Goede voornemens - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Goede voornemens - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Goede voornemens

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo, nu hebben we wel weer genoeg terug- en vooruit geblikt. Over naar de realiteit. Daarvoor ga ik nog even terug naar de laatste uurtjes van 2009, want wat heb ik daarvan genoten. Samen met opa IJsje, oma Tumtum, de familie Prinsen en de familie Wijnen hebben we bij ons oud en nieuw gevierd. Buiten hadden de mannen diverse vuren ontstoken, terwijl binnen een dansvloer was vrijgemaakt. Ook was er een grote tafel waar spelletjes gespeeld konden worden. Er waren vele hapjes en ook werden er oliebollen gebakken. Vuurwerk werd afgestoken, waaronder een wenspijl. Hier mocht ik een briefje in doen waarop wij onze wens(en) hadden geschreven. Daarna ging deze de lucht in en gaf het ook nog eens mooie knal. Verder was het vooral gewoon gezellig om met zijn allen bij elkaar te zijn. Met mij ging het prima, dus ik ben overal bij kunnen zijn en ook de rugzak mocht een tijdje af, zodat ik meer bewegingsvrijheid had. De familie Prinsen en Anke bleven ook slapen, dat deden ze op de kamer van Lieke en Meike, dus ik mocht samen met allebei mijn zussen op een kamer slapen. 's Nachts ben ik bij papa en mama in bed gekropen, dus ook de nacht heb ik met heel het gezin doorgebracht.
Op 1 januari zaten we om half 10 weer in de auto op weg naar Nijmegen. Het was heel erg rustig op de weg, dus we konden goed doorrijden. Het was best fijn om daar op 1 januari te zijn, want zo kon ik de zusters, de dokter en enkele lotgenoten ook het beste voor 2010 wensen. Verder werd er daar ook een feestje gemaakt, want we kregen toen we binnen kwamen meteen koffie (voor papa en mama) met taart (de chocolaatjes waren voor mij). Na een poosje was er kisch en ook de lunch voor papa en mama werd verzorgd door het ziekenhuis. Helemaal super dus. Verder ging alles vlotjes en kon ik weer op tijd naar huis. Het mooie was dat toen we weggingen er nog volop te zien was dat er een feestje bij ons was geweest. Toen we thuis kwamen was alles weer aan kant en gepoetst. Helemaal super. Wat verder nog super is, is het feit dat ik van de derde gift Asparaginase helemaal niet heb hoeven spugen.
Vandaag was de dag van de goede voornemens van mij, want ik ben begonnen met eten. Vanmorgen nog niet, maar vanmiddag heb ik een hele snee brood op. 's Middags nog een koekje en vanavond heb ik aan de macaroni gezeten en best goed gegeten. Ook het toetje ging er goed in. Papa en mama maakte de afspraak met mij dat als ik morgen ook zo goed eet, ik overdag de rugzak niet mee hoef te dragen. 's Avonds tellen ze dan uit wat ik gegeten heb en dan vullen ze de rest in de nacht aan. Meteen zag ik mogelijkheden en vroeg dus of het slangetje ook uit mijn neus mocht. Daarvoor moest ik voldoende eten en ook de medicijnen via mijn mond innemen. Ook dat heb ik dus vanavond meteen gedaan. De 6-MP, V-fend en Ciproxin heb ik gewoon via een spuitje in mijn mond opgedronken. Morgen ga ik super goed mijn best doen, zodat ik maandag met de dokters kan overleggen wat de voorwaarden exact zijn om te stoppen met de sonde.

Groetjes Janske

• 03 Januari 2010 - 01:34

ANNIE:

NOU JANSKE,een goed begin is het halve werk zegt men altijd,dus dat is alvast OK.
    Groetjes!

• 03 Januari 2010 - 07:55

Ome Tan:

Als Janske zo goed opknapt van een feestje moeten we dat misschien wat vaker doen ?!

We mogen natuurlijk niet te vroeg juichen maar zeggen allemaal JIPPIE dat het nu even GOED gaat.

Vooral zo doorgaan

groetjes

Ome Tan

• 03 Januari 2010 - 08:13

Judith & Ron, Wout:

Wauw, wat super!
    Wat knap dat je het zo goed doet, Janske!
    De foto´s zijn weer om van te genieten..
    Verder sluiten we aan bij je oom.

Onze Wout is helemaal in de war, eerst is er sjneej, dan slarom op z´n toetje met kerst, vervolgens poesuijer op een oliebol en vanmorgen dus een pak slarom met poesuijer in de tuin gevolgd door een joepiejoepie, ikke sleejuh!!
    Ligt er bij jullie ook zo´n mooie verrassing?

Zet ´m op!

• 03 Januari 2010 - 08:40

HOI FEESTMUTS EN FAM.
    WAT GEWELDIG WAT IK ALLEMAAL LAS.
    IK HEB DE HEILIGEN NIET VOOR NIKS HIFIVE LATEN LEREN HET WERKT IN MIJN ,IK TYPE MIJN OGEN.
    NU GEEF JE OOK AL NIET MEER OVER GEWELDIG, EN DE FOTO'S WAREN WEER ERG LEUK EN MOOI.
    MAAR DE WENSBALLON KAN OOK ZIJN WERK DOEN, EN DE VUURPIJL MET HET BRIEFJE, JIJ HEBT NU WEL EEN HEEL STUK GEKLOMMEN, NONDE PIE WAT FIJN .
    HOPELIJK BLIJFT DIT ZO DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT MENSEN. EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 Januari 2010 - 08:49

Mechteld:

Ha di Kanjer van ons allemaal,

Wat ben je toch weer goed bezig met dat eten. Knap hoor.
    Het oud en nieuwjaarsfeestje vonden wij ook super gezellig. Als ik de foto's zie geniet ik nog na. Het vuurwerk was ook erg mooi. De ballon was heel speciaal, die ging wel heel snel de lucht in, maar we zagen hem nog heel lang.
    Het opruimen van alle troep viel reuze mee. Gewoon een goede taakverdeling en de kinderen hebben ook geholpen door samen heel leuk te spelen.
    Het jaar is dus weer goed begonnen.
    Heeft papa nog van de taart gesmuld? Ik vond het heel leuk om met jullie te skypen. Weet je dat dat de eerste keer was dat wij thuis geskypt hebben.
    Vannacht heeft het weer gesneeuwd. Ik vind het er prachtig uitzien.
    Fijne dag vandaag en ik zie je morgen weer.

Groetjes Mechteld

• 03 Januari 2010 - 08:52

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat heb jij genoten en wat een mooie foto's met wederom jou onweerstaanbare lach!
    Heel mooi en jij hebt het ook allemaal mee kunnen maken.

Fijn dat jij niet hebt hoeven spugen en dat je zelfs weer aan het eten bent. Beetje bij beetje komt het wel weer.

Ga zo door kleine guit en zet op.

Hou je taai voor morgen en lieve groeten aan allemaal.

Houdoe, Gerda.

• 03 Januari 2010 - 10:07

Elles:

Hai Janske,
    Wat een mooie stap vooruit in het nieuwe jaar! Hopelijk komen alle goede voornemens en wensen uit die je in de wenspijl hebt gestopt. 2010 wordt een jaar waarin hard gewerkt moet worden, go for it! Hopelijk heb je (en je pap en mam) net zoveel kracht daarvoor als in 2009. Ik zag dat jullie ook zo'n wensballon hadden, dat ziet er mooi uit als die de lucht in gaat he?
    Van alle jaar overzichten die er gemaakt zijn van 2009 is die van jou/jullie toch wel de mooiste, verdrietigste en indrukwekendste van allemaal!
    Liefs Elles

• 03 Januari 2010 - 10:55

H & H & I:

Hoi Janske,

Het was heerlijk om jou gisteren een beetje te zien eten en dan ook nog even zonder rugzak !! Dat was flink genieten.

Imke vond het ook geweldig om weer even met jou, Lieke en Meike gespeeld te hebben.

Wij hebben het prachtige knutselwerk van Anke en Sietske ook gezien: hele vrolijke, glitter SUPER JANSKE. Prachtig.

Geniet van deze goede momenten en hopelijk volgen er nog veel !

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 03 Januari 2010 - 10:57

H & H & I:

HOHOHO

Nou vergeten wij helemaal te zeggen dat het super leuke foto's zijn en ook die geluksballon is helemaal TOP

• 03 Januari 2010 - 11:39

B 7 B OSPEL :

Hoi Hallo Janske
    Meike,Lieke en jullie
    Pappa en Mamma

Ook wij willen jullie in het Nieuwe Jaar het allerbeste wensen voor 2010. Ook van tante Liny
    en ome Harrie.
    We proberen jou te helpen met het beklimmen van de hoge berg,dat het niet te zwaar zal worden,en je steeds de moed zal krijgen na een terugval er weer tegenop kan klauteren. ZET UM OP JANSKE!.Dat als je de TOP hebt bereikt kunt zeggen: Dit heb ik toch mooi voor elkaar gekregen.
    Een heel dikke Knus van;Bertie en Berke.
    P.S. Wat een mooie Fotos, en een fijne jaarwisseling hebben jullie gehad,en jullie Pappa met een dikke sigaar,(een aartje naar zijn vaartje).

• 03 Januari 2010 - 11:42

Fam. Maas:

Wat is er veel gebeurd het afgelopen half jaar in jullie gezin.
    Wij wensen jullie heel veel moed en sterkte om die berg te beklimmen en daarbij toch een goed 2010 te wensen. Zet 'm op Janske je hebt vaak laten zien (ondanks de minder goede tijden)dat het je steeds weer lukt om erboven op te komen.
    Groetjes Hetty-Adri-Martijn

• 03 Januari 2010 - 13:47

Marian En Maarten:

Lieve Jankse

Na onze korte winterslaap hebben we al je berichten van de afgelopen dagen weer uitgebreid gelezen. Wat heb je weer veel beleefd, samen met Lieke en Meike. En wat doe je het goed! Je bent een echte super bergbeklimmer.
    We willen nu jouw site ook even gebruiken om iets tegen je mamma en pappa te zeggen. Dat vind je wel goed hé?

Lieve Joke en Ferry,

Het afgelopen jaar was voor jullie "zingen, vechten, huilen, bidden, lachen, werken en bewonderen". Bedankt dat jullie dit ons op deze site laten meebeleven en dat we af en toe ook iets kunnen betekenen. Wat vechten, huilen, lachen en werken jullie hard en wat hebben wij daarvoor een bewondering!
    Hou vol, samen met alle mensen die ondersteunen en dat zijn er gelukkig heel veel.
    Het meest bijgebleven is me toch de uitspraak van de zeer zieke Janske: "wat ben ik toch een bofkont". Wat knap dat jullie haar dat, ondanks alles, hebben kunnen laten voelen.
    Petje af!!!
    Voor nu, hopelijk hebben jullie met het rijden niet al te ellendig weer, maar: beter beroerd weer dan een misselijke dochter!
    Een dikke kus voor jullie alle 5.

• 03 Januari 2010 - 14:59

Fam Van Gaal :

Hey die Super kanjer

Wat lezen we nu dan toch. Een knal feest op 31 december. Wat zal dat gezellig zijn geweest, hier en daar een vuurtje en al dat vuurwerk...Maar die papa van jouw heeft idd een slecht voornemen met dat Roken. Als het 1 keer per jaar is maakt dat niet uit he.
    En ben je weer lekker aan het eten. Ik vind dat papa en mama een mooie afspraak met je hebben gemaakt. Dat als je zo blijft eten je de rugzak overdag niet meer aan hoeft. Wij zouden zeggen ga zo door Kanjer.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 03 Januari 2010 - 15:13

Wijnand En Janneke:

Dag Lieve Janske,

Jullie allemaal de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Wij hebben voor jou, Janske, ook een hele dikke pijl afgeschoten. Die verhalen over 2009 en 2010 hakken er wel in bij ons. Maar zo is het wel als je zo'n heftige dingen meemaakt. Helaas weten wij daar alles van af.

Juist daarom is het heel fijn om te lezen dat jij goed hebt kunnen eten. Heel knap van jou Janske. Hopelijk wordt de berg snel minder stijl en heb je het goede ritme te pakken.
    Heel veel succes de komende week !

Groeten Wijnand en Janneke

PS Ferry, altijd lekker he zo'n bolknakker.

• 03 Januari 2010 - 17:01

Amber:

bcv fhhg 098764321xz\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\ cv c cx c v n 644444444\xz\ xz\x

• 03 Januari 2010 - 18:11

HOI MEISJE ,EN FAM.
    WIJ WAREN OP BEZOEK BIJ ONZE VRIENDEN ANK EN BEN SCHUIN TEGENOVER JULLIE, EN ANK VERTELDE DAT JIJ ZONDER RUGZAK WAS, WAT EEN GOED NIEUWS HUMMEL, DUS GA IK ER VAN UIT DAT JIJ NIET MEER OVERGEEFT, EN ZELF WEER WAT KAN ETEN GEWELDIG. IK MOET NOG FIKKEN, MAAR ER BRANDEN ER NOG VIJF DUS MOET IK EVEN WACHTEN ,IK KRIJG NU GEEN KAARS, EN VANAVOND LAAT IK MARIA MAGDALENA HIFIVE DOEN, DAT DOET ZE HEEL SIERLIJK EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 Januari 2010 - 18:11

HOI MEISJE ,EN FAM.

• 03 Januari 2010 - 18:26

Joli Claes:

ha janske
    ik lees dat je het jaar feestelijk uitgeknald bent, gezellig.
    maar ik lees ook dat je het nieuwe jaar wel heel goed begonnen bent.
    weer zelf een beetje aan het eten, en het blijft allemaal in je buikje zitten, fantastisch.
    hou zo vol meisje.
    misschien word de berg dan een ietsepietsje minder steil.
    zet 'm op en hou vol. dikke kus van ons xxxxxxx
    ps: het zijn weer prachtig leuke foto's

• 03 Januari 2010 - 18:26

Joli Claes:

ha janske
    ik lees dat je het jaar feestelijk uitgeknald bent, gezellig.
    maar ik lees ook dat je het nieuwe jaar wel heel goed begonnen bent.
    hou zo vol meisje.
    misschien word de berg dan een ietsepietsje minder steil.
    zet 'm op en hou vol. dikke kus van ons xxxxxxx
    ps: het zijn weer prachtig leuke foto's

• 03 Januari 2010 - 19:55

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Wat fijn dat je zo hebt kunnen meedoen met het oudjaarsfeest! Enne, wat er op het briefje bij de wensballon staat dat kunnen we denk ik wel raden!!
    Wij wensen je morgen weer veel succes in Nijmegen.

lieve groetjes van ons

• 03 Januari 2010 - 22:53

Tante Angela:

Ja een Super feestje was het wel he!
    En dat deze dan ook nog goede uitwerkingen heeft is helemaal Super.
    Wat een leuke foto's hebben jullie, ik de onze nog niet bekeken maar deze zeggen eigenlijk al genoeg.

Veel succes weer morgen!

Welterusten

Knuffel tante Angela

• 04 Januari 2010 - 09:31

DORRY:

HOI SCHATJE EN FAM,IK VIND JULLIE OOK WEL SCHATJES HOOR, MAAR DAT IS ZO RAAR OM TE MAILEN,
    GAAT HET NOG EEN BEETJE GOED MET JOU HUMMEL ,EN FERRY HOU JIJ JOU CONDITIE NOG IN DE GATEN, WANT ANDERS VERKNAL JE JOU LENIG LICHAAMPJE JOKE JIJ HOEFT ER NIKS AAN TE DOEN BIJ JOU ZIT HET GOED. JANSKE PANSKE KEVERTJE MARIA MAGDALENA VERLEENDE HEEL SIERLIJK HAAR MEDEWERKING ,ZO LIEF IK HOOP DAT JIJ NOG ZONDER RUGZAKJE LOOPT, WANT DAN BLIJFT ER ALLES IN, EN KAN JIJ ZELF WEER EEN BEETJE ETEN, IK HOOP HET UKKEPUK HIER GAAT ALLES NOG STEEDS GOED ,EN ZE ZIJN AL DRIE MAANDEN BIJ ONS
    Samijn vindt het heerlijk om bij mij in bed k,3 te kijken, die meisjesgroep of groepje ken jij ook geloof ik.
    eR ZIJN WEL DINGEN DIE HEIDI ANDERS DOET DAN IK, ZO HEEFT HEIDI EEN KOMKOMMER TIC OF TIC MET EEN K ,DAT WIST IK NIET MEER. IEDERE WEEK HAALT ZE WEL VIER VAN DIE JOEKELS, IK DACHT EERST ZOU ZE DIE IN DE SPECIE DOEN VAN HUN NIEUWE HUIS, MAAR DIE GAAN RECHT DE SCHEUTENMAGEN IN, HET ZIJN OOK GROTE SNOEPKONTEN, DE AUWLUI BEDOEL IK.
    MAAR GEWELDIG IS HET OM JE DOCHTER MET AANHANG WEER THUIS TE HEBBEN, JE LEEFT ZO MET HUN MEE, EN ZIJ MET ONS.
    JAN WAS DOOR ZIJN RUG GEGAAN, EN IK MOEST DE HELE TIJD NAAR ZIJN GEKIEUW LIUSTEREN EN NAAR ZIJN DROEVIG GEZICHTJE KIJKREN DE SNOT DROOP UIT ZIJN NEUSJE, MAAR VAN MORGEN KON DE HULPVERLENER HEM VOOR DAG EN DAUW AL BREKEN, OF HET KAN OOK KRAKEN ZIJN, HET VERVOLG WEET IK NOG NIET MAAR IK HEB WEL AL EEN PAN KRACHTIGE GROENTENSOEP GEMAAKT, DAT HEEFT HIJ HARD NODIG AAN ZIJN GELUIDEN TE HOREN VERDER IS HET EEN HEEL LIEF VENTJE, DIE ERG HARD WERKT BIJ TABLAUW ZAL OOK WEL FOUT GESCHREVEN ZIJN ,MAAR IK WEET DAT ER OOK IETS VAN MEDIUM BIJ MOET EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 04 Januari 2010 - 09:53

Anja Hobbelen:

Hoi Janske,

Wat een mooi voornemen om weer zelf te gaan eten. En ja die rugzak af...dat maakt een boel goed natuurlijk. Nu hopen dat het zo voorspoedig blijft gaan.

En als je valt....dan staan er mensen genoeg voor jou klaar om je op te vangen.

Geniet van het jaar 2010, het jaar dat inderdaad op en af zal gaan.....maar ook het jaar dat je dichter bij je einddoel zal brengen.

Natuurlijk zijn die beste wensen voor 2010 ook voor je papa, mama, Lieke en Meike.

Groetjes Anja

• 04 Januari 2010 - 10:58

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ik ben aan het duimen voor je dat het goed gaat vandaag.
    En dat je zo verder kunt gaan waar je gebleven was na die mooie jaarwisseling.

Groetjes uit Leende