Structuur - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Structuur - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Structuur

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik durf het bijna niet uit te spreken, maar het lijkt erop dat er weer wat structuur komt in ons leven. Natuurlijk weten we dat het morgen weer anders kan zijn, maar voorlopig lijkt de vergadering van tweede kerstdag zijn vruchten af te werpen. Op maandag en woensdag rijdt mama (en soms papa) met iemand anders en mij naar Nijmegen voor een gift Asparaginase. Als je een keer mee wilt rijden kun je dit opgeven op www.superjanske.nl. Op vrijdag gaan papa, mama en ik naar Nijmegen, omdat dan ook de onderzoeken krijg, de gesprekken met de dokters plaatsvinden en meerdere soorten chemo's worden toegedient. Op deze dag gaan Lieke en Meike naar Joepie. Op maandag en woensdag komt Leanne in huis voor Lieke en Meike en op maandag en donderdag komt Karin poetsen. Dit alles lukt ons mede doordat mij een PGB is toegekend. Ziet er vrij gestructureerd uit zou ik zo zeggen. Nu alleen maar hopen dat ik me ook aan dit schema kan houden.
Tot nu toe gaat dat prima. Gisteren zijn we in de sneeuw naar opa IJsje en oma Tumtum gewandeld. Na het middagdutje zijn we ook nog bij ome Renier op bezoek geweest. Ik heb gegeten en alle medicijnen heb ik via mijn mond ingenomen. Vandaag zat ik om half 8 weer in de auto richting Nijmegen. Oma Tumtum reed ging mee. Zij heeft bij mij op de achterbank gezeten en we hebben veel plezier gehad onderweg en uiteraard ook op de dagbehandeling, waar ik op een grote driewieler de afdeling onveilig maakte. Ook is het altijd wel weer typisch dat je overal bekende tegenkomt. Ook in het ziekenhuis in Nijmegen kom je mensen uit Heeze tegen.
Het aanprikken ging weer prima en het inlopen van de Asparaginase ook. Hierdoor waren we weer op tijd thuis en toen Lieke weer uit school was en Meike en ik ons middagdutje hadden gedaan, konden we met zijn vijven even gaan schaatsen. In de achtertuin is de schaatsbaan weer aangelegd en hij ligt erbij als een spiegeltje. Ook heb ik vandaag de schaatsen onder gebonden en ben zo over het ijs heen gegaan. Natuurlijk niet te lang, want het was toch wel erg koud, maar we vonden het allemaal ook wel weer heel erg leuk.
Wat minder was vandaag, was mijn eetlust en mijn humeur. Gisteren heb ik nog goed gegeten, maar vandaag is er niet veel ingegaan. Hierdoor werd tijdens het middagdutje de sondevoeding weer gestart en krijg ik vannacht ook een groter portie. Tja, het zal zoals altijd met twee stappen vooruit en 1 stap achteruit gaan. Per saldo is dit nog altijd vooruit. Mijn humeur is op dit moment lastig te bepalen. Jantje lacht, Jantje huilt zeg maar. Ik kan ook ontzettend boos worden om de kleinste dingen, waarom??? Misschien is dit wel het bekende Dexa-draakje, waar kinderen last van krijgen als ze Dexamethason slikken. Het rare hieraan is dat ik hier alweer ruim een week mee gestopt ben. Dit moet ik namelijk de komende anderhalf jaar elke drie weken vijf dagen innemen. We zullen zien hoe het morgen met me gaat.
Als laatste wil ik nog even de mensen feliciteren die jarig zijn of jarig waren. Mechteld was zaterdag jarig en ome Tan is vandaag jarig. Beide van harte gefeliciteerd. Ze zijn beide er lekker op uit geweest om extra te genieten van hun verjaardag. Ik hoop dat dat dan ook gelukt is.

Groetjes Janske

• 04 Januari 2010 - 23:13

Joli Claes:

ha janske en familie.
    zo te lezen loopt de opvang en hulp op rolletjes.
    en met jouw gaat het ook redelijk,want je kunt plezier maken met oma, en dat klinkt goed.
    over je humeur moet je je niet zo druk maken, want iedereen heeft wel eens een baaldag, en jij mag er zoveel hebben als je wilt.
    ze gaan wel weer over.
    en ook het zelf eten komt wel weer goed.
    met kleine stapjes en kleine hapjes.
    zet 'm op en hou vol.
    dikke kus van ons xxxxxx

• 05 Januari 2010 - 06:05

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat fijn voor iedereen dat er weer en beetje structuur is voor iedereen. En nu idd maar hopen dat je het een beetje vol kan houden.

We zullen morgen weer voor je duimen .. zodat het dan net zo goed gaat als gisteren.

Groetjes uit Leende ;-)

• 05 Januari 2010 - 06:33

DORRY:

HOI HUMMEL EN DE REST
    BIJ ONS STAAT ERNST BOBBY ,EN DE REST AL AAN, SAMIJN IS ERG MET MUZIEK BEZIG, DUS WIJ OOK
    WAT EEN GOEDE BERICHTEN, EN DAT JIJ WAT LAST HEBT VAN WISSELSTEMMINGEN ZAL WEL AAN DE MEDICIJNEN KOMEN DAAR KAN JIJ NIKS AAN DOEN.
    DAT ER WEER REGELMAAT IS BIJ JULLIE IS GEWELDIG. DAN HEB JE OOK HOUVAST.
    JAN LOOPT WEER RECHT ,ZE HADDEN HEM GEKRAAKT ,EN NIET GEBROKEN, WAT EEN BOFKONT MET EEN IJSBAAN AAN HUIS MAAR JULLIE HEBBEN OOK EEN JOEKEL VAN EEN TUINEEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 Januari 2010 - 08:01

Judith & Ron, Wout:

Dag mooie dame!

Dat geeft allemaal hoop en zoals we weten; hoop doet leven.
    Wat zal iedereen het fijn vinden wanneer je op bezoek komt!

Je humeur; tsja, als andere dingen wat beter gaan dan komt er misschien ook wel een beetje rust waardoor er van alles uit komt. Je kent dat wel; Als het allemaal gebeurt ben je reuze sterk, keert er weer een beetje rust terug en komt er weer structuur; dan pas is er ruimte voor een stukje verwerking.
    Wij denken dus dat je gewoon hard werkt aan je herstel en dat dit daar ook bij hoort.

Dikke knuffel en zet 'm op!

• 05 Januari 2010 - 08:48

Fam Van Gaal:

Hey Kanjer

Wat goed van je zeg dat je steeds meer eet. Dan heb je dus ook steeds minder vaak je rugzak aan!!!!!!!!! Dat zal wel erg fijn zijn lijkt me zo. Kun je meer doen.
    En wat leuk he die sneeuw en de ijsbaan bij jullie in de tuin. Ging het schaatsen een beetje??
    Wij hopen van wel
    Fijne dag vandaag en voor morgen wensen we je weer veel succes in nijmegen.

X Renske Gijs en Nicole

• 05 Januari 2010 - 09:01

Mechteld:

Dag lieverdje,

Ja hoor, ik heb genoten van de musical van de blues brothers. Veel lachen en zingen. Barry kon helaas niet mee, omdat hij zo verkouden is. Zondag ben ik met Anke en Amber langs de deuren gegaan voor 3 koningen zingen. We haalden veel geld op voor de aidswezen in Tanzania. Amber heeft ondanks de kou niet veel geklaagd, maar dat kwam vast en zeker omdat ze ook snoepjes van de mensen kregen.
    Nu ben ik zelf gevloerd door de verkoudheid. Maar ik hoop dat het met een paar dagen weer over is.

Groetjes Mechteld

• 05 Januari 2010 - 09:03

Mechteld:

Leanne, welkom bij de club van strijdkrachten!!
    Veel werkplezier.

Groetjes familie Wijnen

• 05 Januari 2010 - 09:43

H & H & I:

Wat fijn om een beetje structuur te krijgen en hopelijk houden jullie dat voorlopig ook zo.

Leanne en Karin erg fijn dat jullie komen helpen !

Wij vinden dat jouw humeur altijd bijzonder positief is geweest, dus dat mag best een keertje wat sjaggie zijn hoor ! Maar ik begrijp van papa en mama wel dat dat moeilijk is om in te schatten omdat deze reactie voorkomt uit medicijnen.

Dikke knuffels ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 05 Januari 2010 - 10:43

Leanne:

Ik vind het fijn dat ik bij kan dragen aan wat meer structuur.
    En ik doe het met plezier!

Tot morgen!

• 05 Januari 2010 - 12:02

Tante Angela:

Hoi Janske,

Wat een goede berichten.
    Volgens mij heeft ome Tan inderdaad wel een fijne verjaardag gehad maar dat zal hij zelf nog wel laten weten.
    Ik heb in iedergeval mee mogen genieten en is me goed bevallen.
    Fijn dat de structuur er is, hou vol.
    Hier is de structuur na de vakantie ook weer terug, we zijn weer aan tijden gebonden.
    Bart, Sietske en Rens hebben op het opstaan na het ritme al weer te pakken.
    We komen snel een keer schaatsen!

Groetjes tante Angela

• 05 Januari 2010 - 13:25

Nikki En Jannie:

hoi Janske,

Een stapje terug uit met eten kan natuurlijk aleen maar als je eerst een stap vooruit hebt gedaan en die is er al knap hoor meisje.
    Zo kan die rugzak vaker af en dat is natuurlijk wel erg fijn zodat je jezelf beter kan bewegen.

Groetjes vanuit joepie

• 05 Januari 2010 - 17:56

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Gelukkig een positief bericht van jullie.
    Wat fijn dat er weer een beetje structuur in jullie gezin is wij hopen dat het zo verder kan gaan en dat er niet teveel opstakels bij komen.
    Het is wel zo twee stappen vooruit en een achteruit dus elke keer kom je wat verder, vol houden Janske.

En Janske dat je soms last hebt van je humeur kan ik me goed voorstellen, dat hebben wij ook wel eens maar dat gaat vanzelf wel weer over, het geeft niks meiske soms kan het teveel voor jou worden al die regeltjes en alles op uur en tijd is niet makkelijk.

Maar wij vinden het heel goed van jou om bij jullie achter in de tuin te schaatsen, wat zullen jij, Lieke en Meike veel lol hebben.
    Daar genieten jou Papa en Mama ook van.

Beste Ferry, Joke en de meisjes wij wensen jullie het allerbeste en probeer van deze bijzondere dagen te genieten.
    Veel plezier allemaal en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny
    en voor iedereen een dikke knuffel!!!!!.
    Houdoe he

• 05 Januari 2010 - 21:55

Ome Renier:

Ha Janske,

Dat je af en toe wat sjaggie bent kan iedereen goed begrijpen alleen maakt dat het voor je ouders er niet echt makkelijker op. Gelukkig zorgt de structuur met o.a. de komst van Leanne voor wat meer rust. Leanne welkom en veel succes en plezier gewenst!

Ik vond het hartstikke gezellig dat jullie met zijn vijven (zonder rugzak!) zondag op bezoek kwamen. Wat een lol hadden we met een paar sloffen :P

Knuffel,
    Ome Renier

• 06 Januari 2010 - 07:57

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    HOE GAAT HET MET JOU JANSKE?HOU JIJ NOG ETEN BINNEN? KAN JE ZELF NOG WAT ETEN?EN HOE IS HET MET JE BILLEN EN MONDJE?
    IK HAD OM SAMIJN HEERLIJK GELACHEN.
    ZE ZIJ TEGEN ONZE HOND VAN 8MAANDEN IN DE MAND PACO, PACO KWAM ER DRIE KEER UIT ,EN WAT ZIJ SAMIJN PACO MET JOU HEB IK HET HELEMAAL GEHAD.
    JOKE EN FERRY HOREN JULLIE HEIDI OF JAN DAAR IN?EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 06 Januari 2010 - 19:01

Leanne:

Ha Janske!

Hoe was het in nijmegen? Was het gezellig met mama en ome twan?

Lieke zei dat ze de danspasjes van vanavond, nog voor ging doen aan jou. Dus ik ben benieuwd ;).
    Want ik heb vanmorgen gezien dat jij ook al heel goed kunt dansen!

Tot de volgende keer..
    Leanne