Genieten van andermans ijspret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Genieten van andermans ijspret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Genieten van andermans ijspret

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Buiten was het vandaag koud. Een groot deel van de dag heeft het gesneeuwd en het waaide ook nog eens heel hard. Zo hard zelfs dat mijn laatste haren van mijn hoofd zijn gewaaid. Natuurlijk is dit laatste niet waar, maar het is toch altijd leuk om een spannend verhaal te vertellen. Anders moet ik jullie vertellen dat ik steeds meer kale plekken op mijn hoofd kreeg en de loszittende haartjes begonnen te kriebelen. Hierdoor heeft mama mijn haren weer afgeschoren en deze zullen voorlopig niet terugkomen. Dat wordt dus weer wennnen aan een kaal koppie op de foto's.
Zelf ben ik vandaag helemaal niet buiten geweest, want het was zoals eerder gezegd, ontzettend koud. Gewoon te koud voor mij, vandaar dat ik vandaag een pyama dag had. Lieke daarintegen heeft zich buiten prima vermaakt. De ijsbaan lag er vanmorgen prima bij en Bart en Sietske kwamen ook schaatsen. Voor mij werd een stoel voor het raam gezet en zo had ik ook prima zicht op de ijsbaan en de rest van de sneeuwpret. Samen met Meike hebben we gekeken. Ook Rens is nog even geweest en gelukkig kwamen ze wel binnen om wat te drinken en de spannnende verhalen van buiten te vertellen. Lieke heeft daarna nog een hele poos met Bart buiten gespeeld en is daarna met Bart naar opa en oma gegaan. Meike lag in bed en dus was het voor mij tijd om afscheid te nemen van mijn haren.
Na alle dutjes e.d. kwamen Bart en Lieke weer terug en ook de familie Sanders kwam schaatsen. Zij hadden wel wat meer werk, want ondertussen lag er een flink pak sneeuw op de schaatsbaan. Lieke heeft Meike een aantal rondjes op de slee getrokken en deze keer had ik me boven voor het raam genesteld.
Ondanks dat ik dus niet naar buiten kon/mocht, heb ik me daar bij neergelegd en op mijn eigen manier van de sneeuw- en ijspret genoten. Gelukkig mocht ik 's avonds wel met mijn zussen in bad en daarna mochten we nog even naar beneden om wat chips te eten. Bart was nog gekomen om de ijsbaan voor morgen in orde te maken en hem hebben we nog een flinke familieknuffel gegeven. Daarna was het tijd om te gaan slapen. Gelukkig was het vandaag wel weer een keer een dagje zonder te spugen.

Groetjes Janske

• 10 Januari 2010 - 08:58

HOI MENSEN.
    JANSKE MET OF ZONDER HAREN, JIJ BLIJFT EEN HEEL MOOI MEISJE ,DIE HAREN KOMEN WEL WEER TERUG OVER EEN LANGE TIJD, EN ALS JIJ STEEDS HAREN VERLIEST ,IS HET SLIM VAN JOU MAMA OM ZE AF TE SCHEREN ,OOK GEEN GEKRIEBEL MEER OP JOU KOPJE, HET WAS GISTEREN OOK ERG KOUD,IK BEN OOK BINNEN GEBLEVEN MAAR JIJ HEBT TOCH GENOTEN, EN DAN DIE SUPER BART ,LIJKT MIJ EEN HELE LEUKE KNUL.EN NIET OVERGEGEVEN GEWELDIG WAT HEBBEN JULLIE HET FIJN THUIS MET ZIJN ALLEN, DAT IS TOCH GENIETEN PACO SCHAATST NOG STEEDS OP DE VIJVER MET ZIJN HONDENSCHAATSJES, HIJ KAN AL EEN HELE DRAAI, KNAP VAN EEN HOND HE'MAAR WITTE HERDERS ZIJN SUPER SLIM, ZE WORDEN OOK VEEL GEBRUIKT ALS HULPHOND, MAAR DIE VAN ONS HEEFT GEEN OPLEIDING GEHAD, MAAR MET VIJF MAANDEN SPRONG HIJ AL ALLE DEUREN OPEN
    DAG LEKKER JONG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY.

• 10 Januari 2010 - 09:04

Lambert En Tineke:

Lieve Janske,

Wat fijn om te lezen dat je zo kunt meegenieten van de ijspret van de anderen!!
    Het was inderdaad wel héél erg koud hé! Gelukkig is het binnen óók gezellig, zo te zien!! Jammer van je haartjes,maar dat komt weer een keer goed hoor!! Mooi ook dat je een dag niet hebt gespuugd, dat scheelt weer!!
    Janske, ik hoop dat het morgen wéér goed gaat in Nijmegen. Heel veel groetjes aan papa en mama en je zusjes. Geniet van een gezellige zondag!!
    Liefs van ons,

• 10 Januari 2010 - 09:57

WEDEROM HALLO.
    DAT BEDOEL IK NOU MET IETS SPANNEND VERTELLEN
    DAT JOU HAARTJES ER AFWAAIDEN ZO KANONZE HOND NATUURLIJK OOK NIET SCHAATSEN, MAAR EEN KEER WAT AANDIKKEN, OF OVERDRIJVEN VIND IK ERG LEUK, ALS ALTIJD ZO SERIEUS, MAAR VAN SINT JAN EN DE ANDERE HEILIGEN IS NIET AANDEDIKT.
    DAG SCHAT EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 10 Januari 2010 - 10:24

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat een spannend verhaal zeg dat door de wind de haren er af zijn gewaaid. Wij dachten even dat het echt zo was.

Maar wat een gezelligheid op de schaatsbaan bij de familie Beks. Al die mensen die komen schaatsen. En wat fijn dat jij dat vanuit de stoel hebt kunnen bekijken.
    Hopelijk kunnen jullie samen nog lang van deze mooie ijsbaan. Wie weet kun je vandaag ook nog even schaatsen want het is nu niet zo koud als gister.

X Renske Gijs en Nicole

• 10 Januari 2010 - 13:12

Gertie Uit Stein:

Hallo Janske Lieke Meike en fam.
    fijn om te lezen dat de kleine dame ook goede dagen/momenten heeft en dan heerlijk genieten kan van andere hun pret.
    Maar Janske er komt een tijd dat al je wilde haartjes volop terug zijn en dan.........mag jij de ijsbaan en heel HEEZE op de kop zetten samen met je zusjes en neefjes.
    geniet van en met elkaar en heel veel succes morgen Een dikke knuf voor de drie dametjes en veel ijspret voor iedereen

• 10 Januari 2010 - 13:34

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Ik wou je eigenlijk alleen maar weer succes wensen voor morgen.

Wat een gezellige foto's zijn er weer gemaakt.
    Veel plezier nog vandaag.

Groetjes uit Leende

• 10 Januari 2010 - 17:17

Maeian En Maarten:

Lieve Jankse,

Wat heb je dat "verstandig" aangepakt op die koude zaterdag. Lekker achter het raam kijken. Heel knap. Krijg je daarvoor ook een kraal? Had je het zelf lekker warm in je pyama? Wat knap en heerlijk voor mamma en pappa dat je niet gespuugd hebt.
    Voor al die ziektekiemen in de lucht is het wel goed dat het zo koud is, want daar houden ze niet van. Dus daar bof je bij nu je weerstand weer afneemt.
    De foto's zijn weer heel erg leuk. Dat kale hoofd staat je wel mooi hoor. Eigenlijk valt het al helemaal niet meer op. Hoe is het eigenlijk met je humeur?
    Bij ons is het vandaag (zondag) eigenlijk pas gaan sneeuwen. Ik vind het wel leuk, maar oom Maarten niet. Dat snap ik wel, want hij is bang om te vallen zo vlak na de heupoperatie. Maar het went wel.
    Gisteravond hadden we onwijs geluk. De stroom viel uit in de Bollenstreek, maar net bij ons was dat niet. Wel in Voorhout, Katwijk en Noordwijk (Voorhout is een dorpje net boven ons.)
    Veel sterkte morgen in Nijmegen, en Joke, rijd voorzichtig!
    Dikke kus voor jullie alle vijf.

• 10 Januari 2010 - 18:06

Oma Hanny En Frans:

Lieve (S)Janske,

We vonden het fijn dat het vandaag zo goed met je ging. En altijd weer dat ontroerende : "Oma Hanny......, kom jij even knuffelen?"
    En dan weer: "Fans, nu ik ......" en dan word je weer door Frans de hoogte ingetild tot aan het plafond. Je kunt daar zo heerlijk blij van worden.

We hebben ook kunnen genieten van jullie winterpret-oord aan de Heipolderstraat. In één woord, fantastisch!

Morgen ga je een zware dag tegemoet. De chemo zal weer zijn tol gaan eisen. Het kaarsje laten we weer voor je branden.
    Lieverd, heel veel sterkte!

Dikke knuffel,
    oma Hanny en opa Frans

• 10 Januari 2010 - 18:42

Fam Van Gaal:

Hey Janske

Wij willen je voor morgen veel succes wensen.

X Ons 3tjes

• 10 Januari 2010 - 21:34

Peter En Ineke:

Wat ontzettend fijn Janske, dat jouw papa en mama de ijspret naar jullie tuin hebben kunen halen, zodat jij er in ieder geval van achter het raam van mee hebt kunnen genieten. En ook, dat je een goede dag hebt gehad zonder spugen, zodat je er ook van hebt kunnen genieten.
    We hopen, dat het morgen in Nijmegen goed gaat en wensen je daarvoor in elk geval heel veel sterkte.
    Héél veel lieve groetjes ook aan papa en mama en je zusjes van ons allebei.

• 11 Januari 2010 - 08:10

Mechteld:

Goeiemorgen allemaal,

We hebben gisteren genoten van de ijspret. Anke kon er geen genoeg van krijgen, het liefste ging ze nog de hele avond door. Amber niet die wilde het liefste binnen spelen. We hebben ook genoten van het samen eten. En die berg afwas, ach, die was zo gedaan. We vonden het kei knap dat jij al die medicijnen in je mond deed. Echt weer een applausje waard. Van al die buitenlucht kun je heerlijk slapen. Dat deden we dan ook. Veel succes vandaag.

Tot gauw.

Dikke kus van ons allemaal

• 11 Januari 2010 - 09:34

HOI JANSKE EN FAM.
    VANDAAG WEER EEN ZWARE DAG VOOR JULLIE, MAAR WEER EEN HEUVEL VERDER NA DEZE DAG,IK HOOP DAT JIJ NIET HOEFT OVER TE GEVEN EN DE CHEMO ZIJN WERK GOED DOET, WAAR HIJ VOOR UITGEVONDEN IS.
    HET WEER BLIJFT KOUD, DUS JULLIE IJSBAAN KAN NOG LANG IN WERKING ZIJN.
    SINT JOB WAS ERG LIEF TOEN IK HEM VROEG OF HIJ HIFIVE MAILDE ,IK MOEST JOU OOK DE VETTE GROETEN DOEN, EN VEEL STERKTE WENSEN ,VAN DE HELE BUBS UIT DE SINT JAN IN DEN BOSCH VANDAAG EEN HIFIVE VAN SINT JOZEF. DIE WOU OOK BIJ DE SUPER JANSKE CLUB, IK ZEI GOED MAAR HELP ONS DAN O.K ZIE HIJ, EN MARIA WOU OOK MEE DOEN, IK ZIE HOE MEER ZIELEN HOE MEER HULP DUS DAN IS ER OOK VREUGDE MEISJE EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 11 Januari 2010 - 10:12

H & H & I:

Hoi Janske,

Gisteren hebben wij ook nog veel sneeuwpret gehad. Zo'n mooie luxe ijsbaan in de achtertuin als jullie hebben wij niet (beetje te gevaarlijk voor de paardjes)daarom maar lekker met Imke op slee de bossen ingegaan.
    Daar vonden we ook nog een paar "bergjes" (zeg maar heuveltjes) waar we lekker vanaf konden sleeen. Na een uurtje of 3 weer lekker naar huis aan de koffie en de warme chocomel met appeltaart.

Veel succes vandaag in het ziekenhuis.

Vandaag weer terug in het werkzame leven, maar toch nog even tussendoor even op jou site kijken en een reactie aan jou schrijven natuurlijk !

Groetjes en dikke knuffel ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 11 Januari 2010 - 12:18

Nikki En Jannie:

Hoi hoi,

Wat is het koud buiten he ?
    bbbrrrr maar we vinden het wel heel leuk zo vaak ligt er geen sneeuw en ijs. Dat Meike nu bij de peuters komt spelen is voor ons ook raar zo zonder jouw.
    Dag dag Janske groetjes ons. PS: de foto samen op de bank ziet er wel heel gezellig uit zo samen met je zussen.

• 11 Januari 2010 - 18:53

Je Stapvriendjes.:

Hey Janske,

Zonder haartjes ben je ook erg knap hoor.

Die oogjes van jou, kunnen ondanks alles toch nog stralen.

Heel veel succes, wij duimen voor je......wel gewoon met de duim in de mond.......dat andere duimen vinden wij maar niets.

Dikke kus van ons.
    Brent, Sven, Jens en de zusjes.

• 11 Januari 2010 - 18:56

De Stapvriendjes:

Janske,Je rose zusje ziet er ook erg schattig uit. Even als de foto van jullie zaterdagavond.
    .................hoeveel zaterdagen komen er nog voordat wij samen Heeze onveilig gaan maken?

Groetjes ons 5jes.

• 12 Januari 2010 - 18:02

Ome Gijs Tante Nelly:

wij hebben het verhaal gelezen en vinden je een dapper meisje en fijn dat je toch kon genieten van de sneeuw al was het achter het raam hou vol lieve meid