Mijn haren gaan weer weg - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mijn haren gaan weer weg - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mijn haren gaan weer weg

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren hadden we een rustige dag thuis. Ik heb zo'n beetje de hele ochtend samen met Meike gespeeld. Opa en oma kwamen op de koffie en aan het einde van de ochtend gingen papa en mama de kerstspullen samen in de schuur opruimen. Ik bleef samen met Meike binnen en zoals het een grote zus behoord houd je dan een oogje in het zeil. Toen Meike haar kleren uit begon te trekken en uiteindelijk alleen nog maar een romper aan had. Ja mensen ook de luier was verdwenen, dacht ik toch, het wordt tijd om papa en mama te roepen. Helaas was ik daar net iets te laat mee want Meike liet haar plasje al over de grond lopen. Voor straf moest ze de box in maar daar maakt ze dan ook geen enkel probleem van.
Vandaag moesten Lieke en Meike al weer vroeg op want ze werden om 7.30 bij Joepie verwacht. Ikzelf mocht rustig voor de TV wakker worden. Ook had ik geen zin om iets te eten. Wel doe ik de medicijnen allemaal weer via mijn mond innemen. Mijn beloning is dan een grote spuit met ranja die ik helemaal leeg mag drinken.
Rond half 9 zaten ook wij weer in de auto naar Nijmegen. Eenmaal daar aangekomen hadden papa en mama een gesprek met de dokter. Daarin werd duidelijk dat nu weer heel snel mijn haren uit zullen vallen. Nu hadden wij dat gisteren al aan mijn hoofd gezien want achter op mijn hoofd zit al een hele kale plek. Verder bleek uit de bloedwaarden dat ik weer gevaarlijk laag in mijn weerstand zit. Dit wordt dus weer oppassen geblazen. Na dit gespek werd het slangetje aan mijn buik weer aan de paal vast gemaakt en vol trots liep ik zelf met mijn paal naar de dagbehandeling voor de chemokaspers. Eenmaal daar aangekomen wilde ik nog maar weinig. Ik was moe en wilde met rust gelaten worden. Helaas kon dat niet want er moest echt spierballen gemeten worden. Omdat ik erg aan het huilen was spraken we met zijn alle af dat mama even wat voor ging lezen en daarna mocht zuster Linda mijn spierballen meten. Zo gezegd zo gedaan daarna ben ik lekker tegen mama aan in slaap gevallen en is papa nog wat spullen op gaan halen in de apotheek.
Weer terug in Heeze koffie gedronken bij opa en opa en daarna heeft papa Lieke en Meike weer opgehaald. Bij thuiskomst had Meike een groot kado bij voor mij van haar nieuwe groep. Ze is namelijk bijna 2 en mag nu alvast meedraaien bij joepie zuid. Graag had ik haar zelf een grote rondleiding daar gegeven want eigenlijk hadden we daar nu samen de boel op stelten moeten zetten. Maar dingen gaan niet altijd zoals ze moeten. Nu denk ik niet dat Meike zich zonder mij daar zal vervelen dus geniet ik thuis van het mooie nieuwe boek want dat was wat ze bij had. Ook Lieke had een knutselwerk voor mij gemaakt.
Na het eten weer lekker met alle twee mijn zussen in bad en nu lekker slapen.

Papa is nu druk bezig de ijsbaan tip top in orde te maken zodat er morgen lekker veel plezier op gemaakt kan worden.

Groetjes Janske

• 08 Januari 2010 - 22:05

Tante Angela:

Haha, die Meike toch!
    Had ze het warm of wilde ze in bad?
    Goed van jou dat je op haar gepast hebt maar ja een meisje van bijna twee doet wat in haar hoodje zit en zo te zien was de box straf niet echt een straf.
    Fijn dat alles vandaag voorspoedig is verlopen!

We kijken uit naar morgen om papa's super ijsbaan te komen testen.

Welterusten en tot morgen.

Knufjes tante Angela

• 08 Januari 2010 - 22:20

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Tja, je kan ook niet alles in je eentje doen en dan ook nog op je kleine zusje passen die zo haar eigen idee heeft van de tijd gezellig samen doorbrengen. Maar dat komt allemaal goed.

Jammer dat je haartjes weer uitvallen maar dat komt weer terug, zeker weten.

Vandaag heb ik al het oud papier verzameld en dat was nogal wat met al die kerstfolders etcetera. Dat ruimt echt op. Is gelukkig al weer opgehaald.

Nou Janske, ik wens jullie allemaal een rustig weekend toe en ik hoop dat het met de "sneeuwstorm" meevalt zodat de wegen begaanbaar blijven

Hou je taai kleine guit en voor maandag alvast veel succes.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 09 Januari 2010 - 07:12

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    WAS HET TOEVAL JANSKE DAT IK GISTEREN MAILDE OVER JOU HAREN, DUS ZE GAAN WEER UITVALLEN, DAT IS NIET ECHT LEUK MAAR DOET OOK GEEN PIJN.
    WAT FLINK DAT JIJ DE MEDICIJNEN GEWOON VIA JOU MOND INNEEMT ,EN DAN RANJA GEWELDIG ZEG .
    LET OOK EVEN OP MEIKE DIE HAAR EIGEN AL ZELF VAN HAAR KLEREN KAN ONTDOEN,MAAR DAT ZAL ZE WEL GEDAAN HEBBEN DAT ZE MOEST PLASSEN,NU GA IK FIKKEN GISTEREN HAD IK EEN STOP .EEN DIKKE VETTE HIFIFE LOWFIVE DORRY

• 09 Januari 2010 - 08:51

DORRY:

HOI LEKKER JONG.
    IK MOET EVEN MEDE DELEN DAT SINT JOB VANDAAG GEEN HIFIVE DOET, IK KRIJG GEEN KAARS MEER ,DEN BOSCH MAILDE DAT IK AL AAN MIJN AANTAL ZAT,MAAR IK GELOOF DAT ZE DAAR NIET ZO GOED KUNNEN TELLEN EEN DIKKE VETTE DAN NOG MAAR EEN KEER HIFIVE LOWFIVE VAN MIJ EEN HEEL FIJN WEEKEND DORRY

• 09 Januari 2010 - 08:53

Opa Ijsje:

Hoi Meidje ,,,

Nou dit weekend gaan we over de 200.000 site bezoekers heen . wat een belangstelling toch voor jou ..
    Fijn he

Opa

• 09 Januari 2010 - 09:56

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Het is wel jammer dat de haartjes dunner worden, maar Janske jij weet wel dat het komt door de medicijne die jij hard nodig hebt.[ die haartjes groeien wel weer aan.]

Janske, jou zusje Meike is volgens mij een klein prulleke om de kleren uit te trekken en dan te gaan plassen op de vloer.
    Maar misschien heeft ze wel geprobeerd om naar de WC te gaan en kon ze haar plas niet meer ophouden, dat kan soms gebeuren.

Beste familie Beks,ga lekker schaatsen bij jullie in de tuin, en geniet er met z'n alle van dit weekend.

Het is wel erg koud brrrrrrrrrrrrrrrr.
    Voor maandag een goede reis naar Nijmegen en succes met de behandeling.
    Doe de groetjes aan de rest van de familie en hou vol allemaal!!!!.
    Het gaat jullie goed, groetjes van Ome Cor en Tante Diny, een dikke pakkert .

Houdoe he.

• 09 Januari 2010 - 12:10

Joli Claes:

ha janske
    wat een gek zusje heb jij, om zomaar op de vloer te plassen. maar ja ze is ook nog maar een kleine meid.
    dat jouw haartjes weer gaan uitvallen is wel jammer.
    maar je moet maar denken dat het voor een goed doel is.
    ik wens je een fijn weekend met veel schaats-en sneeuwplezier.
    en voor maandag veel succes in nijmegen.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 09 Januari 2010 - 13:47

Fenne & Daisy:

Hey Janske,

Fenne is nu Bij mij(Daisy) aan het spelen. De jongens hebben het kinderfeestje van Brent.

En mama zit nu even achter de computer. En wij kijken mee. Wat heb je toch een gaaaaaaaaaaaaaaf Dora bed. Wij zijn er echt jaloers op. Wel verstandig dat je nu weer in het midden slaapt!!

Wat jammer dat je haartjes weer gaan uitvallen. We hopen dat ze snel weer gaan groeien.

Enne maak je geen zorgen om Meike op de nieuwe groep. Wij zullen daar voor jou een oogje in het zeil houden. We weten zeker dat dat goed gaat komen...... enne als jij er weer bent over een tijdje gaan wij met jou alle opgespaarde streken uithalen.
    .....zouden we het personeel van Joepie nu al vast inlichten?...dan kunnen ze zich nu al rustig daarop voorbereiden. Wat vind je ervan?

Dikke groetjes.

En veel succes met je weerstand!!!!

Dikke kus van Fenne en Daisy

• 13 Januari 2010 - 18:23

Nikki En Jannie:

ha die super janske!!

vandaag heeft meike bij ons meegedraaid en dit ging erg goed.
    ik lees dat je boek goed is aangekomen.
    heb nog een paar activiteiten die je thuis op je gemak kan doen.
    Ik zie op de foto's dat je een mooi dora dekbed hebt.Super!
    ik geef vrijdag meike een dikke kus mee voor jou!

kus vanuit joepie!