Lieke komt logeren - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Lieke komt logeren - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Lieke komt logeren

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 December 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren heb ik jullie niet kunnen schrijven, want gisteren kregen papa en mama een verrassing aan de deur. Toen wij lekker in bed lagen kwam Inge met haar massagestoel en zij heeft mama een heerlijke voetmassage gegeven. En niet even, het was een hele poos, waarbij mama helemaal tot rust kwam. Daarna was papa ook aan de beurt. Papa tot rust brengen door middel van een voetmassage is een stuk moeilijker, maar dat hij er ging liggen was al een hele overwinning.
Gisteren heb ik de hele dag heel erg rustig aangedaan. Lekker op de bank liggen op mijn zij, zodat mijn billen geen druk voelden. Daar voelde ik me dan weer het prettigst bij. Aan het eind van de dag ben ik in beweging gekomen en heb nog fijn gespeeld met Lieke en Meike. Ook heb ik nog aan tafel gezeten tijdens het eten en zowaar ook nog wat appelmoes, stukjes worst, soepballetjes en toetje met fruit gegeten. Nu moeten jullie natuurlijk niet denken aan grote hoeveelheden, maar het is toch weer een begin en het belangrijkste is dat het er nog allemaal is ingebleven ook nog.
Vanmorgen werden Lieke en Meike opgehaald door opa IJsje en oma Tumtum. Ze gingen met zijn alle naar de familie Hendriks die, volgens traditie, al jaren een paar dagen gezamenlijk oud en nieuw vieren. Volgens Lieke zijn ze naar Oostenrijk geweest, volgens opa en oma was het in Netersel. Maakt ook niet zoveel uit, want Lieke en Meike hebben het er prima naar hun zin gehad en ook konden wij zien dat opa en oma ervan genoten hebben. Tijdens deze dagen moeten de familieleden allemaal opdrachten uitvoeren. Dit jaar werd er tijdens een opdracht geld verzameld. Dit geld is vandaag aan opa en oma overhandigd voor de Super Janske Club: http://www.superjanske.nl
Uiteraard onze hartelijke dank hiervoor en het doet ons goed dat jullie aan ons gedacht hebben.
Ikzelf ben met papa en mama naar Nijmegen geweest voor de laatste chemo via het infuus van dit jaar. Op zich best wel een feestje waard. Dit jaar krijg ik dus geen chemo via het infuus meer, dat is volgend jaar pas. Om precies te zijn op 1 januari om 11.00 uur. Gelukkig reageerde ik vandaag een stuk beter op de Erwinia-L-Asparaginase. Ik voelde me nog wel misselijk, maar ik heb niet hoeven spugen. Het heeft me een paar keer moeite gekost, maar tot nu toe is het gelukt. Met mijn billen gaat het van de ene kant beter, want de blaren zijn weg en het wordt droger en er komen korstjes op. Nadeel hiervan is dat bij het schoonmaken van mijn billen de korstjes kapot gaan en ik dan wondjes met bloed krijg. Gelukkig zijn mijn trombo's nog hoog genoeg dat de bloedingen vanzelf stoppen.
Zoals gezegd was het vandaag een feestje waard en dat feestje betekent dat Lieke vannacht bij mij op de kamer mag logeren. Ik vind het helemaal geweldig en Lieke natuurlijk ook. Toen we in bed lagen mocht de lamp nog een tijdje aanblijven en Lieke heeft mij nog boekjes voorgelezen, juffrouwtje gespeeld en we hebben vooral, zoals het hoort als zussen zijnde, veel gegiebeld. Uiteindelijk was ik toch wel zo moe dat ik tegen Lieke zij dat ik wilde gaan slapen. Dit vond Lieke een goed idee. Helaas heb ik zojuist alsnog moeten spugen. Gelukkig is Lieke rustig doorgeslapen. Deze keer heb ik ook weer eens mijn sonde uitgespuugd. Voordeel hiervan is dat ik vannacht in ieder geval mag slapen zonder slangetje in mijn neus. Helaas weet ik wel dat deze morgenvroeg er toch weer in moet. Het lijkt er dus op dat de Asparaginase en ik nooit geen vrienden zullen worden, al moet ik dat niet te hard roepen, want dat dachten we bij de MTX ook en dat is uiteindelijk ook goed gekomen.
Wat ik ook nog graag even wil benoemen zijn de mooie initiatieven waarvoor mensen ons opgeven. Zoals eerder vermeld was er de actie van AH. Ook van Super de Boer hebben we een boodschappendoos gekregen. Wat ik even speciaal wil benoemen is hetvolgende. Vorige week dinsdag kreeg papa een telefoontje van dagblad De Limburger. Judith, Ron en Wout hadden ons opgegeven voor een verwendag bij Toverland in Sevenum. Deze dag is op 10 januari 2010. Papa gaf te kennen dat hij het helemaal geweldig vond, echter dat hij inschatte dat ik op 10 januari hier niet fit genoeg voor zou zijn. Hij gaf aan dat ze de prijs dan beter aan mensen kunnen geven die hem ook verdienen en die er op dat moment ook volop van kunnen genieten. Dat leek hem en natuurlijk mama ook, een beter idee dan dat dit aan ieders neus voorbij zou gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag kregen we te horen dat we alsnog vijf kaarten krijgen voor Toverland en waarbij we de datum zelf mogen invullen. De mensen van De Limburger en Toverland vonden het zo'n mooi gebaar van mijn ouders en wij natuurlijk van hun.
Morgen is de laatste dag van 2009, een jaar......... daarover morgen meer.

Groetjes Janske

PS De pasfoto film is weer bijgewerkt: http://www.superjanske.nl/ en dan naar Status Super Janske

• 30 December 2009 - 22:03

Tante Angela:

Hey die Super Janske,

Allereerst moet ik toch weer even zeggen dat de foto's erg leuk zijn. En wat leuk dat Lieke bij jou op de kamer mag slapen.
    Verder ben ik erg blij dat de massage van Inge goed ontvangen is.
    Super van al die mensen die jullie een warm hart toe dragen, dat ze allerlei acties ondernemen om jullie leven toch een beetje te veraangenamen.
    Hier is de dag vrij rustig verlopen, tante Hariette heeft Imke weer opgehaald die nog fijn aan spelen was met Rens en Sietske, verder hebben we wat voorbereidingen voor morgen getroffen en de laatste dingen van dit jaar geregeld.
    Hopelijk ben je morgen weer zo goed gemutst (staat je erg goed die muts) en kunnen we morgen samen het oude jaar uitknallen.

Welterusten allemaal.

Groetjes tante Angela

• 30 December 2009 - 22:06

Amber:

Psssst, Janske, eigenlijk moet ik slapen, maar ik zie dat je dezelfde pyama aan hebt als ik. De bij zegt bzzzzzzz. Daar slapen we lekker in hè?
    Vet cool die logeerpartij daar.

Nu ga ik weer slapen. Ik hou van jou!! (dat is mijn nieuwe lijfspreuk)

Hele dikke kus van je grootste vriendin

TOT MORGEN, ik kan niet wachten.

• 30 December 2009 - 23:14

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat fijn dat je vandaag een goede dag hebt gehad. En wat heerlijk dat de mensen zo aan jullie denken en proberen het leven op dit moment wat meer vreugde te geven. Die steun hebben jij en jouw papa, mama en zusjes ook écht verdiend.

Ik denk dat je vanavond wel lekker zal slapen met Lieke op de kamer. Dat wordt morgenochtend vast wel gezellig wakker worden. Niet ál te luidruchtig he! papa en mama willen ook even bijtanken.

Morgen is het alweer oudjaar en mag je dit afschuwelijke jaar afsluiten.
    We wensen jou (jullie) alle sterkte om het komende jaar de moed erin te houden. We gaan ervan uit dat het een moeilijk jaar wordt, maar we gaan er met ons allen voor!!!!!!!

Dikke kus en knuffel!
    Oma Hanny en opa Frans

• 30 December 2009 - 23:40

Donatie:

Beste Janske en de rest.

Vandaag - eigelijk gisteren 30-12 dus zijn Opa en Oma Beks samen met Lieke en Meike naar de familie Hendriks (van Oma's Kant) uitstapje geweest. zeg maar uitstap.
    want al voor de 17de keer zijn ze nu van de 29ste dec. tot 1 januari met de hele club van 5 tot 68jr ) zo'n 45 personen naar een kampeerboerderij om samen oud en nieuw te vieren.
    En wij kunnen jullie vertellen dat het een gezelligge boel is daar. nie schon mer keihard feesten.
    Maar zoals ook de familie Hendriks is staan ze iedereen met raad en daad bij.

Wij gingen er dus een dagje heen , toen wij er aankwamen rond half 12 was bijna iederen weg voor een spel opdracht.
    in het dorp waar ze waren Netersel.
    Precies weten wij ook niet hoe die in elkaar zat maar ze moesten levensmiddelen ophalen van A tot Z ,ieder letter 1 artikel .
    en de B was niet moeilijk ,die hadden ze zat in voorraad.

Toen de prijs uitreiking er was en het geld aan de organisatie was afgegeven nam 1 van de organisatoren de microfoon en deelde mede dat met volle instemming de opbrengst van dit spel gegeven wordt aan het Janske Fonds.

Nou beste broers zussen neven en nichtjes , wij opa ijsje en oma tumtum kregen koude rillingen
    over ons lijf .

Fantastische zijn jullie.

Daarbij komt dat wij met vieren een hele ontspannende dag hebben gehad dankzij jullie.

Dank jullie wel en allemaal een fijne jaarwisseling

Opa ijsje Oma tumtum

• 30 December 2009 - 23:47

Donatie:

ik zag dat ik wat was vergeten ,

op e.o.a.manier werden die levensmiddelen en andere dingen ten gelden gebracht , vandaar die opbrengst.

Opa

• 31 December 2009 - 07:39

DORRY:

HOI FAM.BEKS.
    JOKE WAT HEERLIJK VAN DIE VOETMASSAGE DIE JIJ KREEG, EN DAN LIEKE WEER BIJ JOU JANSKE.
    DAT JIJ NOG OVER MOET GEVEN IS AFSCHUWELIJK VOOR JULLIE ,MAAR DAT JIJ WEER WAT FRUIT BINNEN HEBT IS KNAP, AL IS HET MAAR EEN KLEIN HAPJE ,MAAKT NIET UIT,
    ALS JOU BILLEN NOG ZO'N PIJN DOEN DAN KAN JIJ OOK OP EEN ZWEMBAND ZITTEN, DIE HEB JIJ WEL EEN, EN HET WIT GELE KRUIS HAD DIE JAREN GELEDEN AL VOOR UIT TE LENEN ,EEN SLOOP ER OM . EN JE ZULT VOELEN HOE LEKKER JE ZIT, IK BEN EEN ERVARINGSDESKUNDIGE HEB OOK OP ZO'N KUSSEN GEZETEN.
    EEN FIJN OUD OP NIEUW, EN HOPELIJK EEN HEEL GOED JAAR ,EN GEEN KLOTE JAAR MEER EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 31 December 2009 - 07:43

DORRY:

HOI FOTOMODELLEN.
    WAT EEN GEWELDIGE FOTO'S, ZOWEL VAN DE AUWLUI ,ALS DE KINDEREN, EN OPA MAG ER OOK ZIJN
    HIFIVE LOWFIVE EN EEN DIKKE VETTE VOOR JANSKE PANSKE KEVERTJE DORRY

• 31 December 2009 - 07:50

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat fijn dat het gisteren beter ging dan de dag daarvoor, hoe het vandaag gaat lezen wij waarschijnlijk morgen weer.

Super dat iedereen zo begaan is met jullie. Ook voor opa Ijsje en oma Tumtum een lekkere warme deken van de mensen om hen heen, helemaal goed.

Dat we niet in kaders kunnen denken dat weten jullie maar al te goed, gelukkig leren jullie anderen hier ook iedere keer mee om een andere bril te proberen.
    Prijsuitreiking met voorwaarde A; gaat niet? dan doen we toch gewoon B.
    Kijk, zo kan het ook!

Wij laten vanavond voor een aantal mensen wensbalonnen de lucht in. Op 1 ballon staat jullie naam.

Zet 'm op.

• 31 December 2009 - 08:02

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ik wou je ook even een fijne jaarwisseling toewensen. Met volle moed gaan we met zijn alle beginnen aan het volgend jaar.
    En gaan we hopen dat die berg die je op moet toch iets minder hoog is. En dat de weg die je af moet leggen file vrij is en dat er niet te veel stoplichten op rood staan.

Zeg jij dit ook tegen Lieke Meike en je pa en ma

Groetjes uit Leende

• 31 December 2009 - 08:19

Jens En Daisy:

Hey Janske,

Ook ik (Daisy) heb vannacht mogen gaan logeren, en wel bij Jens op de kamer. Dat is toevallig he! Nu is het ook zo dat Jens heeft moeten spugen maar helaas ben ik daar wel wakker van geworden. Maar onze mama is niet zo getraind in het verschonen van het bed als jou papa en mama. Wat heb jij toch veel lieve mensen om je heen die je met vanalles helpen. Echt super!!!!
    En we verheugen ons al op de foto's van Toverland wanneer jij je goed voeld om daar heen te gaan. Een hele fijne jaarwisseling met veel vuurwerk. Dat zijn heel veel branden kaarjes voor jou om je veel kracht te wensen in het nieuwe jaar.

En als het lukt PROOST.

Dikke kus van Jens en Daisy

• 31 December 2009 - 09:19

Wijnand En Janneke:

Lieve Janske,

Wat fijn dat je toch een beetje kunt eten. Alle beetjes helpen. En al die hulp en initiatieven van iedereen... dat is echt geweldig! Voetmassages, Toverland sevenum, de oudejaarsactie van de familie Hendriks. Dat is echt klasse! Wij zullen vanavond fink knallen zodat ook alle boze geesten in Heeze verdwijnen. 2009 is voor jullie een jaar met een lang verhaal. Helaas gaat het verhaal nog wel langer duren. Maar jullie zijn een gweldig team en met al die fijne mensen om jullie heen weet ik zeker dat we in 2010 een heel stuk de goede kant op gaan. Joke en Ferry.. wij denken zeker vandaag speciaal aan jullie en aan jullie drie fantastische meiden. Een fijne jaarwisseling !

• 31 December 2009 - 10:05

Krisna Reinders:

Lieve Beksjes,

Ik hoop voor jullie dat 2010 ondanks alles wat komen gaat een beter jaar wordt dan 2009!
    Dat het steeds beter gaat met Janske. Jullie zijn geweldig!

Liefs Krisna

• 31 December 2009 - 10:54

Cor En Diny.:

Hallo Bekskes uit de Heipolderstraat.

Allereerst willen wij jullie een fijn uiteinde en een heel gelukkig nieuwjaar wensen, en hopen dat het geluk in het jaar 2010 jullie toe zal lachen.

Janske het zijn wel hele mooie foto's die op de site staan zeker de foto jij samen met Lieke op een kamer, twee zussen hebben soms heel veel tegen elkaar te vertellen en natuurlijk het giegelen is echt iets voor meisjes onder elkaar, geniet van deze mooie momenten!!!!!.

Wat een genot om Opa ijsje samen met jou op schoot te zien genieten,deze momenten zijn geweldig en dan het glunderen van deze twee. Geweldig toch.

Ook wensen wij de rest van de familie een goed uiteinde en voor jullie allamaal een gelukkig 2010!!!!!.
    Het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Voor iedereen een hele dikke pakkert. Dag allemaal. en Janske de brabanders zeggen Houdoe he.

• 31 December 2009 - 11:07

H & H & I:

En lekker geslapen samen met Lieke ? Vast wel..
    Fijn om jou weer wat actiever te zien. Die gemutste foto is geweldig leuk. Natuurlijk de andere foto's ook !

Voor vanavond een hele fijne jaarwisseling en een knallend goed 2010 toegewenst.
    In 2010 gaan jou kuren allemaal volgens protocol verlopen zonder files en stoplichten, let maar op !!

Dat knallend zal wel lukken want ik hoorde al dat papa en ome Tan weer voor het nodige vuurwerk hebben gezorgd.
    Helaas kunnen wij er vanavond niet bij zijn vanwege de paarden, maar wij zullen vanavond ook op jouw gezondheid proosten !!

Wij wensen iedereen een gelukkig 2010 !!!

Dikke knuffels en kusjes van Ome Hans, Tante Hariètte en Imke

• 31 December 2009 - 11:39

Fam Van Laarhoven:

Ha die Janske,

Ik heb gevraagd een vuurwerk te ontsteken,
    waarvan iedereen zal zeggen: “oh” en “wow”,
    om twaalf uur vanavond moet je kijken,
    want dat is allemaal speciáál voor jou!

Ik wens je een hele fijne, gezellige en warme jaarwisseling toe samen met jouw papa, mama en zussen. Alvast een heel positief en kei goed 2010, waarbij je kunt genieten van alle dagen.

Veel liefs en een dikke knuffel van Evelien
    (en natuurlijk ook van mijn papa en mama)

• 31 December 2009 - 11:51

Ome Renier:

Hey Supergirl,

Hopelijk heb je goed geslapen. Met je grote en zorgzame zus aan je zijde zal het wel een gezellige nacht zijn geweest.

Echt geweldig al die initiatieven. Wens je (jullie) een fijne jaarwisseling toe. Dat 2010 goed mag verlopen en dat 2011 een jaar wordt met een leuk feestje :P

Liefs,
    Ome Renier

• 31 December 2009 - 12:03

Joli Claes:

ha die janske
    wat fijn dat het wat beter gaat.
    rust vandaag goed uit zodat je vanavond eventjes mee kunt knallen.
    wij wensen jou en de hele familie een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2010.
    ps: de foto's zijn weer geweldig om naar te kijken.
    dikke kus van ons xxxxxxx