Hoera, Meike 2 jaar en ......... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Hoera, Meike 2 jaar en ......... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Hoera, Meike 2 jaar en .........

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vannacht heb ik weer een leuk nachtje gehad. Ik ben lekker gaan slapen en om half 2 was ik uitgeslapen. Papa ook maar gewekt, want dat is wel zo gezellig. Na een uurtje was papa toch wel moe en heeft hij de zuster gebeld om hulp. Deze kreeg hij niet en zo had ik dus nog 3 uur om verder te spelen, liedjes te zingen, televisie te kijken. Papa had al verteld dat ik moest gaan slapen om het feestje van Meike te kunnen vieren, maar ik had zoiets van, die paar uurtjes dat Meike hier is kan ik wel aan. Om half zes vertelde papa iets anders. Hij zei dat als ik goed ging slapen de dokter morgenvroeg langs zou komen en als ik dan goed geslapen had ik naar huis mocht, zodat we Meike haar verjaardag gewoon thuis konden vieren. Ik draaide me om en viel als een blok in slaap. Als hij dat nu meteen verteld had....
Om half negen ging de deur open en papa en ik lagen nog te slapen. De dokter kwam binnen en wilde mij onderzoeken om te bepalen of het verantwoord was om mij naar huis te laten gaan. Hiervoor moest ik toch echt wakker worden en dat wilde ik niet. Ineens besefte ik weer waarvoor de dokter kwam en was ik klaar wakker. De dokter zou de visite nog afwachten en dan zou ik horen of we mochten gaan. Telkens kwam er iemand binnen en werden er verschillende gesprekken rond mijn bed gevoerd. Hierdoor kwam het dat papa en ik om 10.00 uur nog steeds in onze pyama stonden/zaten, maar toen kwam het hoge woord eruit. We mochten naar huis.
Ondertussen was mama terug van het Ronald McDonald huis en had ze de kamer al helemaal schoongemaakt. Ook hadden we al voor Meike gezongen via de Skype en de foto's gekeken van Meike die ontbijt in bed kreeg van de familie Prinsen. Ze heeft dus een echte verjaardag gehad en zoals we kunnen zien, volop van genoten.
Ik heb de rollator terug gebracht naar de Fysiotherapie en ook mijn kamer hebben we weer helemaal opgeruimd. Alle spullen ingepakt. Hierna nog een rondje om afscheid te nemen van enkele lotgenoten en Agmar. Uiteraard hebben we ook afscheid genomen van de verpleging en hun hartelijk bedankt voor de meer dan uitstekende zorg die wij afgelopen week hebben gehad.
Eenmaal thuis kwam eerst buurvrouw Karin kijken, want ze had de auto thuis zien staan. Daarna kwam Lieke met oma Tumtum. Hierna kwam de jarige job trots binnenlopen met ome Tan en tante Angela. De kadootjes zijn gegeven, er is gezongen en er is lekker taart gegeten. Ook opa IJsje, oma Hanny en ome Renier zijn nog geweest. Ome Renier heeft zelfs nog gezellig met ons meegegeten.
Tussendoor heb ik nog wel even een dutje gedaan, want thuis zijn vergt toch wel veel meer energie dan in het ziekenhuis zijn.
We hebben Meike haar verjaardag dus rustig, maar op een gepaste manier gevierd en het mooiste van dit alles was natuurlijk dat we dit gewoon thuis konden doen. Wel raar eigenlijk, want een week geleden kwam ik uit de OK en moest de dialyse nog beginnen. Zo zie je maar weer dat een leukemie patient diepe dalen kent, maar dat het me tot nu toe, met de juiste hulp, lukt om er weer vlug uit te klimmen. Wat betreft het verdere behandelplan is nog niets bekend. Momenteel mag ik sowieso nog niet behandeld worden, omdat mijn weerstand 0,07 is. Dat zegt jullie misschien niet veel, maar ik kan jullie vertellen dat dat heel weinig is.
Rest mij nog om Dorry en haar familie heel veel sterkte te wensen met haar moeder. Wij weten wat de steun van Dorry voor mensen kan betekenen en dat is heel veel. Ook jouw moeder zal dit zo voelen en als wij iets voor jullie kunnen betekenen horen wij dat graag.

Groetjes Janske

• 26 Januari 2010 - 22:07

Fam Den Boer:

het is nog op de valreep maar Meike van harte gefeliciflapstaart met je tweede verjaardag. Ik hoop dat je leuke kadootjes hebt gekregen en ook genoten hebt dat jullie weer gezellig compleet zijn in Heeze.
    Die Superjanske heeft het toch maar weer mooi voor elkaar om er op tijd bij te zijn voor het feestje. Ga lekker van en met elkaar genieten en pas op voor diepe dalen.

Groetjes Nathalie,John, Elke en Job

• 26 Januari 2010 - 22:09

H & H & I:

Janske wat heerlijk dat jullie thuis de verjaardag van Meike hebben kunnen vieren ! Dat is voor papa en mama vast een heerlijk gevoel.

Meike van harte gefeliciteerd !!

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 26 Januari 2010 - 22:09

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk jij weet hoe het hoort. Op belangrijke momenten ben je gewoon thuis met je familie.(op oma's verjaardag na dan)
    Goed gedaan meisje. Ik had het toen straks al zien staan op je superjanskeclub en toen had ik al iets van Yes !!!
    Ik hoop voor je pa en ma dat je lekker slaapt thuis weer in je eigen bedje.
    Wat een mooie kadootjes heeft Meike gekregen. En vooral die mooie stoel.

We lezen wel weer hoe het nu verder met je moet. wel te rusten

Groetjes uit Leende

• 26 Januari 2010 - 22:35

Fam Sanders:

Hallo allemaal wat een super mooi kado dat jullie lekker thuis met je eigen gezin Meikes verjaardag hebben kunnen vieren.Heeft Joke toch gelijk dat alle verjaardagen nog thuis gevierd konden worden ,dus ook die van Meike!!

• 26 Januari 2010 - 22:35

Fam Sanders:

• 26 Januari 2010 - 22:38

Opa Frans:

Wat een verrassing dat jullie naar huis mochten en dat op de verjaardag van Meike. Goed gedaan Sjanske....

Ferry, Joke, Lieke, janske van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter en zusje. En natuurlijk ook gefeliciteerd aan het feestvarken.
    Was helaas erg terug van het werk in Amsterdam vandaag, maar oma Hanny heeft de honneurs waargenomen.

Goed dat je het vandaag lekker rustig aan gedaan hebt. Ik hoop dat je daarom vannacht, al is het maar voor pappa, heel lekker slaapt vannacht in je eigen bedje.

Knuffel, opa Frans

• 26 Januari 2010 - 22:45

Ome Tan:

Dubbel Feest

Ook al zijn er fijnere scenario's te bedenken over hoe en waar je je verjaardag kunt vieren wij weten zeker dat Mieke vandaag echt jarig was.

Ze is al vroeg toegezongen door haar neefjes en nichtje inclusief kadootjes en ontbijt in box, daarna kwam Oma tumtum hier op bezoek met kadoo en al.

Na het telefoontje van Papie en Mamie ging ze meteen lekker haar dutje doen wetende dat er nog meer ging komen.

Ook al heeft ze het hier goed naar haar zin er is natuurlijk geen mooier kadoo te bedenken dan weer samen met paps, mams, lieke en janske THUIS je verjaardag te vieren.

En ook al missen we nu die kleine dondersteen we zijn weer blij dat jullie weer compleet zijn en (ff) kunnen genieten van je eigen gezinnetje, THUIS.

Home Sweet Home

groetjes

Ome Tan

• 26 Januari 2010 - 23:33

Ineke En Peter:

Oh, wat heerlijk Janske, dat jullie de verjaardag van Meike in Heeze konden vieren.
    Meike, misschien wat laat, nog héél hartelijk gefeliciterd met je alweer tweede verjaardag. Ook Joke, Ferrie, Lieke en Janske gefeliciteerd met jullie dochter en zus. Zo tezien is het een fijne verjaardag geworden voor jullie allemaal.
    SuperJanske, je hebt weer een puike prestatie geleverd afgelopen week, door weer zo snel op te knappen. Volhouden meisje, je kúnt het!
    Groetjes van ons

• 27 Januari 2010 - 06:17

DORRY:

HOI SCHAT EN FAM.
    WAT GEWELDIG DAT HIJ WAT BETER GAAT ,EN JIJ THUIS DE VERJAARDAG VAN MEIKE MEE KON VIEREN.
    IK WIL IEDEREEN KEI BEDANKEN VOOR JULLIE MEEDELEVEN MET MIJN MOEDER,
    ZE IS GISTEREN MET SPOED OPGENOMEN IN DE HOSPICE DE REGENBOOG OP EIKENBURG, IN EEN PAAR DAGEN GING ZE ZO HARD ACHTERUIT DAT ALLEEN BLIJVEN, ZE WOONDE IN EEN AANLEUNWONING NIET MEER KON,
    NU LIGT ZE GEWELDIG EN KIJKT UIT OP HET BOS, IN EEN JOEKEL VAN EEN KAMER, MAAR HET IS MOEILIJK ALS JE WEET DAT ZE HET NIET KAN GAAN REDDEN HUMMEL EN FAM GEEF HEM VAN JETJE DORRY

• 27 Januari 2010 - 07:26

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Kan ik ook een afspraak maken om mijn verjaardag bij Ome Tan en Tante Angela te vieren? Want ontbijt op bed wil ik ook wel!: )

Fijn dat jullie ondanks alles toch de verjaardag van Meike hebben kunnen vieren.

Geniet van het samenzijn.

Liefs Krisna

• 27 Januari 2010 - 07:32

Judith & Ron, Wout:

Zoals al geschreven; home sweet home...
    Inderdaad bijna ongelooflijk als we de berichten van de afgelopen dagen op een rij zetten. Zo flexibel als elastiek, die Janske. (en haar omgeving)

Zet 'm op!

Speciaal voor Meike;

Welkom bij de 2-jaar club.
    Er zijn een paar dingen die je als lid goed mag onthouden. Ons clublied is:
    "nee, nee, nee, wil ik niet..
    nee, nee, nee, doe ik niet."
    Dit herhalen we 10 keer.
    Vervolgens volgt;
    Selluf doen, selluf doen, selluf doen!!
    (lijkt op eindhovuh, eindhovuh, eindhovuh)
    Dan is er nog de kunst van het verleiden. Krijg je het idee dat wat je doet niet goed in de smaak valt;
    Lach even verlegen maar charmant; giegel als je kunt en geef een knuffel of een kus. Gegarandeerd succes.
    Veel liefs, Wout

• 27 Januari 2010 - 08:11

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,
    Precies op tijd thuis om de verjaardag van Meike te vieren, wát een timing!! Wie durfde dát te hopen in deze afgelopen week? Maar het lukte jou maar weer. En Meike was hélemaal jarig op de foto's te zien. Allemaal alsnog van harte gefeliciteerd!!

lieve groetjes van ons

• 27 Januari 2010 - 09:08

Fam Van Gaal :

Hey Super Janske

Ik denk dat het mooiste cadeau was dat jij naar huis mocht voor Meike. Wat een mooie dag heb je uitgekozen om naar huis te mogen.
    Hopelijk hebben jullie een fijne middag gehad.
    En is die bult al een beetje kleiner aan het worden of is hij nog steeds zo groot???

Veel plezier thuis en we hopen dat je nu weer lekker lang thuis mag blijven.
    En een vraagje voor Meike... Heb je een fijne verjaardag gehad??? Als we de foto's zien denken wij dat je een hele leuke verjaardag hebt gehad.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 27 Januari 2010 - 11:41

Joli Claes:

ha janske
    je laat nu toch echt zien dat je een echte beks bent, geen bekske laat een goed feestje aan z'n neus voorbij gaan.
    je hebt een hele goede dag uitgekozen om naar huis te mogen, de verjaardag van je zusje.
    een mooier kado had ze zich niet kunnen wensen.
    en super van jou dat je zo snel bent opgeknapt, dat hadden we vorige week alleen maar durven hopen, en nu ben je alweer thuis.
    geniet met volle teugen met z'n vijven en met de rest van de familie in heeze.
    zet 'm op en hou vol
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 27 Januari 2010 - 15:31

Wilma Van De Vin:

Hallo super Janske,

Ik ben trots op je dat je weer thuis bent!

Weet je wat mijn 2 dochters vandaag hebben gedaan? Zij zijn naar de kapper geweest en hebben iets gedaan speciaal voor de kankerpatiënten: meer dan 15 cm van hun haar afgeknipt! Bij Lieke was het zo'n 16 cm en bij Ilse was het zo'n 25 cm. Daar worden dan weer pruiken van gemaakt. Weet je Janske, er zijn mensen die het vreselijk vinden om met een kaal hoofd rond te lopen. Ik wil wel zeggen dat ik het jou ontzettend stoer vind staan! Dus ik wil jou absoluut geen pruik aansmeren hoor.

Gisteren was ik zelf bij de kapper en toen was Ingrid er (de zus van mijn kapster Esther). Haar jongste dochter heeft ook lange tijd met een pruik gelopen en dit kwam gisteren ter sprake. Het haar van de meiden groeit toch hard en ik heb ze weten over te halen om het te laten knippen. Sorry Janske, maar ik heb daarbij wel jouw naam genoemd. Ik hoop dat je dat niet erg vind.... Ingrid weet precies waar dat haar naar toe moet en er wordt verschillend haar bij elkaar gebracht om daar een pruik van te maken.

Weet je, het haar van mijn dochters is zo veel mooier en voller geworden. Maar toch ben ik blij dat ik effe gewacht heb en ze nu ineens zo ver af heb kunnen knippen, voor het goede doel.

Tot slot, wil ik me nu even tot Meike richten.
    GEFELICIFLAPSTAART MET JE 2E VERJAARDAG!!!!!!!! Nog heel veel gezonde jaren wens ik je toe.

Heel veel groetjes,

Wilma, Ilse en Lieke van de Vin

• 27 Januari 2010 - 18:04

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,
    Wat een gezellige foto's.
    Fijn weer met z'n allen thuis en de verjaardag van Meike vieren.
    Ik hoop dat jullie nu even thuis kunnen blijven en dat er een goed programma op de proppen komt van de "logen" zodat het wat soepeler verloopt.

Geniet van de "thuistijd" met z'n allen en hou je/jullie taai.

En voor Dorry, ik ken je niet, maar ik wens je van harte heel veel sterkte in dit ziekteproces van je moeder. Ook voor jou, hou je taai, en ik brand een speciale kaars voor jou en je moeder. Ik wens je alle kracht toe.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 27 Januari 2010 - 18:29

Ome Gijs Tante Nelly:

Hoi Janske je hebt wel een mooie bult op je hoofd,maar we zien je liever zonder.Maar ja,je wilt weleens meer als je kunt.Fijn dat het weer wat beter gaat,kaarsjes hebben mischien geholpen.Mieke nog gefeliciteerd met je verjaardag,en heel de familie.Groetjes ome gijs en tante nelly

• 27 Januari 2010 - 19:46

Nikki En Jannie:

Hoi hoi Janske,

Wat een pech dat je gevallen was en zulke bult op je hoofd hebt. wil je voor ons Meike voor ons feliciteren en was het een leuk feestje geweest? Aan de foto's te zien is het een geslaagd feestje. Wij vinden de foto's op jouw site altijd leuk om te zien.

groetjes vanuit joepie

• 27 Januari 2010 - 22:10

Willy En Jeanet:

Meike van harte gefeliciteerd met je verjaardag,ik ben wel een dag te laat maar ik zie dat je gisteren een leuke dag hebt gehad,samen met je zusjes.
    Janske leuk dat je naar huis mocht om bij je zusje haar verjaardag te zijn.En samen de verjaardag kon vieren geweldig.
    Je houd je kranig meid
    geweldig.
    Proberen zo te houden meid.
    we wensen jullie het beste.
    Groetjes Willy en Jeanet