Een simpele lach - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een simpele lach - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een simpele lach

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Februari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Een paar dagen heb ik niets van me laten horen. Dit komt met name, omdat ik elke dag wel een klein beetje carnaval heb gevierd. Tot en met zondag zijn jullie op de hoogte. Op maandag heb ik bij de Heibessums meegedaan aan het ontbijt. Dat was heel gezellig met alle mensen van de Heibessums bij elkaar. Uiteraard zag mijn ontbijt er wel anders uit dan dat van de rest, want mijn ontbijt zat gewoon in mijn rugzak. 's Middags ben ik met papa en Meike thuis geweest en heb met name veel geslapen. We zijn gaan eten bij opa IJsje en oma Tumtum, waar de carnavalvierders ook kwamen eten. Wat een gezellige boel is het dan bij opa en oma in de schuur. Iedereen is verkleed en helemaal in een feeststemming. Gelukkig voel ik me momenteel zo goed, dat ik dan ook direct kan aanhaken en ook nog een klein feestje kan bouwen.
Op dinsdagochtend heb ik mijn carnaval in Nijmegen gevierd. Ik heb daar verder niemand gezien in carnavalskleren, dus ze kwamen allemaal kijken hoe mooi ik eruit zag. Ik maakte daar helemaal de blits. Wie dat iets minder deed was papa, want hij had geen stem meer. Papa en mama waren op zaterdagavond naar de tent geweest en papa is niets meer gewend. Hij is twee dagen zijn stem kwijt geweest. Gelukkig heeft hij hem weer een klein beetje teruggevonden. In Nijmegen moest dus met name mama het woord doen en anders hielp ik zelf natuurlijk ook wel mee om alles uit te leggen. Ze hadden veel bloed nodig, want ze willen nog wat extra onderzoeken doen. Dit kon niet via een vingerprik, dus moest de PAC aangeprikt worden. De extra onderzoeken willen ze doen om volgende week nog tot een betere beslissing te kunnen komen. Op dit moment is er dus nog niets besloten en in de loop van deze week krijgen we een telefoontje over hoe we het volgende week dinsdag gaan aanpakken. Officieel staat op de rol dat ik Doxorubicine, Vincristine, 6-MP en Dexamethason ga krijgen, maar of dat ook tegelijk gaat gebeuren is de grootste vraag. Vlak voor we gingen was het bloedbeeld binnen en toen schrokken we wel een klein beetje, want mijn weerstand was toch wel wat slechter dat dat we verwacht hadden. Ik zit momenteel weer in de dip. De dokter vond het juist prima dat wij dat niet wisten, want we waren zo enthousiast over wat we met carnaval allemaal hadden meegemaakt, dat ze ons dat niet graag had onthouden.
Dinsdagmiddag ben ik bij opa IJsje en oma Tumtum geweest. Meike was daar ook, maar die heeft de hele middag geslapen. Ik heb lekker geknutseld en lekker veel aandacht gekregen van opa en oma. Verder heeft tante Angela tijdens de carnavalsdagen twee nachten bij mij op de kamer geslapen. Dit om op te passen. Kei lief van haar. Wat ik ook heel lief vind is dat de Heibessums bij de kassa een collectekoffer voor de Super Janske Club hadden staan. Aan het eind van de carnaval zat er 119 euro, 77 cent en 3 consumptiemunten in voor de Super Janske Club. Verder is iedereen heel lief geweest voor ons hele gezin. We hebben veel gelachen en hebben veel meer van carnaval kunnen genieten, dan dat we ooit hadden gedacht. Dit brengt mij bij de afsluiter van vandaag, want op dinsdag zaten papa en mama te lezen in het blad LEF van de VOKK. Daarin zagen ze een heel mooi gedicht wat ze wel vonden passen hoe ze carnaval dit jaar hebben beleefd. Dit gedicht is geschreven door Bart Weitering, een lotgenoot van mij. Ze hebben mij gevraagd om dit gedicht hier te plaatsen. Voorafgaand wil ik dan nog zeggen dat we afgelopen dagen heel veel gelachen hebben.

Een lach,
om je gevoelens te verbergen.

Een simpele lach,

Groetjes,

Janske

• 17 Februari 2010 - 21:08

Karin:

hallo janske,wat fijn dat je de carnaval zo goed hebt kunnen meemaken helemaal tof!!!En het gedichtje is zo leuk.Ik zie je morgen weer ben moe van zwemmen dus zeg ik welterusten.groetjes karin.

• 17 Februari 2010 - 21:14

Willy En Jeanet:

Hallo carnavalvierders.
    Geweldig dat jullie allemaal genoten hebben van deze dagen.
    Dat is heel fijn om te horen.En wat een mooi gedicht.Laat de dokters nog even heel goed nadenken,en geniet ondertussen van elkaar.
    Groetjes Willy en Jeanet

• 17 Februari 2010 - 22:04

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske.

Zo zie ja maar....wat niet weet wat niet deert.
    En dat mag ook wel een keertje ..... zo heb je toch weer met zijn alle kunnen genieten.
    Enne wat een lieve tante heb je ;-)
    Rust maar lekker uit met zijn allen. En dan maar weer afwachten wat er gaat komen en hoe.
    Idd een mooi gedichtje past ook goed bij jou verhaal. Net als het liedje bij je pasfoto's.
    Wel te rusten en de

Groetjes uit Leende

• 17 Februari 2010 - 22:08

H & H & I:

Hoi Janske,

Heerlijk dat jullie een paar fijne gezellige carnavalsdagen hebben gehad ! SUPERRRRRRRRRR
    En dan de Heibessums, zij zijn ook helemaal top.

Wij zijn net zoals jullie uiteraard heel benieuwd naar de beslissingen die genomen gaan worden.

Wat een prachtig gedicht !

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 17 Februari 2010 - 22:19

Tante Angela:

Ha die Super Janske,

Tjonge jonge wat hebben we een leuke carnaval gehad en mede doordat jij je natuurlijk 'goed' voelt.
    Ik vond het heel fijn om bij jou te logeren en 's ochtends met jou en je zusjes te stoeien. (al was het wel een beetje vroeg)
    Ook het samen eten bij opa en oma was Super leuk. Opa en oma hadden het allemaal super voor elkaar en waren super oppassers voor Bart, Sietske en Rens zodat wij met jou papa en mama, tante Hariette en ome Hans, Barry en Mechteld, Rogier en Eveline konden stappen.
    En tja dat papa dan zijn stem kwijt is geraakt was voor hem niet zo leuk, maar wij konden er met zijn alle best om lachen en zelfs meegezocht naar zijn stem. Hopelijk is die snel weer helemaal terug.
    Elke middag hebben we het super leuk gehad bij de heibessums en met name hebben we genoten van de optredens van Lieke en papa. Want ja de 'dans' van de Black Bessum Dansers was echt TE GEK. Mijn complimenten!! En jou papa had een glansrol, vooral het slapen in een hoekje deed hij erg goed!

Het gedichtje waar jij mee afsluit is erg mooi.

O jee ik wilde vandaag op tijd gaan slapen, heb nog wat in te halen, maar wilde nog even jou site lezen en aangezien ik wat dagen niet thuis ben geweest duurde het wel even, maar ja; da gift allemaal niks want wie halt van elkaar!

Dikke knuffel tante Angela

• 17 Februari 2010 - 22:38

Ome Tan:

Lieve Janske

Door jou en met jou hebben wij vier dagen genoten met een grote G.

Ook al had je geen bericht geplaatst de foto's laten zien hoe gezellig het is geweest.

Met sommige foto's ben ik minder blij, en sinds wanneer ben ik Oma geworden ?

Belangrijkste is dat we altijd moeten blijven lachen want een mens is mooier als ie lacht.

en nog een keer :

HEI of Gin HEI

HeiBessums kei bedankt

voor weer een fijne Carnaval.

• 17 Februari 2010 - 22:48

Janny:

Hallo super Janske,

De carnaval zit er weer op, zo te lezen hebben jullie het super gehad, zondag heb ik papa met lieke in de optocht mee zien lopen achter de wagen, jou heb ik helaas niet gezien, ik las dat je ook op de wagen hebt gestaan, super.
    En dan ook mee naar het ontbijt, erg fijn dat je erbij kon zijn, samen met je zusjes en papa en mama.

Ook heb ik je gedicht gelezen, erg mooi.

Hou je taai,

Gr.Fam.Vrienten

• 18 Februari 2010 - 00:45

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Jullie hebben met z'n allen zichtbaar genoten van deze carnaval. Helemaal te gek. En jij hebt je ook prima vermaakt. Leuke foto met die grote bril.

Hou je taai kleine guit.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

PS. Een heel mooi gedicht!

• 18 Februari 2010 - 06:00

DORRY:

GOEDE MORGEN ALLEMAAL.
    WAT EEN VETTE FOTO'S, EN DAN DE CARNAVAL ZELF.
    HET BESSEMEN ZIT ER BIJ JOU OOK AL IN WAT EEN FIJNE DAGEN VOOR JULLIE.
    FERRY DAT JIJ JE STEM KWIJT BENT GEEFT NIKS ,DIE KOMT WEL WEER TERUG, JULLIE KUNNEN HOPELIJK TEREN OP DE FIJNE DAGEN.
    JANSKE JIJ ZIET NU ALLES DOOR EEN ROZE BRIL LAAT HET MAAR ZO EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 18 Februari 2010 - 07:10

Mechteld:

Ha die Janske Sjanske,

Wat heb je toch genoten en je papa en mama en zusjes ook. Geweldig. Natuurlijk hebben wij ook meegenoten. Ook Anke en Amber konden er geen genoeg van krijgen. Ze hebben voor de rest van het jaar snoep, chips en friet gegeten. Woensdag was een dag van poetsen en wassen, de confetti lag door het hele huis, fijn hoor. Maar ach, het was ook zo opgeruimd. De carnavalskostuums liggen weer fris gewassen te wachten op volgend jaar. Hoewel we het eigenlijk ook een goed idee vonden om in de zomer carnaval te vieren. Want het was buiten toch wel erg koud.
    We zijn benieuwd naar het plan van de dokters.
    Wij vinden dat gedicht wel heel sterk, want dat is wel de realiteit.

Rust lekker uit en dan spreken wel elkaar gauw weer.

Hele dikke knuffel van ons 4en.

ps. Amber wil steeds de fotot's zien, ze vindt ze geweldig.

• 18 Februari 2010 - 08:25

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een mooi gedicht van Bart. Er zit zoveel in zo weinig zinnen!

Geweldig dat je zo'n mooie carnaval gehad hebt. Die roze bril staat je overigens echt goed. Daar moet je voorlopig maar even door blijven kijken, dat lijkt me wel wat.

Aan de was kon ik zien dat jullie weg geweest waren. Ook hier lag de hele vloer bezaaid met confetti.Maar dat mag de pret niet drukken!

Dikke knuffel,
    oma Hanny en opa Frans

• 18 Februari 2010 - 11:13

Joli Claes:

ha janske en familie
    dat waren geweldige dagen aan de foto's te zien .
    wat fijn dat jij zo goed hebt mee kunnen feesten.
    nu lekker uitrusten, zodat je volgende week met het uitgevonden superplan [hoop ik] van de dokters kunt beginnen.
    geniet nog maar met z'n allen van de carnavalsvakantie.
    zet 'm op en hou vol.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 18 Februari 2010 - 11:29

Renee (kov Joepie):

Wat super knap en stoer dat je de feestbeest hebt uitgehangen!

Dinsdag heb ik nog eventjes met je mama gepraat!
    Ik heb haar verteld dat ik met veel bewondering naar jullie gezin kijk!

Ik heb nog even een gedichtje voor je:

Als mensen met je meegaan
    op een onbegaanbare weg
    met je struikelen over
    de hobbels en kuilen
    neemt dat de blauwe
    plekken niet weg
    maar verzacht wel de pijn
    van het vallen.

Liefs Renee

• 18 Februari 2010 - 12:23

Asmara & Wendy:

Hoi janske,

Ik zie dat jullie met z'n allen een geweldige carnaval hebben gehad. Frank en ik hebben alleen carvaval op de tv gezien en wendy haar carnaval was niet zoals ze had verwacht. Maarja als je pubber bent dan kijk je wel eens een keer te diep in het glaasje. Dus haar carnaval is iets anders gelopen. Volgend jaar beter.

Vele groetjes en tot later.

Asmara & Wendy.

• 18 Februari 2010 - 13:08

Lambert En Tineke:

Hallo Janske!!
    Wát een carnavalsvierders zijn jullie!!!! En wie had kunnen geloven dat jij zó lekker mee hebt kunnen doen?? Wij hebben genoten van alle verhalen en de gezellige foto's. Enne... raak die dip maar weer zo snel mogelijk kwijt!! Heeft je papa zijn stem weer terug? Hoe is hij die nou toch kwijt geraakt??? We zijn erg nieuwsgierig naar je behandeling van volgende week, maak je het niet te spannend???
    Veel succes, voor jullie allemaal!!

Liefs van ons

• 18 Februari 2010 - 13:59

Leanne:

Wat fijn om te lezen dat jij het zo goed naar je zin hebt gehad de afgelopen dagen! Al had ik dat natuurlijk ook gezien. Niet alleen bij jou, maar ook bij je papa, mama en zusjes! Fijn!
    Wil je alleen even aan papa vragen of hij de volgende keer niet met zoveel confetti wil gooien ;).
    Haha, nee het was gezellig.
    Heeft papa zijn stem trouwens weer gevonden?
    En heeft Lieke haar boevenpakje nog een keer aangehad?

Tot woensdag!
    Leanne

• 18 Februari 2010 - 18:32

Cor En Diny.:

Hoi super Janske.

Super van jou om bij de heibessums samen met Lieke, Meike,Papa en Mama gezellig naar het ontbijt bent geweest.
    Jij moest wel je eigen ontbijt mee brengen, maar Janske dat is niet erg, je was er in elkgeval bij en dat is het voornaamste.

Nou maar hopen en afwachten dat de oncologen weten hoe het verder gaat met jou behandeling, wij blijven positief dat het goed gaat komen volgende week.

Wij blijven voor jou en heeeeeeeel de familie duimen.
    Janske deze week heeft Lieke nog vakantie, en is Meike ook vrij van de peuterspeelzaal, dus geniet er met z'n alle van om samen thuis te zijn.
    En natuurlijk 'n lekker bekske koffie te gaan drinken bij Opa ijsje en Oma tumtum, misschien worden er ook wel frietjes gebakken want daar kan jij lekker van smullen.
    Janske heel veel groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Een dikke pakkert en het allerbeste.

• 18 Februari 2010 - 18:39

Gerda:

Hey Super Janske fideranske,

Ik weet dat jij een grapjurk bent en altijd in voor iets leuks, maar wat voor reactie je nu weer krijgt!
    Hoezo "oma Tan",?
    Dat is toch heel normaal!
    Ligt eraan wat je ziet en wat je daarbij denkt. Is nog niet zo verkeerd gezien van jouw met deze foto.
    Ga zo door en zie de lol van momentopnames. Dat blijft leuk en gtuigt van humor "oma Tan"!

Rust goed uit na deze inspannende dagen en hou je taai kleine guit.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

PS Gaat het nog goed met jouw roze bril?

• 18 Februari 2010 - 18:40

Mellanie:

Hallo Janske,
    ik ben de kleindochter van Ome Cor en Tante Diny.
    Ik vind het heel leuk dat je carnaval toch mee kon vieren.
    Op de foto's heb ik gezien dat je bij de heibessums bent geweest.
    Ik ben blij voor je dat het wat beter gaat.
    Voor volgende week wens ik jou heel veel succes met je behandeling.
    als wij in de kerk zijn steek ik altijd een kaarsje voor jou aan.

Veel lieve groetjes van Mellanie

• 18 Februari 2010 - 18:42

Nikki En Jannie:

hey super feestbeest!

Wat fijn dat je z'n leuke carnaval hebt gehad.
    Wij zijn dinsdag met een paar kinderen naar de eibessums geweest en wie trad daar op....Lieke!
    Ik zie wel van wie ze die zekerheid op het podium heeft....precies..papa ;-)
    Wat een mooi gedicht.

Dikke kus vanuit joepie

• 18 Februari 2010 - 19:18

Fam Peperkamp:

Hey Janske,

Wat is het toch fijn dat jij toch nog wat van de carnaval hebt kunnen genieten. Wij vonden het
    erg gaaf dat je bij het ontbijt aanmwezig was. En dan gewoon met zijn vijfjes. En dat leger van lieve mensen om jou heen hebben we ook vaak tijdens de carnaval gezien.Succes met je weerstand. Deze carnaval was er een met een lach.

PS. moet van je stapvriendjes vragen of je nog meer valentijskaarten hebt gekregen?

Dikke kus van
    Chris,Nency, Jens en Daisy

• 18 Februari 2010 - 21:57

B & B Ospel:

Hoi hallo Janske.

Wat fijn dat je een leuke carnaval hebt gehad,dan heb je de accu weer een beetje kunnen opladen voor de komende tijd.Dat heeft een mens wel nodig,ook jou Pappa en Mamma en zusjes.
    He zeg die foto met die mooie bril is echt leuk.We hebben er een versje op bedacht,zo van;
    Als je veel door een Roze bril kunt bekijken.
    Zal dat je leven zeker verrijken.
    Ook in tijden van tegenspoed.
    Denk dan maar ,het komt wel weer goed.
    Dat hopen we zeker voor jou dat de uitslag mee zal vallen.
    Tussen () tante Liny gelooft dat jou mamma soms wel een beetje blij is als je pappa zijn stem even kwijt is,dat is wel zo rustig he.
    Nou de groetjes en een dikke Knus van;
    Bertie en Berke.
    Ome Harrie en Tante Liny