEXA-draak maar meer zijn als zwelgje, als je begrijpt wat ik bedoel.

dikke knuffel voor alle 3

Ik geef jouw humeur
    een grauwe kleur
    hou van gezeur

grrrrrrrrrrrr ha, ha
    hierdoor niet lekker in jouw vel
    dat weet ik wel
    een grote rel

grrrrrrrrrrrr poeh, poeh,
    weer die enorme strijd
    zo'n kleine meid
    humeur weer kwijt

grrrrrrrrrrrr poeh, poeh,
    een ridder op een paard? een heel groot zwaard? nu heel wat waard!

Ik hoop het zo voor je!

Sterkte morgen.
    Dikke kus, ook voor jouw papa en mama

• 26 Februari 2010 - 00:11

Mechteld:

Oeps, het is wel wat laat, maar er werd aan de computer geknutseld, hij deed het niet meer. Nu moest ik ook nog de berichtjes van gisteren lezen. Ik vind dat je je heel kranig hebt gehouden vandaag. Ondanks je boze buien, die je snel te boven was voor Lieke en Amber. Je zult wel helemaal afgepijgerd zijn. Nu konden jullie weer echt verstoppertje spelen. Ik hoop dat je niet al te veel last hebt van die draak, maar ja met wat afleiding kom je de dag wel door. Op de terug weg hebben Lieke en Amber Assepoester gekeken en ze zijn niet in slaap gevallen.
    Weet je dat Amber altijd voor het slapen een verhaaltje wil horen van Dora en Boots. Dat is altijd een verzonnen verhaaltje over de belevenissen van de dag. Dora en Boots gaan altijd eerst Isa en Lieke Beks ophalen en beleven dan allerlei avonturen. Soms gaan ze naar de Efteling, de dierentuin, de peuterspeelzaal of zo. Vandaag gingen ze naar Nijmegen, naar Janske, want die is ziek. Amber vond het leuk om bij jou te zijn.
    Anke was verdrietig dat zij niet mee was geweest. Dus ik heb beloofd dat zij de volgende keer aan de beurt is.
    Nu ga ik echt naar bed.

Welterusten allemaal!!!

Groetjes en xxxx van ons allemaal.

• 26 Februari 2010 - 00:27

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske en fam.,

Wat een vervelende draak is die DEXA-draak.
    En jammer dat jij daar boos en verdrietig van wordt.
    Maar het is wel fijn dat jij visite krijgt en daardoor wordt afgeleid. Ook voor Papa en Mama een prettige afwisseling lijkt me.

Zo dadelijk ga ik mijn engeltjes vragen om die vervelende draak weg te sturen bij jou zodat jij weer vrolijk kan zijn, lieve Janske.
    Dat moet helpen, ze zorgen altijd heel goed.

Hou je taai en ik hoop dat je lekker slaapt zodat je morgen weer fit aan de dag kan beginnen en fijn spelen.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 26 Februari 2010 - 06:41

DORRY:

HOI HUMMEL.
    WAT EEN GEMEEN LOEDER IS DIE DEXA ,DURFT HIJ WEL KINDEREN VAN 3JAAR HET LEVEN ZUUR MAKEN.
    DE FOTO WAAR JIJ HELEMAAL AFGESLOTEN BENT VAN ALLES ,DIE WAAR JIJ ONDER DE DEKENS LIGT, DOET PIJN ,DE ANDERE FOTO;S ZIJN OOK HEEL HEFTIG. MEISJE DE
    XA HEB JIJ NODIG, MAAR IS ER GEEN PIL OF POEDER OM JOU WAT OP TE VROLIJKEN?

IK GA DADELIJK ALS ALLE KAARSJES OP ZIJN 4NIEUWE AANFIKKEN, DAN FIK IK DAT DEXA LOEDER AAN, IK ZAL HEM EENS EEN KOEKJE VAN EIGEN DEEG GEVEN.
    JOKE EN FERRY PROBEER VOL TE HOUDEN VOOR JULLIE FIK IK OOK EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EENS KOMT HET GOED DORRY

• 26 Februari 2010 - 07:33

Judith & Ron, Wout:

Jeetje, Janske, wat naar dat je zo'n last hebt van dit draakje. De foto's komen sterk bij ons naar binnen. Lijkt ons voor allemaal hel moeilijk.
    We hadden Wout uitgelegd waarom je aan het huilen was op de foto. Vervolgns moest zijn papa me naar de keuken want daar zat de draak van Janske en die moest door "jongus worden wegjaat..."
    Misschien werkt het roepen van Wout en zijn papa hier wel een beetje.
    We duimen.
    Joke en Fery, twijfel geen moment aan jezelf, aan jullie fantastische ouderschap. Dit is het middel en dit laat zich nog niet temmen...

zet 'm op!

• 26 Februari 2010 - 08:00

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een gemene draak dat ie jou zoveel verdriet aandoet. En zo ook je papa en mama.
    Het gaat weer nergens over.
    We hopen dat alle ridders engeltjes en kaarsje werken voor je.

Ferry en Joke
    sterkte

Groetjes uit Leende

• 26 Februari 2010 - 08:21

Fam Van Gaal :

Hey Super Janske

Wat vervelend zeg dat de Dexa draak je aan het vervelen is. Wij zijn het met Tante Angela eens laat die ridders maar heel hard werken om de draak te verslaan.

Wat een verhaal had tut je te vertellen zeg. Is hij/zij zomaar op reis geweest met de lakens van je bed.
    Nou moet je hem/haar de volgende keer toch nog maar beter in de gaten houden.
    We wensen je voor vandaag een hele fijne dag. En hopelijk is het Dexa draakje iets liever voor je vandaag.
    X Renske Gijs en Nicole

• 26 Februari 2010 - 18:43

Annick:

Hoi lieve Janske en familie. Ook al ken je me niet, ik wil even laten weten dat ik elke dag eventjes op je site kijk om te lezen hoe het met je gaat. Dat heb ik eerder ook al laten weten, maar nu wil ik nog een keer tegen je zeggen dat ik voor je blijf duimen. Af en toe verdrietig zijn is helemaal niet erg hoor, als er elke dag maar momenten zijn waarop je lacht! Het liefs zo veel mogelijk natuurlijk.
    Hou vol meisje!

• 26 Februari 2010 - 18:44

Cor En Diny.:

Hallo super Janske.

Dat is een vervelend beest die draak waarom komt hij jou steeds plagen en ben je elke keer boos als de draak bij jou is.

Janske als de draak weer bij jou komt moet je maar eens heel hard tegen hem mopperen en zeggen dat de draak nooit meer bij jou mag komen.
    Misschien durft hij dan niet op jou kamer te komen.

Hoe is het met de medicijnen weten de oncologen al welke jij kan gebruiken

Voor straks als je gaat slapen wensen wij jou een hele fijne en rustige nacht.

Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en dikke knuffels, Janske doe de groetjes aan jou Papa en Mama.[Niet vergeten he].
    Houdoe he het gaat jullie goed.

• 26 Februari 2010 - 21:30

Krisje Groenen:

Hallo familie Beks,
    enige tijd al volg ik jullie reis op deze site. en elke keer met veel bewondering. en elke keer sluit deze site af met een gevoel dat ik iets doen wil voor jullie. Nu hoorde ik vandaag op stage, dat volgende week in sterksel een kledingbeurs is waarvan de opbrengst naar kika gaat, ik heb geen moment getwijfeld en me heel brutaal in het gesprek gemengd, en zodoende sta ik volgende week op die beurs als vrijwilliger voor alle kinderen die deze ziekte mee moeten maken, maar ook voor hun familie! ik weet niet of jullie is met kika van doen hebben maar ik hoop van wel, en dat ik op die manier een steentje bij kan dragen. en als vrijwilliger mijn medeleven kan laten blijken, omdat ik het persoonlijk financieel niet kan. Lieve familie en alle vrienden, wat ontzettend knap hoe jullie je door deze periode heen slaan, en wat geweldig hoe jullie dit alles delen, en zo samen steun zoeken! Ik zou willen dat ik jullie iets aan kon bieden, ik weet alleen niet hoe. Dus als er iets is dat ik kan doe al is het maar iets kleins, dan zou ik dat graag doen!
    Liefs Krisje Groenen