2009 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu 2009 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

2009

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

31 December 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

2009, een jaar dat ik nooit zal vergeten.

2009, het jaar waarin ik drie mocht worden. Het is raar voor een klein kind om het woord “mocht” te gebruiken, want elk kind wordt toch drie jaar? Zo vanzelfsprekend is dat niet. Er zijn zelfs kinderen die niet de kans krijgen om er voor te vechten dit te halen. Gelukkig krijg ik deze kans wel.

2009, een jaar vol van geloof. Nu zullen jullie denken: “Van geloof ? Je zult wel van je geloof zijn gevallen?” Niets is minder waar, ik ben alleen in andere zaken gaan geloven. Zo geloof ik in de wetenschap. Zonder de wetenschap had ik geen kansen meer gekregen. Ik geloof in de goedheid van mensen, want ik zie en voel zoveel lieve mensen om me heen.

2009, het jaar van ons gezin. Ferry, Joke, Lieke, Janske en Meike Beks. Zo hoort het te zijn. Helaas is dat afgelopen half jaar vaak anders geweest. Toch zijn de tijden dat het wel zo was extra belangrijk voor ons geweest.

2009, het jaar van de naaste familie. Hier kan ik bijna niets over zeggen, want alles wat ik zeg doet te kort aan wat het daadwerkelijk betekent. Opa Ijsje, oma Tumtum, oma Hanny, opa Frans, tante Hariette, ome Hans, tante Angela, ome Tan, ome Renier, Bart, Sietske, Rens en Imke. Ik durf keihard te zeggen: “Wij staan er niet alleen voor.” Bedankt!!!

2009, het jaar van vrienden. Nu weet je wie en wat echte vrienden zijn. Er zijn mensen waarmee je elke week leuke dingen deed die nu niets van zich laten horen. “Vrienden” voor goede tijden. Er zijn mensen die voorheen buren, kennissen of familie waren die, nu het nodig is, dag en nacht voor je klaar staan. Mensen uit het “niets”, die nu zichtbaar meeleven. Daarnaast heb je nog Barry, Mechteld, Anke en Amber die volledig in het gedicht van Toon Hermans passen.

Je hebt iemand nodig,
Stil en oprecht.
Die als het er op aankomt,
Voor je bidt en voor je vecht.
Pas als je iemand hebt,
Die met je lacht en met je grient.
Dan pas kun je zeggen,
Ik heb een vriend.

2009, het jaar van familie. In zo'n situatie kun je pas zien wat het woord familie betekent. Ooms, tantes, neven en nichten. Dicht bij of ver weg. Voorheen veel of weinig contact. Ze zijn familie en dat willen ze ons laten weten ook. Of het nu fysieke hulp is, hulp met moeilijke vraagstukken die op ons pad komen of hulp d.m.v. een financiële bijdrage, ze leven mee en staan voor ons klaar.

2009, het jaar van nieuwe contacten. Lotgenoten en ouders. Mensen die dezelfde reis als mij afleggen, maar over een andere weg, want niemand legt deze reis op dezelfde manier af. Toch hebben we allemaal bagage die we met elkaar delen.

2009, het jaar van afzien. Geen tijd om na te denken over wat ik meemaak en hoe erg het is, want het volgende staat alweer te gebeuren. Geen tijd om te rusten, want er is altijd wel een pomp die piept, een medicijn dat gegeven moet worden of wonden die verzorgt moeten worden. Afzien in de vorm van pijn. Inmiddels kan ik net zo goed puffen als een vrouw die al 10 kinderen heeft gekregen. Afzien in de vorm van denken te weten wat je te wachten staat, dus niet. Het is gewoon nog vele malen zwaarder dan een buitenstaander zich ook maar in het ergste geval kan voorstellen.

2009, het jaar van de medicijnen. Een complete apotheek thuis. Aftekenlijsten, spuiten, pompen, dopjes, handschoenen, zetpillen, drankjes, pillen, capsules, zalfjes. Alles is in huis en elke dag is het weer anders. Het enige wat hetzelfde blijft is dat het veel is.

2009, het jaar van Nijmegen. Het UMC St. Radboud en het Ronald McDonald Huis. Adressen waar wij afgelopen half jaar veel zijn geweest en ook overnacht hebben. Een klein stukje Nijmegen wat voor ons zeer bekend terrein is.

2009, het jaar van het blikken huwelijk. Papa en mama zijn 6 en een kwart jaar getrouwd. Daarnaast waren er veel redenen om een feest te geven. Er moest een groot feest komen achter in de tuin. Alles was gepland, behalve...... Juist ja. Het feest is niet doorgegaan, toch zijn er mensen die er aan gedacht hebben.

2009, het jaar van de logeerpartijen. Lieke en Meike hebben op veel plaatsen gelogeerd. Gelukkig was er voor hen veel regelmaat bij de vaste logeeradressen. Ik heb die ook. Eindhoven en Nijmegen.

2009, het jaar van de voeding. Gewoon eten, werd voor mij sondevoeding. Energierijk en vezelrijk, werd uiteindelijk voorverteerd voedsel. Zelfs is er een tijdje TPV toegediend. Papa en mama hebben vooral uit de magnetron gegeten, iets wat ik al helemaal niet mag. Dagelijks kregen zij in Nijmegen van het bezoek vers gekookt eten. Iets wat ze op de been heeft gehouden. Daarnaast was er na elk ontslag het bezoek aan de McDonalds. Lieke was daar vaak bij.

2009, het jaar van de Leukemie. Het is 6 juli, ik heb dus Leukemie en wordt opgenomen in Eindhoven. Morgen naar Nijmegen. Daar wordt het bevestigd, ik heb ALL een vorm van bloedkanker. De behandeling wordt uitgelegd en weer een dag later gestart. Nu begint het tweejarig durend gevecht van de medicijnen tegen de kankercellen. Dit gevecht moet in mijn lichaam plaatsvinden en ook mijn goede cellen zullen getroffen worden. Zeg maar, de burgerslachtoffers.

2009, het jaar van de specialistische opleiding. Iets waar normaal vele, vele, vele jaren studie voor nodig zijn, wordt ons allemaal geleerd in een hele korte periode. Woorden waarvan we een half jaar geleden nog niet wisten dat ze bestonden, worden nu dagelijks door ons foutloos uitgesproken. Het ergste is ook nog dat we de betekenis van het woord ook nog kennen.

2009, het jaar van reizen. Vele, vele malen naar Nijmegen. Met de eigen auto of met de ziekenwagen. Soms ook naar Eindhoven. Lieke en Meike reizen veel naar de logeeradressen en komen gelukkig ook soms naar Nijmegen. De belangrijkste reis is mijn reis naar een kankervrij bestaan.

2009, het jaar van verrassingen. Vele verrassingen heb ik al gekregen. Ik weet dat het gevaarlijk is, maar ik noem er een paar op en ik zal er een aantal zijn vergeten. Hiervoor mijn excuses, het maakt de verrassing zeker niet minder leuk. Zo was er de stickeractie, Phoxy kwam op bezoek, ik ben bij Sinterklaas geweest, we hebben een nieuwe schommel kunnen kopen, er is een Super Janske Club (www.superjanske.nl) opgericht en we zijn een midweek op vakantie kunnen gaan. Verder kwam de visite ook altijd wel verrassend voor de dag.

2009, het jaar van de dokters en zusters. Vele discussies, veel commentaar, maar dit alles omdat alles zo optimaal mogelijk moet verlopen. Er is vooral respect. Respect voor de roeping die je moet hebben om voor deze patiënten, kinderen met een levensbedreigende ziekte, en hun ouders 24/7 klaar te staan. Respect omdat we niet altijd laten blijken dat dit zo gewaardeerd wordt en jullie er altijd voor ons zijn.

2009, het jaar van de verandering. Niets is meer hetzelfde. Zelf verander ik wat betreft uiterlijk zelfs wekelijks wat te zien is op mijn pasfotovideo.

2009, het jaar van de gesprekken. Er wordt wat afgepraat rondom mij. De gesprekken met iedereen zijn super belangrijk, maar soms denk ik zelf wel eens: “A little less conversation, a little more action please!” Helaas is dat niet altijd mogelijk.

2009, het jaar van de onderzoeken. Ze hebben me nu al zo vaak doorgelicht en onderzocht, toch weet ik ze telkens nog te verrassen.

2009, het jaar van Joepie. Joepie is de kinderopvang waar ik tot aan mijn ziekte heen ging. De warmte, aandacht en flexibiliteit die hun ons gegeven hebben vind ik meer dan noemenswaardig. Ondanks dat ik er niet meer heen kan, draai ik nog steeds met hun mee d.m.v. Boekwerken of knutselwerken die ik van hun krijg.

2009, het jaar van de collega's. Het jaar waarin collega's van mama ineens de zorg over mij kregen. De situatie is en blijft vreemd, maar er wordt door iedereen super mee omgegaan. De collega's van papa, die papa hebben doen verrassen. De draad op deze manier oppakken en doorzetten na het wegvallen van papa is super.

2009, het jaar van Dorry. Ik mag met recht zeggen dat Dorry mijn meest trouwe volger van de site is. In ieder geval is Dorry degene die het meest trouw een reactie plaatst. Volgens mij slaat ze geen dag over om ons een hart onder de riem te steken. Tevens laat ze ons weten hoe het er bij haar in huis aan toe gaat. Geweldig om te lezen. De Sint Jan heeft ze inmiddels plat gefikt, maar die bouwen ze wel opnieuw als het nodig is. Dorry een dikke HIFIVE LOWFIVE voor jou.

2009, het jaar van poetsen. Dagelijks de natte ruimtes poetsen. Het hele huis zeer regelmatig poetsen. Alles om mij maar niet ziek te maken. Iedereen die geholpen heeft geweldig en dan met name onze buurvrouw Karin.

2009, het jaar van de handen wassen. Niemand komt ons huis meer in zonder zijn handen gewassen te hebben met desinfecterende zeep. Dit geldt ook als je naar het toilet bent geweest.

2009, het jaar dat Lieke voor het eerst naar school ging. Ook daar hebben we weer nieuwe mensen leren kennen. Wat een lieve juffen, klasgenoten en ouders van klasgenoten heeft Lieke toch. Als het kon ging ik met de bakfiets mee om Lieke op te halen of weg te brengen.

2009, het jaar dat Meike heeft leren lopen. Er is zelfs een tijd geweest dat Meike kon lopen en ik niet. Nu is het prettig dat ze kan lopen, want ze haalt van alles voor me. Ondanks dat ze hem niet nodig heeft, gebruikt Meike regelmatig mijn rollator.

2009, het jaar van tranen. Er zijn heel wat tranen gevloeid. Iets wat ons alleen maar sterker heeft gemaakt.

2009, het jaar van de lach. Door toch telkens op zoek te gaan naar de lach kwamen we dit jaar door. Mede geholpen door de CliniClowns, TIK en Agmar mijn PM-er.

2009, het jaar van steun. Steun die we uit elke hoek krijgen en soms ook uit onverwachte hoek.

2009, het jaar van wat ik vergeet. Ik ben veel vergeten om te benoemen in bovenstaande. Het jaar 2009 heeft me dan ook zoveel gebracht, in goede en kwade zin, dat ik niet alles kan benoemen en ik ook dingen vergeet. Hiervoor mijn excuses.

2009, het jaar van bedanken. BEDANKT !!!!!!

Ik wil iedereen, ook namens papa, mama, Lieke en Meike een hele prettige jaarwisseling toewensen.

Groetjes Janske

• 31 December 2009 - 12:12

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

wat een lijst heb je er van gemaakt.....en allemaal waar.
    Ik kan er niks meer aan toevoegen.
    Alleen jullie alle goeds toewensn voor het jaar 2010 (en alle jaren erna)
    We blijven met zijn allen wensen en hopen dat het goed met je mag gaan. En dan je op het einde van dit jaar( 2010) weer een mooi verhaal kunt schrijven.

Kortom moed.. succes.. sterkte.. en alle liefde
    voor jullie allemaal

en vooral voor familie en vrienden die je zelf beschreef

groetjes uit Leende

• 31 December 2009 - 12:20

Joli Claes:

ha familie beks
    ik was het vorige verhaal aan het lezen, en natuurlijk een kleine reactie daarop aan het schrijven.
    toen ik dit nieuwe verhaal zag verschijnen.
    wat prachtig geschreven.
    2009, wat een jaar vol emoties, maar als ik het zo lees, vooral een jaar met heel veel warmte en liefde in en voor jullie gezin.
    en een jaar van vechten, maar iedereen vecht met jullie mee, dichtbij en op afstand.
    en dat blijven we zeker ook doen in 2010.
    heel veel warmte, geluk, liefde, wijsheid en vooral gezondheid in het nieuwe jaar.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 31 December 2009 - 12:21

José:

Mooi, Janske, wat je allemaal schrijft als je terugkijkt op je reis tot nu toe. Het is ook het jaar van een heel bijzonder meisje. Een meisje dat iedereen inspireert, in beweging zet, blij maakt en kracht geeft. En dat bijzondere meisje, Janske, dat ben jij. Ik wens je voor 2010 alle vertrouwen in het vervolg van je reis en in het bereiken van je doel. Het gaat je absoluut lukken. Daarom kijk ik, met Renier, alvast naar het jaar 2011; je zegt het mooi: less conversation more action. En aan action ontbreekt het jullie niet!
    Geef je papa, mama en je zussen een kus van me?

Liefs, José.

• 31 December 2009 - 12:24

Judith & Ron, Wout:

Het zinnetje in je vorige bericht met "daar kom ik nog op terug.", had ons nieuwsgierig gemaakt.
    Zie hier een lijst, een beschrijving van een veelbewogen jaar.
    Voor ons een jaar met een hernieuwde kennismaking met jullie. Deel uitmaken van onze dagelijkse gang van zaken.
    Lijkt wellicht heel ver weg maar zijn heel, heel dichtbij.

Een dikke knuffel voor jullie allemaal, ook aan alle familie, vrienden, kennissen die we via de site nu ook een heel klein beetje beetje kennen.

Zet 'm op.

• 31 December 2009 - 13:54

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een ontroerende lijst gegevens van jouw reis. Het mooie hiervan is dat er, ondanks alle pijn die er is, zoveel positiviteit vanuit gaat.
    Die positiviteit houden we erin.
    We wensen jou en jouw gezinnetje een mooie jaarwisseling en een nieuw jaar met liefde en zo weinig mogelijk hindernissen.
    Janske, we hebben heel veel respect voor jou!
    Een écht SUPERJANSKE

oma Hanny en opa Frans

• 31 December 2009 - 14:07

Fam Van Gaal:

Hallo Super Janske

Hier worden we wel even stil van als je zo de gebeurtenissen op een rijtje zet. Je hebt dit mooi gedaan. Wij nemen ons Petje voor af!!!!!! Wij weten dat jij een mega kanjer bent.

Ook wij willen jullie een goede jaarwisseling wensen. en veel goeds en liefde voor 2010.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 31 December 2009 - 14:08

Oma Tum Tum:

Janske.Ferry Joke Lieke en Meike.
    Angela,Toine Bart Sietske en Rens
    Hariette, Hans en Imke

Tum Tum , dat zo'n klein snoepje in 2009 zo'n grote betekenis heeft gekregen.

Oma TumTum wenst jullie allemaal het allerbeste in 2010.

• 31 December 2009 - 14:08

DORRY:

HOI ZWAARBELASTE FAM .BEKS.
    WAT EEN GEWELDIG STUK SCHRIJVEN JULLIE.
    EN DAN OOK NOG IETS OVER MIJ, IK HEB BELOOFD DAT IK IEDERE DAG EEN MAIL STUUR ,EN OOK EEN KAARS AANFIK, JULLIE ZIJN BELANGRIJK VOOR MIJ, ZO KEN JE IEMAND ALLEEN VAN VERHALEN, EN ZO KEN JE IEMAND AL 100 JAAR LIJKT WEL, EN EEN MAILTJE LIJKT MIJ HET ENIGE WAT IK KAN DOEN ,EN FIKKEN NATUURLIJK. MAAR EEN PIROMAAN DOET NIKS LIEVER HOOR
    MENSEN IK BEN ERG VEEL MET JULLIE BEZIG MAAR IK WEET EEN BEETJE WAT LEED IS EEN DRIEDUBELLE VETTE HIFIVE LOWFIVE JULLIE GAAN WINNEN, DAT GEVOEL VERLAAT MIJ NIET. DAG KANJER FAM. DORRY

• 31 December 2009 - 14:12

Traan

Een traan is HELEMAAL van jezelf .

waarom die ook ontstaat .

Met het lezen van dit , was ik HELEMAAL MEZELF.

Een gelukkiger 2010 allemaal

Opa Ijsje

• 31 December 2009 - 14:14

Marika:

Hoi Super Janske,

Wat heb je een toch een prachtig verhaal geschreven, ondanks alle ellende die jullie meemaken. Echt wederom m'n petje af.......
    We willen jullie al wat goed is toewensen voor de toekomst.
    En Janske, je doet je naam van Super Janske eer aan, hou vol !

Een heel fijne jaarwisseling voor jou en je gezin en iedereen die erbij hoort, liefs

Marika, Hans, Nick en Amber

• 31 December 2009 - 14:48

Familie Prinsen:

een Lach en Traan

Op aangeven van Joke lezen we, Angela Toine Bart, een prachtig verhaal met als titel 2009.

Al snel schieten we vol, echt zo'n verhaal om even bij te janken.

We lezen door met natte ogen maar vanuit onze ooghoek zien we iets wat al snel zorgt voor een brede glimlach.

Janske is net uit bed en staat heerlijk met Lieke, Rens, Meike en Sietske te dansen op K3-muziek.

En omdat ze al het een ander "gewoon" gegeten en gedronken heeft mag zelfs de rugzak met de sondevoeding af.

Even helemaal los, even gewoon spelen.

Wij gaan er hier iets leuks van maken.

Wij bedanken Janske voor de mooie woorden, super om zo op de hoogte blijven.

dikke Knuffel
    voor jullie alemaal

Ome Tan, Tante Angela, Bart Sietske en Rens

• 31 December 2009 - 15:08

Vera:

Vaak met tranen in mij ogen lees ik jullie belevenissen. Ik heb veel respect voor de manier waarop jullie alle confrontaties aangaan en de positiviteit die jullie uitstralen. Op de laatste dag van het jaar zie ik een mooie compilatie van hoe jullie 2009 ervaren hebben en ik tel mijn zegeningen met 2 gezonde kinderen. Ik brand vanavond een kaarsje voor jullie en wens jullie daarmee een liefdevol, gelukkig en voorspoedig 2010 toe. Dat jullie de kracht mogen hebben om er ook het komende jaar zo sterk tegenaan te gaan. Het beste!

Vera Loos en familie

• 31 December 2009 - 15:24

Asmara:

Lieve Allemaal,

Wat mooi geschreven. Wat hebbben jullie toch al veel meegemaakt het afgelopen half jaar. Janske ook het volgend jaar kijken we weer met z'n allen vooruit. Met z'n allen staan we sterk. We wensen jullie voor het komend jaar heel veel kracht en liefde toe.

Veel liefs
    Asmara, Frank en Wendy.

• 31 December 2009 - 15:27

Mechteld:

Dag lieve allemaal,

Nu zit ik bij jou aan tafel. Hoewel, bij jou, jij gebruikt nu al je energie om met de andere kinderen te spelen. Je wilt zo graag mee doen. Dat bewijst dat jij zo'n super kanjer bent. Ik geniet ervan en heb jou lange terugblik gelezen. Omdat er zoveel mensen bij zaten, heb ik mijn tranen kunnen bedwingen. Je hebt het allemaal prima verwoord, super knap weer. Daarvoor zoveel respect, het geeft ons zoveel kracht.
    Toen ik vorig jaar aan deze tafel zat, wensten wij elkaar zoveel goeds en moois. Dat is helaas niet allemaal uitgekomen. Vanavond wensen wij elkaar weer alle goeds en moois, maar nu vanuit een andere oogpunt. Niet meer zo onbezorgd als andere jaren. Maar ach, groot worden doe je met vallen en opstaan. Ook als je al groot bent.
    Vandaag maken we er een gezellig feestje van en ronden we dit vreemd verlopen jaar goed af. Na 0.00 uur gaan we extra goed feesten, want een goed begin is het halve werk. Dan gaan we er samen voor zorgen dat 2010 het jaar van spoedig herstel wordt. Zodat 2011 (zoals Renier zegt) een jaar wordt van het grote feest.

Heel veel plezier, geiet van elkaar en maak er wat moois van.

Hele dikke knuffel van ons

• 31 December 2009 - 15:44

Antonet:

Hallo Janske en familie

Wat moet ik hier nog aan toevoegen? Het is precies zoals je het beschrijft.
    2009 was voor ons ook een jaar om nooit te vergeten!
    We wensen jullie dan ook heel veel goeds, sterkte en kracht voor 2010 en de toekomst.

Een fijne jaarwisseling voor de hele familie.

Veel liefs en een knuffel van Antonet, Harry, Justin, Lindsey en tante Riek

• 31 December 2009 - 15:54

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een mooie terugblik op het afgelopen jaar heb je gemaakt. Ik werd helemaal stil van binnen tijdens het lezen.
    Wat is er veel gebeurd in het afgelopen half jaar met jou en met je familie.

Ik wens jou en alle familieleden een hele gezellige jaarwisseling toe en voor het nieuwe jaar alleen maar volop gezondheid en voorspoed.
    Dat kan toch niet teveel zijn?

Ik heb genoten van de leuke foto's, vooral die goedgemutste.

Jou lach straalt er weer vanaf.

Geniet met en van elkaar.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 31 December 2009 - 16:10

Corina Wanders:

Hey Super Janske!

Droog houden kon ik het niet bij de opsomming van jullie roerige jaar.
    Dat 2010 maar veel goeds voor jullie in petto heeft. Want als iemand het verdient ben jij het wel! (en de mensen om je heen niet te vergeten!)
    Maar jou kennende ga jij er weer helemaal voor!

Joke, Ferry, Lieke, Janske en Meike heel veel goeds voor jullie gezin in het nieuwe jaar en op naar een gezond bestaan!

Veel liefs, Corina, Jan, Luuk, Mara en Gijs

• 31 December 2009 - 16:17

Lambert En Tineke,:

Lieve Janske,

Als een donderslag bij heldere hemel kwam een half jaar geleden je bericht dat jij zo ziek was Janske.Als wij nu je laatste bericht lezen merken we pas goed, hóe jouw leven én dat van Joke en Ferry, en ook dat van je zusjes veranderd is in een zwaar gevecht. Niets gaat meer gewoon!! Maar uit dit bericht blijkt óók de kracht van jullie om door te gaan en geweldig te genieten van alle mooie momenten die er gelukkig ook zijn!! Janske, wij hopen dat 2010 jou een heel eind op weg brengt naar weer een goede gezondheid in 2011!!

Wij wensen jou en je familie een gezellige jaarwisseling.

Liefs van Lambert en Tineke

• 31 December 2009 - 16:21

Hanna En Joost:

Verwonderen is het woord dat mij te binnen schiet.

• 31 December 2009 - 16:48

Barry:

Hey Janske,

Erben Wennemars had toch gelijk toen hij zij dat stront altijd met hopen komt.

Cruijff had gelijk toen hij zei dat simpel het moeilijkst was en dat elk voordeel zijn nadeel heeft.

Kennedy had gelijk toen hij zei dat lachen de kortste afstand is tussen mensen.

Maar jij Janske " zegt " alles en dat zonder woorden.

Een dikke traan op het gezicht na het lezen van jouw stuk van vandaag.

Dikke kus van mij meid.

En voor pappa en mamma:

Die Toon kon zeggen wat wij alleen maar willen denken.

• 31 December 2009 - 16:51

Fam. Van Noort:

Wat een prachtig verhaal weer, we worden er stil van. Een goede jaarwisseling voor jullie en alle kracht,liefde en geluk gewenst voor 2010.

• 31 December 2009 - 17:02

Fam Kessels Ospel:

GROOTS met een zachte G!!

Lieve Janske, Ferry, Joke, Lieke en Meike. Ja wat moet je hier nog aan toevoegen. Ik zit met een brok in mijn keel naar dit alles te lezen en kan alleen maar beamen dat jullie allemaal een dikke pluim verdienen en dan bedoel ik ook allemaal van poetshulp tot chauffeur, van familielid tot oppas. Maar de allerdikste pluim verdien jij Janske, want door je ongelooflijke doorzettingsvermogen krijgen ze jou niet klein. We wensen jou en de hele familie en hulptroepen (in de breedste zin van het woord) het aller, aller, allerbeste voor 2010. Heel veel kracht en liefde! Dikke knuffel van ons allemaal. Paul, Tanja, Manou en Jorn

• 31 December 2009 - 17:32

Ome Renier:

Tja, Wat kan er veel veranderen in een half jaar tijd. Waarom jullie dit moet overkomen weet niemand maar ik ben er van overtuigd dat jullie er uiteindelijk met zijn allen sterker uitkomen.

Makkelijk zal het voorlopig niet worden maar met jouw (jullie)doorzettingsvermogen en kracht plus zo'n achterban van familie vrienden en kennissen kun je er in je huidige positie misschien wel niet beter voorstaan!!

Nogmaals de beste wensen voor 2010 en verder!

Liefs Ome Renier

• 31 December 2009 - 17:38

Nikki En Jannie:

Hoi Janske,

Met een grote brok in onze keel lezen we je bericht vandaag. Wat we erop moeten zeggen weten we niet. Wel dat we je en je familie het allerbeste wensen het komende jaar. We je echt de kanjer van 2009 kunnen noemen. groetjes

• 31 December 2009 - 20:29

Willy En Jeanet:

Hallo Familie Beks
    Een heel ontroerend verhaal van 2009.
    Met voorspoed en heel veel tegenspoed,hier zijn geen woorden voor.
    Zo'n sterke familieband die dit jaar alleen maar sterker is geworden.
    Vrienden die jullie steunen,en met jullie allemaal meeleven in jullie leed.
    De mooie momenten in de donkere dagen,die een klein beetje verlichting gaf.
    Zo'n dankbaar gezin ondanks alles.
    We zijn van jullie gaan houden.
    Wij hopen en wensen jullie allemaal een draagbare en hoopvol 2010,en hopen dat het een jaar mag worden met veel voorspoed .
    En dat we alleen maar goed nieuws van jullie krijgen.
    Laten we hopen......
    Groetjes Willy en Jeanet

• 31 December 2009 - 21:14

Fam. Duisters:

Lieve ferry,joke, Janke, Lieke en Meike,

ja, ook wij hebben geen woorden na het lezen van jullie verhaal....
    Een jaar wat je niet snel vergeet......

Wij hebbeb alleen maar bewondering voor jullie als gezin hoe jullie met alle steun van familie, fam. Wijnen en alle hulptroepen alles staande weten te houden...

Hopelijk brengt 2010 voor jullie veel liefde en geluk... en uiterraard hopen we dat jullie veel met zijn vijfjes samen mogen zijn.

Groetjes,
    Patrick,Ester
    Brent,Sven en Fenne

• 01 Januari 2010 - 01:02

Ger En Tonny:

Beste familie Beks,wat een bewogen jaar voor jullie allemaal,al zal het nieuwe jaar zeker nog gepaard gaan met vallen en opstaan wensen wij jullie een heel Zalig Nieuwjaar toe.

• 01 Januari 2010 - 11:13

Opa Ijsje:

Vandaag i jan.2010 ben je de 180ste dag ingegaan van je behandeling , 179 dagen in 2009 dus waarvan:

8 dagen in einhoven

79 dagen opnamen in nijmegen

30 dagen dage behandeling nijmegen

53 dagen thuis

blijven er nog 10 dagen over , dat was in het begin toen opa het nog niet elke dag bij hield, dus staan die voor onbekend geboekt.

nu vandaag begin je aan een nieuwe serie van 365 dagen ,en dan begint het grote aftellen ergens in 2011 heel veel succes met je behandelingen.

• 01 Januari 2010 - 11:17

Opa Ijsje:

Opa zeker teveel champagne op (da toch nie) die happenmaker

8 dagen opname Eindhoven
    79 dagen opname Nijmegen
    30 dagen dagbehandeling Nijmegen
    53 dagen thuis
    10 dagen onbekend

• 01 Januari 2010 - 11:39

Gertie Uit Stein:

Voor allemaal de beste wensen voor 2010.
    Dat jullie elkaar ook voor de komende 552 dagen in voor en tegenspoed troosten en mogen klaar staan voor elkaar.
    Fam. Beks heel veel Sterkte en een dikke knuf voor de 3 meiden .groet Gertie

• 01 Januari 2010 - 12:44

Dorry:

hoi fam beks en de kring o0m jullie heen.
    ik wens jullie allemaal een geweldig 2010 met veel liefde geluk ,en vooral samenhorigheid, en de belangrijkste gezondheid voor een ieder ,maar vooral voor onze hoofdrol speelster janske ,en hun gezin en fam.OO K HOOP IK DAT NIEMAND GELDZORGEN HEEFT.
    GELD MAAKT NIET GELUKKIG ZEGGEN ZE, MAAR ALS JE NOOIT IETS KAN KOPEN DAN BEN JE DIEP ONGELUKKIG VOLGENS MIJ.
    JANSKE EN FAM, DE REIS IS NOG LANG NIET AFGELOPEN, MAAR WAT VOORBIJ IS KAN NIET MEER TERUG KOMEN, ER ZULLEN BEST NOG VEEL OPSTAKELS EN VALKUILEN KOMEN IN 2010 MAAR DAAR KAN IK JULLIE JAMMER GENOEG NIET VOOR BEHOEDEN, DUS IK BLIJF MAILEN EN FIKKEN, IK LEER SAMIJN DAT ALS JE IETS BELOOFT DAN MOET JE HET O0K DOEN ,EN IK HEB OOIT TOEN HET ALLEMAAL BEGON AAN OPA IJSJE GEVRAAGD. OF JULLIE IETS HADDEN AAN MIJN SLAPPE KLETS, HIJ OPA IJSJE BEAAMDE DAT, EN TOEN DEED IK DE BELOFTE OM IEDERE DAG TE MAILEN EN TE FIKKEN.
    O MENSEN IK WENS JULLIE VAN HARTE EEN BETER JAAR ALS 20O9 EN SCHATJE EN FAM HET GAAT LUKKEN ,IK GA NU OP DE SMEEKTOUR IN DEN BOSCH IK LEER SINT JAN ZELFS HIFIVE DAN BEZWIJKT HIJ WEL VOOR MIJN CHARME'S.EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 01 Januari 2010 - 12:58

Wilma Van De Vin:

Super Janske en haar super familie,

Tranen biggelen nog na over mijn wangen. Zo'n mooi en omvangrijk verhaal. Maar de reactie van Barry; "DAT 2010 het jaar van een voorspoedige reis mag worden naar een geweldig en succcesvol 2011."

Het einde van die vermoeiende reis, die nog zo'n lange weg is, is voorlopig nog maar niet in zicht. Behandelingen die weer anders moeten en intensiever en belastender. Het jonge leven van die Super Janske die al zo vaak aan een zijden draadje heeft gehangen....

Je beschermengelen hebben het maar wat druk gehad met je. De familie zorgt voor een niet aflatende steun.

Laat ik afsluiten met het volgende:

Ik wens je liefde en geluk
    2010 kan dan niet meer stuk
    Ik wens je een goede gezondheid
    Levenslust en opgewektheid
    Ik wens je mooie dromen
    Die ook nog eens uit zullen komen
    Ik wens je de wijsheid om te besluiten
    Welke wensen je dan zult uiten

Mathé, Wilma, Ilse en Lieke
    Van de Vin – van der Velden

• 01 Januari 2010 - 16:04

Cor En Diny.:

Lieve Ferry, Joke, Lieke Janske en meike.

Het is nou 1 Januari 2010.

Als ik dit schrijf zijn jullie misschien in Nijmegen of onderweg terug naar Heeze.
    Het verslag van 2009 is bijna niet te geloven, maar helaas is het waar.
    Wat je over vrienden schrijft is ook waar, nou leer je de echte vrienden pas goed kennen.

JUllie hebben nog een hele hoge berg op te klimmen, en af en toe zal je wel eens een stukje naar beneden schuiven.

Denk dan de mensen die met jullie die hoge berg op gaan en jullie steunen, dit zijn allemaal mensen die heel veel van jullie houden en er zijn in moeilijke tijden.
    Verder wensen wij jullie alle geluk van de wereld toe en laat 2010 voor jullie positief zijn.
    Wij staan met z'n alle achter jullie.

Familie Beks het allerbeste en hou de moed erin.STERKTE.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny
    En voor iedereen een hele dikke knuffel en TOI TOPI TOI.

• 01 Januari 2010 - 16:28

Amber:

piippipipiiipil aqwertyui op[]\xz\,.ll ,kgkhll,klk m mnbvxz\./.,mnbvcxz\ ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,mkjjhui987654321
    \xcf nm ,.//; b vcxz\ /.''i987644321iu87654321lkjhgfdsa\zxc vbn nm,
    .llhjj n m, . bhyttty bvc t t ttttttttttt6 5 54ggggggggggggggggggggggggdfrtyvc nbvc

Vertaling:
    Ik vond het leuk om met jou doktertje te spelen. Je had het druk met 2 zieke kinderen en het luisterding. Je bent een goede dokter. Ook restaurantje spelen en dansen hebben we gedaan. Ik vind K3 leuk. Ik heb nu losse haren net als Lieke. Ik heb vanmiddag wel een heerlijk dutje gedaan, ik was heel moe van het feest. Hoe was het vandaag bij de dokter?

Groetjes en een knuffelkus van Amber

• 01 Januari 2010 - 19:16

DORRY:

HOI FAM BEKS EN EEN IEDER DIE DIT LEEST.
    IK BEN IN DEN BOSCH ,LES WEZEN GEVEN IN HIFIVE ,MORGEN VERTEL IK ER MEER OVER, HET GING NIET VAN EEN LEIEN DAKJE, MAAR SINT JAN HEEFT HET ONDER DE KNIE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY SLAAP LEKKER ALLEMAAL, EN JANSKE PANSKE KEVERTJEDROOM MAAR LEKKER

• 01 Januari 2010 - 19:38

Nettie En Gerard:

lieve super janske en de rest van de fam.
    We hebben een super weekend gehad en we vonden het heerlijk dat opa en oma met lieke en meike bij ons waren en of dat nou in oosterijk was of in netersel het maakt niet uit als je maar samen bent jullie waren dus ook in gedachten bij ons en het is dus overbodig om te zeggen dat we veel over jullie gesproken hebben
    2010 het jaar voor de fam. Beks
    het jaar met hopelijk veel voorspoed want wij kunnen niet in de tijd kijken
    wij hopen dat de lelijke beestjes dit jaar niet meer in jou kleine lichhaampje komen daarom wensen wij jullie ook een heel gelukkig 2010
    liefs van ome Gerard en Tante Nettie

• 02 Januari 2010 - 12:58

Krisna Reinders:

Hoi Janske,

Wat een jaar zeg 2009. Ik heb het niet helemaal droog kunnen houden! Het is heel wat voor een meisje van 3.
    Ik heb van mijn papa de DVD van sneeuwwitje gekregen. Ik neem deze maandag mee naar het werk en dan geef ik deze aan Oma Hanny, zodat jullie die samen kunnen kijken! Zoals ik al in een eerder bericht heb geschreven hoop ik dat 2010 een jaar wordt met minder obstakels en een jaar op naar een kankervrij bestaan.
    Je bent echt een super Janske.

Liefs Krisna

• 07 Januari 2010 - 19:15

Fam Peperkamp:

Hey Janske,

wat een stuk..... ik kon het maar niet gelezen krijgen wat is het een bewogen jaar geweest voor een meisje van drie en voor de rest van het gezin Beks. Hopelijk kun je de berg 2010 goed beklimmen met niet al te veel hobbels op de weg.

Heel veel liefde en geluk in 2010 voor jou en alle mensen (die zo mooi worden beschreven in het stuk) om jou heen.

We blijven je bij staan om de berg te beklimmen.

Succes.

Chris, Nency jens en Daisy