6 maanden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu 6 maanden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

6 maanden

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Lieve mensen,

Vandaag is het precies 6 maanden geleden dat we te horen kregen dat ik leukemie had. Omdat ik deze dag niet zomaar voorbij wilde laten gaan dacht ik we beginnen de dag met een knal. Helaas was ik even vergeten hoe pijnlijk dat het is om uit bed te vallen. Nadat ik bekomen was van de schrik zijn we met zijn alle beneden gaan ontbijten. Om 8.15 kwam Leanne en Lieke wilde heel graag dat zij haar naar school bracht. Daarna was het mijn tijd om lekker met haar te spelen. Dit kwam goed uit want mama moest nog boodschappen doen en papa had nog allemaal kantoor werk wat ook gedaan moest worden. Tegen de tijd dat mama terug was met de boodchappen zaten wel lekker op de bank te luisteren naar een verhaal.

Om 12 uur kwam taxi ome Tan ons ophalen om weer naar Nijmegen af te reizen. Na een kort dutje in de bus mocht ik zelf mijn rollator in gaan leveren bij de fysiotherapie. Nu maar hopen dat ik die niet meer nodig heb. Mocht dit toch het geval zijn dat heb ik ook wel weer vlug een nieuwe geregeld want ik ken in het ziekenhuis inmiddels de juiste mensen en zij kennen mij.
Daarna door naar de dagbehandeling. Nadat ik weer aan de pomp vast zat heb ik wat gepuzzeld, gekleurd en TV gekeken. Voor je het weet is het dan al weer tijd om af te koppelen, een kraal te halen, je jas aan te doen en naar huis te rijden.

Bij thuiskomst had papa net het eten klaar en ome Tan kreeg als beloning nog een heerlijk bord vol spagetti. Ook ik heb een paar sliertjes van de spagetti gegeten, en Meike heeft de rest van mijn bord leeg gemaakt. Na het eten mocht ik mama op de badkamer helpen Meike uit te kleden. Helaas werd ik ook erg misselijk en heb moeten spugen. Toen mijn buik weer rustig was heb ik nog mee geholpen Meike aan te kleden en hebben we samen de tanden gepoetst met onze nieuwe tandenborstels. Nu lig ik lekker in mijn bed en ben voor de zekerheid maar helemaal tegen de muur aan gaan liggen. Ik heb namelijk geen zin om morgen weer de dag met een knal te beginnen.

Groetjes Janske

  • 06 Januari 2010 - 21:56

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Gelukkig gaat het, ondanks de enorme ochtendknal, toch redelijk goed met je. Gelukkig maar.

    Vanmiddag kwam ik even de was terugbrengen en toen zag ik Lieke met een vriendje, Ene "Bink". Nou, hij deed zijn naam eer aan. Anderhalve kop voorsprong op jouw zusje Lieke.
    Lieke was helemaal blij met haar visite. Uiteraard werd ik aan onze Bink voorgesteld en toen moest er geknuffeld worden. Na haar knuffelbeurt riep ze tegen Bink: "Nou jij hoor. Jij moet nu ook een knuffel aan mijn oma geven!"
    Je kunt dan wel BINK heten ,maar je schrikt je toch het laplazer met zo'n verzoek!
    Daar begon onze BINK beslist niet aan en met rode wangen antwoordde hij: "Het is toch niet MIJN oma!!!! Dus dat doe ik niet". Wat een BINK he!
    Daar kon ik wel wat begrip voor opbrengen.

    Leuk he Janske, die zus van jou! Vet cool.......
    Voor morgen wens ik je het allerbeste en voor vannacht een knalloze nacht!

    Dikke knuffel van oma Hanny en opa Frans

  • 06 Januari 2010 - 21:57

    Joli Claes:

    ha janske
    6 maanden alweer, wat gaat de tijd toch snel.
    al zal het voor jouw lijken dat het heel langzaam gaat.
    maar hoe sneller de tijd,hoe sneller jij beter bent.
    dus laat 2010 maar omvliegen, dan zitten we snel in het goede feestelijke jaar 2011.
    dikke kus van ons xxxxxxx

  • 06 Januari 2010 - 22:05

    Mechteld:

    Je oren?
    Die zitten niet van voren!!
    hahahahahahahaha, gekke Janske.

    Tja, nu heb je er een half jaar opzitten, da's raar. Aan de ene kant al een hele poos maar je hebt ook nog een hele poos voor de boeg. Maar je moet maar niet te vaak uit je bed knallen, straks heb je overal bulten van het vallen.

    Ik ga nu ook maar mijn mandje in want morgen ga ik weer aan het werk.

    Slaap lekker.

    Groetjes Mechteld

  • 06 Januari 2010 - 23:38

    Ome Taxi Tan:


    Vandaag kreeg ik de eer om de 2 j's naar Nijmegen te brengen.
    Dit was dan ook de reden dat mijn grote groene bus wel een poetsbeurt kon gebruiken.

    Je kunt namelijk zo'n vooraanstaand gezelschap niet in een vuile werkbus vervoeren.

    Nadat de reis voorspoedig was verlopen had Janske alle tijd om eens op haar gemakje naar de afdeling te slenteren, onthaasten noemen ze dat.

    We hadden gelukkig ook alle tijd dus....

    Op de afdeling heb ik vol bewondering kunnen zien hoe gemoedelijk het een en ander verloopt.

    Even wat post-it briefjes plakken met de secretaresse, beetje over de afdeling fietsen, puzzeltje maken, beetje kleuren enz.

    Oja en ondertussen laat mijn dappere petekindje wat chemokaspers toedienen, het lijkt wel een soort van bijzaak.

    Natuurlijk weet ik ook wel dat wat er allemaal gebeurd van groot levensbelang is maar toch heb ik kunnen genieten van deze ervaring.

    Janske weet namelijk iedere keer weer, ondanks alle malaise, een betoverende glimlach op haar snoetje te toveren ook al zijn mijn grapjes niet altijd even sterk.

    En als moeders dan ook nog af en toe een zelfde soort glimlach laat zien, is mijn dag alweer geslaagd.

    Kortom dames, bedankt voor deze fijne taxirit.

    groetjes

    Ome Tan

  • 07 Januari 2010 - 05:51

    DORRY:

    HOI FAM BEKS EN DE ACHTERBAN,
    WEER BEST GOEDE BERICHTEN, WEL EEN KEER OVERGEVEN, EN UIT JE BED VALLEN, MAAR DE REST KLINKT TOCH BEST GOED .
    JIJ HEB NU HET VIERDE DEEL EROP ZITTEN ,NU JIJ ZES MAANDEN BEHANDELING HEBT EN IN 2011 IS HET JAAR WAAR WIJ OF JIJ NAAR TOE MOET, DAN DOEN WIJ MET DE HELE BUBS HIFIVE ,DAN ZIJN WIJ OOK 40 JAAR IN DE ECHT VERBONDEN, HEEL WAT ANDERS DAN BLIK .
    MEISJE IK HOOP DAT JIJ ZO VERDER GAAT EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 07 Januari 2010 - 07:16

    Frank En Heidi:

    Hallo Super Janske

    Heey wel een beetje uitkijken met dat uit bed vallen... straks krijg je nog ruzie met je sondevoeding "draadje"
    .(of hoe noem jij dat?)
    Als de dag graag met een knal begint dan kun je beter vragen of er nog iemand vuurwerk heeft.
    Maar gelukkig dat alles een beetje rustig verloopt voor je.
    Nou ik hoop voor je dat het morgen ook weer zo goed gaat met je.Iets minder misselijk. En dat je geen rare dingen te horen krijgt van de dokters.

    Groetjes uit Leende

  • 07 Januari 2010 - 07:58

    Judith & Ron, Wout:

    Gek toch, hoe dingen die zo niet gewoon zijn dat soms wel bijna kunnen gaan lijken.
    6 maanden knokken....diepe buiging maar weer!

    Even een grappig verhaaltje waar mama Judith zich ook een klein beetje voor schaamt...
    Ik was gisteren een beetje dom, Janske.
    Wout en Judith op pad...
    We gingen samen bij andere mensen koffiedrinken; Wout had natte schoenen en voeten van de sneeuw, alles uit dus en op de verwarming. Sokken na een tijdje weer aan.
    Na een uurtje naar huis, Jas aan, muts op, sjaal om want je moet je goed inpakken met zo'n weer.
    Buiten aangekomen en al lopend door de sneeuw zegt Wout: mama, ikke nat voet, heel kou. Dus ik zeg; is maar even, zo thuis. (we waren drie huizen verderop)
    Thuis aangekomen; jas uit, muts af, sjaal en de.....schoenen; die lagen nog bij de andere mensen op de verwarming.
    Ik had dus Wout op z'n sokken naar huis laten lopen.....
    Gauw sorry gezegd, voeten droog en warm gemaakt en toen samen gelachen en Wout z'n papa gebeld om dit verhaal maar even te vertellen. Wout begon met:
    Papa, mama dom daan...

    Zet 'm op!

  • 07 Januari 2010 - 09:00

    DORRY:

    HOI JANSKE PANSKE KEVERTJE, IK TYPTE WEER EEN GROTE MUTSFOUT.
    IK TYPTE DAT IN 2011 HET JAAR IS WAAR WIJ OF JIJ NAAR TOE MOETEN, FOUT JIJ EN WIJ MOETEN ER MET ZIJN ALLEN NAAR TOE. WIJ ZIJN TOCH DE BEGELEIDERS VAN SUPER JANSKE SINT MAARTEN WAS VANDAAG HEEL VOORZICHTIG TOEN HIJ HIFIVE DEED ,HIJ LETTE GOED OP DE KOUKLEUM DIE VOOR HEM ZAT, MORGEN IS DE HEILIGEN VAN DE ZWEREN EN JEUGDPUISJES AAN DE BEURT NOG MAAR EEN DIKKE VETTE HUMMEL HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 07 Januari 2010 - 09:27

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Wij hebben gisteren even van jullie ijsbaan mogen genieten, Bart en Sietske hebben nog geschaatst, ik had daar helaas geen tijd voor maar dat komt nog wel.
    Rens was naar een kinderfeestje dus ik moest weer op tijd naar huis.
    Dit was nadat ik door Meike flink geknuffeld was, leuk hoor!
    Lieke had het erg druk met computeren, dat kan ze al heel goed!
    Helaas was jij nog niet thuis maar ome Tan zijn enthousiaste verhaal maakte dat weer goed.

    Vandaag rustig uit bed gekomen?

    Knuffels tante Angela

  • 07 Januari 2010 - 13:23

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.
    Wat lees ik nou, ben jij uit bed gevallen en gaf dat een harde knal.

    Janske ik dacht dat je alleen met oud en niewjaar gaat knallen, maar toch niet op je slaapkamer, maarja een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Niet meer uit bed vallen Janske, want dan krijg je blauwe plekken en dat moet niet met zo'n mooi snoetje als jij hebt.

    Het is gisteren 6 Januari gelukkig allemaal goed met gegaan, en ben je weer lekker thuis dus fijn slapen in je eigen bed en spelen met je zusjes. [Kei goed ]

    Ferry en Joke wij hopen dat jullie nou op de goede weg zijn, en niet te veel hobbels op jullie weg tegen komen.
    Wij blijven voor jullie duimen, TOI TOI TOI.
    Het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Een dikke knuffel voor jullie allemaal.

    Janske wat zeggen wij in Brabant Houdoe he.

  • 07 Januari 2010 - 15:35

    B&B Ospel:

    Hoi Hallo Janske.

    Zeg ben jij uit je bed gevallen? Niet meer doen hoor,want dat is wel pijnlijk. Een half jaar is weer voorbij waarin jij toch veel hebt meegemaakt,nu maar hopen dat in het nieuwe jaar alles goed verloopt zonder veel strubbelingen. Janske we hebben gelezen dat jullie een fijne ijsbaan hebben,(mogen we die ook een keertje proberen?) en dat jij er ook op hebt geschaatst,leuk hoor! We kennen nog een mooi liedje hierover, misschien dat opa ijsje de wijs wel kent.hier komt het.

    Tijsje Wijs ging op reis
    Hij ging schaatsen rijden
    Eerst naar links,toen naar rechts,en toen baantje glijden
    Maar het ijs zei toen krak
    Tijsje Wijs ging onder
    Toen hij later boven kwam,was de zon al onder.

    Nou Janske misschien leer je dit liedje ook samen met Lieke. En je oren zitten aan de zijkant van je hoofd en niet bovenop,Grapjurkje!
    Heel veel groetjes en "n dikke Knus van;
    Bertie en Berke.


  • 07 Januari 2010 - 17:52

    José:

    Ha meisje, niks mis mee, met die knal. Wist je dat je ook voor een jubileum een heel andere knal kan regelen? Alles leuk en aardig maar dit jubileum had ik je natuurlijk liever niet gegund. Je doet het prima met de chemo (ik begrijp best hoe ziek je bent en hoe moeilijk het is) en ik ben blij dat jullie gezin met zo'n lieve Leanne een stabiele gezamelijke uitvalbasis kent. Blijf in je bed in plaats van ernaast en lieve groeten aan Jofelime ( dat is, voor als je denkt wat nu weer, een handige afkorting voor de andere beks-blijhammetjes). Fijn, dat je steeds zo'n lief, wisselend reisgezelschap hebt.
    Kus, José.

  • 07 Januari 2010 - 18:36

    Leanne:

    Ha Janske,

    heb je met Meike nog eens naar het dierenboekje gekeken? Ik heb gister gezien dat ze nog veel van haar grote zus kan leren! Jij zegt hoe het dier heet en Meike zegt het (bijna?!) goed na.
    En ben je nog op de ijsbaan geweest? Of vind je het leuker om doktertje te spelen?
    Je vermaakt je vast wel thuis met van die lieve zussen, papa en mama.

    Groetjes Leanne

  • 07 Januari 2010 - 19:22

    Je Stapvriendjes.:

    Hey Janske,

    Je moet niet te vaak uit bed gaan vallen he!!

    Nu je weer wat haren begint te krijgen is het zonde dat ze een deuk oplopen.

    Hoe staat het met onze concurrentie? Is het momenteel stil op ons pad? Of lopen er tijdens de dagbehandelingen nog genoeg knappe mannen bij je rond?

    Misschien kunnen we al vast een datum gaan prikken over een aantal jaar, om samen op stap te gaan. Misschien ook wel leuk om dan er al vast bij te schrijven hoe laat we gaan en hoe en waar we heen gaan.

    Als we dan over zo veel jaar jouw dagboek erbij pakken kunnen we kijken of alles dan nog kan en of de kroeg die we nu kiezen er nog is.Wat vind je van ons voorstel?

    Janske de vette groeten van ons.

    Brent, Sven en Jens.....en onze zusjes.

  • 08 Januari 2010 - 08:26

    DORRY:

    HOI NEDERLAND.
    DAT KAN IK WEL TYPEN, WANT IEDEREEN KENT DIE SUPER FAM, BEKS.
    GEEN BERICHTEN, DUS HOPELIJK GAAT HET REDELIJK MET JOU EN DE REST.
    JANSKE WAT GROEIEN JOU HAREN AL HARD, JE KAN OVER EEN TIJD AL STAARTJES.
    BEN JIJ NOG UIT BED GEVALLEN? EN BEN JIJ NOG MISSELIJK VAN DIE GELE ZAK ,IK BEDOEL DIE VLOEISTOF , DIE ER IN ZIT KAN JIJ NOG EEN KLEIN BEETJE ETEN?BEN JIJ NOG OP DE IJSBAAN GEWEEST?EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 08 Januari 2010 - 12:48

    Lieseth:

    Om de dag met zo'n knal te beginnen lijkt me ook neit echt fijn. Laten we hopen dat die er niet veel komen, jij krijgt al genoeg voor je kiezen. Lieve schat doe de groetjes aan papa, mama Lieke en Meike gr

  • 08 Januari 2010 - 13:29

    B En B Uit Someren:

    Het was n veel bewogen jaar,met n lach en n traan .Maar als ik dat stralende snoetje {foto}zie.Dan weet ik JANSKE wat heb jij dat goed doorstaan je bent voor ons n echte door zetter n flinke knuffel van ons
    fam sommers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: