Update Carnaval - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Update Carnaval - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Update Carnaval

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Februari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ook al mag ik dan zelf geen carnaval gaan vieren, te veel mensen in een kleine ruimte is te risicovol, toch komt de carnaval gewoon een beetje naar mij toe. Zaterdag ochtend stonden er twee mannen aan de deur van de kraaienvangers. Ze vertelde dat Prins Jan graag op bezoek had willen komen maar helaas niet helemaal fit was. Gelukkig had de prins er goed over nagedacht en wilde hij het risico niet lopen mij ziek te maken. Daarom had hij Wim en Leon gevraagd een kado aan mij te overhandigen. Het was een supergrote aap en die zelfde middag toen ik moest gaan slapen mocht de aap mee naar bed. Hij is mijn bed niet meer uit geweest.
Mama, Lieke en Meike zijn zaterdagmiddag bij de Heibessums carnaval gaan vieren. Papa en ik hebben het rustig aan gedaan. Om 5 uur kwam mama ons halen om bij opa en oma friet te gaan eten met de familie Prinsen en Wijnen. Bij opa in de schuur ging de muziek weer aan en heb ik gezellig mee gedaan in de polonaise. Ook doet gezelligheid eten want er zijn ook een paar frietjes in gegaan.
Weer thuis aangekomen kwam zuster Els op ons passen. Papa en mama moesten er namelijk ook nodig een even tussen uit. Omdat ik inmiddels weet wie Els is heb ik haar boven even wegwijs gemaakt waarna ik prima ben gaan slapen. Ik heb papa en mama niet thuis horen komen maar was wel heel verbaasd dat vanmorgen tante Angela bij mij op de kamer aan het logeren was.
Aan het begin van de middag gingen papa en Lieke weg want ze liepen mee in de optocht. Ik zou samen met mama, Meike, opa en oma en de fam Prinsen gaan kijken. Oma Tan had de bus zo langs de weg neergezet dat ik vanuit de auto goed de wagens zou kunnen zien. Toen de optocht echt begon wilde ik natuurlijk niet in de auto blijven zitten. Ik had een veel beter idee. Gezellig begon ik te zwaaien en toen ik Lieke op de wagen zag wist ik het zeker. Ik wil ook op de wagen mee in de optocht. Papa en mama vlug in overleg met elkaar. Eindoordeel: ik mocht mee. Wat was dat spannend zeg.
Ander groot voordeel was dat ik nu ook nog even in het bessumpaleis kon kijken of alles nog in orde was. Papa ging namelijk mee met de optocht maar zou daarna met Lieke in het Heibessumpaleis blijven. Ik moest weer naar huis maar mama was nog optocht aan het kijken.
In het bessumpaleis kreeg ik een mooi plekje achter de bar en werd ik verwend met een flesje chocomel. Ook deze heb ik weer helemaal leeggedronken.
Nu lig ik lekker in bed bij te komen van alles van vandaag. Straks gaan we weer naar opa en oma om nog even gezellig samen te eten.
Groetjes Janske

• 14 Februari 2010 - 16:31

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

De carnavalspret spettert van de leuke foto's af!! Wij genieten al als we zien hoe jij zo met je familie geniet van deze leuke tijd!! Joke en Ferry, fijn dat jullie er ook nog lekker op uit zijn gegaan. Enne.... het is nog niet voorbij, er komt vast nóg wel wat leuks de komende dagen. Hoe ging je optreden Lieke???

Nou vooruit, wij doen ook mee! ALLAAF!!!!!!

• 14 Februari 2010 - 16:42

Marika:

Hoi SuperJanske en de heeeeele familie,

Ik merkte dat ik je verhaal met een glimlach zat te lezen, geniet ervan met z'n allen !

Groetjes
    Marika

• 14 Februari 2010 - 17:17

Corina Wanders:

Hoi Janske,

Wat een bofkont ben je toch weer! mocht je gezellig mee op de wagen en ook nog naar het bessumpaleis. niet volgens planning ,maar dat geeft helemaal niks.
    Geniet lekker van de carnaval met z'n allen!

Groetjes Corina

• 14 Februari 2010 - 17:42

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Het is voortaan normaal dat jij niks via de gewone planning doet.
    Dus deze keer ook niet. Groot gelijk (hihihihi)
    Wij zijn ook naar de optocht in Leende wezen kijken maar ik had wel koude voeten naderhand. Maar met ee kou pilske in mijn hand waren deze zo weer werm.
    Fijne carnaval nog

Groetjes uit het bloasdonk.

• 14 Februari 2010 - 18:00

Judith & Ron, Wout:

Iefkes vanuut ut Hazerieck, Wej hebbe vandaag mitgedoan an d'n optocht. Ut war biëstig moi. Wej wan allemol hartjes umdat ut Valentijn is.
    Wout het zien oog uut gekeken en wis nie wat 'ie zaag.
    Zo vermoeid dat d'n ien de tent metien ien sloap viel op mien ärm.
    Schön Kludje, woh.

Fijn da gillie ut ok goëd het.
    Häld 't werm en gezellig!

Piëlhaas, Piëlhazinneke en unnuh Hazekeutel ut Rooy

• 14 Februari 2010 - 18:31

Dorry:

hoi super fam. beks.
    wat een vrolijke boel,en wat een foto's ,en dan zorg jij zelf voor een plaats op de wagen.
    meisje jij bent echt een ondoorgrondelijk hummeltje geweldig, en joke en ferry doe maar goed mee, en dans tot je niet meer kunt proost op janske ik ga fikken dat het zo blijft een dikke vette hifive lowfiveDorry

• 14 Februari 2010 - 18:33

De Stapvriendjes:

Hey super Janske,

Ja en onze papa's en mama's maar zeggen, over een jaartje of 13 mogen jullie weer met Janske op stap..

Niets is minder waar, vanmiddag heb je gezellig met ons meegedaan in de optocht onze mama's vonden het geweldig om jou te zien stralen op die wagen....
    Enne wij vonden het supergaaf dat je dit mee wilde maken met ons...

Over eeen aantal jaar doen we het super dik over en dan moeten die papa's van ons maar komen halen......

En die mooie aap heb je echt verdiend............
    Mooi toch van die andere caranavals vereniging dat ze zo aan de mensen denken die geen carnaval mogen/kunnen vieren.......

Een keer voor jou,

Hei of gin hei........... Bessum................

Dag lieve Janske tot snel weer.......

Brent,Jens,Daisy,Sven en Fenne............

• 14 Februari 2010 - 20:04

Fam Van Gaal :

Hey Super Janske

Wat een gave aap heb jij zeg. Wij hadden niet verwacht dat hij zo groot zou zijn.

En wat heb jij vandaag een leuke dag gehad zeg. Eerst mee doen met die gave wagen van de Heibessums, en dan nog een heel speciaal plekje in het bessumpaleis, samen met Ron en Rob achter de bar!!!

We wensen je een goede nacht en ga maar lekker dromen over de fijne dag van vandaag.
    Ook wij zeggen
    HEI OF GIN HEI..........BESSUM

• 14 Februari 2010 - 20:08

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wat een verrassing dat wij jou vanmiddag alsnog onverwachts op de carnavalswagen van de Heibessums zagen staan. En wat stond je daar naast Lieke een partij te stralen!!
    Nou gaat het bij jou altijd anders als verwacht wordt, maar deze keer waren we er erg blij mee.

Ook fijn dat jouw papa en mama samen een avond lekker konden genieten.Dat kunnen ze heel goed gebruiken om hun batterij even op te laden.

Carnaval ze maar lekker door en weet je......, we zijn dol op dit soort berichten! Lekker slapen vanavond.

Dikke knuffel van oma Hanny en opa Frans.

• 14 Februari 2010 - 20:17

Willemieke, Herman:

Ha die Super Janske
    Wat heerlijk dat je hebt kunnen genieten van de optocht en dat je ook nog even carnaval hebt kunnen vieren. Geniet er maar lekker van.
    Hier in het Hoge Noorden doen ze er niet veel aan. Alleen in kloosterburen (de noordelijkste carnavalsplaats). Wij zijn er niet geweest maar hebben lekker in de buurt van Meppel geschaatst. Dat was ook heel leuk. Ik heb gehoord dat jullie dat af en toe in de achtertuin doen. Ik zou willen dat dat hier ook kon....
    Veel plezier nog de komende dagen. Feest ze en houden zo
    Herman, Willemieke, Fenna, Harmke, Renske

• 14 Februari 2010 - 21:45

Ineke En Peter:

Nou SuperJanske, jij hebt veel meer van de carnaval kunnen genieten, dan je vantevoren had kunnen verwachten. Je ziet wel: het echte carnavalsbloed kruipt, waar het niet gaan kan. Fijn Joke en Ferry, dat jullie er ook volop van kunnen genieten met alledrie jullie grietjes. We hopen, dat jullie de komende dagen nog lekker door kunnen carnavallen.
    Groetjes van ons

• 14 Februari 2010 - 23:58

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske en familie,

Wat een plezier straalt er van jou snoetje en ook de andere feestvierders hebben het zo te zien reuze naar hun zin.

Wel een verrassing als je 's morgens, behalve een hele mooie aap, nog een extra logé op je kamertje vind. 't Wordt een beetje druk bij jou.

Dit weekend ben ik naar Alkmaar geweest maar daar zie en hoor je niets van carnaval. Niet één slingertje, ballon of wat dan ook en al helemaal geen carnavalsmuziek.
    Beetje vreemd daar boven in Holland maar wel heel mooi vooral met sneeuw.

Geniet de komende dagen nog lekker met elkaar, ga lekker uit je dak en rust op tijd.

Hou je taai kleine guit en blijf zo stralen.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 15 Februari 2010 - 00:57

Leanne:

Ha Janske!

Overdag niet veel tijd om op je site te kijken, dan maar als ik terug kom van de "grote" tent!Wat een mooie foto's..
    En wat vond ik het fijn om te zien dat je het zo naar je zin had in het Bessumpaleis en vandaag tijdens de optocht!
    En dan morgen nog het ontbijt...
    Blijf jij nog maar even slapen, dan ga ik dat nu ook doen..

Tot morgen!
    Leanne..

• 15 Februari 2010 - 08:08

Oma Blijham:

Hoi Janske, wat fijn dat je mee mocht op de wagen. En verder heb je ook nog mee kunnen doen, geweldig!Geen wonder dat je goed hebt geslapen.Nog veel plezier.Een dikke knuffel van oma Blijham.

• 15 Februari 2010 - 09:40

GOEDE MORGEN FEESTNEUSEN.
    JANSKE JIJ HEBT AL MET DE OPTOCHT MEEGEDAAN, IN EEN ECHT PALEIS GEWEEST GEDANST, EN GEGLANST HET KAN NIET OP SCHAT, NU NOG HOPEN DAT HET ZO BLIJFT.IK HEB ER WEL VOOR GEFIKT.
    IK HEB VANMORGEN VROEG OOK AL GEDANST MET SAMIJN K.3 IK DEED HET GOED VOLGENS MIJN PRINSES, ZE ZOU MIJ WEL VASTHOUDEN DAN GING HET BETER, ZIJN ER AL MENSEN ONDERUITGEGAAN DAT JIJ WEET ?UIT DE KRING OM JOU HEEN,? MOET JE WEL MAILEN VIND IK WEL LEUK OM TE LEZEN.NU KIJK IK EVEN NAAR RECHTS EN WIE LIGT ER IN DE CIRCUS TENT VAN SAMIJN ,PACO ZO'N MOOI GEZICHT EN SEM IS DOL OP HONDENBROKKEN EN KLUIFJES VAN ONZE HOND, HIJ IS OOK ZO LIEF SAMIJN WAS HEM GISTEREN MET EEN POPPENBORSTEL TE LIJF GEGAAN NU ZIT ZIJN KAPSEL WEER ERG STOER MET ALLE GEL
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE HEI OF GIN HEI VEGER DORRY

• 15 Februari 2010 - 09:57

Cor En Diny.:

Hallo lieve Bekskes uit de Heipolderstraat.

Zo te lezen hebben jullie een kei gezellig carnavals weekend gehad.
    Dit hadden jullie ook heel hard nodig, even alles van je proberen af te schudden en veel leut en lol maken.

En Janske, wat geweldig dat jij ook bij Lieke op de wagen mocht zitten zo heb jij toch mee kunnen genieten en mee carnaval mogen vieren.

Kan Opa ijsje en Oma tumtum lekkere frietjes bakken? volgens ons wel want jij hebt zelfs ook een paar frietjes gehad, wat zullen Opa en Oma dat fijn hebben gevonden om te zien hoe jij van de frietjes kan smullen.

Wij wensen jullie voor morgen [Dinsdag] een goeie reis naar Nijmegen en Janske veel succes met de behandeling.
    Probeer vandaag nog even te genieten met z'n alle van de carnaval.
    [Je kan het maar gehad hebben].

Veel plezier allemaal en Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf.

Groetjes van Ome Cor en Tante Diny, en de knuffels voor jullie horen erbij. Houdoe.!

Wat zijn het toch mooie foto's, zo kunnen wij mee genieten.

• 15 Februari 2010 - 15:11

Joli Claes:

ha janske
    zo mag je niet mee om carnaval te vieren en zo sta je op een wagen en doe je mee met de optocht.
    mooier kan het feest niet zijn.
    en ook nog even het heibessumpaleis gecontroleerd.
    carnaval kan voor jou niet meer kapot.
    nog veel plezier de komende dagen en succes in nijmegen.
    zet 'm op en hou vol.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 15 Februari 2010 - 15:33

Ome Gijs Tante Nelly:

hallo Janske
    We hebben het carnaval's verhaal gelezen wat fijn dat je toch een beetje mee kon doen,knap hoor.
    Die papa van jouw kan er ook wat van hebben we op de foto gezien.En wat heb je een leuke aap gekregen,die wil iedereen wel hebben,denk ik.Verder wensen we je morgen veel succes,groetjes aan de hele familie
    ome Gijs en tante Nelly

• 16 Februari 2010 - 07:57

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE KUDDE.
    WEER DE LAATSTE DAG VANDAAG .
    IK HOOP DAT JULLIE ERG GENOTEN HEBBEN ,EN DAT HET NOG GOED GAAT .
    VANDAAG MOET JIJ WEER NAAR NIJMEGEN, ALS IK HET GOED HEB, ZE HEBBEN MISSCHIEN OOK WEL EEN ANDERE ZAK VOOR JOU UITGEVONDEN.
    VERDER HOORDE IK VAN HEIDI DAT ZE JOU MAMA NOG GESPROKEN HAD.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 Februari 2010 - 10:49

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ik had dit bij het vorige verslag neergezet.(stom he)
    Maar hier bij nog een keertje

En alweer terug van het
    bloedprikken?
    Ik hoop maar dat je het gewoon gehouden hebt en weer gewoon naar huis mag.
    We lezen het nog wel.

Groetjes uit het bloasdonk

• 16 Februari 2010 - 12:59

Ome Renier:

Zo ik ben weer een beetje bijgelezen. Je hebt je afgelopen week weer goed vermaakt! Zelfs de carnaval heb je meegepikt.

Ik kom deze week nog wel ff langs.

Liefs,
    Ome Renier

• 16 Februari 2010 - 16:16

HOI MEISJE EN DE REST.
    IK ZAT MIJN MAILTJES EENS NA TE LEZEN ,EN KWAM IEDERE KEER HET WOORD ZAK TEGEN GELE ZAK ,ZOEKEN ANDERE ZAK ,EN NOG WAT ZAKKEN, STOND WAT KLUNZIG MAAR IK BEDOEL DAAR GEEN KLOOTZAK MEE ,MAAR EEN ANDER MEDICIJN WAT IN EEN ZAK ZIT, DUS DENK NIET SLECHT OVER MIJ HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 17 Februari 2010 - 07:34

HOI MOOI GRIETJE EN FAM.
    HET FEEST IS WEER OVER, EN IK ZAG GISTEREN LICHT BIJ JULLIE BRANDEN, TOEN WIJ IN DE HEIPOLDER BIJ ONZE VRIENDEN WAREN, DUS IK VERWACHT DAT JIJ THUIS BENT, HOPELIJK WAREN DE BLOEDONDERZOEKEN IN ORDE,ALS JULLIE NA AL DAT FEESTEN WAT DUF ZIJN DAN HOU JULLIE GEMAKJE MAAR ,INZO VERRE DAT DAT KAN.
    DAG HUMMEL IK WENS JOU EN DE JOUWE AL HET GOEDS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 17 Februari 2010 - 18:12

Judith, Ron, Wout:

Na vaak de site te hebben geopend, hopen we echt dat geen nieuws dit keer goed nieuws is....

We denken aan jullie, zet 'm op