Mijn mini matras - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mijn mini matras - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mijn mini matras

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag heb ik mijn dag doorgebracht op mijn mini matras. Deze is niet van mijn zijde geweken. Het is eigenlijk een vierkant kussen wat niet al te groot is, maar als ik me goed nestel kan ik er prima op liggen. Het voordeel is ook nog eens dat het kussen overal mee naar toe kan, want er zit een handvat aan en zo kan ik overal gaan liggen waar ik maar wil. Als ik dan toch even de energie vindt om te gaan zitten, dan kan dat natuurlijk ook op dit kussen. Het is een kussen wat al sinds Sinterklaas bij ons in huis is, maar vandaag heb ik ineens het gemak ervan ondervonden.
Voor de rest heb ik niet veel gedaan en wederom toch weer heel veel. De dingen die ik deed, deed ik namelijk heel kort. Zodoende kun je ook veel dingen doen op een dag. Sietske en Bart zijn vanmiddag hier geweest en met hun ben ik zelfs even buiten geweest. Ik heb het wel bijna 7 minuten volgehouden. Verder heb ik mama geholpen met eten koken, heb ik in de hut gelegen en heb ik vooral veel op de bank en in bed gelegen. Toch lukt het me om af en toe wat rond te lopen en dan ook nog eens mijn rugzak mee te zeulen. Gisteren is deze gewogen en gemiddeld heb ik toch steeds zo'n 1,5 kilo aan rugzak, voeding en pomp mee te nemen.
Voor de rest beginnen de pijntjes wel te komen en ook mijn humeur is niet altijd even best. Hoezeer Lieke, Meike, Bart en/of Sietske ook hun best deden, soms heb ik momenten dat ze echt alleen maar nee te horen krijgen. We zullen maar zeggen dat dat van de Dexa komt.
Het voordeel van moe zijn is wel dat mijn lichaam te moe is om te spugen. Sinds het bericht van gisteren heb ik niet meer gespuugd en dat is natuurlijk heel goed nieuws. Misschien dat de Kytril nu toch zijn werk begint te doen of misschien zijn het wel jullie kaarsjes en dergelijke. Maakt mij niet uit wat de reden is, zolang ik maar niet hoef te spugen.

Groetjes Janske

• 17 Januari 2010 - 07:15

Mechteld:

Wat ziet dat kussen er heerlijk uit. Goed idee van je om er de voordelen van te zien. En het is inderdaad wel prettig dat je even niet hoeft te spugen. Dat is een geluk bij een ongeluk. Heeft Lieke die gave hut gebouwd?

Ik wens jullie een fijne zondag toe.

Veel liefs vanuit de Ten Borchwardlaan

• 17 Januari 2010 - 08:46

DORRY:

HOI FAM BEKS.
    DUS NIET OVERGEGEVEN, DAT IS EEN GROOT PLUSPUNT, EN DAT JIJ GEEN ENERGIE HEBT KOMT NATUURLIJK DOOR DE DEXA IK DACHT EERST DAT IK DEXTRO LAS DAT IS TOCH DRIUVENSUIKER EN DAN NOG EEN DAT ZWARE GEWICHT MEE ZEULEN NONDE PIE DAAR IS KRACHT VOOR NODIG, DAT KUSSEN IS EEN GOEDE UITVINDING jij kunt gaan liggen waneer je wilt, en zo'n hut hebben wij nu ook dikwijls in huis Samijn is niks als alles dicht aan het bouwen .
    Cor en Heidi waren gisteren ziek , nu gaat het wel weer overgeven, en dat zonder medicijnen gehad te hebben.
    Paco onze hond had mijn soepblokken van het aanrecht gepikt ,en met papier en al opgegeten, hij zal wel erg flauw geweest zijn, en zin in iets zouts gehad hebben, maar nu weten we wel zeker dat het runderblokken waren,anders had hij ze echt niet gepakt.
    Verder gaat het hier geweldig goed met ons allemaal bij elkaar En ik begin te wennen aan de manier van boodschappen doen van van mijn dochter,alleen donderdag moest ik mijn lach verbijten,Heidi was weer boodschappen doen, en toen ze terug kwam zag ik haar zeulen met 40rollen closet papier, ik dacht gaat ze daar haar nieuwe huis mee behangen maar wat was het geval het was een aanbieding ,prachtig toch om 40 rollen in huis te hebben. nou kan er niks meer miis gaan een dikke vette hifive lowfive lekker jong en de rest DORRY

• 17 Januari 2010 - 12:20

Judith & Ron, Wout:

Wat lig je toch lekker uit te rusten, zelfs aan tafel! Wout had dat ook gezien en dacht: dat wil ik ook.
    Wij zeiden nog; Wout, ga eens recht zitten. Wout zei:"Nee, ikke ligguh, Jansuh ook."
    We hebben toen de foto er nog maar eens bij gehaald en laten zien dat Lieke, Meike en papa ook zitten en dat jij dat mag omdat jij een speciaal kussen hebt..
    Gelukkig werkte dat heel goed!

Rust maar uit..
    Zet'm op!

• 17 Januari 2010 - 12:48

Stapmaatjes :

hey Janske,

Ja we moeten even met ons andere stapmaatje in overleg wat we eens zullen gaan doen........
    Even op stap naar........,
    ik geloof dat onze papa's en mama's ons nog te jong vinden omons alleen op pad te sturen...
    Maar misschien kunnen we als jij een keertje een heel goede dag hebt met zijn alle afspreken om zodra het beter weer wordt naar de dierentuin te gaan.....
    Zijn we toch met zijn alle effe op stap en kunnen je papa en mama ook alvast zien hoe dat over een jaartje of 14 zal gaan als we echt op stap mogen.... even.......
    we horen het graag van je....

Fijn te horen dat je nu even niet hoeft te spugen......

Groetjes en twee dikke knuffels van je stapmaatjes, Brent en Sven

• 17 Januari 2010 - 18:20

Joli Claes:

ha meisje
    wat een heerlijk kussen, als ik zo'n kussen had zou ik ook de hele dag willen liggen.
    rust jij maar goed uit op dat heerlijke kussen.
    en wat fijn dat je eventjes niet meer hebt gespuugd.
    ik hoop dat het aan het nieuwe medicijn ligt en niet aan het feit dat je zo moe bent.
    zet 'm op en hou vol
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 17 Januari 2010 - 21:32

Oma Tumtum:

Dag Lieve SCHAT van me.

Vandaag 1 dag voor mijn verjaardag dat ik 65 werd heeft Opa en de rest van onze familie mij enorm verrast door een feest op te zetten en er was een heel complot gesmeed zodat ik maar van niks wist.
    EN ja natuurlijk was de jou bekende Willy en Janet wel bereid om Opa mee te helpen en zo werd ik er in geluisd om mee naar een paard te gaan kijken wat ze wilde kopen.
    Toen ik vanmiddag rond half 3 thuis kwam , zat de hele schuur vol met familie en vrienden en ook Oma's 6 kleinkinderen
    want helaas kon jij er niet bij zijn . Je was erg verdietig dat je niet mee mocht en die moeilijke beslissing hebben jou papa en mama toch moeten nemen , omdat het voor jou te gevaarlijk is zo'n hoop mensen in een ruimte.

Lieve Janske ik heb je gemist.

Ik heb van jou Papa en Mama gehoord dat je morgen komt en dat is erg fijn , op Mijn verjaardag.
    Ik zal je zoveel mogelijk verwennen.

Liefs Oma Tumtum

• 19 Januari 2010 - 22:10

Jeanne :

lief klein meisje Ik wou dat ik je kon helpen .Sinds ik jou verhaaltje gelezen heb denk ik elke dag aan jou en aan je ouders.Ik zal voor je bidden .Blijf vechten wees sterk en dat ben je ook . Groeten Jeanne uit Uden