Opgeven is geen optie! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Opgeven is geen optie! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Opgeven is geen optie!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Februari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Misschien is dit een heftige titel, maar ik wil het dan ook over iets speciaals hebben. Sinds enkele jaren staat 1 keer per jaar de "Nederlandse" berg in Frankrijk in het teken van kanker, of beter gezegd in het teken van de strijd tegen kanker.
Een paar maanden geleden kreeg ik een telefoontje van Léon van Aubel. Op dat moment was ik opgenomen in Nijmegen en hij vroeg mij om eens na te denken over het volgende. Hij vertelde dat hij op 3 juni 2010 maar liefst 6 keer de Alpe d'Huez wilde gaan beklimmen. Inderdaad 6 keer op 1 dag. Dit alles als sportieve prestatie, maar ook om geld op te halen voor het Alpe d'HuZes onderzoeksfonds bij KWF Kankerbestrijding. Hij vroeg of hij "voor mij" zou mogen fietsen. Dit betekent natuurlijk dat hij fietst voor alle mensen die met kanker te maken hadden, hebben of krijgen, maar dat ik het concrete gezicht ben voor zijn actie. Hier hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken. Er zijn meerdere redenen om hier ja tegen te zeggen. Bovenaan staat natuurlijk dat ik zelf gek ben op fietsen. Bij ons in de tuin reed ik ook altijd graag op mijn fiets rondjes. Daarnaast heb ik zeer veel bewondering voor alle mensen die het aangaan om zes keer op 1 dag de Alpe d'Huez te beklimmen. Als laatste is het dan ook nog eens geweldig dat ze met zijn alle geld bij elkaar fietsen wat rechtstreeks naar het KWF Kankerbestrijding gaat, waarbij ze extra goed letten op het strikte anti-strijkstokbeleid. Daarnaast hebben ze als motto:

Opgeven is geen optie!

En dat is nou precies zoals ik er ook over denk. Op de Super Janske Club site (www.superjanske.nl) onder het kopje Status Super Janske staat een link naar de site van Léon. Via die site kun je Léon donaties toezeggen, zodat hij een leuk bedrag bij elkaar fietst voor het KWF Kankerbestrijding. Bij deze ook even een rechtstreekse link naar zijn site:

Uiteraard zullen wij Léon van Aubel op de voet volgen tijdens zijn voorbereidingen en vooral op 3 juni als hij deze mega-prestatie gaat leveren, want dat het hem gaat lukken, daar zijn wij van overtuigd.

Nu ik het toch over acties heb, er waren ook nog een aantal acties, waarvan ik vandaag het resultaat heb mogen aanschouwen. Zo heeft Anke Wijnen, met 3 klasgenootjes, op de inloopavond op school, een verkoopactie gehouden. Oma Mien had nog een hele verzameling varkentjes en die mochten hun verkopen tijdens de inloopavond van de Dirk Hezius. Ze hebben een leuk bedrag opgehaald, wat ze vandaag aan papa en mama hebben overhandigd. Dit hebben ze mogen doen in de klas van Lieke en ze kregen dan ook een daverend applaus voor dit resultaat. Ik zou het leuk vinden als Anke zelf op deze site het bedrag bekend maakt en dan moet ze ook maar even de namen van haar klasgenootjes vermelden.
Leanne haalde Lieke tussen de middag uit school en samen kwamen ze binnen gelachen. Ze hadden een hele mooie grote doos bij. Daar stonden alle namen op van de Sweet Candy, de dansgroep van Lieke. Toen ik hem openmaakte was ik helemaal overdonderd. Zoveel stickers had ik nog nooit bij elkaar gezien en ik heb er afgelopen half jaar toch veel gezien. De Sweet Candy had overal stickers verzameld en deze kreeg ik dus vanmiddag. Jullie begrijpen wel wat ik de rest van de dag gedaan heb.

Iedereen bedankt voor al jullie acties en bijdrage!!

Ik ga nu lekker slapen, want morgen om half zeven moeten we in de auto zitten naar Nijmegen. Dan verwachten we alle ins en outs te weten te komen over het behandelplan voor de komende anderhalf jaar. Het zal nog een heel gesprek worden, want we hebben nog veel vragen. Hopelijk morgenavond ook veel antwoorden.

Groetjes Janske

• 01 Februari 2010 - 22:41

Joli Claes:

ha janske en familie
    ik hoop dat jullie morgen alle antwoorden krijgen op al jullie vragen.
    en dat er een goed behandelplan uit zal komen.
    ik moet een weekje op de antwoorden wachten, want ik ga met eric en remco een weekle op vakantie naar curacao.
    dat is ver weg zal je denken, maar britta werkt daar een half jaar op mambobeach.
    dus we gaan haar bezoeken en we gaan daar eric's 50ste verjaardag vieren.
    maar ook als we aan de andere kant van de wereld zijn, blijven we aan je denken en voor je duimen.
    zet 'm op en hou vol.
    tot over een weekje.
    dikke kus van ons xxxxxx

• 01 Februari 2010 - 23:06

Ome Tan:

Heel veel succes morgen en ik hoop dat jullie meer antwoorden krijgen dan dat jullie vragen kunnen stellen.

groetjes

• 02 Februari 2010 - 06:33

Anke:

Hallo lieve Janske,

Het bedrag is: 55,40!
    En met wie ik de varkentjes heb verkocht:
    Kristie Evers,(die niet bij mij in de klas zit)Laura Smulders en Enzo Verhoeven

Doei groetjes: Anke

• 02 Februari 2010 - 07:39

Henk Evers:

Hallo lieve Janske,

Wij kennen elkaar niet maar wil toch mijn respect naar je overbrengen! Wat ben jij een geweldig sterke meid!
    Je bent ongelovelijk!
    Zet hem op kanjer!!

• 02 Februari 2010 - 07:42

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wij wensen jullie voor vandaag veel succes!! En hoe was het op de weg?? Hopelijk hebben jullie niet te lang stil gestaan.

Nou Anke wat goed van je zeg, en wat een leuk cadeau van Sweet Candy. Kun je weer fijn stickers plakken.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 02 Februari 2010 - 08:29

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Als het goed is ben je nu ingesprek met de "logen"
    Succes.

groetjes uit Leende

• 02 Februari 2010 - 12:22

Fam. Kessels Ospel:

Hoi Janske en familie. Heel veel succes vandaag bij de specialisten in Nijmegen. Hopelijk vinden ze nu eindelijk een protocol waar je niet heftig op reageert. Want de laatste keer heb je ons toch wel heel erg laten schrikken. Zet 'em op, bestook ze maar met vragen daar in Nijmegen en hopelijk kom je met een bus vol antwoorden en een schema wat een beetje te doen is, terug naar Heeze. We wachten in spanning af! Groetjes enne.... keifijn dat iedereen zo zun stinkende best doet om voor jou en "jouw" goede doelen geld te verzamelen. Groetjes uit een nat en glad Ospel.
    p.s. Kijk maar goed uit met naar huis komen he!

• 02 Februari 2010 - 17:56

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Wat Léon doet vind ik erg goed. Ik ga ook zeker zijn site bekijken en een donatie geven. En 6 keer in één dag de ALpe d'HuZes beklimmen is een hele prestatie.

En de motto: Opgeven is geen optie sluit ik me volledig bij aan.

Gelukkig ben jij ook zo'n vechterdje!

Ik hoop dat mama en papa morgen wat meer komen te weten over de behandeling voor het komende anderhalve jaar.

Sticker ze en slaap lekker voor strakjes!

Liefs Krisna