De berg 2010 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De berg 2010 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De berg 2010

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Komend jaar is het aan mij de taak om de berg 2010 te beklimmen. Een aantal zaken weten we al zeker van deze berg. Hij is stijl, ik zal regelmatig uitglijden en weer een aantal meters moeten afdalen en de kans is ook zeker aanwezig dat ik 1 of meerdere keren in een ravijn zal storten. Het is belangrijk dat ik dan: a) goed terecht kom en b) dat de reddingstroepen nabij zijn en goed handelen. Hierbij bedoel ik dan de dokters die alle zeilen zullen moeten bijzetten om mij weer de weg naar boven te laten vinden.
Verder zal het een uitputtingsslag zijn, waarbij mij verder niemand naar boven kan duwen of de weg vooraf voor mij vrij kan maken. Wel kan ik veel hulp krijgen door mij met zo min mogelijk bagage deze berg te laten beklimmen.
Het mooie van deze berg is dat hoe hoger je komt, de berg minder stijl wordt en de lucht steeds minder ijl. Aan het eind van 2010 heb ik dan driekwart van de uiteindelijke berg beklommen en kan ik in 2011 naar de top toe werken.

Bij deze wil ik iedereen een voorspoedig 2010 toewensen, uiteraard ook namens Lieke, Meike, Papa en Mama.

Groetjes Janske

  • 01 Januari 2010 - 21:01

    Fam Den Boer:

    Hoi Janske en natuurlijk de rest van de familie

    Na het lezen van jullie verhaal over 2009 staat het kippenvel weer op mijn lijf, en wordt er weer eens bevestigd dat je zuinig moet zijn op wat je hebt. Ik heb er eigenlijk weinig woorden voor maar heel veel bewondering. Ik wens voor jullie dat 2010 een jaar mag worden met een goede reis naar jullie eindbestemming.

    Heel veel groetjes Nathalie, John, Elke en Job

  • 01 Januari 2010 - 21:14

    Anke:

    Lieve Janske,

    Heb je vanmorgen gezien wat er op de bank lag?
    Dat hebben Sietske en ik (Anke) s'nachts om kwart voor 2 nog gemaakt speciaal voor jou. Ik hoop dat je het leuk vond. Ik ben samen met Sietske om half 3 naar bed gegaan.(laat hé)
    En s'morgens was ik helemaal niet moe(nou toch een heel klein beetje)

    Groetjes: Anke

  • 01 Januari 2010 - 21:39

    Mechteld:

    Lieve Janske, Lieke, Meike, Ferry en Joke,

    Wat zou ik graag van die berg een heuvel maken,
    Wat zou ik graag met een schaaf de hobbels op de weg wegvegen,
    Wat zou ik graag een vangnet voor je/jullie zijn,
    Wat zou ik graag de ravijnen dichtgooien,
    Wat zou ik graag een kabelbaan voor je/jullie maken, zodat je/jullie snel en rustig de top bereiken, of,
    Wat zou ik je/jullie graag op mijn rug nemen om je/jullie naar boven te dragen.

    Ome Tan vroeg wat mijn goede voornemen was voor dit jaar.
    Dat is dat ik me weer net zoveel voor jou zal inzetten als de afgelopen maanden.

    Lieve Kanjers, 2010 wordt het jaar van:
    samen vallen en opstaan,
    samen volhouden en doorgaan,
    samen lachen en huilen,
    samen mijlpalen halen en records verbreken,
    maar vooral:
    samen zorgen dat je bergtocht voorspoedig zal verlopen.

    Hele dikke knuffel van ons


  • 01 Januari 2010 - 21:46

    Marga Van Zantvoort:

    Lieve Janske
    Tijdens het lezen van jou reisverslag van 2009 heb ik ook wel een traantje weg moeten pinken.
    Dat een klein meisje dit allemaal mee moet maken.
    Dat je sterk bent heb je wel bewezen en ik hoop dat je dat ook blijft doen.
    De berg die je aan het beklimmen bent is hoog.
    In gedachte klim ik met je mee.
    Ik wens jou en je familie een hele sterke klimpartij toe in 2010.
    We blijven hopen op een goede afloop, hoop doet immers leven.
    Groetjes Marga van Zantvoort

  • 01 Januari 2010 - 22:38

    H & H & I:

    Gisterenavond van 2009 op 2010 hebben we op een voorspoedig herstel van jou geproost !
    Gelukkig kwamen we er telefonisch snel door zodat we jullie even over twaalven hebben kunnen spreken. Het klonk supergezellig !!

    Onze bergbeklimuitrusting (mooi scrabbelwoord :) )ligt klaar, dus je kunt met een gerust hart de hoge berg gaan beklimmen.
    We gaan er met zijn allen weer voor, zodat we volgend jaar op jouw gezondheid en de laatste loodjes die dan nog maar te gaan zijn kunnen proosten !!

    Succes het komende jaar en zet hem op SUPER JANSKE !!!

    Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 01 Januari 2010 - 22:50

    Theo & Mien:

    Janske, Joke, Ferry, Lieke en Meike, ook van ons de allerbeste wensen voor 2010 en als opa ijsje hulp nodig heeft moet hij bellen hé. Groetjes!!! Theo & Mien.

  • 01 Januari 2010 - 23:07

    Ineke En Peter:

    Hallo Super Janske.
    We willen jou voor 2010 alle mogelijke voorspoed wensen, zodat je bij het beklimmen van de berg zo min mogelijk uitglijders maakt en volgend jaar op deze tijd opgelucht kunt ademhalen en met goede moed kunt beginnen aan het laatste traject. Ook voor jouw papa, mama zusjes en overige familie heel veel moed en sterkte gewenst in 2010 bij het begeleiden van jou op je tocht op die vreselijk lastig te veroveren berg.
    Veel lieve groetjes van ons.


  • 02 Januari 2010 - 07:00

    RIET/BEN Faas-hagen:

    wij willen jullie het aller beste toe wensen voor het komend jaar groeten, RIET-BEN

  • 02 Januari 2010 - 07:01

    Inge:

    Lieve Janske, Meike en Lieke, Papa en mama,

    Ten eerste onze liefdevolle wensen voor 2010.

    Jullie schreven eerder... Bedankt!
    Maar wij willen jullie bedankten voor de reisverslagen die we allemaal kunnen en mogen lezen.
    Voor het leerproces, de dapperheid van Janske en iedereen om jullie heen. Met telkens weer een beetje humor. Niets is vanzelfsprekend, gezond zijn... dat we hier zuinig op mogen zijn...; genieten.. zoveel als kan, elk moment. Janske je laat ons zien hoe kostbaar ons leven is en hoe dankbaar we mogen zijn als het goed gaat, bewust hiervan zijn. Dankbaar voor de liefdevolle mensen om ons heen, dat geeft vertrouwen, jullie laten zien dat de regenboog, zonneschijn en blauwe lucht er altijd wel weer is, ook al is het weer zo woest en somber.

    Dus nogmaals jullie BEDANKT.

    Janske, je bent al aan de berg begonnen en straks zet je jouw vlag op de top. Een mooie vlag met vrolijke kleuren, een vlag met een wimpel. Hou die vlag in gedachten en klimmen maar (er zijn ook schoenen met pinnen, zo kun je jezelf beter in de grond vastzetten...)
    Zorg dat je de grond onder je voeten blijft voelen, dan komt het goed.

    Veel liefs en ontvang alle hulp van liefde dit jaar, het zal jullie helpen met deze grote uitdaging.

    Groeten Pieter, Tom, Sam en Inge.

  • 02 Januari 2010 - 08:12

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Natuurlijk ook Ferry Joke Lieke en Meike

    Allereerst de allerbeste wensen voor 2010. Dat je niet te veel opstakels tegenkomt zodat alles zo gladjes mogenlijk verloopt.
    Wat een makkelijke wens zo ... maar was het maar zo eenvoudig.
    Maar wat Inge hierboven beschreef klopt wel. Door jou verhalen laat je zien hoe belangrijk gezondheid is. Familie is. Hoe belangrijk echte vrienden zijn. En dat je moet genieten van alle leuke en fijne dingen die je mee mag maken.

    Ik zou zeggen deel maar uit die rugzakjes met bagage dan kunnen we met zijn alle naar boven mee met je naar boven klimmen. Om vervolgens aan een leuke afdaling te beginnen

    Geef de moed niet op

    Degene die stoppen zullen nooit weten hoe dicht ze bij de top zijn geweest.

    Groetjes uit Leende


  • 02 Januari 2010 - 09:23

    DORRY:

    HOI FAM BEKS ,EN BEGELIJDERS.
    IK WEET DAT JIJ ZELF DE BERG MOET OVERMEESTEREN, MAAR WIJ KUNNEN WEL VOOR fourage zorgen, en warme kleding, en nu mijn belevenis van gisteren ,in deSINT JAN. AL WAT IK MAIL IS NIET OM IEMAND TE BELEDIGEN, OF OM TE KWETSEN, MAAR ALLEEN MAAR OM DE HEILIGEN HIFIVE TE LEREN
    IK KWAM DAAR AAN ,EN GING DIRECT OP ZOEK NAAR SINT JAN, EN JAWEL HOOR LINKS VOORAAN ZAG IK HEM STAAN ,IK BEGROETEN HEM, EN VROEG OM ZIJN MEDEWERKING, FLUITJE VAN EEN CENT ZEI JAN DAT LEER IK WEL IK WIL OOK BIJ DE CLUB VAN JANSKE.
    BINNEN NO TIME KON HIJ HET ,EEN GOEDE LEERLING, ER HING EEN GOEDE SFEER, NET ALS BIJ BADKAMER SFEER IK LIEG NIET, DAT DOE JE NIET BIJ AL DIE HOOGSTAANDE LUI.
    RECHTS VAN JAN HAD IK SINT MAARTEN AL ZIEN STAAN, JULLIE WETEN WEL DIE GOEDZAK DIE ZIJNE MANTEL MET ZIJN ZWAARD DOOR DE MIDDEN SNEED .EN AAN EEN DAKLOZE GAF NOU WAS DAT BEELD OOK ZO GEMAAKT SINT MAARTEN MET OPGEHEVEN ZWAARD, HIJ WOU NET ZIJN MANTEL TE LIJF GAAN, EN DE DAKLOZE STOND ERONDER TE BIBBEREN.DAT KON JE GOED ZIEN, MAAR TOEN IK HIFIVE TEGEN SINT JAN RIEP, WOU MAARTEN OOK MEE DOEN, DUS HIJ STEEKT ZIJN HAND OMHOOG, EN HET ZWAARD VALT OP HET NEKJE VAN DE MAN DIE STOND TE VERKLEUMEN, BIJNA ONTHOOFD, HET LEEK WEL EEN SLACHTPARTIJ, MAAR EEN PAAR BEELDEN VERDER STOND MARIA MAGDALENA DIE ER DIRECT AANKWAM MET DE VERBANDTROMMEL,ZE HEEFT HEM HELEMAAL IN HET VERBAND GEDAAN, EN TOEN KONDEN WIJ VERDER, DUS MAARTEN OF ZE NOEMEN HEM OOK WEL MARRTINUS ,NET ALS ONZE KERK WOU OOK LID WORDEN EN JOHANNES DE DOPER STOND OOK BEHOORLIJK TE WIPPEN, DIE HAD ZIJN DOOPVONT ,AL OP HET HOOFDJE VAN EEN KLEIN KIND LATEN STUITEREN, ALLEEN EEN DEUK IN DA KOPKE NU WAREN WE AL MET VIER HEILIGEN, EN SINT JOB, DIE VAN DIE JEUGDPUISTJES WOU OOK MEE DOEN, IK ZEI HOE MEER ZIELEN HOE MEER VREUGDE DUS WIJ AAN HET REPETEREN, TOEN KWAM DE PASTOOR OOK NOG KIJKEN EN DIE WERD OOK LID DUS JANSKE DAT ZIJN VIER HEILIGEN, EN DE PASTOOR, MAAR DIE ZAG ER OOK WEL HEILIG UIT HOOR, ZO KRAKKEMIKKELIG, IK REKEN HEM BIJ DE HEILIGEN, ZE HEBBEN ALLEMAAL DE BELOFTE GEDAAN DAT ZE IEDERE DAG VOOR ONS BIDDEN, EN HIFIVE DOEN ,GEWELDIG TOCH, IK WAS WEL ZENUWACGTIG TUSSEN AL DIE HEILIGEN, MAAR IK DACHT JULLIE KONDEN VROEGER OOK KIEPENVEL KRIJGEN, NET ALS IK DUS WIJ ZIJN VAN HET ZELFDE SOORT MEISJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE ,OOK VAN ALLE HEILIGEN UIT DE SINT JAN DORRY NOGMAALS IK BELEDIG NIEMAND HOOR, MAAR IK BEN EEN GROTE FANTAST BIJNA UNNE HEILIGEN OOK NIE, WANT IK PIES BEST DIKWIJLS LANGS DE POT. IK HOOP DAT BIJ IEDEREEN DE OLIEBOLLEN GOED GEZAKT ZIJN, MAAR DOE NU EEN PAAR WEKEN RUSTIG AAN MET ETEN.


  • 02 Januari 2010 - 11:00

    Fam Mennen:

    Hoi Janske, hoeveel mensen niet gezegd hebben de beste wensen tegen ons gisteren, ik weet het niet meer??? Maar een ding staat vast, wij hebben maar een wens, en dat is dat jij zo vlug als het kan weer beter wordt. Een nichtje van Harry had gisteren ook de goede postcode bij de postcodekanjer van 30 miljoen in eindhoven, helaas ze was pas gestopt met de loterij, erg pijnlijk. maar toen ik het hoorde dacht ik meteen aan jou, en we zeiden tegen elkaar er zijn ergere dingen op de wereld, en jij weet wel wat ik bedoel Janske. Wij hopen dat de berg van 2010 die je gaat beklimmen niet te stijl is voor je, maar dat je het gaat halen die top, en als je dan straks die top bereikt hebt dan hoop ik dat er heel veel sneeuw op ligt en dat je samen met Lieke en Meike er met een slee weer vanaf kan glijden en het voorgoed achter je kan laten. Dus laten we met zijn allen hopen dat 2010 voor jou een super Janske jaar wordt, wij wensen jullie het allerbeste voor 2010 ook voor papa, mama, Lieke en Meike

    Dikke knuffel van Harry Antonet Justin en Lindsey Mennen

  • 02 Januari 2010 - 14:12

    Marleen:

    Hoi Janske

    Alweer zo'n mooie tekst, wat het mij nog moeilijker maakt om wat te schijven, maar ik wil het toch graag, dus bij deze. Ik weet niet zo goed hoe ik jou en je familie kan helpen bij het beklimmen van deze hoge berg. Ik zou voor je wensen dat je leunend op de handen van alle mensen die aan je denken en met je meeleven de berg op zou kunnen klimmen. Maar helaas werkt het niet zo.
    Dus wens ik je heel veel stekte, en veel wind mee tijdens de tocht naar de top.
    Zet hem op in 2010

    groetjes Marleen en Niek


  • 02 Januari 2010 - 16:26

    Joli Claes:

    ha janske
    ik wens jouw en je familie alle goeds en liefs voor 2010.
    dat we met z'n allen proberen om de berg minder stijl te krijgen, zodat jij de top makkelijker kunt bereiken.
    in gedachte duwen wij je mee naar boven en velen met ons.
    zodat de klim iets lichter word.
    dikke kus van ons xxxxxxx

  • 02 Januari 2010 - 16:35

    Judith & Ron, Wout:

    Lieve Joke, Ferry, Lieke, Janske en Meike,

    Wensen zijn er veel, soms heel eenvoudig en ook ingewikkeld.
    De wensballon met jullie namen hebben we opgelaten, we hebben gekeken totdat íe aan de horizon verdwenen was. De ballon had ook veel doorzettingsvermogen want ondanks tegenslag als wind, sneeuw en pijlen die langs kwamen bleef hij maar doorvliegen!

    De reis van 2010 is gestart.
    Wij denken dat alle mensen om jullie heen soms kunnen zorgen voor "vleugels", als het tegenzit zorgen ze voor een zo zacht mogelijke landing.

    Zet 'm op allemaal, jullie kunnen het, zeker weten!

  • 02 Januari 2010 - 16:57

    Asmara:

    Lieve Allemaal.

    Janske ook je reis voor 2010 wordt voortgezet en wel met zoals je zelf al zegt met een hele hoge berg. Ook in het jaar 2010 zullen we met z'n allen achter jullie staan.

    We kijken naar voren,
    en niet achterom,
    We vechten, zijn sterk,
    we weten waarom.

    Veel liefs en tot later
    Asmara.

  • 02 Januari 2010 - 20:18

    Ome Tan:

    Lieve dapper Janske

    Toen wij afgelopen zomer in Oostenrijk behoorlijk in spanning zaten door de zorgwekkende berichten uit Nederland ben ik op mijn fiets gestapt en in een naburig dorpje de berg op gefietst.

    Op deze berg staat zo'n mooi kerkje met daarbij een kappeletje.

    In dat kappeletje heb ik verschillende kaarsjes aangestookt en een gebedje uitgesproken.

    Ook al was het een bergje van niks en je eigenlijk nooit weet of kaarsjes en gebedjes helpen kreeg ik bij de afdaling een goed gevoel over me.

    Terug op de camping was er redelijk goed nieuws; eerste gevaar was geweken en wij konden onze vakantie voortzetten.

    Wij, als ervaren bergbeklimmers zullen natuurlijk zonder moeite jullie helpen met het bedwingen van deze spreekwoordelijke berg.

    Maar stiekem dromen we van het beklimmen van die mooie echte bergen in Oostenrijk, maar dan wel met Janske voorop.

    'Aint no mountain high enough"

    Samen kunnen we elke berg bedwingen.

    groetjes

    Ome Tan

  • 02 Januari 2010 - 21:00

    Tante Angela:

    Hey die SUPER Janske,

    Het is inderdaad wat Inge zegt: We hebben veel van jou geleerd dit jaar; o.a. nog meer genieten van de 'kleine' dingen, zoals;
    Genieten op het oud en nieuw feestje bij jullie.
    Genieten van het zien van het dansen van jou, Lieke, Meike, Amber en Rens samen met dansleraressen Sietske en Anke op K3.
    Genieten van het spelen van een spelletje.
    Genieten van het zien van al jullie gezichtjes bij het afsteken van het vuurwerk.
    Genieten van Bart die al echt een grote jongen wordt.
    Genieten van de leuke opmerkingen die jij en de andere kinderen maken.
    Gewoon genieten van het samenzijn.

    Verder wil ik ook graag helpen bij het beklimmen van deze berg 2010.
    Helaas zul je zelf moeten klimmen maar ondersteunen moet zeker lukken.

    Ook ik heb afgelopen zomer in Oostenrijk een 'bijzonder' moment gehad, net als ome Tan.
    Bij mij was het tijdens het beklimmen van een berg tegenover onze camping, die wilde we al heel lang beklimmen maar het was er steeds niet van gekomen.
    Een van de laatste dagen vonden we echt dat het gewoon MOEST.
    Er was geen lift o.i.d.
    Dus klimmen zoals het hoort.
    Het was een lange, pittige klim, waarbij we wel vaak de top zagen maar heeeeeeeeel ver weg.
    Toen de vraag kwam of we wel verder zouden gaan, had ik meteen het antwoord, JA het moet, als Janske zo'n enorme weg tegen leukemie af kan leggen, kunnen wij toch zeker wel die TOP bereiken.
    En ja hoor het is ons ook gelukt, met zijn vijfjes stonden we na 6 uur klimmen zeer voldaan op de TOP.
    En toen zeiden we tegen elkaar, hier moet Jankse ook naar toe!

    Lieve Jankse, Ferry, Joke, Lieke en Meike,
    De weg naar Jankse's TOP is nog lang, heel lang, maar met jullie positiviteit en goede instelling gaat ze die TOP zeker halen.
    En het uitzicht vanuit die TOP zal waarschijnlijk nog mooier zijn dan het uitzicht dat wij hadden.

    'Aint no mountain high enough'

    Groetjes tante Angela

  • 02 Januari 2010 - 21:34

    Janny:

    Hallo super Janske, Joke Ferry Lieke en Meike, Wij wensen jullie heel veel liefde en alle goeds voor 2010, wij vinden het ongelofelijk hoe sterk jullie samen zijn, heel, heel veel sterkte, we zullen bij het" Nicasiusplekske" een kaarsje laten branden.

    Groetjes van de Fam.Vrienten

  • 02 Januari 2010 - 23:41

    Mandy Beks,:

    Ik had het verslag gisteren gelezen maar ik wist niet wat ik erop moest zeggen, je had het heel mooi opgeschreven, en ik wil je een gelukkig 2010 wensen, en natuurlijk ook je gezinnetje!

    X liefs Mandy (dochter van Frank & Heidi beks)

  • 08 Januari 2010 - 12:45

    Lieseth:

    Lieve Janske ik wens jou en je hel familie heel veel sterkte met het bestijgen van de berg 2010. Ik denk aan jullie liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: