PM-er Janske - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu PM-er Janske - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

PM-er Janske

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

24 Februari 2010 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vannacht een prima nacht gehad. Zo goed zelfs dat mama mij om 8.00 uur moest wakker maken. Hier was ik het zeker niet mee eens. Ik ben een uur lang heel boos geweest en heb alleen maar met mijn gezicht naar de muur gelegen. Langzaam draaide ik me om en besefte dat ik nog in het ziekenhuis lag en dat daar ook allemaal leuke dingen te doen zijn. Toen was het tijd voor mij om de druk hoger te leggen, want ik zei tegen mama dat als de rode wijzer (de secondewijzer) boven stond, ik naar de speelkamer wilde. Zuster Jeanette redde mama uit deze situatie, want ze kwam vandaag voor de laatste dag op haar werk. Dit keer niet in haar verpleegsterkleren, maar in haar nette kleren. Ze kwam nog even op de kamer afscheid nemen. Dit vond ik zo lief dat ik nog een mooi kunstwerk voor haar heb gemaakt. Dit kunstwerk heb ik haar gegeven op haar receptie, want daar ben ik ook nog even naar toe gegaan samen met papa en mama. Papa en mama kregen ook nog eens een lekker gebakje ter afscheid. Ik had mijn eigen rugzaketen bij.
Het was ook maar goed dat ik niet eerder naar de speelkamer was gegaan. Deze was namelijk tijdelijk gesloten, want de PM-ers hadden vandaag grote poetsdag van de speelkamer. Mij maakt dat niets uit of ik mag spelen of poetsen, dat vraag maar aan Karin. Ik heb dus aangeboden om mee te helpen en dat mocht ik ook. Ik heb netjes de ramen gelapt. Ik voelde me al echt een PM-er en toen ik later in de grote hal kwam liep daar een kindje van twee jaar. Daar heb ik een heel poosje mee gespeeld. Ik was heel zorgzaam en liet zien wat je allemaal kunt doen in de grote hal. Met Agmar had ik ook nog afgesproken om samen met haar naar de snoezelkamer te gaan. Dat hebben we ook gedaan en wat daar allemaal gebeurd is houd ik lekker voor me. Dat is ons geheimpje. Leuk was het wel.
Ik had geen moeite om te gaan slapen, want vanmiddag stond er weer wat leuks op het programma. Op het theaterplein kwam een heuse poppenkast. Ik had er veel zin in en ben dan ook regelmatig wakker geworden met de vraag of het al tijd was voor de poppenkast. Ik moet jullie vertellen dat het wachten meer dan de moeite waard was. Het was echt heel leuk en we mochten ook meedoen. We mochten soms wat zeggen, we mochten mee dansen en zwaaien. Alleen toen de twee vogels elkaar wilde kussen moesten we even onze ogen dicht doen.
Na de poppenkast ging mijn humeur wat naar beneden, al heb ik tussen de buien door nog wel leuke dingen gedaan. Ook wordt mijn gezicht rond mijn ogen weer wat roder. Toch heb ik nog lekker geschilderd, geskyped en DVD gekeken. Papa is nog even weggeweest voor boodschappen en voor de kamer in het Ronald McDonald huis. Gisteren was er geen plaats, dus heeft papa in het Radboud Hotel geslapen. Vannacht mag mama weer in het Donaldshuis slapen. In die tussentijd dat papa weg was ben ik nog even in bad geweest. Voorbeeldjes van vlugge gedragverandering is het feit dat ik graag in bad wilde. Welgeteld heb ik 3 minuten in bad gezeten en toen wilde ik er met geweld weer uit. Later wilde ik met Lieke Skypen. Toen Lieke op de Skype kwam heb ik heel even met haar gepraat. Daarna begon ik te huilen, werd boos en ben gaan slapen. Ook zuster Dave mocht niet aan mij komen. Bloeddruk meten lukte dan ook niet. Gelukkig hebben we nog mama die dat ook kan en die mocht het wel van mij. Dit alles is niet omdat ik ineens heel eigenwijs ben geworden, maar omdat er al een vervelend Dexa-draakje zich aan het ontwikkelen is. We hopen maar dat hij niet te groot wordt.

Groetjes Janske

  • 24 Februari 2010 - 23:03

    Joli Claes:

    ha janske
    jij hebt wel weer een erg drukke maar gezellige dag gehad.
    poetsen, spelen, poppenkast kijken, kunstwerken maken en ga zo maar door.
    hoef je in het ziekenhuis tegenwoordig niet meer te rusten?
    tussen de boze buitjes door veel plezier gehad.
    nu lig je lekker te slapen hoop ik,zodat je morgen er weer tegen aan kunt en dat dexa-draakje niet te veel kans krijgt om een grote draak te worden.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

  • 25 Februari 2010 - 05:21

    DORRY:

    LIEF MEISJE.
    DIE ROT DEXA DRAAK WIL NOG STEEDS JOU KLIEREN. EN JOU BOOS EN VERDRIETIG MAKEN. WAT EEN DRIEDUBBEL ROTGEDRAG.
    WAT HEB JIJ HET DRUK IN NIJMEGEN ,EN ALLEMAAL LEUKE DINGEN BIJN .
    IK ZAG JOU MET LOTGENOOTJES NAAR DE POPPENKAST KIJKEN, MAAR BIJ DIE KINDEREN WAREN GEEN OUDERS, EN BIJ JOU ALTIJD ,JIJ BENT TOCH WEL EEN BOFKONTJE.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 25 Februari 2010 - 06:05

    Karin:

    Goedemorgen janske en mama en papa.Wat een gezellige boel bij jouw in t ziekenhuis,en dan begint er ineens weer wat te vervelen.Ik geloof goed dat je er dan kwaad op wordt maar meissie wij weten dat je ook dit weer weet vol te houden net als mama en papa dat kunnen.Hopelijk heb je vandaag wat minder last.Vele groetjes van quincy hans karin.

  • 25 Februari 2010 - 06:05

    DORRY:

    HOI HUMMEL.
    IK HEB DE FOTO'S WEER BEKEKEN, EN IK MEENDE TOCH OUDERS TE ZIEN, DAT IS MAAR GOED OOK.
    MOET JIJ NOG SLIJM OVERGEVEN?KAN JOU WEERSTAND HET NOG BIJ
    BENEN, OF ZIT DAT DEXA LOEDER DE WEERSTAND OOK TE KLIEREN DORRY

  • 25 Februari 2010 - 07:23

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    En wat ga je vandaag weer allemaal meemaken.
    Tsjonge tsjonge wat een leuke dingen allemaal. Zelfs poetsen maak je zo weer leuk. En dan die poppenkast nou nou.
    Heey maar janske ik heb een idee..... kunnen je stapvriendjes niet komen als ridders op het witte paard. En als ze er dan toch zijn dan kunnen ze meteen de draak verslaan en hun prinses redden.

    Nou ik hoop dat je vandaag ook weer veel leuke kunt en wilt gaan doen.

    Groetjes uit Leende


  • 25 Februari 2010 - 08:05

    Fam Van Gaal:

    Hey Super Janske

    ZO wat heb jij weer een leuke dingen gedaan.
    En wel jammer dat je niet kon spelen in de speelkamer. Maar wij zagen op de foto dat jij je goed hebt vermaakt met het poetsen van de ramen. Wij weten nog wel een paar ramen die ook gepoetst mogen worden:)
    Hopelijk heb je vandaag weer een goede dag en kun je lekker genieten van het speelparadijs daar in het ziekenhuis.
    X Renske Gijs en Nicole

  • 25 Februari 2010 - 09:11

    Janske En Rene:

    Hoi

    Gelukkig kunnen jullie nog genieten van alle leuke dingen die in ziekenhuis gebueren. De foto`s zijn erg mooi.
    Hopen inderdaad dat Dexa draakje dit keer wat liever zal zijn!!


  • 25 Februari 2010 - 09:23

    Oma Blijham:


    Hoi Janske, wat goed dat je al kan ramen zemen!Je mag dat ook wel eens bij mij komen doen. Je hebt wel een erg leuke dag gehad en wie weet wat je morgen weer gaat beleven. Liefs voor de familie en een dikke knuffel van oma.


  • 25 Februari 2010 - 11:30

    H & H & I:

    Hoi Janske,

    Wat een super leuke, goede en inspannende dag heb je er weer van gemaakt !!!

    Wij willen graag het armverven van je leren want dat levert wel hele mooie kunstwerkjes op.

    Hopelijk heb je vandaag weer een redelijke goede dag.

    Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 25 Februari 2010 - 13:34

    Meike:

    Hajo Janske, papa en mama,

    Tja tante Angela moet even het berichtje opnieuw typen want ik had op een knopje grdukt waardoor alles weg was dus hierbij;
    Weet je wat ik vanmorgen gedaan heb?
    Geslapen van kwart over negen tot half een en zelfs toen moest tante Angela mij wakker maken.
    Hoewel ik hier 's nachts erg goed slaap moest ik blijkbaar toch wat slaap inhalen want dat middagslaapje van 2 uur vind ik echt te weinig.
    Nu hoef ik vanmiddag dus niet naar bed van tante Angela dus vandaar nu een berichtje van mij.
    Ik vind het leuk dat jij je zo goed vermaakt in het ziekenhuis en mama hoeft straks niet veel meer te doen in het huishouden want jij kan de ramen wassen, ik kan afdrogen, strijken, opruimen en stofzuigen. Misschien kan Lieke al dweilen dan komt dat helemaal goed!
    Ik ga nu verder met knutselen, dwz stickers opplakken en erweer afhalen en tekenen en dan de tekening doorscheuren dus veel van mijn knutseltalent zul je niet zien.
    De schilderijen die jij gemaakt hebt daarintegen zijn supermooi!!

    Heel veel knuffels van Meike en tante Angela

  • 25 Februari 2010 - 14:04

    Gertie Uit Stein:

    Hallo lieve Janske en fam. heel veel sterkte gewenst en hopelijk gaan de boze buien er weer snel uit.Na regen komt zonneschijn en na een traan komt een lach .
    Hou je sterk kleine schat en groetjes voor je fam.


  • 25 Februari 2010 - 15:33

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat maak jij veel mee op een dag. Allemaal leuke dingen en af en toe even boos als het Dexa-draakje naar boven komt.
    Mijn advies: Laat Dorry het dexa-draakje met haar toverkunsten maar lekker het bos insturen zodat jij er geen last van hebt. Zij is daar erg goed in en weet wat zo'n draakje nodig heeft. Dat heb ik al eerder gelezen.

    Ik hoop dat het bij deze buitjes en aanvallen blijft en jij snel weer jezelf bent met veel energie en vol grapjes (echte grapjes wel en niet die waarvan wij schrikken!)

    Hou je taai kleine guit en jouw kaarsje brandt nog steeds, wat heet, die is nog niet uit geweest.

    Maak plezier en geniet met Papa en Mama en ik hoop dat morgen ook alles goed gaat en jij dan snel weer naar huis kunt.

    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

  • 25 Februari 2010 - 16:20

    Lambert En Tineke,:

    Hé Janske,

    Er is van alles te beleven in jouw ziekenhuis zeg!! En wat bijzonder dat de poppenkast dan óók nog een leuke voorstelling geeft. Zo gaan de dagen wat sneller voorbij hé, zodat je gauw weer naar huis kunt. Wél jammer van dat brutale Dexadraakje waar je af en toe zo boos en verdrietig van wordt. Konden we die maar met z'n allen weg jagen hé!!! Misschien heeft jouw rode-draad dokter daar alsnog een oplossing voor gevonden??? We duimen voor je.

    lieve groetjes van Lambert en Tineke

  • 25 Februari 2010 - 16:36

    Ellen:

    Hee super Janske!
    Wat een leuke dingen doe jij in het ziekenhuis zeg!
    En wat gaaf zo'n poppenkast!
    Heb je ook wel echt je oogjes dichtgedaan bij het kussen van de vogeltjes?

    het redden van jou door je stapvriendjes van de dexa-draak vind ik ik wel een erg goed idee van Heidi, want die dexa-draak is niet echt leuk..

    Ik hoop dat je vandaag ook weer een leuke dag hebt gehad en weer veel
    leuke dingen hebt gedaan!

    veel liefs uit Soerendonk

  • 25 Februari 2010 - 16:38

    Ellen:

    Oh ik zie het nu op de foto dat je wel je oogjes dichthad.

    Je hebt trouwens ook weer
    mooie kunstwerken gemaakt hoor!

    Groetjes

  • 25 Februari 2010 - 16:42

    Leanne:

    Wat leuk zeg! Een poppenkast..
    En ja ik weet wel hoe graag jij poetst! Was dat net zo leuk als de poppenkast? Hebben Papa en mama ook even de ogen dicht gehouden bij de kus?
    En wie heeft er gewonnen met tafelvoetballen?
    Als jij het uiteindelijk maar gaat winnen van dat vervelende dexadraakje!

    Heel veel groetjes,
    Leanne

  • 25 Februari 2010 - 18:06

    Renske Blijham:

    Was daar een feestje???

    De foto's zien er ook wel erg gezellig uit....

  • 25 Februari 2010 - 20:28

    Nikki En Jannie:

    Hoi janske,

    Zo je hebt het maar druk met al je activiteiten. Leuk dat er een poppenkast in het ziekenhuis is en je met de andere activiteiten goed kan vermaken. dat je soms ergens geen zin in hebt is niet raar voor een 3 jarig meisje. Doe je papa en mama de groeten vanuit joepie dag dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 2266354

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: